{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Hvad ville I gøre???? {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest, så undskylder jeg for indlægets længde og evt. stavefejl...

Vi har et vennepar ( m+k), de har en datter på 12 år. Rent økonomisk kører det ad helvede til for parret. Manden er arbejdsløs, men arbejder sort for en bekendt for at tjene til dagen og vejen - samtidig med dagpenge.
Konen arbejder ikke - har ikke arbejdet i mange år efterhånden ( forklaring kommer lidt senere). Hun kan kun få sygedagepenge og har fået det i nogle år efterhånden.
Manden er 43, 190 høj, vejer ca 70 kg. Knokler røven ud af bukserne - og drikker lidt mere end godt er.
Konen er i starten af 40´erne, vejer vel ca 250 kg, 180 høj. Og hun har sukkersyge...
Hun passer ikke sin sukkersyge ordentligt og spiser kage og slik som et andet svin. Min mand og jeg var med hende ude og handle i dag og jeg siger det var ikke småting, hun købte af slik, kager osv... Og det er ikke til datteren, da hun er på ferie lige pt og heller ikke til manden, da han først kommer hjem sent i aften og skal afsted igen i morgen meget tidligt...

Det, jeg vil høre jer til. Er det ikke lidt uansvarligt af en mor at svineæde, som hun gør i forbudte sager ( mht diabetis), når hun har en datter at tage hensyn til. Manden drikker lidt for meget - men hvorfor drikker han?? Måske pga konens enorme omfang og manglende lyst/evne til at arbejde.
Det skal lige dertil siges, at hun er hjemme hele dagen, men løfter ikke en finger for at lave noget. Hun sidder ved PC 24/7 og lader manden lave mad, gøre rent osv - samtidig med at han skal passe sit arbejde...
Han kan ikke nå det hele, så hjemmet ligner en svinesti.....

Altså, håber jeg har gjort det nogenlunde forståeligt for Jer.
Jeg overvejer at melde dem til kommunen for misrøgt af barnet. Den stakkels pige er morens tjener. Pigen skal rende ned i byen og handle for moren, fordi det fede læs ikke selv gider eller kan.
Det er da grov udnyttelse af barnet.

Ville I melde noget sådant til kommunen??? Hvordan ville I gøre det???
Kan det evt. gøres anonymt???

Håber på en smule hjælp herinde fra, for det er ret frustrererende at være vidne til....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre????
  • #1   8. jul 2011 Vejer fruen så meget som du skriver eller er det for at fremme forståelsen?

Udover at deres dater har huslige pligter som jeg ikke ser noget i vejen for er der så andet med datteren?

• #2   8. jul 2011 tror du skader barnet mere ved at melde dem.

• #3   8. jul 2011 Jeg synes først man kan tillade sig at melde det hvis man kan se barnet ikke trives.

enten i form af:

mangel på mad.
    beskidt i tøjet heletiden
    usoigneret. (staves)
    eller mangel på omsorg..

at hjemmet er beskidt, sådan er der nogle der lever. Det skal self være sådan man man trives i det..

• #4   8. jul 2011 Først vil jeg sige, at jeg ikke bryder mig om tonen i din tråd.....det emmer lidt af had.
    Derefter vil jeg spørge om, at du vil anmelde dem for ?

Konen har det temlig sikkert ikke særlig godt og der kan ligge mange ting bag en så voldsom overvægt og det sidst hun har brug for er fordømmende "venner"

• #5   8. jul 2011 Lyder trist, men tænk lige først på barnet.

• #6   8. jul 2011 hvis hun er så stor er der nok også en grund til at hun er kommet ud på sådan et slemt sidespor. Hun har det nok slet ikke godt indeni smiley

Da jeg boede hjemme og var mindre handlede jeg nu også tit ind og det var også mig der stod for at vasketøj ovre i vaskekælderen. Syntes nu ikke jeg blev misrøgtet :S
    Det er godt at folk holder øje med om andres børn trives men jeg tror man skal passe på så det ikke går over gevind.

• #7   8. jul 2011 Har I gjort noget - forsøgt at tale med konen om hendes problemer - forsøgt at afhjælpe manden og måske snakke med ham om hvorfor tingene e som de er?

• #8   8. jul 2011 såfremt at du ikke har håndgribelige beviser på vanrøgt af pigen, så kan du reelt set kun melde HAM for sort arbejde.

