3.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Gulvtæppe - trægulv??? Gulvtæppe - trægulv???

Hvad har I hundefolk i jeres stuer?
I min gamle lejlighed havde jeg trægulve - efter 6 år var de ødelagt af hundene.
I min nye lejlighed ligger der gulvtæppe - et ældre et af slagsen men det var pænt nok da jeg flyttede ind. Nu 1½ år efter ligner det jeg ved ikke hvad, pga en strintende hund som jeg passer, hunde der kaster op, mudret hundepoter fra haven og større uheld i ny og næ.

Selvom jeg altid renser gulvtæppet efter uheld, så hjælper det lige lidt. Der er pletter over alt.

Nu vil jeg gerne have det skiftet ud. Men ved ikke om jeg skal gå trægulv-vejen eller om gulvtæppe kan gå. Og I så fald, hvilket??

Hvad har I og hvordan holder I det pænt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulvtæppe - trægulv???
  • #1   18. jul 2011 Vi har klinker i gangen og linolium (staves) i køkkenet. Og har ikke problemer med hverken holdbarhed eller rengøring.

• #2   18. jul 2011 Vi har valgt klikgulv(eller hva det hedder) Det er billigt og så er det nemt at gøre rent..

• #3   18. jul 2011 trægulv.... der trænger noget så grusomt til at blive afhøvlet.....

tidligere har jeg haft laminat gulv af forskellig slags og det er faktisk det der har holdt bedst:-)

• #4   18. jul 2011 Jeg har heller ingen problemer i resten af huset, men det er nok fordi det er i stuen vi opholder os mest, så her sker uheldene.

Klikgulv - det er trægulve, ikke? Er det også noget som man kan få gulvbutikkerne til at ligge for en?

• #5   18. jul 2011 Nu med... Larmer det ikke meget med klinkegulv? Her tænker jeg mest på når man flytter på en stol osv.

• #6   18. jul 2011 Jeg har lakeret trægulv, det er nemt nok at holde.. Der er ingen pletter eller noget... (kun der hvor jeg har spildt neglelak fjerner....)

• #7   18. jul 2011 Anni: Det var lakeret trægulv jeg havde før. Og jeg har kun 2 små hunde, men gulvet var ødelagt - ru over det hele. Både pga hundene og pga flytten rundt på møbler og sådan.

Jeg er ikke selv særlig handy, derfor skal tingene kan en lang holdbarhed - uden en masse sliben og sådan.

• #9   18. jul 2011 Jeg har teracottafliser i hele huset. Super nemt at holde og det blir' bare smukkere og smukkere som årene går .......... men det er dyrt i porcelæn ;o)

Gulvet kan anes her:
    http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=59357#1

I mit tidligere hus havde jeg afhøvlede trægulve. Også et smukt gulv, men det krævede meget hyppig gulvvask smiley

• #10   18. jul 2011 Stue: gulvtæppe.
    Køkken: trægulv.

Jeg ville foreslå tæppe. Emil har fået ødelagt mit trægulv på 2 år - det er ret skidt. smiley

• #11   18. jul 2011 Jeg har bambus gulv, med lak... Det er altså super holdbart... Det har ikke på nogen måde taget skade af hunden eller for den sags skyld folk med sko/stiletter osv...

Det er sådan et gulv her:
    (link fjernet)

• #12   18. jul 2011 Grynet: Fliser må man vel ikke bare sådan lægge i en lejlighed?? smiley

• #13   18. jul 2011 Tinna:
    Næh, hvis det er en lejelejlighed må man nok ikke? Det tænkte jeg ikke lige på smiley

• #14   18. jul 2011 Grynet: Det er det smiley Det glemte jeg self også at skrive. Har ikke så meget forstand på hvad man må og ikke må i lejligheder *GG*

• #15   18. jul 2011 Tinna: Måske din boligforening har nogle forskellige muligheder som du SKAL vælge imellem? Og måske har de også en ordning om at få det ordnet og betale over huslejen (så slipper du for at betale 100% nu)?

Det ved jeg at en bruger herinde fik gjort med et nyt køkken smiley

• #16   18. jul 2011 Jeg har et alloc laminat gulv - rigtig pænt, og har aldrig fået en ridse, og nemt at holde og rengøre!

• #17   18. jul 2011 Jeg har en B-konto som jeg råder over med den kan jeg slibe gulvene - men ville helst være fri for at skulle slibe gulve i tide og utide. Så hellere en mere holdbar løsning smiley
    Klik-gulve er faktisk ikke en dum idé - kender nogle der har det og det virker til at holde godt - også til hunde. Så må jeg bare lige finde ud af om det er noget jeg må lægge herhjemme.

• #18   18. jul 2011 Vi har larkeret trægulve og de er sååååå ridsede allerede efter knap 1 år. Men det må vi leve med, for ellers bliver det skisme dyrt i længden smiley

• #19   18. jul 2011 Vi har klik laminat og det er nemt at holde rent og man se ikke hunde bor her smiley

Det fejes bare eller vaskes

• #20   18. jul 2011 Vi har massive parket gulve i stuen og i soveværelset, så de kan høvles når de bliver grimme.
    Så har jeg små tæpper rundt omkring og de bliver renset på renseri ved behov.

i køkkenalru og bryggers har vi fliser.

lige meget hvad du vælger så holder det ikek evigt. Jeg har før boet et sted, hvor vi havde pergogulv, altså noget der ligner trægulve og de blev også rigtig grimme med ridser... og så er de altså pisse grimme i sig selv.

