1.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

salg/avl af hunde uden stamtavle salg/avl af hunde uden stamtavle

Hvorfor skal folk absolut avle på hunde der ikke har stamtavle og avlsgodkendte ,men racerene???
Aner de hvor let det er at få indavl når man ikke kender forældres stamtavle ??
Så er det trods alt bedre at blande !!!!
Der er vel nok penge idet,da de ikke har de samme udgifter som avlere der gør et seriøst arbejde

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg/avl af hunde uden stamtavle
  • #2   28. dec 2010 fordi den søde lille vovse vil så gerne være mor smiley Så er det lige meget om der er papir eller ej

• #3   28. dec 2010 nå ja - eller far smiley

• #4   28. dec 2010 Enig Helle. Men det der under mig mest er, at nogle sælger deres papirløse hvalpe for samme pris som tavlehunde koster.
    F.eks. 8.000kr. for en hvalp hvis forældre kun er hånd-testede for PL, dvs. uden attester.
    Det er da det rene tyveri i mine øjne, men self.skal der nok være nogen som SÅ betagede af hvalpene at de køber, men jeg kan ikke lade være med at håbe at sådan nogle pengegriske mennesker brænder inde med deres "dyrebare" hvalpe.

• #5   28. dec 2010 Jeg har selv to tavleløse hunde, en cairn og en westie. Men jeg køber ALDRIG mere uden tavle! Liva, min Westie har været 99% blind lige fra fødslen - ydermere er hun en importhund fra et eller andet land (jeg fandt ud af at han var hundehandler, dumme mig). Og det har bidt mig så gevaldigt i måsen! Og jeg gør det aldrig mere smiley

• #6   28. dec 2010 Nu behøver en hund jo ikke være både blind døv og dum bare fordi den ikke har tavle!! Min hund er uden tavle og den fungere helt fint! Synes overhoved ikke der er nogle problemer i at avle uden tavle. Hunde med tavle kan da også sagtens komme til at fejle noget??

• #7   28. dec 2010 Gry. Det er der heller ingen der siger.
    Men det er da idioti at lave hvalpe på 2 utjekkede hunde af samme race, som ikke har tavler pga.forældrene el.bedsteforældrene ikke har levet op til standarden el.pga.de har haft arvelige sygdomme.
    Det eneste "opdrætteren" gør er at sætte flere måske syge hvalpe på markedet som i forvejen er overfyldt.
    "og de tar op til samme priser som hvalpe med tavler koster".
    Alle opdrættere må hele tiden sætte priserne ned på deres hvalpe fordi markedet er overfyldt, + at der bliver aflivet flere uønskede hunde nu, end nogensinde før.
    Hvorfor så lave flere uønskede hvalp, det er kun ejeren af den enkelte hund som vil ha hvalpe, så længere tænker de ikke, hvad vil de gøre når hvalpene er 3-4-5mdr og de stadig ikke er solgt, hvad tror du.
    Det er folks griskhed som gør at mange hunde lider selv her i Danmark.

• #8   28. dec 2010 Gry - det var jo heller ikke det jeg sagde; jeg har en cairn uden tavle som er helbredsmæssigt perfekt. Jeg sagde bare at man skal passe på, ikke bare at stole på en "forhandler", som man ikke kender eller ikke har nogen form for rekommandering om.

Kommentér på:
salg/avl af hunde uden stamtavle

Annonce