At pigen har pligter... jamen undskyld mig, nu om dage virker det mere som undtagelsen end reglen, at børn skal yde noget derhjemme. Og dem, der vælger IKKE at give deres børn bare lidt pligter, de gør dem altså en bjørnetjeneste.

Det lyder umiddelbart heller ikke som om at du er den allerbedste ven i hele verden, sådan som du omtaler barnets mor.
    Måske du hellere skulle vise dig som en god ven, og tage en stille snak med en eller begge - istedet for at være en mavesur politibetjent.

• #9   8. jul 2011 Heino> Hvis du melder dem for ikke at tage sig af datteren, så ryger hans kommunale støtte sikkert og han får lov til at betale det hele tilbage...
    Jeg ville virkelig kun melde en familie i den situation hvis der virkelig er problem med pigen!!!
    Ellers skal du være hammer sikker på familien får den hjælp og støtte fra kommunen de tydeligvis har brug for... Men vil de det når manden ikke spiller efter reglerne?

• #10   8. jul 2011 Er der tegn på at datteren er omsorgssvigtet, synes ikke rigtig det fremgår i din tekst? Hvis ikke skulle man måske som vennepar gå ind og tilbyde sig med støtte til dem, lyder som om de har brug for det.

• #11   8. jul 2011 Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C

Ud fra det du skriver så ligger der ingen grund til en anmeldelse til komunen, børn skal da også deltage i de hjemlige pligter og lærer hvordan man hjælper hinanden, samt at senere hen i live kan de klarer sig selv.

Da de nu er et vennepar, kan i jo prøve at vise omsorg og spørge om hvordan de har det, prøv at støtte dem i en svær tid i stedet for.
    Der kan være mange årsager til at de gør som de gør.

• #12   8. jul 2011 Takker for de mange indlæg

Kan godt se at det virker lidt" hadsk" at skrive de ting, jeg gør, men jeg er virkelig frustreret over at det ser ud som det gør i huset.
    Og at konen ikke forsøger at tage sig sammen til at tabe sig - trods at hendes læge og diætist har fortalt hende at hun risikerer at dø af sin overvægt.

Vi har forsøgt gang på gang at få ham til at tage sig sammen og forlade konen, men han er bange for at miste datteren...

Ja, konen har vel problemer, men hvorfor har hendes læge så ikke taget sig af dem for længe siden inden hun tog ca 200 kg på. For nej, jeg overdriver ikke. Hun vejede i sine yngre dage "kun" ca 80 kg og hun vejer over 250 kg nu

Men er det ikke somsorgssvigt, at barnet ikke trives i hjemmet pga skidt osv og at hun ikke får den fornødne hjælp til skolearbejde og at hun ikke kan have et socialt liv, fordi det er da flovt at tage venner med hjem, når det lugter og der er lopper i tæpperne pga deres 4 katte og deres ( desværre) meget usoignerede hund)???
    Jeg vil tro, at hvis barnet kom til et hjem med mere " normale" funktioner og hvor begge forældre arbejder osv, så ville hun kunne få en normal barndom og ikke kun være slave for mor. Hun ville nemmere kunne få venner og tage dem med hjem.

Vi har forsøgt mange gange - og i flere år at få dem til at oppe sig. Men forgæves....

Det er bestemt ikke fordi jeg hader dem, jeg er bare frustreret over at de ikke selv forsøger at komme ud af dyndet.
    Det næste bliver jo at de bliver smidt på gaden fordi huset ryger på tvangsauktion ( de har 3 gange afværget truslen, men der havde manden arbejde)

• #13   8. jul 2011 ja, børn skal lære de daglige pligter, selfølgelig, men børn skal da ikke lave forældrenes arbejde, dvs handle, gøre rent i hele huset, passe dyr, afvise fremmede ved døren osv...

• #14   8. jul 2011 nå ja, sorry *SS*
    Jeg tror - og det er min mening - at han drikker fordi han gennem hele livet har været underkuet af kvinderne i sit liv. Først mor, siden kone. Hna tør ikke forlade hende, for så mister han datteren, tror han. Og så drikker han nok osse for at kunne holde ud at se på konen og får at holde sig vågen måske.
    Men han drikker for meget, det er sikkert. Han mistede osse kørekort pga sprit - og dengang truede konen med at smide ham ud, hvis han fortsatte.
    4 år som ædru og nu drikekr han igen...

• #15   8. jul 2011 Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C

Der kan ligge mange ting bag en facade, ting som kan være svære at håntere samt at få hjælp til og be om hjælp til, ved ikke om det er tilfældet her, men det kunne lyde lidt sådan.

