{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

What to do? (eksmanden) {{forumTopicSubject}}

Mangler lige et par råd, evt fra nogender har stået i samme situation.

Sagen er den, at jeg blev skilt for 3 år siden, min eksmand og jeg har et hus sammen som ikke er til at komme af med. Vi har indtil nu kunne tale fint sammen og har hjulpet hinanden med at "holde" huset (ingen af os bor der). Men for et par måneder siden begyndte jeg, at komme sammen med en rigtig sød fyr efter jeg sluttede et andet forhold som varede 2 år. Men min "nye" kæreste og min eksmand var gode venner og nu mener min eksmand at vi (min kæreste og jeg) er nogle lede sataner, for man tager ikke venners ekskærester (ekamandens mening). De sidste to måneder har vi (min eks og jeg) næsten ikke talt sammen. Jeg har sørget for at holde huset, tømme postkasse, støvsuge, klippe græs osv. og har ikke bedt om hjælp, da jeg vidste det gik ham meget på at jeg er sammen med min nye kæreste.
Ved huset er der en indkørsel på ca 100m hvor der er et læ hegn på begge sider til naboens mark. Og det er nu ved at gro godt og grundigt til ind over vejen. Jeg kan ikke selv ordne det og har nu bedt eksmanden om hjælp. Jeg har de sidste 3 dage forsøgt at komme i kontakt med ham via sms, facebook og ved at ringe. Alt skriftligt er holdt i en pæn tone og har blot givet udtryk for at jeg godt kunne bruge hans hjælp. Men han er åbenbart blevet så sur på mig, at han overhovedet ikke vil svare.
Jeg har nu ringet til hans forældre, for at høre om de har haft kontakt til ham. Men har det faktisk rigtig skidt med, at blande dem ind i det. Men på den anden side, synes jeg virkelig også han er en stor røv, når han bare smider alt ansvaret fra sig.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan ikke gøre det selv (og synes faktisk heller ikke det er fair), og har ikke lyst til at skulle be hverken mine eller hans forældre om hjælp, fordi det ikke liiiige passer ham at komme og hjælpe. Samtidig har jeg det også dårligt over, at det bare står der og gror til, så bliver det da endnu svære at sælge:-(.

Nogen gode råd? på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do? (eksmanden)
  • #1   15. maj 2011 Irriterende ja, men der er vel ikke så meget at gøre. Det er vel ikke anderledes end når man er gift og den ene ikke gider klippe hæk, støvsuge el.lign., man kan vist dårligt tvinge folk til sådan noget. Så skal du vente så længe, at i ender med at få en bøde, hvis der ikke bliver gjort noget ved det. Den vil i vel så skulle dele

  • #2   15. maj 2011 Ring og sig at du har bedt mægleren sætte huset 300.000 kr ned, så skal han nok henvende sig ggggg smiley

  • #4   15. maj 2011 Marianne K: Du har nok desværre ret, men det er f***** træls, har mest bare lyst til at rase fuldstendig og vild ud på ham. Når han er så egoistisk, hvilket desværre er en af hans stærke sider og den største grund til at vi i sin tid blev skilt. Tror heller ikke der kommer nogen bøder, for så skal der være nogen til at klage og det er ude på bøh-landet, hvor der er langt mellem husene. Så kan ikke rigtig se hvem der ville gide at klage.

    Monica P: Tror faktisk ikke engang det ville hjælpe, tror han ville være villig til at sælge på trods af et kæmpe tab. Hvilket jeg inderst inde faktisk også er parrat til, da det snart ikke er til at holde ud længere.


  • #5   15. maj 2011 Maria Dilling ( Petphoto ): Den "trussel" har jeg afprøvet, men han sagde, at det kunne jeg bare gøre, men at han kun betalte halvdelen. smiley

  • #6   15. maj 2011 Maria
    Jeg tror ikke rigtig, han ville komme til at betale for en gartner som Laila havde bestilt

    Laila
    Jeg kan fuldt ud følge din frustration, men det eneste at gøre er nog, at købe sig en sandsæk at rase ud på.

