{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Sunde alternativer {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nyt år, ny start, nu skal vi alle sammen være sunde, tabe os og få masser af energi.
Eller det vil vi i hvert fald gerne herhjemme :o)

Dagens 3 hovedmåltider kan jeg godt finde på, så de er sunde osv. MEN der hvor jeg falder i med et brag er de små hurtige måltider og hapsere som man spiser i løbet af dagen.

Jeg mangler forslag/inspiration til hvad jeg kan købe som er klar i skufferne til lige at tage op og spise når trangen melder sig.
Som også kan mætte.
Jeg er ikke så meget til tørret frugt som sådan, og alm. frugt mætter mig slet ikke (og er i øvrigt smækfyldt med sukkerstoffer og kcal i forhold til hvor meget de mætter).

Har i nogle ideer/forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sunde alternativer
  • #1   7. jan 2011 Det er okay at "falde i" man skal bare lade være med at overspise hver gang man får noget man godt kan lide smiley

    Og så dyrk motion..


  • #2   7. jan 2011 rå grøntsager, knækbrød, proteinbar og yoghurt

  • #3   7. jan 2011 Grøntsager =)

    Lav en grov salat (feks gulerødder, blomkål, broccoli, pinjekerner), skær us i mindre stykker, men ikke finthakket. Jo mere du tygger desto mere mætter det.

    Grove pitabrød.

    Jeg ved ikke hvor sundt det skal være hele tiden, men ellers er pølsebrød og minipizzaer også gode..

    Bager man dem selv kan man lave meget sunderealternativer til de købte.

    Måske en smule bøvlet - men hip hurra for små thermoflasker -> SUPPE!


  • #4   7. jan 2011 Bag nogle rugbrødsstænger - med rosiner, hakket abrikoser, solsikkekerner eller andet i du kan lide.. Musli stænger kalder jeg dem! smiley De mætter og smager godt - og indeholder hverken fedt eller sukker (udover det sukker der er i de tørrede frugter)

    (link fjernet)

    ^^ De kommer til at se sådan her ud! smiley



  • #6   7. jan 2011 Det handler jo om at spise så man ikke bliver sulten hele tiden.. Altså spise mad med lavt glykæmisk indeks - mad hvis kulhydrater omsættes meget langsomt, og godt med protein. Så er man mæt i lang tid og falder ikke i fordi blodsukkeret fiser op og ned.

    Så op med kødet og de komplekse kulhydrater - og find protiensnacks, hvis det alligevel glipper.
    - nødder, mandler, smoothies med proteinrige mælkeprodukter osv.



  • #7   7. jan 2011 Helt enig, CH...

    En pizzasnegl eks. indeholder rigtig meget "krudt". Men en lille skål grove grøntsager mætter godt og længe. Evt. med kylling eller rejer til...


  • #8   7. jan 2011 Hvis du er villig til at smide nogen penge efter en bog omkring sunde retter har Gordon Ramsey lavet en kanon god bog om små hurtige superlækre mellemmåltider og snacks.´Den har jeg selv brugt en del og 99% af dem smager skide godt!

    http://www.lindhardtogringhof.dk/Default.aspx?ID=156&ProductID=1502928

    Husk du sikkert kan finde bogen billigere hvis du kigger lidt efter smiley


  • #9   8. jan 2011 Fandt denne liste et sted på nettet med "sunde snacks og mellemretter"

    majs-galetter (det er ikke alm. riskiks men en hel anden lækker snack)
    en halv avocado
    hjemmebagte pesto-snegle (bag en stor portion på 75 stk og smid i fryseren og tag så ti op af gangen)
    små pirogger med dejligt grønt fyld - mange forskellige slags
    tang - det er tang pladerne (tit har Netto det i ugens tilbud og så hamstre vi)
    grisini
    en lille flaske tomatjuice eller gulerodsjuice samt noget brød til
    minirugbrød
    Poppet ris
    Poppet hirse
    kartoffelpizza (uden ost)
    bruchetta
    hjemmelavede sesambagte oliven
    hjemmelavet ristet snack med ristet kikærter, solsikkefrø, græskarkerner og mandler. Saltet med urtesalt og lidt hvidløg sådan som min datter kan lide. Hendes far vil gerne have chili i sin krukke.
    frugtstykker som hun for lov at vende i lakridspulver - det er til hyggestund og et alternativ til sødt men meget lækkert og så spiser man meget, meget mere frugt og der er ikke sukker i. Din helsekost har lakridspulver og visse apoteker samt Matas har også.
    frugtspyd
    grøntsagsspyd
    hjemmemarinerede oliven og syltede hvidløg med hjemmebagt græsk brød til.
    wrap sandwich
    kog en stor portion suppe og frys så ned i poser på 2 dl. når det er afkølet. Flad poserne ud helt. Så er de hurtige at tø op og du har et lynhurtigt og sundt, lødigt og lækkert mellemmåltid. Skønt!
    Marinerede bønnesalater/linsesalater/kikærtesalater fodi de nemlig kan holde sig 3 dage på køl og flere familiemedlemmer kan nyde godt af at tage en portion med i tasken. Og når man efter 1½ dag ikke gider salater kan det blendes til den skønneste hummus eller creme. Super. Meget bedre og billigere end Tartex og smørepåløg fra Nutana som ruinere folk tit (men som er fint at have på lager).
    Hjemmelavede rodfrugtechips.
    Tørrede æbleringe.
    Grove skorper og finske rugskorper der er hjemmebagte og sundhedsskorper (de holder længe)
    Pizzaskorper
    Madmuffins
    Scones
    Tørrede saltede sojabønner (man kan lave dem selv eller købe dem færdige - men det er nemt og billigt og så kan man lave en masse forskellige smagsvarianer: karry, garammasala, tandori, chili, soja/tamari, paprika eller røget paprika, urtesalt osv. - lige hvad du/I har lyst til - og på samme måde gør man jo altså med sine kikærter og alle nødder og kerner og frø!)
    Foccia
    Saltstænger
    empanadas
    et stykke vegetarisk pissaladiere
    hjemmelavede muslistænger
    skordilia som dip og masser af grønstsagstænger
    kolde kogte majskolber
    Hjemmelvede kiks (kartoffelkiks, grahamskiks, havreiks m.fl.)
    Tyndbrød med birkes og sesam
    Flan
    Knasebrød fra Italien



  • #10   8. jan 2011 Der er ikke meget på den liste, der ikke er kulhydrat - og det meste er faktisk raffinerede kulhydrater...

  • #11   8. jan 2011 Aner det ikke - der er en del ting jeg ikke aner hvad er - fandt den bare - tænkte TS kunne bruge den! smiley Eller ikke.. smiley

  • #12   28. jan 2011 kirstine har du en opskrift på de der rugbrødsstænger?

Kommentér på:
Sunde alternativer

Annonce