I kunne jo også spørge dem om i ikke allesammen skulle lave en sommer rengøring og komme det hele til bunds.

Nogle gange tumler man lidt i et sort hul, det kan være svært at komme op igen, for mit vedkomne er jeg stadig ikke opee af hullet, men jeg kan klare verdagen og er kommet i behandling. Men det har også taget mig 10 år at blive klar til at bede om den rette hjælp.

• #16   8. jul 2011 Sheila H
    Det med at komme til bunds i rengøring, det kunne man da godt tilbyde - problemet er jo mest, at konen ikke laver andet at sidde ved pc konstant og gør ikke rent. Det endda så slemt med hendes aktivitetsniveau, at hvis hun sidder 2 meter fra køkkenbordet og har brug for køkkenrulle, så kalder hun på datteren inde fra stuen, der så skal give hende det...
    Altså dovenskab...
    Det har alle dage set sådan ud i deres hus, desværre.
    Ville bare gerne at pigen fik en normal opvækst, hvor hun fandt ud af at man godt kan finde ud af at lave noget i huset og at ikke behøver at leve i en svinesti

• #17   8. jul 2011 Synes da du er dum at hører på.

Du skriver konen vejer 250 kg, tror du så ikke seriøst at det er fordi hun har et problem, INGEN mennesker kommer op på sådan en vægt, hvis de bare godt kan lide lidt mad, jo det er forkert at hun køber slik og kage, men det er da nok en form for afhængighed!

Nej, konen er ikke doven, men ekstremt stor - prøv du at slæbe rundt på så mange kg. så kan det være du bliver lidt klogere.

- og så synes jeg ikke du kan være bekendt at betragte dig selv som en ven, på den måde du omtaler konen!

• #18   8. jul 2011 ej en medløber
    Nej det gør jeg bestemt ikke, men kan godt se, at det kan forståes sådan.
    Jeg billiger bestemt ikke mandens alkoholmisbrug - slet ikke, men det er jo ham, jeg har mest sympati for, hvilket jeg egentlig synes er forståeligt, når man tænker på hvad han gør for at få tingene til at hænge sammen.
    Men kan godt se at det kan tolkes som om jeg er "Manden, der hader kvinder"

• #19   8. jul 2011 CKH
    takker!!! *SS*
    ja, jeg er dum, men jeg har ikke valgt at overhøre lægers råd og direkte ordrer.... Det har konen VALGT at gøre...

og manden har VALGT at dulme sine sorger, som jeg ser det...

Ja, de har problemer, men de vil jo heller ikke modtage hjælp, når folk tilbyder det...

• #20   8. jul 2011 Heino - Konen har nok ikke valgt at gøre det fordi hun bare ikke gider, jeg nævner gerne igen at INGEN kommer så langt op i vægt uden der er noget psykisk med indenover.

Det er svært for folk at forstå hvis de ikke selv har problemet.

• #21   8. jul 2011 Nej, det siger jeg da heller ikke.
    Hun har da problemer, men hvorfor er der så ingen læger, der har taget hånd om det???

• #22   8. jul 2011 Du skriver det er et vennepar?
    Så behandler du dem med tilhørende respekt - også for den livsstil DE har valgt.

Du har nogle formodninger ud fra dit eget verdenssyn- fyldt med fordomme over for Fede mennesker, en mor at svineæder, spiser kage og slik som et andet svin, hjemmet ligner en svinesti....., det fede læs, grov udnyttelse af barnet (for at skulle handle ind?)

"manglende lyst/evne til at arbejde"

"Vi har forsøgt gang på gang at få ham til at tage sig sammen og forlade konen"

"så drikker han "nok osse" for at kunne holde ud at se på konen og får at holde sig vågen "måske". "

Med sådanne venner har ingen brug for fjender.

• #23   8. jul 2011 Kvinder har ikke blot diabetes Heino hun har valgt ikke at forstælle om sine andre lidelser for jeg er sikker på at kvinden har psysiske overbygninger

• #24   8. jul 2011 og et eller andet sted - kan godt være det bare er mig, der er noget galt med så - men hvis man får en direkte besked om at man skal ændre på ens vaner NU, for ellers dør man sgu, så ville jeg kæmpe med næb og kløer - for mit barns skyld

• #25   8. jul 2011 Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C

Ja sådan så der også ud i mit hjem for en hel del år tilbage, men jeg har en dejlig mor og lillebror som kom og hjalp mig i de dårlige tider, som har været en fantastisk støtte, jeg ville bestemt ikke havde kommet så langt som jeg er i dag uden støtte fra venner og familie.

