{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Har brug for ilder folket :) {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer meget kraftigt at anskaffe mig en ilder da jeg altid har syntes det er et fantastisk dyr. Har været inde og læse en del om dem men har stadig en del spørgsmål.

Er det bedst at have 1 eller 2? Jeg tænker jeg nok vil have 2 jeg synes næsten andet er synd?

Vores hunde har aldrig set en ilder vil det overhovedet gå? Jeg planlægger de skal stå i et aflåst værelse så hundene ikke har adgang til dem.

Jeg planlægger at købe voksne ildere som andre ikke kan have mere men hvis jeg nu ikke kan finde et par kan man så sætte dem sammen og hvordan?

Hvis jeg finder den/de rette ildere planlægger jeg at lære dem en masse tricks nogen råd til godbidder de elsker?

Kom gerne med andre gode råd og inputs smiley
Det blev lidt langt.
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for ilder folket :)
  • #1   3. apr 2011 Først vil jeg sige, Tag ud og snak med en seriøs opdrætter og snak evt med dem om de kender nogle der har et par voksne som kan sammen, og det er MEGET nemmere at have 2 end blot 1 smiley for så kan de hygge sig med hinanden, jeg har en ilder bekendt som har ilderen sammen med sin schæfer og Louise Britt herinde fra har også 2 ildere og hendes islandske fårehund sammen smiley
    og det bedste godbidder er tørret kød smiley da de IKKE MÅ FÅ FIBRE smiley

• #2   3. apr 2011
    To har altid mere glæde af hinanden, men der findes enspænderildere, som absolut ikke nyder selskabet fra andre. Sådan var min gamle dreng.

Med hensyn til hund, så ved jeg faktisk ikke hvordan man bedst takler den, når man har hunden først. I mine tilfælde har jeg altid haft ildere først, og så fået hund bagefter, men her har det gået gnidningsløst. Lulu elsker ilderne højere end noget andet, og følger dem trofast rundt, for at holde øje med hvad de laver.

I mange tilfælde kan man godt sætte dem sammen, men nogle ildere er stride bananer, der ikke altid tolererer fremmede.

Jeg har ingen råd til godbidder. De efterhånden 7 ildere jeg har haft gennem tiden, har været som solen og månen, når det gælder godbidder. Nogle har elsket små killingegodbidder, mens andre vil have kylling, nogle vil have rejer og så videre smiley

• #3   3. apr 2011 Frittemor: Ved du om der er nogen gode opdrættere i midtjylland/århus omegn?

Danielle: Har du på et tidspunkt sat voksne ildere sammen der ikke har gået sammen før? For det bliver nok svært at finde et par til viderformidling.

• #4   3. apr 2011 Hva skal jeg være obs på i forhold til arvelig sygdom og stambog? Er der linjer jeg skal undgå?

• #5   3. apr 2011
    Trine K

Ja, det har jeg prøvet to gange smiley Den ene gang gik det perfekt, og de accepterede hinanden med det samme - den anden gang blev jeg nødt til at skille mig af med den nye, da den ikke kunne acceptere andre ildere (dette havde sælger belejligt undladt at fortælle os)

Men i langt de fleste tilfælde ved sælger jo om ilderen er socialt anlagt eller ej, og i så tilfælde burde det ikke være noget problem smiley

• #6   3. apr 2011 Trine Ja vil albefale dig
    http://www.rainbow-ferrets.dk
    og
    (link fjernet)
    2 RIGTIG søde, mennesker smiley virkelig nede på jorden og til at snakke med smiley

• #7   3. apr 2011 Danielle: Var det hanner eller hunner? Hvad er bedst hvis man skal have 2 sammen? 2 hanner eller 2 hunner?

• #8   3. apr 2011 Frittemor: Tak smiley

• #9   3. apr 2011 Jeg startede med en bror og en søster, og så fik vi en han mere men han blev først accepteret af de andre efter ½ år da han gik i brunst :S og pyha det var hårdt for de røg i flæsket på hinanden så snart de fik muligheden men idag er de bedste venner og min første han er blevet rigtig sød, hvorimod min hun er blevet RIGTIG strid, derfor foretrækker vi også at have dem fra hvalpe af smiley

Vi har så også besluttet at vi gerne vil ha en Silver tæve hvalp i år smiley

• #10   3. apr 2011 Frittemor: Tænkte bare det ville være nemmere med 2 formidlings ildere når jeg er førstegangs ejer? Vi må se vil prøve så vidt muligt at få et par hvis det ikke kan gøre tror jeg jeg vil prøve at sætte 2 sammen med rådgivning fra en opdrætter.

