4.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

har du prøvet at overføre til forkert kontonr.? har du prøvet at overføre til forkert kontonr.?

Har købt en vare på dba, og sø skriver hende sælgeren her til aften at hun har skrevet en fejl i kontonummeret... Aaaarrrgggh, findes ikke ord for hvor irriteret jeg er. Der manglede et tal, og så skrev den bare nul foran kontonummeret, det gjorde computeren selv. Jeg kan se at pengene er hævet fra min konto, vil det sige at det "forkerte" kontonummer eksisterer eller hvad. Det er ikke sindsyg mange penge jeg har overført, men 500 kr er alligevel penge. Og jeg vil holde på at det er hende der skal erstatte mit tab hvis pengene er væk. Er der nogle der har prøvet noget lignende?!?? Hvad skal man gøre i sådan en sammenhæng?!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har du prøvet at overføre til forkert kontonr.?
  • #1   14. jun 2011 Stavefejl er gratis...

• #3   14. jun 2011 Jeg har en gang sendt penge til en konto, hvor jeg manglede et tal i - kan ikke lige huske hvor længe eller kort tid det tog, men pengene blev returneret, da der ikke fantes nogen modtager.

• #4   14. jun 2011 der er vist noget om at modtager rent faktisk har lov til at beholde pengene...men at man kan forhøre sig om de vil flytte dem tilbage
    det ihvertfald hvad jeg fik afvide engang jeg gjorde det samme

• #5   14. jun 2011 Så vidt jeg husker, så tilbage fører banken ikke en privat overførelse, medmindre kontohaver af den konto du har overført til, godkender dette....

Man hæfter selv for en privat overførelse

• #6   14. jun 2011 Ja det har jeg.. Den konto jeg fik overført til eksisterede..
    Så min bank kontaktede den anden bank, som kontaktede ejer af kontoen..
    Denne person nægtede dog at lade pengene føre tilbage, og så kunne banken ikke gøre andet end råde mig til at gå til politiet..

Det gjorde jeg, og fik efter nogle mdr pengene tilbage, men det tog fandme lang tid og var en besværlig måde at køre det hele på..
    Men kontakt din bank i morgen og forklar problemet, så kan de lynhurtigt se om kontoen eksisterer og i såfald få sat gang i sagerne..

• #7   14. jun 2011 Ja . . . jeg kom til at skrive forkert registreringsnummer og beløbet var 900kr. Men pengene kom heldigvis retur smiley

• #8   14. jun 2011 Det har jeg også prøvet engang. Pengene kom retur efter nogle dage :o)

• #9   14. jun 2011 Henriette
    Hold kæft hvor frækt. Ja ok, går den, så går den, men tænk at man vil nægte at betale tilbage, når man ved, det var en fejl. Jesus Christ altså!

• #10   14. jun 2011 Ja det har jeg prøvet! Det var 2500 og fik dem ikke igen!
    De var overført til en anden person og banken kontaktede vedkommende og bad den føre pengene tilbage, han nægtede og så kan man intet gøre.
    Men du er sikkert ikke så uheldig smiley chancen for at du har tastet et gyldigt konto nr er lille og hvis er det måske en ærlig sjæl der sender pengene retur smiley

• #11   14. jun 2011 Marianne..
    Jeg var også RØDGLØDENDE da min bank ringede tilbage til mig..
    Det er fandme toppen af frækhed..

• #12   14. jun 2011 Henriette: Ja det er ikke sjovt! Øv..

• #13   14. jun 2011 Mille..
    Men man kan nu godt gøre noget smiley
    Jeg gik til Politiet og med min bank i ryggen fik jeg pengene tilbage smiley

• #14   14. jun 2011 altså hvis det er fordi der mangler et tal, tror jeg ikke overføringen finder sted. Der skal jo være 10 cifre. Så opfatter banken det nok som et uægte nummer.

• #15   14. jun 2011 Jeg kan kun håbe på at kontonummeret ikke er gyldigt eftersom der manglede et cifre:/ Men det finder jeg ud af i morgen tidlig når jeg ringer i banken.

• #16   15. jun 2011 Mille
    Argh hvor var jeg blevet rasende! Hvad i alverden bilder folk sig ind? Nå hov, du kom til at parkere i min carport - jamen så er bilen da min nu.

Er der nogen der ved om det samme gælder, hvis f,eks, posten kommer til at aflevere en pakke til et forkert hus? Så har en anden jo også fået den og ifølge bankens logik kan man vel ikke bare tage noget fra folk om det befinder sig i deres hjem eller på deres bankkonto?

Jeg kan selvfølgelig godt se problemet, hvis jeg f.eks. køber noget af en herinde, sætter penge ind på vedkommendes konto, får min vare og så trækker pengene tilbage. Men det må man da kunne komme udenom ved at spørge modtageren. Så skal de i det mindste lyve for at gøre krav på pengene.

Jeg er virkelig forbavset over dem, der ikke vil give dem tilbage.

• #17   15. jun 2011 Tanja
    Netbanken tilføjede jo selv et nul så antallet af cifre kom til at passe

• #18   15. jun 2011 Men muligheden for at det kontonummer stadig eksisterer er til stede, det er jeg nødt til at tro på jo... For ellers er det penge lige ud af vinduet. Skal vente to dage på at se om de kommer retur.

• #19   15. jun 2011 ar to dejlige
    Hvis det ikke eksisterer, er pengene så væk?

• #20   15. jun 2011 Nej så skulle de gerne komme retur til min konto.

• #22   16. jun 2011 Har de to dejlige
    Ok, det var fordi du skrev, du var nødt til at tro på, det kontonummer eksisterede. Så troede jeg, pengene var væk, hvis kontonummeret ikke fandtes.

Kan banken ikke se om nummeret eksisterer? Ja undskyld jeg spørger meget, men jeg forstår det simpelthen ikke smiley

Kommentér på:
har du prøvet at overføre til forkert kontonr.?

Annonce