{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Hundehold.....?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fuldt med et stykke tid her på HG fra "side-linjen"...

Jeg har bla. Fulgt med i nogle tråde hvor en person er blevet frosset, fordi hun blev for grov i munden.

Men jeg sad og gik tråden igennem, og kunne egentlig godt forstå hendes synspunkt til at starte med.

Hun syntes det var forkert at give sin hund væk...

Og så kom jeg til at tænke på....

Er det en normal tankegang her inde, at man synes det er okay at ansakffe sig en hund for at se om den kan bruges til avl, for så at når man finder ud af at den ikke kan alligevel, at give den videre til nogle andre....?

Jeg tænker...

Jeg har flere gange set flere her inde fra oprette tråde hvor de er meget frustrerede og sure over der er nogen der giver deres hunde væk pga. Dårlig tid osv.

Men er det ikke synd for hundene når den bliver ekspederet videre fordi den ikke er "God nok".....?

Hvis man vil være avler, er det så fint nok at dyrene skifter hjem.....??

Så er det ikke synd for hunden....?

Jeg ved godt klokken er mange nu...
Men håber der er nogen der vil svare imorgen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehold.....??
  • #1   17. jun 2006 Jeg vil sige, at hvis man har en kennel, kan man jo ikke have 5 hunde gående som ikke kan bruges til noget, så er det da meget bedre for hunden, at den kommer ud til en ny familie som får glæde af den. Som regl opdager man også tidligt, om den kan bruges til noget, men man kan også være uheldig at den er helt udvokset før man kan se det

  • #2   17. jun 2006 Jeg synes bestemt ikke det er egoistisk at sælge en hund, som man alligevel ikke kan bruge. Det er da meget bedre den kommer ud til nogen andre, jeg mener bestemt at de fleste som gør sådan, gør det for hundens bedste, det er da mere synd hvis de beholder den og den så ikke kommer til at være med i alt det som de andre hunde laver, så er det da meget bedre den kommer ud og bliver "brugt" hos andre.

  • #3   17. jun 2006 Jeg mener så, at jeg finder ud af når mine hunde er ca. 2 år om de kan bruges til avl og hvis de ikke kan ville jeg aldrig skille mig af med dem, så måtte mit alvsprogram bare blive forsinket...Villle aldrig give min hund væk på det grundlag, den er vigtigere for mig end hvalpe..

  • #4   17. jun 2006 Mette.... Dig tager jeg hatten af for. Har set mange der vil af med deres hunde fordi den har en eller anden sygdom og ikke kan indgå i avl og syntes det er dybt rystende. Kan slet ikke følge den tankegang.... Jeg mener at en hund er et familiemedlem og dem skiller man sig da ikke bare af med. Men er glad for at nogle mennesker har kærlighed og hjerterum til at kunne give disse hunde et godt og forhåbentlig blivende hjem.

  • #5   17. jun 2006 Jan: hvis du nu havde fulgt med, havde du osse læst at den omtalte hund har boet hos personen altid , der er ikke noget med at den er flyttet fordi den ikke duer til avl eller noget

  • #6   17. jun 2006 Men okay...
    Hvis man er "egoist" kan man vel heller ikke selv se at det man gør, ikke er for hundens skyld, men for èns egen...


  • #7   17. jun 2006 Janne...

    Det virkede det som, om der var delte meninger om.


  • #8   17. jun 2006 mon ikke ejeren bedst ved det smiley

  • #9   17. jun 2006 Jeg har det selv sådan at min hund, den har jeg købt for at den skal være min familie og "følgesvend"...
    Kunne ikke drømme om at anskaffe mig en hund og så efter nogle måneder gå af med den fordi den ikke kunne
    bruges til at lave hvalpe på.

    Det er da noget andet hvis man har en gård hvor man anskaffer sig hunde som er vandt til fra start af at leve et "hundeliv", og avler på den måde...