• #21   18. jul 2011 og ja vores trægulve er lakeret og har nu holdt i 1 år og er stadig pæne, vi har tre collier og de er over hele huset hele tiden, så gulvene bliver massivt brugt.

• #22   18. jul 2011 Men trægulve og en strintende hanhund er vel ikke et smart match?
    Ellers skal jeg helt droppe at passe den hund, for skal self ikke have ødelagt mine gulve af andres hunde.

• #23   18. jul 2011 Jeg har lakerede gulve og ja, de bliver da slidt lidt, men til gengæld kan jeg få dem ordentlig rene uanset om det er mig eller dyrene, der har grisset. jeg ville aldrig have dyr og tæpper (eller måske ville jeg bare aldrig have tæpper), jeg synes, det er SÅ ulækkert. Enkelte steder har jeg små tæpper liggende, som kan komme i vaskemaskinen.

Jeg har boet her 2 år og gulvene var ikke nye, da jeg flyttede ind. Jeg kan da godt se nogle steder, at de ikke er tip top, men jeg er slet ikke der endnu, hvor jeg overvejer at få dem lakeret igen.

I min gamle lejlighed havde jeg flotte sæbebehandlede gulve. Det var fint i forhold til ridser, som jo rejser sig igen, når man vasker dem, men jeg synes altså, der kom lidt mærker af hvalpetis, som ikke helt var til at få væk. Og så er det et mas uden lige at vaske dem ordentligt.

• #24   18. jul 2011 Inden vi fik hund havde vi det pæneste lyse gulvtæppe,nu har vi aftryk af waldes poter overalt.er i klar over hvor store poter en cokker har?jeg tænker faktisk lidt på at sælge den møgkøter pga hans svineri,men nu til spørgsmålet jeg ville helt klart vælge trægulv.

• #25   18. jul 2011 I mit gamle køkken havde jeg forresten noget vinyl-halløj på gulvet. Det var helt vildt holdbart og rengøringsvenligt. Til gengæld var det virkelig grimt smiley

• #26   18. jul 2011 Vi har trægulv i køkken og stue. Og under sofaerne og sofabordet har vi gulvtæppe, det er her vi opholder os mest (Enzo ligger altid ved vores fødder på gulvet) og sådan et tæppe kan jo bare skiftes ud når det er for grimt til at holde ud at se på.

• #27   18. jul 2011 Men så leger jeres hunde ikke tag fat i hele huset? Det gør mine et par gange om dagen. Det slider hårdt på gulvene når de løber rundt.
    Ved godt at det er bedst de leger uden for, men det er ikke super nemt, når Lilly ikke kan slippes løs.

• #28   18. jul 2011 Mine leger ikke vildt indenfor, de bliver sendt ud, eller også går vi en tur, så de kan afreagere, så nej de suser ikke rundt.

• #30   18. jul 2011 Mine leger indendørs - også katten - og Polly har en skøn vane med at stå og skrabe i gulvet som en lille rasende tyr, når hun vil lokke Disen med på lidt ballade smiley

• #31   18. jul 2011 margit N

Ups det hedder laminatgulv, det vi har fået lavet..

• #32   18. jul 2011 Jeg har lakeret trægulv under mit tæppe - rigtig flot gulv endda, fordi dem før mig ikke havde dyr og havde gulvtæppe på.
    Måske jeg bare skulle hive tæppet af og se hvad der sker.

Men er stadig bekymret for Holgers (mit plejebarn) strinten. Om det er så heldigt. Kan man tillade sig at forbyde ham adgang til stuen?

• #33   18. jul 2011 Vi har sådan et klik-gulv/parketgulv der er gennemgående i hele lejligheden. Undtagen lige på badeværelset - der er der self. fliser.

Det er blevet lagt på for 3 1/2 år siden og det er stadig rigtig pænt. Det er nemt at holde. Støvsuger som jeg lyster og så får den en gulvvask når jeg synes det trænger.

Det eneste sted det er "slidt" er et sted hvor jeg tabte værktøjskassen (den var dælme tung!), og værktøjet fik lavet et hak. Men ellers holder det rigtig godt. Ikke voldsomme ridser efter hundefusser eller pletter efter diverse uheld fra den ene og anden ende.

• #34   18. jul 2011 Hvad med at give Holger et boyband på, når han er hjemme hos dig?

• #35   18. jul 2011 Vi har lidt af hvert. smiley
    I stuerne og køkkenet har vi trægulv, og det er mest smadret i den ene stue, hvor der engang lå et tæppe, hvor mine hunde som små har tisset (dem alle sammen, suk), og selvom vi har renset osv. var tæppet helt gult nogle steder, og da vi så fjernede det helt, ja, så var der store, sorte pletter under. Dybt frustrerende.

