{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Rygestop - hvordan lader i være?! {{forumTopicSubject}}

mit nytårsforsæt var det gode gammeldags rygestop, som man inderst inde godt ved, ikke bliver til noget. men jeg vil egentlig alligevel godt prøve...

Men nu har jeg fortrudt, jeg er simpelthen ved at eksplodere!!

hvordan pokker, lader i andre være?

har røget i 6 år nu, rundt om de 20 smøger om dagen.

jeg kan ikke holde ud at ligge i min seng, eller se tv, jeg er simpelthen så rastløs, og kan slet ikke koncentrere mig, og der skal det mindste til for at pisse mig helt af :-(...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop - hvordan lader i være?!
  • #2   2. jan 2011 *ASA* - det er netop lige dét, det er min første dag idag, og jeg er allerede ved at droppe det hele og tage den skide smøg!

    Maria - hvor godt virkede de?


  • #3   2. jan 2011 Jeg har det bedste middel, lad være at lave sådan et nytårsfortsæt *GGGGG*

    Jeg tror man stopper, hvis man gør, når man er parat.


  • #4   2. jan 2011 Kunsten er ikke at stoppe med at ryge, det er ikke at begynde igen (;

    Jeg ryger ikke selv, men det gjorde min kæreste. Første gang han prøvede på at stoppe trappede han ned, men han trappede hurtigt op igen. Anden gang stoppede han fra den ene dag til den anden, og han har ikke røget i 3 mdr nu (:

    Men mit råd er at tage 24 timer ad gangen, måske kun en time ad gangen. Sig til dig selv; Okay, nu ryger jeg ikke i den her time, og sådan bliver du ved.
    Lav noget aktivt så du kommer væk med tanken om at ryge. Det første stykke tid er svært, men det er jo i princippet ikke svære end at lade vær med at tage den smøg (;

    Held og lykke med det!


  • #5   2. jan 2011 Hvad med nikotin tyggegummi- eller plaster. Det plejer at virke fortrinligt på mig når jeg skal ud og flyve ( der må man jo ikke ryge ). Men udover det, skal man have LYST til at stoppe, ellers går det galt alligevel.

  • #6   2. jan 2011 Følger lige med her- jeg har lavet samme nummer som dig jenny smiley

  • #7   2. jan 2011 Ina - Jeg fortryder det simpelthen også så meget nu.. *GG*

    Jeg tror også mit problem er, at jeg ikke rigtig vil stoppe - jeg elsker at hygge med en smøg, med mine veninder. og kan på nuværende tidspunkt, absolut ikke forestille mig "aldrig" at skulle tænde en smøg igen, eller at jeg eks. ikke skal stresse af med en morgen smøg, inden jeg tager på arbejde imorgen tidlig.

    men må nu indrømme, at lyden der kommer fra mine lunger, når jeg lige vågner der om morgenen, er begyndt at skræmme mig lidt..... smiley


  • #8   2. jan 2011 Micro - Hæ hæ, man lyder så fornuftig når man står der, og fortæller om at man ikke vil røre en smøg det nye år.. OG holde dét!

    men det er ikke så skide sjovt bagefter, hehe.


  • #9   2. jan 2011 Jeg er samme sted idag smiley Har ikke røget siden i aftes, og er ved at gå helt i panik smiley Jeg er så småt ved at få gigt i kæberne (tror jeg) af alt det tyggegummi jeg går og gnasker i smiley Helt almindelig tyggegummi, ikke nikotin eller noget smiley Det synes jeg hjælper.. Når jeg lige får lyst til en smøg, så tager jeg et stykke tyggegummi i stedet smiley Ind imellem er jeg ved at eksplodere, men så ska jeg bare lige give mig til et eller andet (har bagt muffins næsten hele dagen), så bliver jjeg rolig igen smiley

    Held og lykke med rygestoppet smiley


  • #10   2. jan 2011 Jeg prøvede engang- for 6-7 år siden- at stoppe med at ryge ( for min mands skyld). Fik akunpunktur (staves......,..) og gik så og havde det rigtig, rigtig skidt en uge, hvor jeg sprang i luften over den mindste til og tude over hvad som helst. Da der var gået en uge, kunne min mand ikke holde ud at se mig på den måde og så gik vi en tur op på tanken og købte en pakke smøger. Nøøøøj......Det var den bedste smøg, ever!! Min mand sagde at jeg flækkede i et stort smil der gik fra øre til øre. Det kan jeg ikke selv huske, men jeg kan huske fornemmelsen af ro i kroppen.
    Har ikke prøvet at holde op siden.