  • #10   17. jun 2006 Janne......
    Mange gange vil folk ikke virke "dumme" i et offentligt forum. Så tror ikk det er det de helst ville se ud som.


  • #11   17. jun 2006 jaja...

  • #12   17. jun 2006 Mette- Janni og Angel.....

    Jeg kan kun sige at jeg er helt eninge med jer... Og mette, jeg tager sku hatten af for dig, du har virkelig et godt hjerte...

    En hund er en del af familien og det er ikke bare noget man skiller sig af med, fordi den har en sygdom, ødelægger ting osv. Det gør vi da heller ikke med vores børn, man sige da ikke når, lille ole har en spastisk sygdom, hmmm tja så gir jeg ham bare væk til nogen andre.... Og om hunden skal bruges til avl osv. hvad så, det bliver da ikke en dårligere hund af den grund, den er da stadig lige så dejlig..... Jeg mener bare, så går der vist lidt for meget penge i folk, hvis de ikke har plads til deres kære hund, fordi den ikke kan bruges til avl... den kan jo bruges til så meget andet end lige avl...

    Bare min mening....


  • #13   17. jun 2006 JAA...
    Han virker sku ikk helt troværdig ham dèr...
    Jeg kan sku oz godt forstå pigen fra den anden tråd.
    Såå, der vil jeg gi dig ret jan.


  • #14   17. jun 2006 Kate og Ronni B

    Tommeltotten op til jer! He he


  • #15   17. jun 2006 Jeg fulgte også med fra sidelinjen og har gjoert det længe. Og de virker som om at folk her inde ennten
    "havder" eller "elsker" ham klaphatten dèr.
    Men det kommer vel også an på hvor god folks dømmekraft er, og man kan se at alles ikke er lige go


  • #16   17. jun 2006 Her i huset har vi vores hunde til de dør....helst af naturlige årsager.
    Men jeg har da også stået med en af mine hunde som i en alder af 5 år måtte aflives p.g.a HD....hun var dog inden da blevet opereret 2 gange uden nogen forbedring....hun var en dejlig labradore bla. som vi kun havde givet 500,- for.....det er jo næsten gratis......men vi ofrede gladeligt mange tusinde kroner på at gøre hende rask......fordi hun var vores hund.....hun var vores ansvar......og hun var en del af vores familie......det koster at have hund og man kan ikke på forhånd regne udgifterne ud.

    At mange så vælger den lette løsning har jeg kun hovedrysten tilovers for.

    Jan R....den tråd du her referere til har jeg også læst.......jeg ved godt hvem jeg tror på ;o)


  • #17   17. jun 2006 Jan og Danni....

    Jeg kunne godt tænke mig at læse lidt i denne tråd, hvad hedder den, og hvilke dato er den fra?


  • #18   17. jun 2006 jeg kan sku ikke lige helt huske hvad de hed.
    Tror heller ikk man må nævne det fordi der er èn
    der er blevet frosset.


  • #19   17. jun 2006 når det er der ikke noget at gøre ved.... ellers tak for hjælpen...

  • #20   17. jun 2006 Susie...

    Ja, det ved jeg bestemt os. :o)


  • #21   17. jun 2006 neej. Det er skam fint nok. :o)

  • #22   17. jun 2006 Mark....

    Hvem opdigter løgne her?


  • #23   17. jun 2006 undskyld mig, men hvad tænker du på... folk sidder bare her og snakker og udvæksler meninger..... så vidt jeg ved lever vi i et frit land og har ret til vores meninger...... lige så vel som du har til dine.... så lad vær med at kom og sig at vi sidder og lyver. Der skal være plads til alles meninger og ikke kun dine vel....

  • #24   17. jun 2006 Der bliver skrevet at man tvivler på hvem der havde ret.
    Men det virker ret typisk for dig Mark at overfalde alle som ikke har den samme mening som dig.
    Face it, det er ikke alle der kan li èn.
    Sådan vil det altid være.


