{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterløn
  • #1   13. maj 2011 Tja, nogle skal jo betale og det plejer jo og være de små i samfundet.
    Sjov nok kan politikkerne ikke ændre deres ejer pensionsalder og gratialler, næh nej.

• #2   13. maj 2011 Nej de skal sgu nok sørge for at ha deres på det tørre smiley

men så er det jo godt vi andre er sunde og friske til at arbejde det meste af livet smiley

• #3   13. maj 2011 ØV altså. Jeg har lige siden jeg begyndte at arbejde på fuld tid (som 18 årig) drømt om at pensionsalderen ville blive 50 år (om ikke før, så i hvert fald når jeg nåede den alder) ;o)

Det ser sort ud med den drøm!

• #4   13. maj 2011 Grynet
    Næh , du skal skam arbejde til du graves ned. Ellers er der ikke råd til skattelettelse af de rige.
    Jeg er selv 54 og startede på gartneri som 14 årige, Jeg har også set frem til et par år, uden og skulle knokle med tunge løft mm.på div fabrikker.

• #5   13. maj 2011 Jeg vil nu hellere af med efterlønnen end jeg vil arbejde længere hver dag/uge.... Og jeg har faktisk selv betalt til efterlønnen siden jeg blev 35 år, hvilket er 7 år siden :o) og så frem til at gå fra som ca. 60-årig, meeeeeen vil stadig hellere vente med at gå fra som 64-årig, end at skulle til at arbejde længere hver dag...
    Men sårn er vi jo så forskellige :o)

• #6   13. maj 2011 Jeg har (næsten) altid arbejdet mellem 40 og 50 timer om ugen alligevel, så i mit tilfælde ville jeg meget hellere have et par timers arbejde på de 37 timer man normalt arbejde, end gå senere af.

Jeg er 42 nu og 'magter' ikke at skulle vente mere end 20 år endnu :o(

Øv...... mon jeg skulle finde mig en rig mand ;o)

• #7   13. maj 2011 Ja, puha det er bare længe til. Jeg kan nå at få 44 års jubilæum på min arbejdsplads, hvis jeg ellers kan holde til at forsætte i samme erhverv til jeg bliver 64..... smiley

27 år endnu :-((((

• #9   13. maj 2011
    Daisie med Fister & Møv
    Ja, for nye politikere men ikke for dem der er der nu. For det kunne man ikke med tilbgevirkende kraft. Men man kan godt med vi andre, med tilbagevirkende kraft.

• #10   13. maj 2011 Daisie:

For mig er det ikke det at lave en pensionsopsparing der er problemet (har betalt i maaaange år). Problemet er at jeg sgu da ikke kan nå at bruge pensionspengene, når jeg først får lov at tage hul på dem når jeg bliver så gammel ;o)

• #13   13. maj 2011 Daisie:

Fantastisk - tak :o)

• #14   13. maj 2011 jeg vil da gerne vide hvad jeg skal gøre i fremtiden jeg har en timeløn der hedder 114 kr i timen og rigti gdårlige pensionsvilkår - fordi min branche er så betændt og kommunerne berøringsangste. og jeg tvivler på nogle vil ansætte mig når jeg bliver 60...

hvad skal jeg så gøre til den tid..

endnu engang er det de lavtlønnede og dem med fysisk hårde jobs som betaler prisen --

• #15   13. maj 2011 Hundemutter - nu med 2 DKCH .
    Er bange for du ikke får brugligt svar. Joh, se frem til man kommer til og mangle vi gamle på arbejdsmarkeder. Host host.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #16   13. maj 2011 Jeg synes det er fint at der bliver taget ansvar for de økonomiske problemer der vil melde sig i fremtiden.

Enig med Daisie.

• #18   13. maj 2011 hvad fanden vil i have jeg skal betale ind til pension af.. jeg får 114 kr i timen.....

når skatten er betalt er der kun lige til at få det til at løbe rundt..

• #20   13. maj 2011 det her kommer i den grad til at ramme dem som er mindre bemidlet. dem som ofte har haft fysiks tunge jobs hvor lønnen samtidig er lav. så indfører man godt nok en senior ordning for nedslidte. men lur mig.. om vilkårene ikke bliver så stramme at man nærmest skal stå med et ben i graven for at kunne blive en del af den ordning

det her kommer i den grad til at skabe en ældre gruppe af fattige. som vandre rundt i ingenmands land.

heldigvis har jeg en lang videregående uddannelse som jeg bare kan tage i brug igen. men det er sku synd for dem jeg passer - de handicappede - som endnu engang nu bliver ramt og får endnu sværer og sværer ved at få dygtige hjælpere.