  • #11   2. jan 2011 Endelig ikke ryger - Allen Carr .. stoppede efter jeg havde læst bogen smiley

  • #12   2. jan 2011 Lea

    *LOL* ja hvor er man egentlig bare møg afhængig. Kan lige se det for mig, sidder der og er tosset samtidig med man tuder. En smøg i munden, og smilet kan ikke blive større, og man er glad igen *GGG*


  • #13   2. jan 2011 Camilla - gud ja, nu du siger det, så har jeg faktisk også gået og gnasket i tyggegummi hele dagen ;-).

    jeg gider ikke bage - eller jo, men jeg gider ikke rydde op bag efter :o)
    så jeg ligger bare i min seng, det er bare knapt så godt, får jeg plejer ligge her og ryge. mens jeg sidder på computeren, og askebægeret står her skam stadig!

    jeg har også lige spist, så jeg er simpelthen ved at sprænge i luften lige nu... morgensmøg, og efter mad, det er bare vigtigt!

    Lea - Ha ha ha, det kan jeg satme godt forstå! det er simpelthen ikke noget bedre, lå også syg i 2 måneders tid, ind og ud fra hospitalet, og jeg havde ikke kræfter til at gå ud og ryge. men så snart jeg var rask, var jeg på den igen, og jeg husker også stadig at jeg fik det så godt efterfølgende :-)!

    syntes egentlig det er helt ekstremt at et noget tobak, noget nikotin, og et filter kan styre en så meget smiley

    jeg har somsagt heller ikke dén lyst til at stoppe, men når jeg trækker vejret om morgen, så piber mine lunger som én helvede, og det har skræmt mig lidt nu...


  • #14   2. jan 2011 Du skal selv ville stoppe 100 % ellers fungere det ikke. smiley

    Jeg brugte nikotintyggegummi i en månedstid, og var på rygestopkursus, det var virkelig en motivationsfaktor hos mig smiley

    Men i starten der var jeg mest steder hvor jeg normalt ikke røg, vi var så "heldige" at vi var igang med at lave stue, så vi havde kun soveværelse og køkken at opholde os i, så jeg opholdt mig mest i soveværelset hvor der var røgfrit ... og når det var rigtig slemt, så gik jeg i køkkenet, og inhalerede kærestens røg *gg* sjovt nok så hjalp det også på trangen smiley


  • #15   2. jan 2011 Kold tyrker det duer, har været røg fri i 5 år nu smiley Alt det andet tror jeg ikke helt på....

  • #16   2. jan 2011 vilje til og stoppe skal være der 100%

  • #17   2. jan 2011 Vatos - Det handler vel ikke om at tro på noget, det handler vel om at finde det der fungere for en, og intet andet.

    Hvis du ikke tror på andet end kold tyrker, så læs mit indlæg, det var ikke kold tyrker smiley


  • #18   2. jan 2011 C K H - Hehe, jeg er så 97% af tiden på mit værelse, hvor jeg også ryger. så, den holder ikke helt i længden her smiley

    nikotintyggegummi... tjoe, har hørt mange gange at de bare bliver afhængige af det, istedet..

    min problem er nok, at jeg egentlig ikke vil stoppe.. smiley


  • #19   2. jan 2011 vi er også i gang med at stoppe men tanken om aldrig at skulle tænde en smøg igen gjorde bare tingene værre for os. derfor har vi lavet en regl der hedder at det er ikke sidste gange for altid en eller 2 smøger om måneden er ok. så kommer man heller ikke til at savne det på samme måde desuden kommer denne ene eller 2 smøg til at smage rigtig grimt med tiden fordi fimrehår og smagsløg kommer tilbage :o)

  • #20   2. jan 2011 mine forældre fik hypnose... og det virkede for dem.. de vil selvfølgelig gerne have jeg stopper.. men jeg er ikke klar endnu.. har været stoppet i nogle uger.. men jeg bliver sindsyg i hovedet af det smiley

  • #21   2. jan 2011 JEG VIL HAVE EN SMØG! smiley

    puha hvor er det slemt..
    det kribler helt i kroppen..