Selv de små ting kan være en meget stor opgave at få gjort hvis man ikke har det godt.

Jeg tror bestemt ikke at konen er doven, jeg er overbevidst om at hun er nået så langt ud at det er phykisk betinget, og der skal hjælp og støtte til.. Mit råd til jer vil være at være positive prøv at få humøret op hos familien, hjælp dem med det i kan, lyt til dem hvis de vil snakke, være forstående selv om det måske ikke giver mening for dig/jer.

• #26   8. jul 2011 Heino - fordi hun måske ikke er klar over det?
    Fordi det er svært at gå til lægen med sine inderste tanker?

Måske DU ville kæmpe med næb og klør, men det kræver altså også en viljestyrke, motivation, og en hjælpende hånd - du aner ikke hvorfor kvinden er blevet SÅ tyk, og hvorfor hun ikke gør noget ved det.

Og hvis vi alligevel skal dømme hinanden, så kan man jo undre sig over at manden ikke har hjulpet hende, i stedet for at han bare sidder og drikker.

• #27   8. jul 2011 Kan godt se, at jeg nok ikke er god nok til at forklare mig, for jeg får da en ordenlig fur. hvilket osse er fair nok...

Det er bare mig, der er noget galt med, kan jeg godt se.

Mon ikke at folk ville ændre opfattelse, hvis de så hvordan det så ud - og hvis det var dyr i huset, der led overlast???

Nå ja, jeg er vel bare for langt ude *SS*

• #28   8. jul 2011 Hvad skal man dog med fjender når man har familie og venner... Jøsses at kan kalder sig for ven og så overvejer at melde dem til kommunen..

• #29   8. jul 2011 Sheila
    Kan godt se hvad du mener...

Skal prøve at tage det under grundig overvejelse...

• #30   8. jul 2011 M&M eller naboer - glem ikke naboerne

• #31   8. jul 2011 ja du ville måske.

Men du ved jo IKKE hvad der foregår inde i hovedet på den kvinde.. og som hun ikke har lyst til at dele med alverden.

Og du må meget undskylde, men hvis du var MIN ven, så ville din holdning nok ik sådan liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige motivere mig til at betro dig nogetsomhelst.

Har du overvejet det modsatte... at manden er alkoholiker, og hun trøstespiser fordi han drikker?
    Nej, du tørrer det hele af på hende, fordi hun nu er fed. Jamen tak for kaffe - godt du ikke er i min vennekreds, for hvis du talte sådan bag min ryg, så tror jeg nok lige du var røget ud til højre for fuld hammer.

• #32   8. jul 2011 Prøv at ændre situationen til: Hvad kan JEG gøre?
    Uden fordomme......

• #33   8. jul 2011 Heino jeg kan godt se dine holdninger udfra dit synspunkt og ville ønske at du osse kunne udvise empati for dine venner som du kalder dem du kunne vælge at støtte op omkring dem og hjælpe dem i dagligdagen er sikker på at det ville blive værdsat af dem alle tre

• #34   8. jul 2011 Heino - jeg har en veninde som er NØJAGTIG som du beskriver, udover at hun ikke har børn - jeg dømmer hende ikke, men har derimod prøvet at hjælpe!
    Hun gør ingen af tingene fordi hun er doven eller fordi hun vil nogen noget ondt.

• #35   8. jul 2011 Tragisk Alfisten - at hun ikke fik psykolog hjælp.

• #36   8. jul 2011 Ej en medløber er lige præcist inde på rodens onde!

• #37   8. jul 2011 100 % enig med ej en medløber ... jeg har selv levet sammen med en der drak temmelig meget .... og pudsigt nok begyndte jeg at trøstespise, og det var pga. ovenstående. ( jeg siger ikke det er tilfædet med indlægget)

• #38   8. jul 2011 Kan skam godt se hvad I mener...
    Tager det til mig og overvejer grundigt hvad der er at gøre...

Men som sagt, så har jeg heller ikke sagt, at jeg vil melde dem, men at jeg havde OVERVEJET det pga jeg ikke synes barnet trives specielt godt i hjemmet...

