{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Efterløn {{forumTopicSubject}}

Fuuuuck hvor føler jeg mig dog gammel, ved at oprette denne tråd! smiley

Nå, men sagen er den, at jeg har fået brev fra min fagforening ang. indbetaling til efterløn, og umiddelbart tænkte jeg, "ja, selvfølgelig!". Jeg skal starte nu, fordi man kun kan få det, hvis man minimum betaler ind til det i 30 år. Men her kommer så mit store spørgsmål.... Tror I det eksisterer om 30 år+ og er det fornuftigt at smide omkring 500 kr. over i måneden? Jeg kan helt sikkert godt se fordelen i det, men jeg er godt nok i tvivl omkring dets eksistens når jeg engang får brug for det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterløn
  • #2   13. okt 2018 Jeg bliver 30 lige om snart og tænker også.... Om 30 år, så tidligt får jeg sgu slet ikke lov til at gå! Hvis jeg kan gå som 67 årige, så er jeg sgu nok heldig.

• #3   13. okt 2018 Jeg er 33, min mand 31 ingen af os indbetaler. Det skal de nok få afskaffet længe før “vores tid” smiley

• #4   13. okt 2018 Det er også lidt det jeg tænker... Og så skal man måske betale 40% for at få dem udbetalt, og så vil jeg sgu egentlig selv have glæde af dem smiley

• #5   13. okt 2018 Min mand og jeg var sådan lidt på grænsen af om det kunne svare sig da spørgsmålet om frivillighed første gang kom op ...

Vi fortsatte begge, der har jo flere gange været tilbud om man kunne få pengene, de vil sørme gerne vi melder os ud af ordningen ...

Nu på vej mod de 60 hvor er jeg ENORMT glad for vi fortsatte ...

Ingen absolut ingen kan sige noget som helst om hvad der er og ikke om bare få år, og i værste fald er det en opsparing som man kan få udbetalt .. men 100% sikkert er det, at er der en eller anden ordning til den tid så er man ikke med i den hvis ikke man har betalt ...

Med den viden jeg har i dag, ville jeg om jeg så kun var 20 starte ordningen op ..

• #6   13. okt 2018 Jeg har ikke gjort det - jeg er privatansat og skal selv stå for hele min pension, så jeg har valgt at sætte det ind på den i stedet

• #8   13. okt 2018 Jeg - vi - valgte den til, men blev tvunget til at få pengene udbetalt på et tidspunkt.
    Det var jo så ligemeget for mig, som nu er førtidspensionist (jeg har valgt at betale til førtidspensionisternes ordning i stedet), men for min mands vedkommende er det tabt, og DET er drøntræls.

Ingen kender fremtiden. Jeg ville sikre mig i hoved og ende, var det mig.

• #9   13. okt 2018 Vi betaler - er henholdsvis 37 og 38 år smiley Dumt...måske...men tænk nu hvis det ikke er smiley

Jeg vil da være lykkelig for et seniorjob eller liggende, hvis jeg skal arbejde til jeg er 72 smiley

Måske er det utopi at tænke, at ordningen får lov til at overleve, men vi har valgt at være positive og tror på, at det kan komme os til gode smiley

• #11   13. okt 2018 nedslidning behøver nu ikke være fysisk ... jeg har et administrativt job som jeg er enormt glad for, men med alle de evindelige ændringer er jeg faktisk ved at være træt, er 58, er sikker på jeg vil sætte pris på i det mindste muligheden for at stoppe om 5 år, man er jo ikke tvunget, men jeg ville aldrig undlade at melde mig ind i det at have muligheden, hvis en sådan ordning forefindes også om mange år ... gør den ikke får man helt sikkert pengene ud ...

jeg tror faktisk der er større mulighed for der er noget folk dog selv har betalt til, end der bliver mulighed for fremtidige førtidspensioner for de ældre ... og ja så er der det med seniorjob muligheden, er man ikke i en efterlønsordning så har man ikke et krav på et sådant hvis man er så uheldig at blive ledig i en sen alder ...

• #13   13. okt 2018 Det er den bedste investering I kan gøre for jeres pension.
    Der findes ikke en pensionsopsparing der giver tæt på det udbytte.

• #14   13. okt 2018 Præcis Hanne!

Vifortsætter vores indbetalinger og krydser fingre for, at ordningen overlever smiley

Jeg troede faktisk ikke, at man kunne “blive meldt ind i klubben” mere smiley

• #15   13. okt 2018 Jeg har betalt til efterløn siden jeg var 30 og blev i torsdags 45 smiley Har fået tilbudt flere gange, at få den udbetalt men det ønsker jeg ikke.... Hvis jeg siger nej til efterløn, siger jeg også nej til muligheden for bla. seniorjob, hvilket jeg slet ikke tør, efter jeg har fået min arbejdsskade i knæet. Jeg ved ikke, om mit knæ kan holde mig på arbejdsmarkedet til jeg er 70 smiley smiley

Din efterlønsalder forventes forhøjet til 66 år og folkepensionsalderen til 69 år. Besluttes af Folketinget i 2020. For årgange fra 1972 er mulighed for en yderligere stigning i efterlønsalder til 67 år og folkepensionslader til 70 år, hvis danskernes gennemsnitlige levetid fortsat øges.
    Kilde: Frie funktionærer

• #16   14. okt 2018 Jeg er på efterløn og er rigtig glad for det, men man skal regne med, at ens pensionsopsparinger modregnes i efterlønnen, så hvis man er vellønnet og har haft pension som en del af lønnen i mange år, er det ikke sikkert, der er meget at få.

Og efterlønsperioden bliver kortere, modregningsprocenten stiger løbende i forhold til hvornår man går på efterløn, og bundfradraget i forhold til modregning forsvinder helt.

Så det vigtigste tilbage er vel den sikkerhed, der ligger i seniorjob. Om det bliver ved, er jo ikke til at vide, men man kan altid få pengene ud igen. Man kan ikke altid få dem ud skattefrit, men på den anden side er der jo også fradrag på indbetalingen til efterløn, så hvis man ikke betaler til efterløn, betaler man jo skat af beløbet på det tidspunkt.

• #17   14. okt 2018 Om knapt halvandet år er jeg færdiguddannet som pædagog, så det er jo ikke just et job hvor man tjener kassen som venter mig smiley

• #18   14. okt 2018 Sådan er det jo med efterløn. Det er godt at kende regler, muligheder og konsekvenser, og så må det være op til hver enkelt at vurdere sin egen situation.

• #19   14. okt 2018 #17 ... det er så et job med en vis nedslidning og hvor mange ikke kan se sig selv til de bliver sidst i 60´erne ..

Kommentér på:
Efterløn

Annonce