11.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ungdomsbolig som par Ungdomsbolig som par

Jeg er ikke under uddannelse lige for tiden, der var ikke plads på HF så jeg skal arbejde et år.

Nu er det sådan at vi har fået tilbudt en bolig, mig og min kæreste. Jeg mener at reglerne er sådan at det kun behøves at være en af os der er under uddannelse, hvilket min kæreste er, men nu kan jeg pludseligt ikke finde noget om det mere, men er det ikke rigtigt? smiley

Da det er svært at finde jobs har jeg tænkt mig at starte midlertidigt på produktionsskole indtil jeg finder noget, for at få en indkomst og for at få noget at lave, er det egentlig adgangsgive til en ungdomsbolig? Det er jo som sådan ikke en uddannelse.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ungdomsbolig som par
  • #1   21. jul 2011 Jo reglen hedder at minimum en af dem som bo i boligen skal være under uddannelse smiley

• #2   21. jul 2011 argh du var lidt hurtigere end mig hehe smiley

• #3   21. jul 2011 Super, blev lige nervøs hehe smiley Tak for svar

• #4   21. jul 2011 Lotte og Mille: jeg tror det er forskelligt fra ungdomsbolig til ungdomsbolig om produktionsskolen dur. Men ja, bare den ene er under uddannelse er det ok

• #5   21. jul 2011 Det er desværre meget forskelligt alt efter reglerne for den ungdomsbolig i skal bo i.
    Min veninde boede sammen med sin kæreste et sted i Kbh-området - de studerede i starten begge to, men da hun af forskellige årsager valgte at stoppe sin uddannelse, måtte de ikke bo der længere...

Ring til dem der administrerer boligerne, de er de eneste der kan give dig et korrekt svar

• #6   21. jul 2011 Camilla A

Kan det ikke være fordi at boligen stod i din venindes navn. for hvis den gjorde det , og hun pludselig ikke er under uddannelse mere, så frafalder retten til at have boligen jo smiley

• #9   21. jul 2011 I Aalborg er det kun den ene part der skal læse.
    De 1 værelses kan ikke lejes af par, 2 værelses kan ikke lejes af enlige og 3 og 4 går fortrinsvis til par med børn.
    Jeg har også boet i gentofte komunes ungdomsboliger, her skulle den ene part blot være mellem 18 og 24, og efter 24 skulle man være under uddannelse smiley
    Så derer stor forskel fra kommune til kommune.

• #11   21. jul 2011 Krumme:

Der er altså masser af 2 vær. ungdomsboliger i kbh og omegn? Bor der selv smiley

Og jo man må godt bo 2 i en ungdomsbolig hvis der er mindst 2 vær. ligesom du ikke må bo en person i en 2 vær.

• #13   21. jul 2011 De var 2 personer og 2 katte i en 2 eller 3 værelses ungdomsbolig/kollegiebolig. Der var endda have til
    Lejligheden stod i deres navn.
    Nej, de måtte ikke blive boende når hun ikke længere studerede.
    Det var i Rudersdal kommune (som er et eller andet sted derovre af *G*)

Så jeg vil påstå at det er op til hver enkelt at sætte reglerne.

Kommentér på:
Ungdomsbolig som par

Annonce