  • #25   17. jun 2006 Bemærk lige at udhængning af personer eller firmaer, ikke tolereres. Jeg vil foreslå at i holder jeres snak til jeres private beskedcenter.


  • #26   17. jun 2006 hvilke påstande.... ? For mit vedkommen har jeg ikke påstået noget som helst. Har sagt min mening og derefter spurt ang. den tråd som folk snakker om, for at læse den... om jeg havde læst den inden eller efter, ændre ikke på min mening.... og det ændre den heller ikke lige meget hvilken person det omhandler....

  • #27   17. jun 2006 Jan R : Du startede denne tråd ud fra den tråd som Tanja A nu har sat ind her , og læser man HELE den tråd burde man kunne læse at Mark aldrig har givet sin hund videre fordi den ikk duer til avl osv .
    Den bor hos nogle venner (og har gjort det hele tiden )da hans egen hanhund , og hunden der er snak om ikk kan være alene sammen .
    Mark har den hos sig en god del af tiden , bare ikk om natten..


  • #28   17. jun 2006 Frøken Åkirkeby

    Helt korrekt... Jeg oprettet heller ikke tråden for at "hænge nogen ud".

    Ville bare høre folks mening omkring sådan nogle måder at holde hund på.

    Det var faktisk ikke for at diskuterer lige præcis denne person men mere generalt.
    Der er jo nok flere der gør det samme

    Vh. Jan


  • #29   17. jun 2006 Mark....

    og så er det dermed sagt at vi alle sidder og lyver eller hvad.?


  • #30   17. jun 2006 Jan: Forstod det nu heller ikke somom at du ville hænge nogen ud.

  • #31   17. jun 2006 Hmmm....jeg skrev bare, at jeg godt vidste hvem jeg troede på i den omtalte tråd og det er ikke den så de fleste af jer tror på.....uuuuha....det bliver ski helt kryptisk nu *GG*....

  • #32   17. jun 2006 Og Mark...

    Jeg er typen der "falder" ned på dit plan, så jeg vil faktisk slet ikke diskutterer med dig.

    Jeg lavede en tråd om hvor vidt folks mening med at beholde en hund eller leverer den videre i forbindelse med avls-tanker.

    Så vi to har ikke mere at "tale" om.

    Lige meget hvor meget du kæfter op, ved jeg godt hvem JEG har valgt at stole på.

    Så VI to har ikke mere at tale om.

    Fortsat go dag til dig. :o)


  • #33   17. jun 2006 hmmm skal så lige have på det rene... flere af jer? hvad betyder det? får må nok ærligt indrømme at hvis du inkludere mig i det, Tja så tror jeg at du skal ud og indvestere i et par briller... ggggg

  • #34   17. jun 2006 Susie...

    Men du skal da ha ret til at tro på hvem du vil. :o)
    Det har vi alle da.


  • #35   17. jun 2006 du svare mig ikke mark.... jeg spurte om JEG var inkluderet i det?

  • #36   17. jun 2006 og jo tak, har læst tråden og har også en hjerne der kan tænke lidt selv, men det var ikke det jeg spurte om....

  • #37   17. jun 2006 Host selv ;D
    Diskussioner er helt OK Birthe, men hvis en person føler sig hængt ud er vi nødt til at reagere.. Længere er den ikke..


  • #38   17. jun 2006 Frøken D...

    sådan skal det også være, men det hjælper altså heller ikke personen, hvis man begynder at sidde og sige at vi alle opdigter løgne... så må man være mand nok til at tage den med de personer man mener sidder og lyver i deres private besked center og ikke sige at alle gør det... Vi andre har jo også vores meninger og de skal da også høres.... og fordi man har en mening, betyder jo ikke at vi sidder og lyver....