    Catarina - det er da også en rigtig god ide!
    Jeg og en veninde har også sagt sætningen "tænk, aldrig at skulle tænde en smøg igen" et par gange igen, det er altså helt uvirkeligt...


  • #22   2. jan 2011 jeg vil gå ned og tage en smøg :D.. ej sorry.. hvis du ikke er motiveret til at stoppe skal du ikke.. så går det ikke...

  • #23   2. jan 2011 Jenny - Når du går i seng i aften så sig "ikke-ryger" en masse gange inden du sover, det gjorde jeg og underligt nok hjalp det smiley

  • #24   2. jan 2011 Jeg brugte nicorette inhalator, den hjalp meget, men de første 14 dage var det viljen, der var det vigtigste. Man skal tænke på de små sejere, som første gang der er gået 5 min. uden at man har tænkt på at ryge, dernæst eks en time. Senere kan man have taget hele opvasken efter maden før man tænker på at ryge osv. Hvis man husker at lægge mærke til de små ting, kan man se fremskridtene. Mht inhalatoren er det en fordel at den er synlig, for det gør den pinlig og dermed bliver forbruget automatisk minimeret. Jeg har været røgfri i snart 3 år.

  • #25   2. jan 2011 Anita - så ryg lige ekstra for mig, (y)
    det ved jeg godt, jeg er simpelthen slet ikke motiveret på at stoppe.. men mine lunger har brug for en pause, og min far bliver nok skuffet smiley

    C K H - haha, det må jeg prøve, for jeg er IKKE-RYGER. det lyder helt forkert...


  • #26   2. jan 2011 Louise - Hvor er det flot altså!

  • #27   2. jan 2011 jenny - skal jeg gøre.. tjae.. jeg lovede og stoppe hvis jeg fik lov at låne penge til alba :).. men er det sket nej. men de ved også hvor svært det er jo...
    jeg har astma og burde virkelig stoppe men kan ikke nu smiley


  • #28   2. jan 2011 Anita - mm, lyder godt.. Det jo det, havde også selv astma bronkitis, eller hvad det hed, da jeg var lille, til omkring 5 års alderen, er heldigvis vokset fra det!

  • #29   2. jan 2011 ja du er så heldig at du er vokset fra det.. det er jeg ikke smiley
    men jeg synes du skal snakke med din daddy(cool).. han vil sikkert kunne forstå det smiley


  • #30   2. jan 2011 det er sgu nok rigtigt smiley
    nu har jeg også bare holdt dn "længe"


  • #31   2. jan 2011 ja smiley delmål er også vigtigt smiley

  • #32   2. jan 2011 så kan det vel også kun være værre, når man egentlig slet ikke er motiveret, til at stoppe..

  • #33   2. jan 2011 Jeg har ikke røget i omkring 6 år nu, og ved i hvad, jeg savner det stadig...

  • #34   2. jan 2011 Disse "mirakel" piller folk snakker om - jeg snakkede med min læge om dem få nogle måneder siden, hvis det er de samme, så er de godt nok dyre. Her snakkede hun om 800-1000 kroner. Har i andre også givet det?

    Jeg gider ikke at lave nytårsfortsætter, for jeg holder dem aldrig. Man skal have viljen til at stoppe med at ryge, ellers falder man hurtigt i igen.

    Held og lykke smiley


  • #35   2. jan 2011 man falder desuden også hurtigere i når man er under pres.. og det er det jo lidt når det er et nytårforsæt :)?

  • #36   2. jan 2011 Winther - puha, det kan jeg godt forstå, er du aldrig faldet i, bare en enkelt gang måske?

    min far han havde også røget i 25 år eller noget, og stoppede fra den ene dag, til den anden.. og har adlrig røget siden..

    jeg tror skam også snart jeg tager en smøg, der er bare noget der siger det er rigtig dumt, nu hvor jeg snart ikke har røget hele dagen?!