• #21   13. maj 2011 daisis - hvad har fagforeningen med efterlønnen at gøre.. min fagforening kan jo ikke give mig penge til at leve for - og har intet med min efterløn at gøre andet end at sætte pengene ind i statens kasse.

og ja det er en af de ting som man må overveje her i livet. desværre er det de svage som bliver taberne på det her.

• #23   13. maj 2011 ja men igen - hvor får du lige fagforeningens kontigentets fradragsberettigelse proppet ind i billedet..

fagforeningen gør intet andet end at administrer ordningen. det kunne i princippet lige så godt være bankerne der gjorde det. - men de vil nok have noget mere for det.

jeg er bare så pisse træt af hele den her debat har handlet om alle de efterlønnere der fiser rundt ude på golfbanerne og hygger sig med rødvin. det er et fuldstændig forvrænget billede af ordningen.

hvis man i stedet for var bedre til at omskole de ældre på arbejdsmarkedet og til at lave jobs som var knabt så fysisk krævende så ville rigtig mange faktisk gerne blive på arbejde.

nr jeg er på min mor der har slidt siden hun var 16 år gammel - og idag er fuldstænidg delagt i ryg og skulder - men som rent faktisk gerne ville blive på job hvis bare hun havde mulighed for eks at gå ned i tid - eller kunne få nogle andre vilkår - men vores arbejdsmarkede er slet ikke rustet til at håndtere folk der er slidte eller ikke så hurtige mere.

hvor forventer man alle disse mennesker skal arbejde.

det bliver bare et spørgsmål om hvilken kasse pengene skal tages af. efterlønnen - eller understøttels. sygedagpenge..

så længe man ikke gider gøre sig mere umage for at forbedre vilkårene for dem som nu skal arbejde længere

• #25   13. maj 2011 ja - men igen - hvad har det med debatten at gøre --

• #27   13. maj 2011 jaaaa - men med 114 kr i timen - hvor skal pengene så komme fra til at betale ind til både efterløn og en privat ordning som kan hjælpe mig til at komme på pension når jeg er blevet så gammel ingen vil ansætte mig mere.

der skal jo være noget at betale ind med hvis man skal kunne trække noget fra i skat.. skattefar har aldrig foræret skattefradrag væk mig bekendt.

jeg har ikke engang grund til at hyle - for jeg har faktiwk en pension ordning ved siden af min efterløn.

men jeg er ked af det på mine kollegaers regning. dem som er enlige - dem som ikke har resurserne til at gennemføre en uddannelse der kan få dem ud af lavtlønsområdet. dem som har mit job fordi de ikke har andre muligheder - hvor jeg er så rivilligeret at jeg har valgt det fordi jeg brænder for det.

men jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal kunne bestride det når jeg bliver 60. men okay - hvis man bliver ved med at være sådan nogle super egoister så kan det være det løser sig helt af sig selv. for så begynder vi bare at lade folk ligge og dø i deres eget lort. - så findes min jobfunktion ok slet ikke til den tid. også har jeg været nød til at forlade branchen af helt andre årsager..

• #29   14. maj 2011 hvad så for alle dem det ikke er noget valg for -

• #30   14. maj 2011 Hundemutter - nu med 2 DKCH .
    Hjælpe-Administrator
    Enig. Det er igen de små der betaler prisen.
    Som ufaglært og gået ud af skole efter 7 kl., Ord og talblind, hvor er lige et job til mig ? Jeg har arbejdet siden jeg var 14 år, og har ikke mulighed for og tage uddandelse. Men har knokler i 40 år under industrien. til lav løn.

• #31   14. maj 2011 Brug hjernen:

Der er brug for os alle! Og netop en kvinde med den samme beskrivelse som du, har jeg ansat. Hun er ordblind, talblind, har en ufærdig folkeskole og ingen uddannelse.
    Men hun er en helt fantastisk medarbejder, og jeg vil ALDRIG skille mig af med hende :o)

• #32   14. maj 2011 Og ikke kun en helt fantastisk medarbejder, men et helt fantastisk menneske!