  • #39   17. jun 2006 Jeg er en af de "dårlige hundeejere" der har udstationeret en hanhund. Jeg ejer en hanhund der bor hos min datter, han skal muligvis bruges i avl, men jeg har ikke tid og energi til at træne mere end 2 -3 stk. Efter min mening er det langt bedre at lade hunden bo hos nogle andre, der så har tid til at træne og aktivere hunden ordentligt. Hvis Han ikke kunne blive avlsgodkent, ville han jo stadig have et godt liv.

    Jeg vil gøre det igen hvis jeg får brug for det. Jeg forstår ikke at mange mener man er en dårlig hundeejer fordi man lader andre om at opdrage og aktivere hunden. Jeg har avlretten på min udstationerede hanhund og hvis/når han ikke skal bruges mere får min datter hunden kvit og frit som tak for det store arbejde hun har lagt i ham.

    Det skal siges, at selvom det var en anden, der havde min hund boende ville vilkårene være de samme. Også hvis hunden ikke kunne avlsgodkendes, Så ville den bare blive familie hund, der hvor den boede.


  • #40   17. jun 2006 Jeg vil lige sige at, hvis en hund bor hos mig fra hvalp, og ikke avlsgodkendes - Bliver den selvfølgelig boende, jeg giver ikke mine børn væk smiley

  • #41   17. jun 2006 EEjj...

    Nu må det vidst være Hr. Blom der er et tudefjæs, som
    han så tit skriver om alle.

    Men hvem er det lige Hr. Blomberg udhænger nu?


  • #42   17. jun 2006 Nu skriver han SELV om andre i andre tråde.

    Regler må vel gælde for alle!!!


  • #43   17. jun 2006 Mark: Ja Ikke!! Den stakkels hund har da krav på at bo hos ejeren (altså mig) og ikke hos hende der har trænet ham, som han elsker mere end alle andre

  • #44   17. jun 2006 NU går jeg ud i solen et par timer og så håber jeg ikke i har slået hinanden ihjel når jeg kommer tilbage smiley

  • #45   17. jun 2006 Birthe -- Jeg havde aldrig beholdt den hvalp fra mit første kuld, hvis ikke min datter ville opdrage ham. Jeg har jo stadig min gamle han (ikke avlshund) og mine to tæver.


  • #46   17. jun 2006 Du skriver til èn at personen ikke var med i den tråd hvor der var nogen der beskyldte dig for det ene og det andet.
    Og da der er linket til omtalte tråd kan folk jo godt regne ud hvem du skriver om.


  • #47   17. jun 2006 Nu smutter jeg - skal lige handle inden jeg får hvalpegæster.

    Kun to uger tilbage inden de flytter SNØFT!!!


  • #48   17. jun 2006 Mark...

    så svarede du endelig... JEG LYVER IGEN....

    du skrev i din første kommentar.D. 17.06.06 kl. 11:56

    Jeg ville flove mig hvis jeg var jer. I sidder jo og opdigter jeres egene løgne, i må virkelig have et kedeligt liv....

    I min verden sætter man navn på de folk man snakker om. Gør man ikke det, mener man dermed ALLE....

    Og du skal overhoved ikke sidde der og sige at jeg lyver, bare fordi at jeg er af en anden meninge en dig.... Desuden skrev jeg min mening som man blev spurgt om her i denne tråd, inden jeg overhovedt havde spurgt efter den tråd som der blev snakket om, så jeg kan ikke lige se hvor du får fra at jeg lyver...


  • #49   17. jun 2006 jeg forstår ikke du har så travlt med at forsvare dig hvis du selv mener du har rent mel i posen?

  • #50   17. jun 2006 Mark.....

    og der er vist ikke mange andre en dig selv der skal tage sig sammen..... vel. Det er jo en temlige grove beskyldninger du kommer med...


  • #51   17. jun 2006 kate og Ronni...

    Glem ham "glatnakken" han er sku ikke det værd.