• #11   3. apr 2011 Ja altså min veninde startede med 1 dreng som var næsten voksen og ham har de været rigtig glade for smiley og nu har de 6 ildere smiley

• #12   3. apr 2011 Frittemor: Ellers vil en hun og han vel sagtens kunne gå sammen? Så skal de selvfølgelig neutraliseres jeg skal ikke rode mig ud i noget avl smiley

• Lyspunkt
    Lyspunkt Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 4
    #13   3. apr 2011 Jeg er ny herinde, men var bare lige nødt til at give mit svar med, når det kom til ildere - jeg er nemlig selv ilder-ejer. smiley Hele 4 af slagsen har vi herhjemme, alle sammen 'genbrugs-ildere' (formidlings) - de 3 af dem kommer fra samme sted, MEN ikke på samme tid - så vi har brugt en masse tid på at få dem til at kunne leve sammen.
    Vi har to drenge og to piger - pigerne var de sværeste at få til at gå sammen (og det er endda mor og datter) - men det kan sagtens lade sig gøre at sætte to voksne ildere sammen, som ikke kender hinanden, det kan dog godt tage sin tid. Selvfølgelig er alle ildere forskellige, og nogle vil det muligvis være umuligt at sætte sammen. Vores piger tog det faktisk lidt over et halvt år, før de accepterede hinanden.
    De to første vi fik var en hun og en han, begge neutraliseret, så det kan godt lade sig gøre med en af hver, så længe de er neutraliserede - vi har oplevet en ilder i brunst herhjemme, det er hverken sjovt eller velduftende. smiley
    Jeg vil også sige, anskaf dig to - om ikke andet kan de underholde hinanden, putte med hinanden og så er det bare dobbelt underholdning for dig smiley
    Mht. opdrættere er 3 af vores ildere fra Faurholts Ildere, og den sidste er fra Evergreens Ildere - begge opdrættere er fra Frederikshavn. Ved godt det ikke lige er midtjylland, men jeg anbefaler dem gerne smiley

Og ja, vi skulle bare have en enkelt, men det tog overhånd, og nu har vi som sagt 4 skønne totter - så pas på du ikke bliver bidt smiley

Håber ikke det var for meget volapyk - det blev lidt langt.
    Det korte af det lange : Go for it! Du er allerede godt i gang med at finde info om dyret, hvilket jeg personligt sætter stor pris på, for så kan man håbe på at de får et blivende hjem. Ud og snak med nogle ilder-ejere, og opdrættere - mød ildere, hav dem i hænderne og bliv endnu mere forelsket i dem. smiley

• #14   3. apr 2011 Lisa: Har kontaktet evergreens for kan se de har ildere til viderformidling så må jeg jo bare på en lille tur hvis det er smiley Håber hun har nogen der er vant til at gå sammen så jeg ikke skal investere i 2 bure smiley

• #15   3. apr 2011 Lisa: Tror meget vel jeg kan være i risikogruppen for at ende med et par stykker mere smiley Har haft et par venner der har haft nogen så kender lidt til dem og hvor dejlige de er smiley Har bare ikke sat mig rigtig ind i det før nu hvor jeg har besluttet jeg sal have 2 smiley

• #16   3. apr 2011 evergreens hune r også SKIDE sød smiley

• #17   3. apr 2011 Frittemor: Udfra hjemmesiden virker det også til at hun er rigtig erfaren og går enormt meget op i det smiley

• #18   3. apr 2011 Er det sandt at en hun kan dø under løbetiden? Har jeg lige fået af vide på et ilderforum? Synes det lyder meget voldsomt?

• Lyspunkt
    Lyspunkt Tilmeldt:
    mar 2011

#19   4. apr 2011 Mette fra Evergreens, er rigtig sød - og rigtig erfaren. Hun har mange års erfaring med ildere - og stiller mange spørgsmål, men det er KUN for at være sikker på at hun sender dyret, til det rette sted smiley Vi fik vores 2. ilder, Coke oppe fra hende. Han var formidlings-ilder.
    Faurholts Ildere er bestemt også et besøg værd, hun har også formidlingsildere indimellem, dog tror jeg chancen er størst hos Evergreen, for formidlingsildere.

Mht. løbetid, så kommer det an på hvor længe tæven får lov at gå, går hun for længe, kan hun blive ekstrem syg, pga. blodmangel. Men læs inde på Evergreens hjemmeside, under sterilisering - der står det ret godt beskrevet. Men det er i sjældne tilfælde at en ilder går hen og dør af det, men det er sket. Jeg fortæller kun hvad jeg har læst mig til, da jeg kun har tæver der var steriliseret, da vi fik dem smiley - så ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

• #20   4. apr 2011 (link fjernet)

• #21   4. apr 2011 Yay: Skal passe en bekendts ilder i 14 dage så kan jeg se hva hundene siger til sådan en og se om jeg virkeligt vil have sådan en. Eller det ved jeg allerede smiley Men så bliver jeg da lidt bekendt med pasning og aktivering af sådan en i praksis. Heldigt det lige falder sammen at han har brug for pasning af en ilder nu hvor jeg har besluttet jeg skal have mig en

• Lyspunkt
    Lyspunkt Tilmeldt:
    mar 2011

#22   5. apr 2011 Det kunne ikke være bedre smiley

• #23   5. apr 2011 Nope. Så afhænger det hele af om hundene kan acceptere sådan en. Krydser alt hvad krydses kan smiley

Kommentér på:
Har brug for ilder folket :)

Annonce