    Og så ville jeg da kraftigt overveje at sætte det hus en del ned, hvis i kan blive enige om det. Om man går og betaler en masse penge til et hus, man ikke bruger eller betaler af på en gæld for et tab ved hussalget kommer vel nogenlunde ud på et og så kunne i begge komme ordentligt videre. Det er godt nok også mange år at gå og stadig have sådan et hus sammen


  • #7   15. maj 2011 Laila
    Nå hvis han rent faktisk er villig til at betale halvdelen for at få det ordnet, var det måske en idé. Så er det ude af verden


  • #8   15. maj 2011 Marianne K: Har lige bagt boller og de bliver gode for dejen blev æltet/banket godt og grundigt;-). Vi har allerede sat huset krftigt ned og forventer et tab på ca 150.000+ til deling alt efter ydeliger afslag. Jeg har desværre ikke råd til, at skulle betale mig fra at det bliver ordnet. Eller rettere jeg er for nærrig, til at smide penge ud på noget jeg kunne ha' ordnet selv, med lidt hjælp ville det max tage 3 timer. Plus det at jeg også er begyndt, at blive lidt trodssig når han opføre sig sådan.

  • #9   15. maj 2011 Kan din nye kæreste ikke hjælpe dig?

    Og så lade eksen sejle sin egen sø...


  • #10   15. maj 2011 Laila
    Jeg tror bare ikke, det kan betale sig at lade sig gå på af ham. For din egen skyld, se bort fra hans tåbelige opførsel, bag en hel masse boller og glæd dig til den dag, i er kommet af med huset. Hvad med den nye kæreste, kan han ikke ordne det? Jeg ved godt, det ikke er spor retfærdigt, men så var det gjort.

    Hvis jeg skal prøve at se det en lille smule fra din eksmands side (ved godt, det ikke lige er det, du har lyst til at høre :D) er han vel såret over, at vennen har snuppet dig og ked af nu at have mistet en ven. Det er jo kun et par måneder, så måske bliver han god igen på et tidspunkt, når han lige har sundet sig. Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for ikke at optrappe noget som helst og lige lade ham slikke sine sår i fred mens jeg rasede ud andre steder


  • #12   15. maj 2011 Min nye kæreste vil hellere end gerne hjælpe, men det gi'r mig bare så dårlig samvittighed. For det er jo ikke "hans job", at rende og gøre min eksmands pligt. Har bestemt også tænkt mig, bare at lade eksmanden være, og har jo som sagt sørget for alt det andet ved huset. Men lige den her med læ-hegnet, synes jeg det ville være rart, hvis han tog hans del i det. Det er bare rigtig surt, det skal være sådan her, er virkelig enormt taknemlig for at vi ikke har børn sammen. Puha, sikke et cirkus det kunne ha' været.

  • #13   15. maj 2011 Jeg kan ikke selv ordne det fordi det ikke er en alm. hæk, men et læ-hegn, af div træer og buske der er over 3 m høj. Nogle af grænene er blevet så tykke, at de skal taget med motorsav. Det er et to-mands job.

  • #14   15. maj 2011 Pernille - alle burde have en pekingeser : Jeg skulle nok ha' forklaret det nærmere med det venskab. Altså de var ikke venner på den måde, at de lige kiggede forbi hinanden for en snak, en kop kaffe eller til en film aften. Men mere sådan gå-i-byen-og-drik-sig-hammer-lam-venner og stopper-op-og-hilser-hvis-vi-lige-stødder-ind-i-hinanden-venner, fordi de har mange fælles venner og har derfor betragtet det som et venskab og ikke bare et bekendtskab. Ved ikke helt om det er nemt at forstå det jeg skrive, men de var altså ikke sådan best buddies agtigt.