    Han sidder der og flæber som et andet tudefjæs. Ggg


  • #52   17. jun 2006 Jeg synes min tråd fik en lidt uheldig drejning.
    Men nu vil jeg ihvertfald gå ud med Albert.
    Kan i ha en go dag alle sammen. :o)


  • #53   17. jun 2006 mark... så kan du jo skrive til dem personligt i stedet for...

    du siger Jer... det inkludere jo alle, og jo jeg har været inde og læst i den tråd.... men derfor skal du da alligevel ikke skrive jer....

    og du siger at man ikke må nævne navne... du skriver jo til mig...

    Kate & Ronni B...

    nu lyver du jo igen... det er da også at sætte navn på... og det er da bestemt også en beskyldning...

    Birthe... helt enig i at man selv vælger, men man kan altså også tage de op med de enkelte personer i stedet for at skrive sådan... Bare min mening... syntes ikke at man skal generaliserer alle....



  • #54   17. jun 2006 Nå... Nu vil jeg skrubbe i Nyhavn og lure på nogen dejlige damer. Hahaaa...

  • #55   17. jun 2006 Danni...

    tag mig med... denne her tråd er for langt ude til mig... tænk at folk ikke engang kan sige sin mening her inde.... rigtigt flot....

    i må alle have en rigtig dejlig dag... i det dejlig solskind...

    **************************SMILER********************************


  • #56   17. jun 2006 Kate og Ronni...

    Lad være med at svare ham!!
    Glem ham, I kan hverken se eller "høre" ham!!

    Han er jo dum som en dør.
    Det er jo ret tydeligt at han ELSKER ballade.

    Lad vær med at sidde og spilde tid på at hidse jer op.
    Det kan ikke betale sig.

    Vi kan jo ikke "nå" ham her fra alligevel. He he

    Han er ikke andet end en lille drengerøv der pudser glorien han ikke kan se. Gggggggggg

    En lille kujon, ikk andet.

    Trist, men dem skal der jo oz være plads til. Haha

    Nå men NU skal jeg altså ud.

    Hygge til alle.


  • #57   17. jun 2006 Mark...

    ja jeg blev ved da du ikke ville svare på om jeg var inkluderet.... og jeg rent faktisk spurte dig direkte... det kan ikke været så svært for dig at svare på.....


  • #58   17. jun 2006 mark...

    hvilken diskotion.... jeg skrev min mening inden jeg overhovedt havde læst den tråd, som jeg også skrev til dig tidliger....

    hvad er det som du ikke forstår....


  • #59   17. jun 2006 lyve lidt... helt ærlig mark.... du er sku for dum til mig. du opføre dig som om at du ikke er en dag over 14.... prøv at akende når du fejler i stedet for at sætte en plade på det er hak i....

    Men der udover nå du forsat have en god dag.....


  • #60   17. jun 2006 Birthe...

    Nej heller ikke jeg, men det er jo lige det samme som mark har gjort om os andre.... vi er jo bare nogen løgnere i stedet for kujoner....



  • #61   17. jun 2006 mark... har jo skrevet til dig atter og atter igen at jeg blev spurt om min mening og svarede.... inden jeg havde læst den anden tråd ik.... og det var min mening jeg blev spurt om og ikke min mening og dig vel...

    hej hej allesammen god dag.....

    slut


  • #62   17. jun 2006 jeg spurte dig direkte og jeg var inkluderet.... mark.... det svarede du ikke på

  • #63   17. jun 2006 Nu må i stoppe... Der er gået lidt for meget børnehave i den.
    Jim og Britt... Fordi jeg "kender" Stella, så må jeg ikke skrive "min" menig omkring dette emne?
    Dèt er godt nok et dårligt argument.

    Så jer der har skrevet med Mark tidligere i må heller ikke skrive jeres mening....?

    Lidt dårligt, synes i ikk.


  • #64   17. jun 2006 Mark min mening er som den er.