Og ja, det er mandens side, jeg har set- kun hørt brøkdele af historien fra ham selv.Ellers har jeg ved selvsyn set hvad der sker i hytten... Hørt ting, set ting, oplevet ting, jeg end ikke ville udsætte min værste fjende for...
    Nej, de har begge problemer og det er pga hinanden at de har problemer... Sådan ser jeg det...

• #39   8. jul 2011 Måske du kunne støtte både pigen og forældrene ved og tage hende på ferie nogle dage og give hende nogle oplevelser, som forældrene ikke har mulighed for i øjeblikket.

• #40   8. jul 2011 Jeg har meldt en nabo, hendes børn får nogen på hovedet temmelig tit.

Jeg ved ikke om jeg ville melde dem, men der kunne jo komme noget godt ud af det! Der kommer jo ikke en indsatsstyrke og slår døren ind og fjerner ungen, men sandsynligvis kommer der nogen der forhåbentlig kan hjælpe dem videre.
    Jeg kan da godt se at det er synd for forældrene at de har problemer, men jeg syntes altså det er mere synd for datteren.

• #41   8. jul 2011 Brug hjernen
    Det har vi osse tænkt os at gøre.....

Ej en medløber
    Du synes at jeg har valgt side...
    Det har jeg muligvis osse, men underalle omstændigheder, så har jeg taget mange ting med herfra, som jeg overvejer

• #42   8. jul 2011 Heino

Hatten af for dig.
    Husk på der er en skæbne bag et hvert ydre.

• #43   8. jul 2011 Skal ærligt indrømme, at det kommer til at kræve lidt af mig at tilbyde dem hjælp til at komme videre med deres liv, at få orden på livet.
    Men jeg vil tilbyde, at være ører og støtte, forudsat at de vil have det.

• #44   8. jul 2011 Korrekt
    De har brug for hjælp, men hvad så når de ikke vil tage imod hjælpen - medmindre det er økonomisk.

For som sagt er det jo bare et spørgsmål om tid inden huset igen ryger på tvang.
    Indtil videre har jeg været chauffør til 6 ture i fogedretten for dem.

Og ja, de burde nemt kunne klare sig for de penge, de får, MEN når der står kreditorer og banker på døren og vil have penge dagligt, så er der vel ikke noget at sige til at manden arbejder sort - for at tjene til overlevelsen??
    Igen, dette billiger jeg ikke, men jeg forstår godt.

• #45   8. jul 2011 heino, har du tænkt på at du måske er en del a konens poblem?? hvad skal man med fjender når man har sådan nogen venner som dig?
    du beklager dig over at hun intet laver, at hun vejer for meget, at du i flere år har prøvet at få manden til at gå fra hende, mon ikke han har antydet det over for ehnde, eller at hun kan mærke at du er mod hende?
    tror du din antipati mod hende, hjælper på motivationen til at tabe sig?.
    bare lidt ting til eftertanke.

• #47   9. jul 2011 Heino...hatten af for, at du tager kritikken til dig og nu overvejer, hvad du kan gøre.....
    .men nu skriver du i første indlæg "vi har et vennepar"....så jeg går udfra, at du også har en kone og måske hun skal tage en snak med hende......i kunne også tilbyde dem, at hjælpe med, at få styr på huset for når alt er kaos omkring en, så kan det være svært at rette op på andre problemer....måske er det meget at forlange, men der er vel en grund til, at i blev venner i sin tid og i har sikkert også gode stunder sammen.....måske mangler de bare, at nogen tager styringen for en stund...blot en ide :o)

• #48   9. jul 2011 What ever - er enig med Susie

• #49   9. jul 2011 Måske hun er blevet så stor fordi manden er et skvat og drikker for meget?

Måske han udøver psykisk vold så hun trøstespiser?

Måske hun er blevet misbrugt i barndommen eller er blevet voldtaget som voksen og nu gemmer sig bag et lag af fedt for ikke at blive udsat for det igen = sørge for at være så utiltrækkende som muligt?
    Eller har andre psykiske traumer der kan gøre at hun spiser så meget?
    Måske ud over diabetes hun har sygdomme som gør at hun skal tage medicin der får hende til at tage på?

Det er MEGET sjældent dovenskab men oftest et symptom på at der er noget andet galt som een skriver ...

Vidste du at overspisning er en sygdom ligesom bulimi og anorexi og man skal have professionel hjælp oftest fordi man kan ikke fjerne symptomerne før man har fjernet årsagen ...?

Vidste du at mad og at spise udløser en masse hormoner der giver en kortvarig lykkefølelse. Lykke som hun måske kun har meget lidt af i sit liv?

