Hvordan foretrækker I at man reagerer? {{forumTopicSubject}}
Var lige ude en tur med Bella.
Et bestemt sted ligger der nogle gange en hvid kat. Det er vidst kun når familien er ude i haven. For begge gange kommer der en mand ud og kigger over havelågen, når bella gøer.
Bella var fri. Katten lå ved siden af et træ, og Bella lagde sig i lege stilling og gøede af den. Hun hoppede frem og tilbage, for at få den til at hilse og lege... jeg ggik videre og kaldte på hende. Jeg holdt selvfølgelig øje med hende, for at se om der skete noget.
Til sidst løb katten så ind i haven, og bella løb lidt med. Ikke ind i haven, men efter den, og stoppede så.
Jeg hørte lige manden råbe af Bella: Hey du skrid med dig!
Så er det jeg kom til at tænke på. Hvis det nu var jeres kat, hvordan ville I så have at jeg skulle have reageret?
Jeg tog det så roligt, fordi at jeg VED at kom en af dem til skade, ville det helt sikkert være Bella. For hun er mindre end en kat, og har aldrig bidt nogen eller noget. Og jeg kunne se, at hun bare ville hilse.
Dertil tænkte jeg også... Ejeren kunne ikke blive sur over at min hund var løs, når hans kat også var det. I ved principsag ;o)
Håber at I kan følge mig, og give jeres mening om, hvordan kan tackler løse katte.
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
Buzz tackler dem på sin helt egen måde hvis han kan komme til det, gerne ned i sækken og vende :o)
Men ellers så er det sgu svært - jeg har ingen idé om hvad jeg ville gøre hvis en løs kat lavede sår eller skrammer på min hund.....
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Jamen omvendt... så er katten jo heller ikke i snor ;o)
Ved godt, at den højt sandsynligt ikke ville løbe hen til hunden. Men nogle katte kunne godt finde på det. Hun er jo kun en lille hund på fem kilo.
apr 2005
Der må egentlig slet ikke være løse katte her...
apr 2005
Når nu at Bella var fri og hun gøede af denne her kat. Ville I så hellere have at jeg løb hen og skræmte begge to, og prøvede at fange hunden?
Eller som jeg gjorde, tog det stille og roligt, og gik den anden vej, og kaldte.
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Katten blev ved med at komme tilbage - til sidst var det nærmest hver dag - som om den kun kom for at provokere Ozzy - og hver gang den kom gjorde han det samme kradsede på døren og vi lukkede ham selvfølgelig ind...
Så en dag jeg var i bad og Ozzy var i haven - skete det så igen - katten kom forbi og Ozzy kradsede på døren - men jeg åbnede jo ikke fordi jeg stod i badet - pludselig hørte jeg et hyl og en hund der pev... en kat der skreg og jeg styrtede ud med sæbe i håret og håndklædet hængende efter mig - der stod Ozzy ned en stor rift på snuden og jeg så kun lige røven af katten på vej ud af hæggen - og det var så sidste gang vi så den kat i haven...
Blot en lille historie om hund - kat forholdet...
Vil så lige tilføje at hver gang vi mødte katten på vores gå ture - pustede den sig op lige ind til vi nåede hen til den - så drønede den afsted og skulle ikke nyde noget... Jeg har tit tænkt hvad Ozzy mon har gjort ved den siden den var blevet så bange for ham... Griner
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
jul 2005
Hvad så med de katte der drøner rundt i folks haver ??
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Katte er ikke "beregnede" til at gå i snor.....det er hunde.....vil man undgå konflikter holder man selvfølgelig sin hund i snor....sådan er det.....
apr 2005
Måske kan det tolkes som om, at jeg er ligeglad, når jeg går den anden vej. Men løber jeg hen, så ved jeg ikke hvad hun ville gøre. Men jeg ville ikke kunne fange hende.
Jeg mener jo selv, at jeg gerne må have hende løs, når jeg er i gang med at træne hende til det. Hun løb jo heller ikke MED katten, hun stoppede og vendte om og løb hen til mig.
apr 2005
Men det er tydeligt at se hvem der er katte-mennesker og hvem der er hunde-mennesker. Jeg er ikke helt vild med katte, og jeg mener også at det er forkert at have løse katte.
jul 2005
Katte kan lige så vel som hunde gå i snor og omvendt hunde kan lige så vel som katte gå løs...
Bare min mening - og skam haft kat i mange år - så taler af erfaring med kat og snor ;o)
feb 2006
apr 2005
Altså hun kommer ikke 100% hver gang jeg kalder. Men vi træner jo når vi går tur. Og jeg får tit ros fra forbipasserende, over at jeg har godt styr på min hund, og det er dejligt at se.
Men nu var katten nok lidt FOR spændende.
feb 2006
jul 2005
Sikke en pæn tone vi har idag hva ;o)
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
feb 2006
Hvis du lufter den hvor der er katte eller andre "truede" dyr......HOLD DEN I SNOR!!!!
feb 2006
En kat er ikke et dyr der er beregnet til at gå i snor.......og hvis jeg (som kat) blev tvunget til det.....så var jeg ikke glad.....
apr 2005
Jo jeg kaldte mens jeg gik den anden vej. Prøvede med alle knep at lokke hende til mig ;o)
Lise Ø---->
Jeg tror ikke at vi kan blive enige. Selvom man har MEGET styr på sin hund, kan man aldrig vide sig sikker. Og jeg vil fortsat have Bella løs på de områder jeg plejer.
---------------------------------------------------------------
Selvfølgelig skal man tage hensyn til kattene. Det gør jeg da også. Nu var det som Julie skriver, en af de er ups sitiationer, og jeg ville bare høre, om I som kattens ejer, ville synes at jeg reagerede forkert.
feb 2006
Har du ikke styr på din hund...og den jagter katte...så er det dit ansvar!
apr 2005
Jeg har den holdning, at når jeg har min hund løs, er det MIT ansvar. Det er min egen skyld, hvis hun skulle finde på at løbe hen til en hund, som ikke vil hilse.
Det samme med katte... Jeg ved jo at det nok er hende der kommer til skade, hvis det skulle være.
Men så er vi da enige om det ;o)
Karina G----->
Nemmerlig ;oD
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.557
Hvordan foretrækker I at man reagerer?