{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Store hundehold :-) {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver sommetider opfattet som sær, og underlig af nogle mennesker, fordi vi har 5 hunde. Mine hunde er af forskellige slags, og vi elsker dem alle, og de bliver passet på alle måder. Jeg går hjemme hver dag ved hundene.
For nogle mdr. siden var jeg blevet intresseret i en hvalp fra en DKK opdrætter. Men hun ville ikke sælge mig hunden pga. at jeg havde for mange hunde, og hun mente åbenbart jeg ikke var istand til at have flere.
Det sårede mig lidt, og jeg syntes det var dobbeltmoralsk, da hun selv har flere hunde, og dertil er på job hele dagen.
Nu tænker jeg hvor mange hunde har I derude, og ser I sådan på det at det kun er i kenneler, der må være mange hunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store hundehold :-)
  • #1   28. maj 2009 Indtil for 10 dage siden havde vi 4 stk. Vi tilbringer meget tid med vores hunde, og går også meget til træning - men jeg kan da godt mærke, at der ikke er blevet nær så meget tid til at træne med f.eks. Lanka efter vi fik de to drenge sammen som hvalpe for snart 2½ år siden.

    Så flere end dem vi har nu, ville jeg nu ikke påtage mig at træne, aktivere, motionere mv.


  • #2   28. maj 2009 Vi har kun en enkelt vaps...
    Vi bor i en underetage af et hus, som er lejet og deler have med hende ovenpå, så vi har ikke mulighed for at have flere...
    syntes det er OK med flere hunde hvis man formår at passe dem ordentligt. men hvis man har den holdning at hundene kan underholde hinanden og dermed ikke går ture, leger, giver dem opmærksomhed osv, så syntes jeg det er dybt uansvarligt at anskaffe sig flere!!!
    Men hvis de får den motion, opmærksomhed osv de behøver og de er glade og tilfredse, så er det OK i mine øjne...


  • #3   28. maj 2009 Jeg har een hund pt. om nogle uger 2, og tror ikke selv på at kan overskue mere end det.
    Ikke fordi jeg synes det er en stor mundfuld at ha hund, men fordi jeg ikke ville føle at jeg kunne give flere hunde alt hvad de i mine øjne fortjener hvis jeg skulle ha 3 eller mere smiley


  • #5   28. maj 2009 Vi har 2 hunde.
    Jeg ville gerne have en belgier mere, men må indse at jeg ikke har tiden til at træne flere hunde af den kaliber.

    Der er efter min mening stor forskel på hvilke racer man har og hvad man forventer af hundene.. Dels af den almene praktiske lydighed til husbehov og dels af brugsegenskaberne.
    Mine hunde er konkurencehunde og kræver derfor en del træning.


  • #6   28. maj 2009 Hvor får I Jeres hunde passet, hvis i feks. skal på ferie eller lig.? Altså når man har to hunde og op efter.. Hundepension? Vi snakker også om nr. 2 hund.. Men det er jo ikke lige sikkert at ens familie og venner har lyst til at tage to hunde.. =o)

  • #7   28. maj 2009 Kamilla
    Hvis vi kun skal afsted en weekend, så flytter svigermor ud og passer hundene. Hun kan ikke gå med dem, men hvis det kun er 48 timer, ja, så må de klare sig med haven, hvis vi ikke kan lokke nogen forbi og ud med dem.

    Når vi har været afsted i længere tid, er de blevet fordelt mellem familie og hundevenner. Sidst måtte vi helt til Jylland og aflevere Aqui hos hans opdrætter. Det er IKKE nemt - ihvertfald ikke, når man overhovedet ikke vil overveje pension! smiley


  • #8   28. maj 2009 Jeg er ikke opdrætter, men forstå¨r faktisk godt man er forbeholden over at sælge til en med så mange hunde..

    Og er det egentligt lovligt at have så mange? Men det er en anden sag jo, jeg ved det ikke, synes bare jeg husker noget med man skal have tilladelse til flere end 2-3..

    Jeg ville ikke have skrupler med at sælge til en der brugte hundene til konkurrence af en art, denne person kender til arbejdet med at træne, og har evner til at opnå resultater..

    Men hr og fru Jensen der bor på en gård og samler på familiehunde der bare trisser rundt, dem ville jeg ikke sælge til, da min mening er at de må have mere end rigeligt med hunde i forvejen..

    Bare min mening =)


  • #10   28. maj 2009 Okay!! Det er da bare rigitg godt!!! Men hvordan kan det være I ikke vil overveje pension! Ved godt at det ikke er alle der er lige gode.. Men man høre da også om nogen som er gode.. Men ja, er heller ikke selv fan af pension.. For man ved aldrig helt hvad der foregår =o)

  • #11   28. maj 2009 Ja, det er jo også det jeg tænker.. Dem vi kender har selv 1 - 2 hunde.. og det er jo ikke sikkert man kan regne med at de vil tage 2 mere ind.. Og nu er det jo os en lidt større race vi har =o)

  • #12   28. maj 2009 (link fjernet)

    Loven om hundehold, mente nok jeg havde læst noget et sted ; )

    Man må alle steder have under 5 voksne hunde, har man 5 og opefter skal man ansøge tilladelse ved kommunens miljøafdeling..


  • #13   28. maj 2009 Så snart man har mere end 4 hunde, skal man betegnes som værende kennel... Synes jeg jeg har læst et sted.

  • #14   28. maj 2009 Vi har to hunde, og vi skal ikke have flere. Syntes to er fint - de har hinanden at lege med, og det er ok at træne to hunde. Men flere bliver for meget for mig. Når vi tager på ferie flytter mor og far ud på "farmen", og passer det hele. Dejligt. smiley

  • #15   28. maj 2009 Skønt =o)

  • #16   28. maj 2009 Vi har mange hunde, antallet variere meget, lige pt har jeg 7 boende og Michael 5.

    Vi har aldrig flere hunde, end vi kan forsvare det og give dem det gode liv de fortjener.

    Vi har mange frivillige til at hjælpe os, nogle går til træning med vores hunde, andre lufter og leger, nogle hjælper med rengøring osv.

    Så når dagen er omme er allle altid passet og plejet som de skal og jeg har altså mange krav smiley

    Når vi tager på ferie, er det aldrig sammen, en af os er altid hos hundene, dem vi kan få passet ude hos venner og familie, bliver sendt afsted og resten bliver hjemme sammen med den ene af os og vores medhjælpere.


  • #17   28. maj 2009 Vi er 4 voksne her på matriklen, til at motioner/passe hundene, og to af hundene er små meget gamle hunde, der ikke kræver så meget.
    Det meste af vores store ejendom er lavet til så hundene har gode forhold, vi har dem meget med i bilen og på ture. Og som skrevet går jeg hjemme til daglig, og aktiverer dem.


Kommentér på:
Store hundehold :-)

Annonce