Tilgengæld har vi tæpper i gangen og på mit værelse, og det på mit værelse er blevet kastet op på en del gange (mine hunde sover altid hos mig), og der har også været små uheld med noget diaré, så det er riiiigtig lækkert. Det samme med det i gangen. Det skal snart væk!

Vil sige jeg er mest til trægulv, specielt fordi mit tæppe er lyst. Det er bare bestemt til at gå galt smiley

• #36   18. jul 2011 Tinna, du skal da ikke sige ja til at passe en hund der strinter indenfor, det ville jeg aldrig gøre - ingen hunde skal ødelægge mit hjem, og da slet ikke andres hunde.

• #37   19. jul 2011 Skifter mine gulvtæpper ud med laminat klikgulve inden for den næste mdr. Regner med at købe løbere og tæpper evt. til at tage det slid der er omkring møbler etc. Hunden må ikke være i stuen så der får hun i hvert fald ikke slet på det .. Hun må til gengæld være i soveværelset. Men hvis det er så burde det kunne lade sig gøre at få det skiftet igen når det bliver slidt.

Der er 6-12 års garanti på de fleste laminatgulve i dag :o)

• #38   19. jul 2011 slet = slidt

• #39   19. jul 2011 Vi har trægulv i hele huset.. Det LARMER af helveds til når hundene går på det, så vi overvejer at få gulvtæppe.

• #40   19. jul 2011 Rikke: Holger strinter kun når jeg ikke ser det - altså når vi sover eller jeg er på arbejde. Men han strinter så også på alt. Hundes legetøj, møbler, sko, tæpper, tøj smiley

Kennelmor: Jeg ved det godt. Men det er snart et halvt år siden jeg startede med at passe ham. Der strintede han ikke. Så skulle han pludselig lave hvalpe på en tæve og nu strinter han hele tiden. Har overvejet at sige til ejeren at jeg ikke kan have ham mere - men har svært ved at få det sagt smiley
    Hvis nu bare hunden blev kastreret.

• #41   19. jul 2011 Tinna
    Åh sikke en dum situation. Jeg kan godt forstå, det er svært at sige, men det er du jo næsten nødt til, hvis ikke han kan være et eller andet sted, der er nemt at gøre rent, når du sover eller er på arbejde. Det er da ikke så holdbart, at man skal renovere hele huset efter at have passet en hund smiley

• #42   19. jul 2011 Herhjemme har vi lige fået nyt gulv på i stuen...

Før havde vi et afhøvlet trægulv, som i den grad blev hærget af hundene... Det er nu skiftet ud med et Alloc Laminat-gulv. Vi købte den i "luksus"-udgaven, som vores naboer også har liggende på. De har mange hunde og børnebørn, som drøner rundt og man kan ikke se et eneste mærke på det, efter 3 år...

Nu har vi haft vores i snart en mdr. og kan heller ikke se nogle som helst spor af hunde... Og vi har trods alt 4...;0)

Og hvis man spørger mig, kan man faktisk ikke se, at det ikke er trægulv...

Da vi købte gulvet, spurgte vi sælgeren, hvorfor vi skulle vælge den udgave, som kostede 20,- mere kvm. Han tog sin nøgle frem og kradsede alt hvad han kunne med den ned i gulvet. Og det kunne ikke ses!

• #43   19. jul 2011 Tinna, selvom det er svært at få sagt, så synes jeg nu alligevel du skal sige til ejeren, at du ikke vil passe den hund mere, fordi den ødelægger dit hjem.
    Det er helt reelt at sige sådan. Min mor har lige fra start af, da vi fik hunde sagt, at hun vil passe vores børn men IKKE hunde, for de sviner for meget - og det er da helt fair, at hun ikek vil have hendes hjem spoleret af mine hunde, det har jeg fuld forståelse for.

• #44   19. jul 2011 Jeg har også fuld forståelse for dem i min familie der siger nej tak til hunde. Intet der smiley For det er super træls at få ødelagt sit hjem smiley

• #46   19. jul 2011 Jeg har gulvtæppe i stuen og soveværelset og linolium i køkken, gang og badeværelse..

Har boet her i et år, og her er ingen pletter på tæpperne selvom jeg har haft passet en hvalp i en længere periode som ikke var renlig..
    Men låner også en tæpperenser hver måned af min underbo.. Kan ikke klare når tæppet ligner bæ eller der bare er den mindste smule pletter på..

• #47   19. jul 2011 Man kan sagtens se at der er pergo og det lyder også anderledes når man går på det. Jeg har førhen både haft pergo og laminattrægulve, og det er altså bare ikke så pænt som rigtig trægulve, der er meget stor forskel.
    Og i laminattrægulvene ses der nemt ridser og hundeklør. Pergogulvene er praktiske ja, men pæne er de ikke.
    For mig er et trægulv det absolut pænenste, og lakerer man det holder det rimeligt godt, og så er fordelen at det kan høvles når det ikke er pænt længere - men det er jo meget dyrere end både pergo, laminat og vinyl - så det skal man jo også have med i overvejelserne.

Kommentér på:
Gulvtæppe - trægulv???

Annonce