{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.267 visninger | Oprettet:

Hvad ville I gøre ? {{forumTopicSubject}}

Lidt forhistorie.
I 2 år har jeg haft lidt af lede hælspore på begge fødder, med afsindige smerter ind imellem. Hælsporerne slap jeg så endeligt af med, ved at gå i sko og med indlæg som tog hensyn og aflastede hælsporerne.
Men da hælsporerne så var væk fik jeg store problemer med min ene forfod, havde rigtig ondt. Det betød så at jeg begyndte at gå med en type sko, som jeg tidligere har fået at vide skulle være godt til min forfod.
Men men ....... da det så gik godt med forfoden, så begyndte det at føles som om der var en ny hælspore på vej på samme fod som forfodsproblemet.

Tror I jeg er godt træt af mine fødder eller hva ? Jeg har næsten altid haft en eller anden form for problemer on/off. Jeg kan ikke købe en hvilken som helst sko og når jeg får nye sko, så har jeg det først rigtig godt i dem efter et års tid, hvis det bliver godt.

Da jeg var ved at få den sidste hælspore, fik jeg en henvisning fra min læge til en ortopædkirurg mhp. indlæg og gerne tilskud til indlæg, og jeg fik en tid, men der var jo lidt lang ventetid. Jeg har tid på mandag.
Men nu - lige for tiden - så synes jeg ikke at det hverken gør specielt ondt i min forfod og kan ikke mærke nogen tendens til hælsporer af nogen art. Og så er det jeg bliver lidt i tvivl om jeg skal aflyse min tid på mandag hos ortopædkirurgern eller jeg skal beholde den.

Vil han/hun synes det er spild af hans tid at jeg kommer eller ?

Hvad ville I gøre ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre ?
  • #1   31. aug 2011 Jeg ville tage afsted.. Ikke aflyse.. Du får jo en mulighed for at forklare.. Så afsted med dig

  • #2   31. aug 2011 Indlæggene til hælsporerne var nogle jeg købte i en af de der bandagist-forretninger.
    Men jeg har måske behov for specielle indlæg, som tager højde både for min forfod, men også min hæl.
    Jeg har bare ikke rigtig ondt lige p.t.


  • #3   31. aug 2011 Ville helt sikkert bruge tiden.
    De kan jo måle din fodstilling osv og netop hjælpe dig til at du ikke får problemer i fremtiden.


  • #4   31. aug 2011 Jeg ville tage afsted. Få nogle gode råd og måske kan du alligevel blive behandlet hvis der nu er noget på vej som du ikke selv kan mærke.

  • #5   31. aug 2011 Men jeg kan sagtens forstå dig - jeg har store problemer med min skulder/kraveben. Der er gode perioder og dårlige perioder. Og nu er det endelig begyndt at være godt - lige når min tid på sygehuset nærmer sig...

  • #6   31. aug 2011 Ja, det er selvfølgelig rigtig.
    Jeg bliver bare i tvivl. Hvad hvis han trykker mig på fødderne og der ikke er noget der gør ondt nogen steder. Vil han så tænke "hypokonder" ??
    Vil han tage det seriøst, når problemerne p.t. er "løst" ??


  • #7   31. aug 2011 Jeg har også hælspore, og kan ikke slippe af med dem.
    jeg har brugt indlæg i skoene de sidste to år, men jeg synes stadig det gør ondt.
    Jeg går ca 3 timer om dagen med Dina, men det gør ikke ondt, når først jeg kommer i gang med at gå. Det er mest hvis jeg sidder ned og rejser mig, eller hvis jeg står ud af sengen om natten.

    Jeg synes bestemt du skal beholde tiden, for måske holder hælsporerne bare pause, og kommer igen.
    På et tidspunkt, da Dina havde kennelhoste og jeg kun gik bitte små ture, så fik mine hælspore det bedre, men det startede forfra, da jeg begyndte at gå lange ture igen.


  • #8   31. aug 2011 Åh min skulder skal vi slet ikke komme ind på - den har jeg også mange problemer med lige for tiden - mest på job, men også lidt herhjemme.
    Der kommer en sikkerhedsvejleder i næste uge og kigger på mit skrivebord og arbejdsstillinger. Om der kan gøres noget. Har også tid hos lægen pga. skulderen. Men det er som sagt en hel anden historie.

    Jeg er hypermobil, så slås ind imellem med diverse kropslige problemer, smerter, ømhed on/off. Irriterende.


  • #9   31. aug 2011 De ved jo godt selv at det kommer og går.
    Og det vigtigste er, at de kan måle hvordan du går på foden, så du kan få de korrekte indlæg.


  • #10   31. aug 2011 Jer der har hælspore - er det lige under hælen?
    Jeg er nemlig pt sygemeldt pga smerter i hælen... Men det er mere ude på siden... Lægen mener det er en betændt slimsæk og nogle overanstrengte sener. Jeg er bare ved at få pip af at sidde her i sofaen og glo...


  • #11   31. aug 2011 Jeg er også hypermobil, og har mange problemer med leddene.
    man skal virkelig passe på arbejdstillinger, når man har det så man ikke slider sine led forkert eller for meget. jeg har næsten ingen brusk tilbage i knæ, hofter og skuldre pga slidgigt, fordi jeg har brugt kroppen forkert i hele mit liv.


  • #12   31. aug 2011 Hælspore er både ude på siden og under hælen, for mig i hvert fald.
    Da det var værst, kunne jeg få afsindige smertejag i mine fødder/hæle når jeg sad stille og roligt om aftenen. Nogle gange kunne jeg næsten ikke gå, når jeg havde siddet noget tid, så lånte et par krykker til aflastning. Det gik fint nok når jeg gik på fødderne, men når de havde hvilet lidt var det slemt. Og jeg kunne ikke engang aflaste med den anden fod, da det var begge som var angrebet


  • #13   31. aug 2011 Det er en lidt spøjs ting det der hypermobilitet, synes jeg i hvert fald.
    Nogen gange så kan jeg få fornemmelsen af at min fod, ankel eller knæ f.eks er forstuvet. Det kommer som lyn fra en klar himmel og en dag eller to efter er det pist væk borte Så er det lige pludselig et andet sted der er problemet.
    Fødderne og højre skulder er dog et mere stabilt tilbagevendende problem.

    Så ja, det er nok en meget god ide at beholde tiden, nu hvor jeg har den.
    Håber bare ikke han er et fjols som så siger "du fejler jo ingenting, farvel og tak for i dag"


Kommentér på:
Hvad ville I gøre ?

Annonce