3.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Pedigree foder, jeres mening :)? Pedigree foder, jeres mening :)?

Hejsa HG

Hvad er jeres mening vedr. pedigree, jeg har hørt så meget dårligt om selve det mærke. Jeg har hørt mange dårlige rygter om pedigree, men jeg ved ikke helt om jeg skal tro på det.

Lige pt. fodre jeg selv med det, og Chanel ser ud til at kunne lide det. Men jeg ved ikke helt om kvaliteten holder, hvad synes i?? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pedigree foder, jeres mening :)?
  • #1   16. jul 2011 Hvad er der i fodret? Sammensætningen af ingredienser er vigtigere end hvad navnet lyder =)

• #2   16. jul 2011 Hvad er de 5 første ingredienser ?

• #3   16. jul 2011 Jeg synes personligt det er for dyrt, i forhold til hvad man får for pengene - derudover ville Lulu ikke kunne fungere på det.

Men nogle hunde fungerer jo fint på det, og det vigtigste er jo, at se på sin hund, og vurdere hvordan den trives.

• #4   16. jul 2011 Åh ha, det kan jeg egentlig ikke huske, jeg mener de for den der hedder "Pedigree large dog".

• #5   16. jul 2011 Altså det ser ud til Chanel godt kan lide det, hun er normalt meget kræsen, men desværre har jeg ikke lige råd til dyrlægens foder altid smiley

• #6   16. jul 2011 Korn (min. 4% ris, min. 4% majs), Kød & kødbiprodukter (min. 4% oksekød i brune bidder), Olie og fedtstoffer (min. 0,27% fiskeolie, min. 0,2% solsikkeolje), Mineraler, Vegetabilsk proteinekstrakt, Grøntsager (min. 4% gulerødder i orange bidder, min. 4% bønner i grønne bidder), Vegetabilske biprodukter (min. 0,7% tørret roemasse).

• #7   16. jul 2011 Pedigree large dog

Ingredienser:
    Korn (min. 4% ris, min. 4% majs), Kød & kødbiprodukter (min. 4% oksekød i brune bidder), Olie og fedtstoffer (min. 0,27% fiskeolie, min. 0,2% solsikkeolje), Mineraler, Vegetabilsk proteinekstrakt, Grøntsager (min. 4% gulerødder i orange bidder, min. 4% bønner i grønne bidder), Vegetabilske biprodukter (min. 0,7% tørret roemasse).

Jeg personligt ville ikke give min hund foderet da jeg personligt er overbevist om, at hunde (alle racer og blandinger) skal have meget kød og at det er en gammel myte at hunde kan få proteinforgiftning af for meget kød, det har absolut intet på sig.

F.eks. køber jeg kun foder, hvor der står kød som det første på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)

Derudover har jeg bl.a. også disse krav til hundefoder:

-Ingen vegetabilsk biprodukter. (Det er f.eks. skræller, kernehuse og andet affald).

- Ingen animalske biprodukter. (Det er f.eks. næb og fjer og andet affald).

- Ingen affaldsprodukter og genbrugsprodukter.

- Ingen gluten. (Gluten er et protein som er meget vanskelig for en hundemave at fordøje. Den kan være årsag til inflammation i fordøjelseskanalen og kan, i værste fald ødelægge den så hunden udvikler en utæt tarm. Da den ikke er et nødvendigt næringsstof for hunden, hvorfor så bruge den og løbe risikoen?
    Korn et kulhydrat som ikke nødvendigvis er af det onde i hundens kost. Altså det er ikke kun billigt fyldstof, der får dem til at lave flere høm-høm'er, jo større høm-høm'er eller flere = foderet bliver ikke udnyttet og ryger stort set / næsten lige igennem systemet. Tvært imod er den en god energikilde og kan som sådan være gavnlig i hundens kost. Men der findes alternative kulhydrater end dem med gluten - f.eks. brune ris der har en fibertype som kan gavne hundens fordøjelse og søde kartofler).

-Ingen soya fibre. (Soya fibre er et lav kvalitets fuldstof og kendt for at forårsage allergi).

- Ingen hvede. (Hvede er mistænkt for at være den hyppigste allergen hos hunde).

- Ingen kunstige farvestoffer og smagsforstærker.

- Ingen hormon- og konserveringsmidler. (BHT/BHA/Ethoxyquin).

- Ingen sukker og salt.

- Fri for transfedtsyrer (fedt der dræber).

- Ingen rendering.

Et kvalitetshundefoder indeholder de vitaminer og mineraler som hunde skal bruge, hvor det derfor ikke er nødvendigt at give diverse kosttilskud.

Herudover kig på din hund om den trives og fungere på foderet.

• #8   16. jul 2011 For mig er pedigree junk food til hunde..

• #9   16. jul 2011
    .::$::. Reiki Master .::$::.

