{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Min hund er MEGET mærkelig! {{forumTopicSubject}}

Altså.. Leopold er simpelthen verdens mærkeligste hund..

Han gider ikke sit hundemad (tørkost) Den del har jeg ligesom fanget..

Men.. Han spiser sommetider leverpostej som blev han betalt for det.. Andre gange snuser han til det og går igen.. Sommetider er han ved at æde skålen hvis jeg hælder sovs ved hans tørkost - andre gange gider han ikke engang kigge på det.. Sommetider guffer han lystigt løs af forskellige guffere - andre gange smider han dem i sofaen..

Han kan få en frisk (rå) knogle.. Slikker på den og gider den ikke.. Han kan få kylling i sin skål - kigger ikke engang på det.. Han kan få roastbeef - og ænser det ikke.. Idag fik han en andekråse (den der lange klamme hals der er inde i sådan en and når man pakker den ud) - den smed han på sit tæppe og rørte den ikke.. Den har han så lige nu - 6 timer senere - spist..

MIN HUND ER MÆRKELIG!! Jeg var af den opfattelse at alle hunde elskede kød.. Fint nok at ikke alle hunde er forslugne grovædere men... Han spiser sommetider kun hver 3ede dag..!

Han tager ikke på mere (han er en blandingshund) så jeg antager det er fordi han vejer det han skal.. Han virker ikke tynd eller tyk - så han spiser jo nok det han har brug for.. Men.. Mage til mystisk kræsenpind skal man satme lede længe efter!! Jeg fatter det ikke.. Idag fik han 1/2 dl tørkost, and, sovs og kartofler - han har ikke rørt det.. (Altså - det er smidt ud nu) Jeg troede det var lækkerbidsken for sådan en vaps! smiley

En anden ting - han er blevet en rigtig lille ravn!! Han snupper ting og putter dem i hans kasse (han har en transport bur til at stå han kan komme og gå i som han har lyst) med et tæppe og et håndklæde inde.. Han stjæler ALT! Og jeg synes jo ellers ikke vi sådan har en masse ting liggende.. Men kuglepenne, poselukkere, syltetøjslåg, diverse stykker papir, bonner, affald, plasticposer, kartoffelskræller - idag rystede jeg tæppet og fandt et batteri, en kuglepen, en mærkat fra en trøje, et lille syltetøjsglas, en gulerodstop og en strømpe.. smiley

Han snupper alle vores sko - han bider ikke i dem - han flytter dem bare.. Når vi kommer hjem så ligger der altid mindst 4 sko i sengen - og et par stykker i sofaen - og sikkert en inde i kassen.. Jeg har endnu ikke fundet et bidemærke i en - så jeg antager han kun tager dem - og flytter dem derhen hvor de ligger når jeg finder dem..

HVORFOR ER MIN HUND SÅ SKØR!? smiley

"Han keder sig" - jamen for pokker.. Gåture, aktivering, leg, hundedates, mental stimulering. snak, kæleture osv osv - hvad mere kan vi gøre - hvis det altså er derfor...

Jeg tænker bare - en eller anden dag snupper han måske noget der IKKE er så hensigtsmæssigt (som fx et batteri - som ingen af os ANER hvordan han har fået fat i) - men jeg nægter også at begynde at flytte alting for ham.. Men hvordan pokker lærer man ham at han ikke må stjæle!? Skælder ham ikke ud når jeg fjerner tingene fra hans kasse fordi det forstår han jo ikke.. Hvis jeg stor og skræller kartofler og jeg taber noget som han stjæler - så siger jeg "Nej" - og tager det fra ham.. Istedet får han lov at udføre et "trick" og får en godbid..
Men han er hurtig - ravnen.. Man kan sidde med et eller andet - og så vupti - så er han løbet afsted med det.. Så han gør det jo ikke kun når vi ikke er hjemme...

Nå... Det blev sq lidt langt! smiley

Hvis nogen har lignende oplevelser, kommentarer, råd eller lignende - så hører jeg gerne fra jer.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er MEGET mærkelig!
  • #1   18. nov 2010 Hahaha.. altså jeg har ingen løsninger overhovedet på dit problem, men altså jeg kan ikke lade være med at smile og smågrine lidt i "skægget" når jeg læser din post :P. Jeg kan levende forestille mig hvordan du må rydde ud i tyvekosterne og hvordan din hund stikker af med diverse ting.
    Held og lykke med at slippe for problemet. Om ikke andet så har du da underholdt mindst 1 person i det danske rige med din historie, så tak for det smiley


  • #2   18. nov 2010 ha ha smiley
    hvor lyder det som en skøn hund med en masse sjove komplekser smiley
    kan desværre ikke hjælpe dig med andet end at sige du er ikke den eneste i dk med sådan en hund smiley
    min onkel har en beagle (som er kendt for at spise til de sprækker nærmest) han rører stortset ikke sin mad med mindre han bliver håndfodret såå forkælet altså smiley men en hver hund har sin charme, og din lyder da til at være en rigtig lille hyggespreder


  • #3   18. nov 2010 Jamen jeg er skam også MEGET glad for ham! smiley Og er meget glad for at have fundet en hund med en personlighed.. Han er slet slet ikke som andre hunde.. Men KÆFT hvor kan han da frustrere sin hønemor.. Jeg har "truet" med dyrlæge gud ved hvor mange gange - overfor min kæreste.. "Hvis ikke han har spist imorgen - SÅ tager vi altså til dyrlæge" - og hvad gør vapsen så - æder en hel portion hundemad.. smiley

    Men ja - er også bare nået frem til en konklusion om at han spiser når han er sulten - og at han er blevet så "forkælet" og forvænt - at han ikke spiser hvad som helst! smiley Han kan jo snøre sin mor om sin lillefinger - den lille lort!! smiley

    Mht. hans ravne tendenser - så satser jeg på der er nogen der har et godt råd - ville virkelig nødig have han får stjålet noget han evt. kan komme til skade med (Aner ikke umiddelbart hvad det skulle være jeg forestiller mig han slæber afsted med.. men.. hønemor - det er mig)

    Men ja - Leopold - HAN er bare speciel! smiley


  • #4   18. nov 2010 altså det eneste råd jeg sådan liiige kan komme i tanke om er:::
    lige som folk der bider negle får neglelak på der smager grimt, kan man få et spray til katte og til hunde som smager temmelig forfærdeligt. hvis der er nogle bestemte ting hunden elsker at slæbe med sig så kunne du jo spraye det på så mister han vel interessen kunne man håbe smiley og så alt han legetøj smager jo stadig dejligt så kunne det jo være han begyndte kun at slæbe rundt på dem.
    det er et bud, kunne da umiddelbart godt tro at det ville virke men nu ved jeg jo ikke om det er hele huset han slæber ind i sin lille rede smiley


Kommentér på:
Min hund er MEGET mærkelig!

Annonce