{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Katten vil ikke børstes {{forumTopicSubject}}

- og hvad gør man så?

Mine forældre har en kat på knap 5 år.
Det var oprindeligt min, men fungerede skidt som indekat (sælgerne var desværre ikke helt oprigtige).

Hun trives godt hos mine forældre, men hun er bare blevet SÅ dårlig til at holde sin pels!
Jeg ser hende aldrig vaske sig eller noget, så hun har bare SÅ meget løst pels, som er alle steder.
Hver gang man aer hende, er man helt smurt ind i hår, og det er slet ikke sjovt. Og samtidig tror jeg ikke det er rart for katten heller?

Sidste forår gav jeg min mor en Furminator - efter eget ønske. Men katten er ikke glad for den, og hun får kun lov at tage 1-2 strøg ned af ryggen.. Og hun vil ikke tvinge katten.

Katten er i forvejen lidt sur på mig. Først blev hun fornærmet over at hun skulle flytte, da hunden så begyndte at komme på besøg med mig, blev hun også fornærmet. Derudover er det også mig der tager hende til dyrlægen, så jeg er ikke yndlingspersonen.. derfor får jeg altså bare slet ikke lov at nærme mig hende med furminatoren. Hun gemmer sig laaangt væk!..

Er der noget man kan gøre? Vi vil jo nødig skulle holde katten nede, især fordi det nok til tage lang tid. Men samtidig forestiller jeg mig at det slet ikke er spor rart med den pels?

Kan man gå til en salon, eller vil det bare være en endnu værre oplevelse for katten, så den trives bedst med lidt trist pels?

Mine egne katte reder jeg ikke særlig ofte, men de passer altså deres pels meget bedre..
Det er virkelig en skam.. Er der nogle kloge hoveder, eller kan man kun vælge mellem at lave "overgreb" på katten, eller lade den have grim pels? Og hvad er værst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten vil ikke børstes
  • #2   2. jun 2011 Anne,
    hvordan i alverden bærer vi os ad med det??

Altså, det er en korthårskat, helt almindelig huskat.
    Hun har bare SÅ meget gammel pels hængende, fordi hun slet ikke plejer sig ordentligt..

• #3   2. jun 2011 Få dyrlægen til at bedøve katten. Og så klipper du den. Eller børster den. Alt efter hvad du helst vil. På den måde gør det ikke ondt på katten hvis du kommer til at hive lidt i pelsen. Og den føler ikke at den bliver tvunget til noget.

• #4   2. jun 2011 Susanne,
    det er ikke særlig længe siden den var hos dyrlægen.

Den er helt sund og rask i pæn stand, med en smule tendens til tandsten.
    Hun vasker sig bare aldrig..
    Det er noget der er komme de sidste par år, da hun var yngre var hun god nok til det, nu er det bare som om hun ikke gider..

Margit,
    jaa, jeg tænker også lidt om man ikke kan bedøve den og rede den helt i bund, og så måske prøve at få lov at rede hende engang imellem efterfølgende.

Da hun var lille måtte jeg gerne rede hende, men ja, med tiden gider hun bare ikke finde sig i det..

Må prøve at snakke med mine forældre og dyrlægen om det.
    Det er jo også ærgerligt, for hun vil gerne snakke og aes, men det er altså ikke særlig lækkert når man bare er helt fedtet ind i hår, efter at have aet katten to gange..

• #5   2. jun 2011 Jeg har læst, at katte der ikke vasker sig selv blot skal have et bad for at blive rene, og de så selv derefter vil vaske sig..

Om det passer ved jeg ikke, men giv da missen et bad og se om det virker =)

• #6   2. jun 2011 Der er slet ikke nogle indikationer for at hun skulle have problemer med tænderne, så det kan jeg ikke forestille mig er aktuelt.

• #7   2. jun 2011 Anita,
    som sagt er det ikke særlig længe siden hun var til meget grundigt eftersyn hos dyrlægen.
    Alt blev kigget igennem, og hun fik også taget temp.

Hun har hverken ændret adfærd i forhold til at spise mere eller mindre, som jeg kunne forestille mig ville være tilfældet hvis hun havde noget med bisserne.

Muligvis det kunne være et af symptomerne, men jeg tror næppe der kan drages en konklusion ud fra een ting.

Hun gør sig bare ikke særlig ren..

• #8   2. jun 2011 Susanne,
    du spurgte ikke hvad hun fik at spise, så hvorfor i alverden skulle jeg skrive det?

Hun sluger ikke maden - hun tygger den fint, og spiser den.
    Hun får RC som hun altid har fået.

Kommentér på:
Katten vil ikke børstes

Annonce