{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Lidt at tænke over {{forumTopicSubject}}

En lille tankevækkende historie .....
25. november 2010

En dag, tog faderen fra en meget rig familie, sin søn med på en tur ud på landet,
- med det bestemte formål, at vise ham, hvordan fattige folk lever.

De brugte et par dage og nætter på en farm,
som blev opfattet som tilhørende en meget fattig familie.

Da de kom tilbage fra turen, spurgte faderen sin søn:
"Hvordan var turen\"
"Den var god, Far \"
Faderen spurgte så sin søn: " Så du hvordan de fattige folk levede? "
"Åh ja, svarede sønnen. "
"Så, fortæl mig hvad du lærte af turen ? " Spurgte faderen.

Sønnen svarede:
"Jeg ved, at vi har en hund og de havde fire.
- vi har en pool, som rækker til midten af vores have og de har en bæk uden ende.
- vi har importerede lygter i vores have og de har stjernerne om natten.
- vores indre gård rækker til den ydre gård, de har hele horisonten.
- vi har et smalt stykke land at leve på, de har marker der går langt ud over vores synsfelt.
- vi har tjenere til at servere for os, de tjener andre.
- vi køber vores mad, de dyrker deres egen.
- vi har mure omkring os, for at beskytte vores ejendom, de har venner til at beskytte sig. "

Drengens far var mundlam....

Så tilføjede drengen :
"Tak far fordi du viste mig hvor fattige vi er "

husk hinanden, hold af hinanden, hold om hinanden, værdsæt hinanden - og være selv med til at gøre dig liv rigt.

God dag til jer alle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt at tænke over
  • #1   25. nov 2010 Det er jo netop derfor vi er nogen der elsker at bo på landet.

    Jeg ville ikke kunne trives i en storby, jeg har prøvet. Er vokset op så langt ude på landet af der var lagt gulvbrædder ud fordi verden ikke var længere.

    Der lærer man at klare sig med de midler man har. Vi var også selvforsynende med mad, og at komme til storbyen var en begivenhed ud over det sædvanlige. Jeg tror vi værdsatte tingene på en helt anden måde. Det har jeg erfaret efter at have boet i en storby.


  • #2   25. nov 2010 Byen stinker simple as that. Jeg boede 2 år i thisted uden at opleve min nabo hilse på mig. Havde aldrig snakket med dem ud over da jeg fulgte deres lille søn over en trafikeret vej hvor de havde efterladt ham på den anden side, så ved ikke lige hvordan jeg havde pisset dem af. Men nu kan de stege i helvede for min skyld for nu bor jeg på landet med min lille familie blandt gode naboer så nu er jeg glad igen:)


  • #3   25. nov 2010 Sikke en god lille historie!
    Jeg bor i byen på landet :oP Jeg har boet i Roskilde og øv jeg havde det ikke sjovt! Savnede godt nok det med at kunne gå 500 meter og så var jeg på en mark og hvis jeg så gik 600 meter længere så var stranden der og 1 km den modsatte retning så er skoven der. Er lykkelig for at være kommet tilbage igen og skal aldrig herfra igen!


  • #4   25. nov 2010 tankevækkende historie



  • #5   25. nov 2010 fed historie...

    tankevækkende


  • #6   25. nov 2010 jeg bor så jeg går 5 min, så er der marker... det er dejligt...

    men jeg snakker ikke med mine naboer... det er et rækkehuskvarter...
    og der kommer man ikke rigtig hinanden ved.

    Men har friheden ved landet - mangler dog stadig noget af den....


Kommentér på:
Lidt at tænke over

Annonce