Tak for et dejligt langt svar smiley Brugbart.
    Kender du evt et godt mærke der indeholde alt det rette som ikke koster en bondegård, jeg er desværre en sturende pige og har ikke altid råd til hundemad for 600-700 kr.

Jeg har en schæfer tæve som har MEGET energi, hvad kunne være godt for hende :)?

• #10   16. jul 2011 Jeanette og Luna *
    Det også det jeg har hørt fra en del, at det er junkfood for hunde.
    Men jeg kender også nogen med rigtig fine hunde, som simpelhen ikke vil spise andet end pedigree og det virker fint for dem smiley

• #11   16. jul 2011 Hvis din hund fungerer fint på det, så bliv ved med at fodre på det.. Der er mange foderhystader herinde smiley

• #12   16. jul 2011 --Men jeg kender også nogen med rigtig fine hunde, som simpelhen ikke vil spise andet end pedigree og det virker fint for dem :)--
    sikke noget pjat. kører din hund fint på det, så er det jo godt for jer.
    og ingen hunde er finere and andre.

• #13   16. jul 2011 Hvis min hund får det så kommer 90% af det hun spiser hvis ikke mere ud i den anden ende og hun bliver oppustet og prutter og bøvser konstant ...

Så er enig i at det er junkfood for hunde.

Klart de kan lide det :o) Det er fuldt af smagsforstærkere og der er en grund til at det der kommer ud i den anden ende lugter mere end hos en hund der rent faktisk får en kost den trives på og optager ...

Man kan leve af junkfood men sundt er det ikke i længden.

Men på den anden side så er jeg ret ligeglad med hvad andre fodrer deres hund med så længe den trives på det foder den får ...

• #14   16. jul 2011 Dyrlægens er så heller ikke altid det bedste, dog er det som regel rimelig dyrt.

• #15   16. jul 2011 Det kom forkert ud smiley De er konkurrence hunde og derfor brugte jeg ordet "fine".

Natascha W
    Det er der sikkert, men jeg er lidt ny inde på området at eje min heeelt egen hund, og jeg vil hende kun det bedste smiley

• #16   16. jul 2011 Hvad vil i så råde mig til at købe :)?

Noget der ikke er for dyrt men stadig har en fin kvalitet og er sundt for hunden smiley

• #17   16. jul 2011 Lige nu får Vaks også noget pedigree vådfoder, simpelthen fordi at han har været syg, og skulle forkæles lidt, eftersom han er syg xD For det er simpelthen SÅ dyrt at købe, specielt som vådfoder.
    Men normalt skifter vi bare imellem, så kan ikke rigtig sige noget om det o.o Har også svært ved at finde mad, som Vaks gider at spise.

• #18   16. jul 2011 det var ikke noget jeg ville fodre mine hunde med...så har jeg ikke sagt for meget:-)

• #19   16. jul 2011 Sandra H
    Hehe, Chanel er også ret kræsen. Hvilket gør det lidt svært for mig, jeg har snart prøvet 20 forskellige mærker og dem hun kunne lide var det dyre foder fra dyrlægen: 700 kr, noget specielt egnet til schæfer hunde: 600 kr og så pedigree smiley

• #20   16. jul 2011 Når du køber en pose hundefoder, hvor mange kg er der så i, hvor lang tid holder det ca og hvor meget koster det?

Jeg har tidligere fodret min Chopper med det billigste af det billigste smiley Nu er jeg gået over til eukanuba og lagt sammen bruger jeg det samme beløb fordi han ikke skal have ligeså meget af det dyre for at blive mæt.

Jeg giver 450 for en pose med 12,5 kg i og det holder ca. 2 måneder smiley

• #21   16. jul 2011 Jeg gav 600 kr for noget specielt egnet for schæfer hunde, mener der var 15 eller 20 kg. Jeg kan ikke huske hvor længe det holdte, men hun behøvede ikke nær så meget, som hun skal med pedigree

700 kr for dyrlæge foder og det var 20 kg. Holdte rigtig længe, 2,5 måneder mener jeg om ikke mere smiley

• #22   16. jul 2011 Sara marie; Ja, det er godt nok dyrt for foder o.o
    Jeg overvejer at se om jeg kan få det ned til et par slags foder, og så skifte imellem dem ^^'
    Bare så han ikke bliver træt af at få det samme igen og igen xD

• #23   16. jul 2011 Tholo synes jeg er et fint foder, Taste of the Wild etc. Ting der indeholder mere af hvad hunden har brug for og godt af.

Jo mindre der kommer ud i den anden ende og jo mindre det lugter jo bedre optager hunden foderet så det er jo en ledetråd ...

