{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.297 visninger | Oprettet:

Vil katten spise hunden? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal passe min morfars chihuahua hvalp i en dags tid, og da jeg har 2 katte (den ene er en stor hankat på en 8 kg).. Tror i at han ville spise den her hvalp? Altså jeg har først fået kattene efter at jeg købte Armani, så jeg er ikke sikker.. Ps. min hankat og Armani leger sammen engang i mellem, så han har et godt forhold til hunde..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil katten spise hunden?
  • #2   16. okt 2011 nogle katte gør, så måske burde du holde dem adskilt( så længe du ike selv er der)

• #3   16. okt 2011 kende en som kender en som kender en der mistede sin nye 10.000 chihuahua hvalp til en kat

• #4   16. okt 2011 Det er jo umuligt at udstede en garanti. Min egen ville jeg overhovedet ikke være nervøs for, jeg tror aldrig, han har spist et andet dyr som ikke var omsat til kattefoder. Når han er vant til din egen hund og der ikke er problemer, ville jeg dog ikke være specielt nervøs. Men jeg ville ikke lade dem ude af syne et sekund, hvilket også burde være muligt, når det kun er en dags tid

• #6   16. okt 2011 krumme:
    hvorfor tror du ikke på det??
    en lille chihuahua hvalp er jo ekstrem lille og når der så er en stor kat, jeg mener chihuahuaen er jo kun rotte størrelse, katte dræber rotter.

kan ikke helt se hvorfor det ikke skulle være muligt:) er du sød at uddybe det lidt:)

• #10   16. okt 2011 alle mine katte dræber muldvapper ( de er jo heller ikke helt små), rotter , fugle, mus,
    hvalpen kan til forveksling minde om et byttedyr.
    så længe de er hvalpe( meget små) er de forsvarsløse

og nogle katte dræber, hvor det ikke er med vilje hvis katten er meget legesyg kan det sagtens gå udover hvalpen

• #12   16. okt 2011 fordi en hund ikke vil æde en hvalp kan en anden jo godt finde på det,,,ligeså dan med katte
    Jeg ville ikke tage chancen

• #13   16. okt 2011 Den med at katten spiser hunden er og bliver en ammestuehistorie

• #14   16. okt 2011 Det er højst usandsynligt at dine katte vil se hvalpen som et byttedyr. En hvalp opfører sig anderledes, bevæger sig anderledes, lugter anderledes end et byttedyr, og hvis du oven i købet selv har en chihuahua, som kattene er vant til, så er det endnu mere usandsynlig.

Mange katte er dog territoriale og bryder sig ikke om fremmede katte og hunde på deres matrikel, så introducer dem så du er klar til at gribe ind hvis kattene synes de har noget at skulle bevise og du skal naturligvis holde øje med hvalp og katte, og ikke lade dem være alene sammen uden opsyn selvom det ser ud til at gå fint. En kat kan sagtens gøre alvorlig skade på en hund, uanset kattens eller hunden størrelse.

Men det kommer nok sandsynligvis til at gå godt. Alle de hundevante katte jeg har haft, har været rimelig afslappet overfor fremmede hunde og hvalpe.

• #15   16. okt 2011 Nå jeg har altså ikke forstået spørgsmålet så bogstaveligt at man skulle komme ind og finde en bøvsende kat og ingen spor efter hvalpen fordi den har troet, det var aftensmaden, der var serveret. Om den vil "æde" hvalpen forstår jeg som, om den kan tygge i den og evt slå den ihjel. En hund er vel heller ikke et byttedyr for en anden hund, men alligevel er der da eksempler på hunde, der bliver godt og grundigt tygget igennem af andre hunde

• #16   16. okt 2011 har altså også hørt historier om at katten har spist hvalpen... var maine coon katte i dette tilfælde... har selv en hankat af den race og også en chi... Han lever dog endnu smiler

• #17   16. okt 2011 Jeg købte en chihuahua hvalp, og var meget bange for han ville blive spist af vores kat på 6 kg. Han har nemlig fanget skader og duer, forholdsvis store fugle og har prøvet at tage en bid af min kanin på 2,3 kg. Men han har slet ikke vist at han har tænkt i de baner, det tog noget tid for ham at acceptere at hunden var her, men nu går de fint sammen smiley Så jeg tror ikke der vil ske noget.

Der har været flere historier om katte der har spist hunde, men er der nogen der ved om de er sande ?

At katten kan skade hunden, ja, men der tror jeg nok der skal meget til, hunden skal nok forstå den skal gå væk. smiley

Men man kan aldrig vide sig sikker.

• #18   16. okt 2011 Luka bør med 5 katte og han vejede under 1/3 af min den største kat. Og han lever i bedste velgående og er aldrig blevet hverken tygget i eller skadet på anden måde...

Det er vist at skyde gråspurve med kanoner....

Derimod har jeg hørt fra en garvet DSG-opdrætter, at DSG' en faktisk godt ka betragte en chi-hvalp som et byttedyr hvis den spændt rundt....

• #19   16. okt 2011 Spændt = spæner...

Skide ordbog!!

• #20   16. okt 2011 Altså! En kat spiser ikke en hund - punktum!! Af den såre simple årsag, at en hundehvalp ikke er et byttedyr for en kat. Det er en ammestuehistorie, den der med katten og chihuahuahvalpen. smiley

Men når det så er sagt, så kan katten selvfølgelig godt komme til at skade hvalpen, hvis den f.eks. vil lege med den eller lignende. Så det er under alle omstændigheder en god idé at holde dem adskilt, når du ikke er der til at holde øje med dem. smiley

• #21   16. okt 2011 Lizzette O - Milon (min kat) er en main coon blanding .. puha

Jeg tror bare at kattene bliver lukket ude den dag bare for en sikkerheds skyld.. ;O)

Kommentér på:
Vil katten spise hunden?

Annonce