  • #65   17. jun 2006 hvor jeg synes i er som små latterlige børn... Mark skal overhovedet ikke stå til regnskab for nogen herinde og hvad han gør med sine hunde må han selv om, så længe det ikke er mishandling.....

    Hvem har ret til at dømme nogle herinde hvordan man holder hund.... Alle har deres egen måde og egne holdninger........


  • #66   17. jun 2006 Nææ... Jeg kan heller ikk forstå hvorfor han overhovedet gider at skulle sidde og forsvare sig selv
    hvis han selv synes han er rigtig på den.

    Men det må da oz sige lidt om ham...


  • #67   17. jun 2006 Eller rettere MEGET. He he

  • #68   17. jun 2006 eller osse er det fordi det er et offentligt forum og rygter går meget hurtigt i de forskellige klubber med stor koncurrance

  • #69   17. jun 2006 Der er jo ikke så mage rygter i det her

  • #70   17. jun 2006 Nu i taler om rygter...

    Stella er en go pige.
    Ikk typen der løber med rygter.
    Det kan jeg sige fordi jeg kender hende.
    Hvor mange her kan sige at de kender Mark?
    Privat.


  • #71   17. jun 2006 men der er så ikke noget at sige til at i har problemer indbydes i jeres specielklub med den måde i støtter hinanden på....

  • #72   17. jun 2006 Mark
    Fordi jeg os kender Stella-pigen.
    Og jeg VED at hun aldrig ville skrive sådan noget,
    hvis ikke det var fordi hun var SIKKER på at du havde
    ladet hende tro at hunden boede hos, og var din.


  • #73   17. jun 2006 Mark...

    Jeg taler med Stella senere idag.
    Så kan jeg sige det til hende.


  • #74   17. jun 2006 Mark...

    Jeg gider egentlig ikke det her.
    Men nu har jeg lige talt med hende.

    Hun siger stadig at hun var overbevist om at det var DIN hund. At i har haft talt en del sammen fordi i havde hundene fra samme kennel i Polen.
    Og at du på INTET tidspunkt har haft udtalt dig om at hunden ikke boede hos dig.
    Hun siger os at når hun har haft været sammen med dig, din kammerat og hans kæreste har kæresten som skulle have hunden boende nu, virket fuldstændig fremmed over for hunden. Hun havde ikke engang vidst hvordan hun skulle håndtere den, engang i skulle have taget et eller andet gruppe foto.



  • #75   17. jun 2006 Altså... Jeg synes også det virker som en lidt mærkelig måde at holde hund på.
    Den må da være lidt forvirret.
    Nu synes jeg ikke det er så mærkeligt at hunden viser
    agressiv adfærd.

    Men jeg gider ikke at skrive om det mere, jeg har andre ting at ta mig til.


  • #76   17. jun 2006 Vil give Tanja ret.. Men hvis hundene farer i flæsket af hinanden så er det da bedst at holde dem adskildt. Er det ikke det der er grunden? At de ikke kunne sammen!

  • #77   17. jun 2006 Jamen det er jo så bare naturens gang. Syntes da det er fint at du stadig har mulighed for at se ham og at din ven tager sig af ham. Syntes da at den her tråd er rendt lidt langt ud når det i bund og grund "bare" er det det drejer sig om.

    Har prøvet at to handhunde ikke kan sammen og det er sgu ikk så skægt!


  • #78   17. jun 2006 Tak for idag Mark...

    Du er ikke til at trætte, men det er jeg.

    Hygge.


  • #79   17. jun 2006 Nej jeg var ret tæt på at miste min lille boogie da en psyko hund smed ham op i luften....

  • #80   17. jun 2006 Det var det også.... Vi havde den i en halv time så røg den tilbage hvor den kom fra.

  • #81   17. jun 2006 Ja det må man nok sige. Det var ellers en rar hund på enehånd men når den så andre hanhunde så blev øjnene helt røde på den og så var den ondskabsfuld. FØJ!


Kommentér på:
Hundehold.....??

Annonce