• #24   16. jul 2011 Jo bedre den optager foderet jo mindre skal den have og jo billigere bliver selv det "dyre" foder fordi hunden ikke skal have så meget af det :o)

• #25   16. jul 2011 Vi fodrer med råt kød og fodrer 2 schæfere for 600 kr i måneden.. På tørfoder gav vi også det dobbelte.
    Og undskyld men...kig på hvor meget der kommer ud i den anden ende. Hvis der kommer et stort læs hver gang, så optages der ikke så godt som et foder, hvor der ikke kommer så meget

• #26   16. jul 2011 Vi bruger Markus Muhle, Sofus elsker det selvom han er kræsen og han fungere super på det, det synes jeg er et godt bud på et billigt foder af en høj kvalitet smiley
    Vi bestiller på zooplus.de

• #27   16. jul 2011 ja på zooplus.de koster Markus Mühle 265 kr + fragt

• #28   16. jul 2011 Jeg ville ikke fodrer med Pedigree, syntes kvaliteten er dårlig og at det for dyrt i forhold til kvaliteten.
    Jeg fodrer med Marcus Mühle og er meget tilfreds, de fungerer rigtig godt på det. Det er koldtpresset så du kan supplere med barf. Jeg giver 250 kr. for 15 kg ved www.zooplus.de, på den side og på www.zooplus.co.uk er der er en del at spare på foder.
    Ved at mange andre er meget tilfredse med Taste of the wild og Wolfsblut.

• #29   16. jul 2011 Tak lykke, det synes jeg er billigt og så skal de ikke ha' ret meget om dagen, så det holder længe.
    Aner ikke hvad pedigree koster?

• #30   16. jul 2011 Vi bruger også pedigree. Vi har prøvet alle de andre 'bedre' mærker, men vovsen gider kun spise pedigree, så der er ikke rigtig noget at gøre smiley

• #31   16. jul 2011 Tusind tak for alle jeres gode råd smiley

Jeg vil prøve at tjekke op på diverse mærker, nu bor jeg desværre i Sverige, så jeg ved ikke helt om alt er muligt. Kan man få Marcus Mühle fragtet til Sverige :)?

• #32   16. jul 2011 Prøv at gå ind på hjemmesiden og bestil så kan de se hvad prisen er for at få det til Sverige.
    Med Marcus Muhle skal du lave en meget langsom overgang da deres maver skal vænne sig til at det er koldpresset

• #33   16. jul 2011 Da jeg har en mops fodre jeg med Royal Canin mopsblanding, da der er uder 25% protien.
    Men ellers har jeg hørt en masse godt om mærket Arion- specielt til større hunde.

Ville heller aldrig give pedigree til mine hunde....

Man kan jo købe en masse kvalitetsfoder hos petworld fx som ikke er så dyrt som hos dyrlægen.

• #34   16. jul 2011 Jeg syntes ikke det er et godt foder.. Der er alt for meget korn i

• #35   16. jul 2011 Jeg bruger ikke pedigree, da jeg hører meget om, at maden er meget fed - og ja, fuld af fedt. Rigtig usundt for hundene, men det skal jeg ikke kunne udtale mig om. smiley

• #36   16. jul 2011 Hej.
    Vi har også brugt det foder til samson men hans pels blev fedtet og han fælde helt vild af det nu er vi skiftet til rex royal og samson elsker det, og hans pels er blevet rigtig flot igen, og nu skider han også kun mellem 1-2 gange om dagen smiley

• #37   16. jul 2011 Samson han kunne gøre det 4-5 gange på det fodre smiley

• #38   16. jul 2011 jeg siger heller ikke det er dårligt samson kunne bare ikke funger på det fodre smiley

• #39   17. jul 2011 Markus Mühle er meget drøjt, så som en anden skriver, er det vigtigt at vænne den langsomt over på det, da nogle hunden gylper af det. Og det er vigtigt at veje af, hvor meget du skal bruge, ikke bare bruge det du plejer af andet foder, for det er som sagt meget drøjt, et bægre vejer det dobbelte af hvad det normalt vejer.

Du kan sikkert sagtens få det fragtet til Tyskland, og jeg vil skyde på at det er billigere end at købe det fra den svenske side, da foderet er tysk, for dem i sverige skal jo også tjene på det. Jeg giver 7 euros for at få fragtet foder til DK og det er uanset om jeg køber 1 eller 10 sække..så det er jo en god ide at købe flere ad gangen

• #40   17. jul 2011 Og for mange år siden var der ik 1million slags hundemad og vores hunde fungerede fint, var sunde og blev gamle.. Der er vist nogle regler indenfor det med mad og alle skal indeholde bestemte minimum mængde, af de forskellige næringsstoffer osv.. Ja mange af de mærker man kan købe i supermarkeder, er måske ik optimale, men det jo forskelligt fra hund til hund, hvad de fungere bedst på. Dyrt mad er ik altid det samme som go mad for lille "fido".

Kommentér på:
Pedigree foder, jeres mening :)?

Annonce