Har du overvejet disse ting?

Kan bestemt ikke se en helt i manden ...

Jeg ser 2 (3 inkl. datteren) mennesker der har det ad helvede til og har brug for støtte fra RIGTIGE venner ...

Men hatten af for at du læser hvad vi skriver og tager det til dig :o)

• #51   9. jul 2011 Det undrer mig lidt at så mange syntes det er den overvægtige mor der sidder 24/7 foran pc'en der er offeret, manden der drikker for meget og arbejder sort hele tiden og altså ikke er der der er den slemme (og Heino der overvejer at melde dem), og datteren er ligesom blevet glemt.

• #52   9. jul 2011 Bedste

Nu er Heino jo den eneste her der rent faktisk kender dem, og han er først og fremmest bekymret for barnets ve og vel. Og hvem ved, måske er moren en usympatisk k..ling der behandler sin datter som en stuepige og underkuer sin mand?

Netop fordi hele familien er på ski..... her syntes jeg da ikke det er en dårlig idé at "melde" dem, i virkeligheden er det man gør jo at sige til de sociale myndigheder at familien er så langt ude at den ikke selv klarer det her.

• #53   9. jul 2011 Melder man dem, blir alt meget værre, for alt det sort arbejde han har lavet, så de kunne leve lidt bedre, ja dem vil kommunen så ha og de skal nok selv bestemme, hvor meget de tror der tjent. 250kg.. nix den tror jeg ik på og 1.80 høj,, overdrivelse fremmer forståelsen.. Kan jo være pga sygdom at fruen i huset er tyk og at hun er doven, ja det er da logik, man kan da ik være aktiv med den vægt.. Børn tager ik skade af huslige pligter,, tværdigimod. Farmand drikker, ja og, hvis han ik blir ubehagelig og tåger rundt, kan jeg ik se problemet og er du der da hver dag, siden du ved at han drikker.

• #54   9. jul 2011 Man kan da ikke sige at fordi skolen ikke har anmeldt det så er det nok ok. Hvis Heino, der er kommet i deres hjem, siger "Ellers har jeg ved selvsyn set hvad der sker i hytten... Hørt ting, set ting, oplevet ting, jeg end ikke ville udsætte min værste fjende for..." så er det vel et barn der har brug for hjælp?

"Vi har forsøgt mange gange - og i flere år at få dem til at oppe sig. Men forgæves.... " Det lyder som om Heino og hans mand har prøvet at hjælpe, og lige meget hvad, venner eller ej! Så må et barns vilkår da veje tungest! Og børn bliver jo ikke anbragt for et godt ord.

• #55   9. jul 2011 Hjælpe?

Man kan hjælpe ud fra hvad man selv mener er reelt - men slet ikke er en hjælp overfor pågældende par.

Det er ikke intentionerne det er galt med - men forståelse og indlevelsesevne i andre menneskers problemer.

Det er ikke ment som en kritik - mere som: nogen kan lide moderen andre datteren

• #56   10. jul 2011 Stine D

Nu kender jeg jo ikke familien personligt, jeg kan kun gå udfra det skrevne her i forummet.

Og udfra det skrevne synes jeg ikke i har grundlag for en anmeldelse. I stedet for at anmelde så bliv ved med at prøve at hjælpe, vis omsorg og støtte.

Rigtige venner giver ikke op og lader sig ikke slå ud, man bliver ved indtil de indser at de har brug for hjælp.

• #57   10. jul 2011 Sheila H

Man anmelder jo ikke for at straffe og tvangsfjerne børn, men for at de kan få hjælp! Sådan som jeg læser Heinos indlæg har man forsøgt at hjælpe, der er et barn (plus dyr) involveret som efter hvad jeg kan forstå ikke har det godt.

• #58   10. jul 2011 Stine D

Hvad er det for en hjælp komunen skal give?? Man kan ikke behandle mennesker før de indseer de har et problem, og det lyder ikke til at det er tilfældet her endnu. Komunen vil bare gå ind og lave en paragraf undersøgelse om der ligger grundlag for at tvagsfjerne af barnet intet andet, og hvor skulle dette hjælpe?, hvis det er det i gør skal i være 100% sikker i jeres sag at pigen mistrives.
    Nu snakker vi ikke om at der ligner en svinesti eller at hun skal hjælpe med at klare ting i hjemmet.

Kommentér på:
Hvad ville I gøre????

Annonce