5.191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret

Jeg overvejer at begynde at læse Jussi Adler Olsen's serie.
Det vil sige, at jeg skal starte med Kvinden i buret.
Kan nogen af anbefale den serie?
Og kan nogen fortælle mig hvor mange der er? og i hvilken rækkefølge? smiley

Hvad kan i ellers anbefale af bøger?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret
  • #1   27. dec 2010 Jeg er ved at "læse" flaskepost fra p på lydcd fra jussi adler olsen(kan hentes gratis på dr P4 lige nu nemlig). det er den første jeg har læst derfra og den er ganske udmærket, kunne i hvert tilfælde godt tænke mig at læse den i bogform også. Er ikke så god til lydbogen, da jeg kommer til at skrive herinde samtidig når jeg nu alligevel sidder ved computeren smiley

• #2   27. dec 2010 Argh, sletted du emnet før? Jeg havde lige skrevet et langt svar.

Nå, men jeg kan i DEN grad anbefale serien om Afdeling Q. Foreløbigt er der kommet fire styks (mener, han vil skrive 13 - én om året): Kvinden i Buret, Fasandræberne, Flaskepost fra P og Journal 64. Jeg har lige fået den sidste i julegave og går og gemmer lidt på den :). De er fængende, grumme og sjove.

Jussi Adler har også skrevet rigtig gode bøger udenfor serien, dog ikke med samme portion humor, men vildt spændende også.

Ellers, hvis du er til krimi, kan jeg bl.a. anbefale Jo Nesbøs serie om Harry Hole. Mener, der er 8 i alt, jeg er i gang med den sidste, Panserhjerte. De er også ret grumme til tider og man har virkelig svært ved at lægge dem fra sig

• #3   27. dec 2010 jeg æder dem råt... de er bare så gode.

der er lige kommet den 4 - journal 64 hedder den

• #4   27. dec 2010 Uhh ja selvfølgelig også Jo Nesbø, de er virkelig gode.

• #5   27. dec 2010 Er de skrevet som selvstændige fortællinger? Eller bør de læses forfra?

• #6   27. dec 2010 Camilla
    Jeg vil anbefale at læse Jussis bøger i rækkefølge, for man lærer Carl og Assad at kende fra start, så det risikererr at blive lidt rodet ellers

• #7   27. dec 2010 Trine
    De er som sådan selvstændige historier, men ellers, som jeg skrev til Camilla

• #8   27. dec 2010 Jeg har lige bestilt kvinden i buret, så den vil jeg da gå igang med at læse,
    når jeg modtager den. Det lyder rigtig spændende, og jeg er vild med krimi.

Jeg har også læst stieg larsson's serie. Så glæder mig til at komme igang med noget nyt og spændende.

• #9   27. dec 2010 Der er også åsa Larsson, hvor de gennemgående personer er kvinder - en jurist og en politiinspektør, som man følger en del. Udover krimiplottet hører man en del om forskellige små samfund i Sverige, hvilket jeg godt kan lide og så har de et lille twist af noget overnaturligt. Mener, den første hedder Solstorm.

En "ny" forfatter, jeg har fået øjnene op for i år er Harlan Coben. Rigtig spændende bøger og nogenlunde lige ud af landevejen. Jeg startede på dem i tilfældig rækkefølge, men opdagede pludselig, at nogle personer fra en tidligere bog dukkede op i en anden, så selvom de ikke decideret har hovedpersoner eller gennemgående figurer, kan det godt betale sig lige at tjekke rækkefølgen.

I en lidt anden genre er Christian Mørk. Han skriver helt fantastisk, men er også lidt sværere at læse. Jeg synes, man skal have LYST til at læse og af og til skal man også holde tungen ret lige i munden. Darling Jim er umiddelbart den lettest tilgængelige. Kejserens Port og Jaguarens Datter er de første to af en serie. De andre kan stå helt alene.

• #10   27. dec 2010 Jeg synes også de er rigtig gode. Har læst de første 3.
    2'eren er ret dårlig synes jeg, men de andre rigtig gode. Det er som om 2eren er sådan lidt "venstrehåndsarbejde". Men jeg er også en der læser et par bøger om ugen, så jeg lægger mærke til selv de mindste små fejl. Mange andre synes de allesammen er gode.

• #11   27. dec 2010 Hvad med Washington dekretet, er den også med i samme serie som kvinden i buret og fansandræberne, eller skal den læses "for sig selv"?

• #12   27. dec 2010 Tjeaz
    Den er helt for sig selv og meget anderledes end de andre men stadig rigtig god, synes jeg :). Kan også godt anbefale "Og Hun Takkede Guderne", som også er helt sin egen

• #13   27. dec 2010 Okay, tak smiley Har fået de 3 i julegave, så blev lige nødt til at vide det inden jeg går i gang smiley

Kommentér på:
Jussi Adler Olsen - Kvinden i buret

Annonce