  • #15   15. maj 2011 Laila
    Hvis den nye kæreste selv tilbyder at hjælpe, så sig ja til det. Det skal du skam ikke have dårlig samvittighed over. I virkeligheden er det vel ham, din ex er skuffet over, så det er faktisk ham, der har bragt dig i denne situation (det behøver du IKKE sige til ham :D).

    Uanset hvad, er det ikke dit ansvar, at din ex vælger at opføre sig sådan, så den dårlige samvittiighed over at bede om hjælp til at løse en situation, du står i nu, skal langt væk smiley


  • #16   15. maj 2011 Hm, hvis de bl.a. har drukket sig lamme sammen, kunne man så ikke også forestille sig, at din ex måske på et tidspunkt har sagt nogle ting om dig til kammeraten, som han ikke synes er så fedt at have sagt, nu hvor i pludselig er kærester?

    jeg har faktisk stået i den situation, at min bedste veninde blev kæreste med min ex. Det var mig, der var gået fra ham nogle år tidligere og jeg blev hverken ked af det eller skuffet. Egentlig blev jeg glad, fordi han havde haft rigtig svært ved at komme videre og jeg ønskede ham bare det bedste (også for min egen samvittigheds skyld). Hun spurgte mig så også "om lov" næsten før hun begyndte at gøre noget ved sagen :D.

    MEN, jeg havde det altså lidt underligt med, at hun jo havde lagt øre til en hel del om min ex både mens vi var sammen og da jeg forlod ham og nu var hendes loyalitet måske ligee pludselig et andet sted end hos mig smiley


  • #17   15. maj 2011 Forstår ham fuldt ud, at han ikke lige har lyst til at snakke med hverken mig eller min nye kæreste. Og jeg sørgede også for, at fortælle ham det med mig og min nye kæreste inden han hørte det af omveje. Han sagde til mig, at det han egentlig var mest sur over, var at det var så nemt for mig at komme videre (hans mening). Og jo, efter 3 år er jeg kommet videre og ville virkelig ønske han fandt sig en sød kæreste. Han lider af depression, men nægter at gøre noget ved det, for der er jo ikke noget der hjælper (mener han). Jeg prøvede flere gange, at overtale ham til at få hjælp da vi var sammen. Han nægtede at tage antiderpessiv medicin men begyndte ved psykolog, desværre stoppede han efter tre samtaler, da han ikke mente det hjalp. Jeg har hørt fra flere, at det bestemt ikke er blevet bedre nu efter han slog op med sin kæreste i julen (her fortalte han mif at grunden til at han slog op med hende, var at hun ikke var god nok i sengen, aldrig ville ha' sex og derudover var hun for tyk). Og jeg kan sagtens forstå, at han er nede over det med mig og min nye kæreste, men jeg har ikke gjort noget for at vifte det op i ansigtet på ham eller på anden vis kontaktet ham unødigt. Jeg er ked af at han har det sådan, men det er altså ikke mit problem mere, det er hårdt sagt men det er realiteterne.

    Har lige aftalt med min kæreste, at hvis jeg ikke høre fra ham i løbet af ugen, køre han med ud og hjælper mig med det hegn i næste weekend.


  • #18   15. maj 2011 Laila
    God løsning :). Håber du ikke lader dig gå alt for meget på, men kan glæde dig lidt over, når endelig det er gjort


  • #19   15. maj 2011 Ja, nu er jeg også kommet af med lidt galde, så skal det nok gå:-)

  • #20   15. maj 2011 Og forresten tak for svarene:-)

  • #21   15. maj 2011 Laila
    Det var godt, det kan man godt lige trænge til :), og selv tak


  • #22   15. maj 2011 Du og din nye kærsten er sammen nu og burde hjælpe hinanden med alt så hvorfor skulle han ikke kunne hjælpe? -Det forstår jeg slet ikke ...tag imod hans hjælp og lad eksen være en (h)eks

  • #23   15. maj 2011 Hovsa der var jeg for hurtigt læste lige at alt løser sig - skønt at læse

Kommentér på:
What to do? (eksmanden)

Annonce