  • #37   3. jan 2011 yep pillerne er dyre men det er jo ingen ting i forhold til og ryge 41 kr gange 365 giver 14 965 kr.har spist dem i 1 1/2 md og ikke røget i 1 md nu og de hjælper meget
    har været stoppet før i 2 år (trænede til marathon) og efter et stykke tid så er det sjældnere man mærker rygetrang end når man ryger der er jo ikke så mange steder man må det mer
    tænk på at næste vinter kan du sidde i thailand og nyde varmen eller et eller andet rart .15000 varmer da lidt alligevel


  • #38   3. jan 2011 den eneste jeg kender, som det rent faktisk er lykkedes for at kvitte smøgerne, købte sådan en pind i england, hvor der kommer røg ud af og hun kan suge som om det er en smøg.... Den kan hun ha med overalt, selv der hvor der er rygeforbud ;-P
    Og hun ville egentlig bare prøve det for sjovt, men så endte hun sgu med at stoppe med smøgerne... og hun har været storryger i 30 år.

    Andre jeg kender har prøvet alverdens ting som hypnotisør, læse bestemte bøger, tyggegummi, plaster, akkunpunktur osv. og alle er røget lige fluks tilbage i samme stime...

    Jeg selv har rygrad som en regnorm og har ikke pt lyst til at holde op med at ryge... tror efterhånden også jeg er den eneste i min omgangskreds som ikke har forsøgt... jeg holder på at lysten skal være der, for at det lykkedes - i hvert fald for mig.


  • #39   3. jan 2011 En anden i tråden har nævnt bogen "Endelig ikke ryger! af Allan Carr.

    Den vil jeg meget anbefale. Det får en til at tænke anderledes om rygningen, så man selv aktivt og positivt vælger det fra.

    Jeg kender flere, der har fået stor hjælp med den bog - her i blandt min mor, der røg 40-60 smøger om dagen.
    Hun stoppede den dag, hendes onkel blev begravet, altså en dag, med massivt pres. Hun har ikke røget en smøg siden og det er da efterhånden en del år siden...


  • #40   3. jan 2011 Renee H
    Jeps, 850 kr for Champix piller. En start pakke til 4 uger, derefter skal man på yderligere 8 uger idet det anbefales 12 ugers behandling.
    Jeg er selv på dem, 12 dage inde i behandlingen. Er ikke stoppet med at ryge endnu, men kan mærke at lysten stille og roligt forsvinder. Og DET er dejligt. Jeg er 110% motiveret af helbredsmæssige årsager, min mand ryger og vil osse stoppe, bare ikke lige nu, da han ikke er motiveret for det.....
    Maria L
    Hvor længe gik der for dig inden du helt kvittede smøgerne under startpakken? Hvordan stoppede du med pillerne?


  • #41   3. jan 2011 Jenny(: <
    Nej, jeg er aldrig faldet i. Nu er det ikke første gang jeg har holdt med at ryge, og noget jeg har lært af de andre gange er, at der aldrig må ryges mere, bare en enkelt, så er jeg storryger i løbet af kort tid igen.

    Når man så har røget 30+ i rigtig mange år, så vil jeg ikke ende der igen. Ville ønske at jeg kunne hyggeryge en enkelt engang imellem, men det er altså ingen mulighed for mig.


  • #42   3. jan 2011 Winther - Hold da op hvor er det flot!

    Havde sørme da heller aldrig troet jeg var SÅ afhængig, før jeg besluttede mig for at stoppe..
    faldt dog i, ved en 10 tiden, igår aftes, og er nok ved en 8 - 10 smøg nu smiley


  • #43   3. jan 2011 Det er faktisk de første 4 dage der er værst. Bagefter kommer så problemet med at holde vægten, der har jeg rygrad som en regnorm. Man kan jo ikke holde helt op med at spise som man kan med at ryge, så det er noget man skal være meget opmærksom på. Jeg har nok taget omkring 20 kilo på, det er jo også noget skrammel...

  • #44   3. jan 2011 Ja, den er altså heller ikke god...
    min nytårsforsæt var egentlig at jeg ville lav en kostplan og følge den, så jeg ku tabe mig... OG stoppe med at ryge.... Hmmmmm


Kommentér på:
Rygestop - hvordan lader i være?!

Annonce