{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

kronisk hovedpine {{forumTopicSubject}}

jeg lider af kronisk hovedpine i forbindelse med piskesmæld efter et uheld, 4-5 dage i ugen for jeg sådan nogle anfald lign, hvor det føles som om der er en der trækker en rive hen over mit ansigt... nogle dage er det så slemt at jeg ikke kan holde oget ud, ikke en gang falde i søvn... jeg er igang på smerteklinik men tænker om der var noget alternativt som man ku prøve at give sig i kast med, så hvad gør i ved hovedpine?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kronisk hovedpine
  • #1   24. feb 2011 jeg må legge mig ned og prøve at slappe af i musklene... går til fysioterapaut 1 dag i ugen og genoptræning... har også piskesmæld---

så eneste som hjælper lidt på mig er at ligge ned , evt varmt omslag rundt nakke skulder... nogen ganger bruger jeg tigerbalsam eller varmekrem på nakke skuldre...

• #2   24. feb 2011 Jeg forestiller mig at det er spændingshovedpine du lider af - men ret mig hvis jeg tager fejl smiley

Jeg har selv piskesmæld og kronisk hovedpine - jeg har prøvet alt muligt.. Det der havde størst effekt på smertene i ryggen og hovedet har været kiropraktor kombineret med triggerpunkts massage.. Eller Body SDS massage - det er super godt smiley Men jeg kan desværre ikke tåle det grundet min fibromyalgi...

Jeg har hørt fra andre at kranio sakral massage og akupunktur skulle være rigtig godt, men har ikke selv nogle erfaringer med det..

Håber at du finder noget der kan hjælpe dig smiley

• #3   24. feb 2011 får også akupunktur til min fysioterapaut , hun vurderer hvad som trengs ...

skal prøve / starte til healing på mandag , og mine forældre vil betale da de synes at jeg har haft smærter nok og de ved jeg har lite intægt pag jeg ikke klarer at arbeide så meget osv...

har prøvet healing 1 gang og synes da at det virket , fikk mindre smærter efter behandling...

• #5   24. feb 2011 hmm nu ved jeg ikke om det kan hjælpe hovedpine efter piskesmæld...
    men jeg har nu i et stykke tid båret på et smykke med magneter i. og det har hjulpet mig af med rygsmerter menstrationssmerter og hovedpine..
    det ligner alm smykker bortset fra der på indesiden sidder en eller flere små magneter...
    Man kan også købe madrasser og pude med magneter i....

• #6   24. feb 2011 helle hvad er det for afspændingsøvelser?

• #7   24. feb 2011 jeg har spændingshovedpine efter ulykke.. piskesmæld... døjer en del med hovedpine og har gjort det i 6 år nu.

Jeg har prøvet kraniosakral, massage, kipraktor, fysio, apukuntur, og går på hovedpinecenter i Glostrup.

Intet har hjulpet hos mig, men føler en forbedring ved fysio og akupunturbehandlinger side om side.

Elllers er det piller.. altid 2 ipren og 2 pamol pr. gang.. og så ro...

• #8   24. feb 2011 Jeg har spændingshovedpine altid, så nemt kan det siges. Efter 2 ulykker med flere års mellemrum bliver det gradvist værre og værre. Jeg har prøvet alverdens former for behandlinger, og de er nået frem til, at der ikke er meget at gøre. Det hjælper måske den dag jeg får behandling, og så er det galt igen dagen efter. Jeg får så meget medicin af 5-6 forskelllig slags, og er langt fra smertedækket. Jeg skal igen på smerteklinik for at få en gennemgang af alt det medicin jeg får i håb om der er kommet noget nyt, der er bedre, eller det bare ikke kan være anderledes.

Jeg har gået til zoneterapeut/massage (den samme behandler) og hun sagde en dag at jeg havde alle symptomerne på fibromyalgi også. Det har jeg ikke lige gået videre med, da jeg skal igennem en lang række undersøger af min ryg, hofte og ben, som også er "skadet for livet" efter den seneste ulykke i 2006. Det har første prioritet lige i øjeblikket.

Så der kommer et tidspunkt hvor selv de bedste behandlere må sige stop. Der er kun smertelindring tilbage, desværre kun i kort tid.

• #9   24. feb 2011 Herhjemme virker medicin heller ikke - har prøvet ALT og får idag morfin-plastrer og lyrica... Men selv da har jeg rigtig mange smerter - og er ude af stand til at dyrke motion, går sygemeldt på 6 måned og kan ik engang gøre rent...

Men efter 5 år har jeg vænnet mig til smerterne - det er alt det jeg ikke længere kan der genere mig..

Det er virkelig trist at læse at så mange lever med daglige smerter..

• #10   24. feb 2011 Michélle, jeg får også Norspan 10 morfinplaster, og startede med lyrica, men det blev ændret til Gabapentin (epilepsi medicin).

Jeg prøver virkelig ikke at lade smerterne få overtaget, men når det er både hoved, nakke, skuldre, arme, ryg, hofte og ben, så er det godt nok svært ikke at blive mærket af det. Oveni fik jeg for 3 år siden konstatere leddegigt, og har fået specialskinner til begge hænder og arme. Jeg føler godt nok ikke jeg behøver mere skavanker, da jeg også har astma. Var man en hest.......

• #11   25. feb 2011 Gitte - Gabapentin'en har jeg også haft fået.. Men hverken de eller det eg får nu har nogen mærkbar virkning... Bare en del bivirkninger smiley

Jeg forstår godt at det er umuligt ikke at lade sig mærke af smerterne - du er virkelig hårdt ramt... Jeg vil ikke heller ik sidde og sige at jeg ikke er mærket af mine smerter - min familie ville i hvert fald mene noget andet ;O)) Men jeg prøver at fokusere på andre ting - jeg ka alligevel intet gøre ved smerterne... De bliver kun værre og værre...

"Var man en hest....." - tanken dukker ofte op i forbindelse med hundeavl; jeg ville helt sikkert ikke være egnet til at få hvalpe....

Kommentér på:
kronisk hovedpine

Annonce