• #33   14. maj 2011 Grynet .
    Ja, håber da der er en fremtid et eller andet sted.

• #35   14. maj 2011 Daisie med Fister & Møv.
    Hvor?

• #37   14. maj 2011 Daisie - Nej alle har ikke et valg..

Jeg har ikke valgt at have et handicap der gør at jeg ikke kan klare et alm. job og en alm. uddannelse.

Jeg har ikke valgt ikke at være handicappet nok til t kunne få førtidspension, så jeg er fanget på kontanthjælpen..

Jeg har skam prøvet på at få en uddannelse, ret mange gange, men har måtte stoppe gang på gang...

Lige nu er jeg i 3 timer aktivering om dagen, og selv det er meget for mig..

Så nej, ikke alle har et valg..

• #39   14. maj 2011 Daisie - Jeg har knap nok råd til at få det til at kører rundt økonomisk i en 1 værelses lejlighed, hvordan skulle jeg så kunne lægge til side til pension?

Men når du allerede er på pension, så har du jo også dit på det tørre, så er det nemt at sige til andre, de bare kan vælge.. For det kan man ikke bare..

• #40   14. maj 2011 Synes virkelig at vi er blevet for egoistiske... Vi vil det hele.. Både have sikkerhedsnettet og pleje og behandling osv osv osv osv... Nu vil vi også have at det offentlige skal betale os for at forlade arbejdsmarkedet lidt tidligere... Mine forældres generation har ikke en opsparing og de er garanteret mere fysisk nedslidt end folk er i dag.. der er så mange hjælpemidler på arbejdesmarkedet... Sygehjælperen smadre ikke ryggen længere !
    Tærring efter næring...
    Jeg forlod arbejdsmarkedet som 36 årig... De penge der ryger ind på min konto hver måned vil jeg få til jeg lukker mine øjne... Jeg regnede ud at hvis jeg havde forsat som vikarsygeplejerske ville jeg have tjent 16 mill. dengang som 36 årig,indtil jeg gik på pension som 67 årig... I dag kan jeg se på at jeg vil få 4 mill. indtil jeg er 67 år... Vi har ikke råd til den " forbrugsfest" ..

• #42   14. maj 2011
    *Mor Til Katja * .. tror bestemt ikke du kan sige at en pension er noget med at have sit på det tørre !

• #43   14. maj 2011 Daise.... Enig

• #50   14. maj 2011 Nåååh, nu forstår jeg bedre. Klart man mener vi andre bare kan blive ved, med og knogle. Man får jo selv sine penge ind af døren hver mdr.
    Gad vide om i ville syntes det var ok hvis jeres indtægt røg i en sparerunde, og i skulle på kontanthjælp. det ville være billigere for samfundet.

• #51   14. maj 2011
    Brug hjernen, før du køber hund. S.... Hold op... Vil du gerne bytte ???? jeg ville give min højre hånd for at kunne arbejde... Har et erhversevnetab på 80- 90 % Spiser 25 smertestillende om dagen ... Stop det fis....

• #54   14. maj 2011 Kan så fortælle at jeg ville få mere i kontanthjælp end i førtidspension !

• #57   14. maj 2011 Jeg er enig med dig et stykke af vejen
    Maria Dilling ( Petphoto
    Jeg mener så bare og burde se på hvor mange år folk har været erhvervsaktive og måske lidt på hviklet job de har haft.
    Jeg er da ikke i tvivl om at en person der starter i erhvervslivet so 30 årige godt kan arbejde et par år mere end til de bliver 60.
    Så må man give efterløn for folk der har haft de hårde jobs, og er mere eller mindre nedslidte.
    Ja, jeg mener faktisk jeg har gjort in borgerpligt, med mine 46 år på div fabrikker.

• #58   14. maj 2011 Dertil kommer at de siger de mangler arbejdskraft. Så er det jeg spørger, hvem kan bruge en halvgammel , som ikke kan slæbe de store ting.
    Det er ikke de ufaglærte der mangles.

• #59   14. maj 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S..... Du kan vel bare gøre som os andre, svindle os igennem systemet og få en førtidspension... Det er jo så fedt, for så har man jo sit på det rene !

Kommentér på:
Efterløn

Annonce