5.191 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret
Jeg overvejer at begynde at læse Jussi Adler Olsen's serie.
Det vil sige, at jeg skal starte med Kvinden i buret.
Kan nogen af anbefale den serie?
Og kan nogen fortælle mig hvor mange der er? og i hvilken rækkefølge?
Hvad kan i ellers anbefale af bøger?
0 synes godt om
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Nå, men jeg kan i DEN grad anbefale serien om Afdeling Q. Foreløbigt er der kommet fire styks (mener, han vil skrive 13 - én om året): Kvinden i Buret, Fasandræberne, Flaskepost fra P og Journal 64. Jeg har lige fået den sidste i julegave og går og gemmer lidt på den :). De er fængende, grumme og sjove.
Jussi Adler har også skrevet rigtig gode bøger udenfor serien, dog ikke med samme portion humor, men vildt spændende også.
Ellers, hvis du er til krimi, kan jeg bl.a. anbefale Jo Nesbøs serie om Harry Hole. Mener, der er 8 i alt, jeg er i gang med den sidste, Panserhjerte. De er også ret grumme til tider og man har virkelig svært ved at lægge dem fra sig
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
der er lige kommet den 4 - journal 64 hedder den
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
dec 2008
Jeg vil anbefale at læse Jussis bøger i rækkefølge, for man lærer Carl og Assad at kende fra start, så det risikererr at blive lidt rodet ellers
dec 2008
De er som sådan selvstændige historier, men ellers, som jeg skrev til Camilla
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 42 Emner: 25 Svar: 43
når jeg modtager den. Det lyder rigtig spændende, og jeg er vild med krimi.
Jeg har også læst stieg larsson's serie. Så glæder mig til at komme igang med noget nyt og spændende.
dec 2008
En "ny" forfatter, jeg har fået øjnene op for i år er Harlan Coben. Rigtig spændende bøger og nogenlunde lige ud af landevejen. Jeg startede på dem i tilfældig rækkefølge, men opdagede pludselig, at nogle personer fra en tidligere bog dukkede op i en anden, så selvom de ikke decideret har hovedpersoner eller gennemgående figurer, kan det godt betale sig lige at tjekke rækkefølgen.
I en lidt anden genre er Christian Mørk. Han skriver helt fantastisk, men er også lidt sværere at læse. Jeg synes, man skal have LYST til at læse og af og til skal man også holde tungen ret lige i munden. Darling Jim er umiddelbart den lettest tilgængelige. Kejserens Port og Jaguarens Datter er de første to af en serie. De andre kan stå helt alene.
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 935
2'eren er ret dårlig synes jeg, men de andre rigtig gode. Det er som om 2eren er sådan lidt "venstrehåndsarbejde". Men jeg er også en der læser et par bøger om ugen, så jeg lægger mærke til selv de mindste små fejl. Mange andre synes de allesammen er gode.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
dec 2008
Den er helt for sig selv og meget anderledes end de andre men stadig rigtig god, synes jeg :). Kan også godt anbefale "Og Hun Takkede Guderne", som også er helt sin egen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.967
Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret