{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.515 visninger | Oprettet:

Vil bo i kbh, med hund men HVOR? {{forumTopicSubject}}

Hej hej alle (-:

Jeg er en pige på 22 som overvejer at flytte til kbh næste år. Vil gerne studere til biolog og synes det kunne være spændede at flytte til kbh i stedet for at blive boende i Middelfart på fyn (man kan tage udd i odense), hvor jeg bor nu. Jeg bor sammen med mine to hunde (chihuahua og chi/mops) i en lejlighed, ikke særlig stor med tilhørende indhegnet have.

Nu tænker jeg jo så bare - Hvor i kbh er det godt at bo altså det behøver ikke være indre københavn for mig, valby osv ville også være fint bare jeg kan have hundene med. Og er det overhovedet til at finde noget derovre der er til at betale, vil jo helst en lejebolig ?

Håber der sidder nogle københavnere der lige kan rådgive mig lidt her smiley

Mange hilsner Marlene Maiken (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil bo i kbh, med hund men HVOR?
  • #1   5. sep 2011 Kan helt klart anbefale Vanløse smiley Her er hundemekka smiley

• #2   5. sep 2011 Uha.. så skal du nok til at lede allerede nu, det er rigtig svært når du gerne vil bo så tæt på storbyen smiley Vi flytter til Holte i noget ungdomsbolig som ikke ligger så langt fra kbh og s tog hele vejen, tilgengæld er der to hundeskove klods op af lejlighederne og du kan være heldig at få en med have, ellers kan du blive skrevet internt op til en smiley Dog skal man altså være 2 personer for at få en 2 vær. hvor man må have hund, så det kommer jo an på om du har en kæreste der skal med dig smiley

Ulempen ved at du godt vil bo så tæt på kbh er at der er mange steder du ikke må have hund og de fleste billige steder er luftemulighederne elendige smiley Jeg ville søge lidt udad, i storkøbenhavn smiley

• #3   5. sep 2011 Jeg er helt single så skal finde noget selv og ved godt at man ofte skal skrives op, derfor jeg allerede spørger nu. Behøver som sagt ikke bo så tæt på det indre bare jeg har mine hunde og det er til med s-tog uden det tager 20 år at komme nogen steder. Og gerne et sted med en fitness world i nærheden, for så satser jeg på jeg kan fortsætte mit fritidsarbejde der smiley

• #4   5. sep 2011 Her er skønt i Bagsværd / Gladsaxe - tæt på Bagsværd sø og store skove - inkl. en hundeskov ;o)

• #5   5. sep 2011 Ja, hvis det er muligt for dig at få noget tæt på Bagsværd sø vil du elske det! Det er bare et super sted smiley

• #6   5. sep 2011 Ja gladsaxe er sgu et godt sted at bo man kan cykle til bagsværd så
    og mange andre lækkre steder jeg har været meget glad for det

• #7   5. sep 2011 Morbærhaven i Albertslund. Det er rimelig nemt at komme ind og du må have lige så mange husdyr du har lyst til. Der er fælles have med 11 andre naboer og Vestskoven (med hundeskov) ligger lige ved siden af. Du kan vælge mellem en 1-værelses eller 1½-værelses (på to etager)

• #8   5. sep 2011 Samme som Cynthia siger:)

• #9   5. sep 2011 * Christine *

Hvor er der en hundeskov i Farum? Er det den ved Furesøbad eller? smiley Ja midtpunktet er også hundevenligt, der er man nærmest en undtagelse hvis du ikke har hund og er dansker smiley

• #10   5. sep 2011 Cynthia det er nu kun 9 andre man deler med

og hems (1½) er som regel kun intern, da der stortset altid er lang venteliste

• #11   5. sep 2011 Tusind tusind tak, jeg tager det hele til mig. Ved virkelig ikke særlig meget om kbh. Har dog været i albertslund før ved mine ex-svigerfar smiley
    - Og nu spørger jeg måske dumt, men hvad er et hunde-wc ????

• #12   5. sep 2011 Min lejlighed nu er en 1-værelses på 27 så vi er ikke vandt til noget ret stort. Til gengæld har vi jo så haven som jeg har fet indhegnet, så min dør kan bare stå og så kan de løbe ind og ud (i hvert fald nu her i det "gode" sommervejr)

• #13   5. sep 2011 Åhhh på den måde, smart smart... Sådan noget tror jeg ikke vi har på fyn smiley
    Men mine vuffere elsker sand smiley

• #14   5. sep 2011 Det lyder jo rigtig godt, hvis du hvad det ligger i prismæssigt, bare sådan ca. Om vi snakker 5000 eller hvordan for en studiebolig?

• #15   5. sep 2011 Vi har sommerhus ved Middelfart, i vejlby fed smiley

Jeg bor i Charlottenlund 20min i tog nord for København, og vi har et værelse du kan leje midlertidigt, hvis du ikke når at finde det perfekte sted at bo :o) Det er tæt på utallige parker og i gå-afstand til bellevue strand. smiley
    Vi bor i et stort hus med have, men har jo self. selv hunde, så det kræver at dine hunde kan med vores.

Du kan skrive hvis du evt. er interesseret. Det er dog ikke noget, vi har gjort før.

• #16   5. sep 2011 Jeg ved ikke med studieboligerne, men jeg ved bare at jeg fik en 1 vær. lejlighed tilbudt i midtpunktet til 5200 :-s

• #17   5. sep 2011 Ej hvor sjovt Ashley - jeg er vokset op ude ved vejlby fed. Arbejder også på en kennel der ligger li ved siden af, med golden retrievers har jeg gjort i 6 år efterhånden. Vi burde da lige gå en tur med hundene en dag du er dernede ? (-:

Og hvor er du bare sød, rigtig flot tilbud. Har ansøgt dig herinde (-:
    Ved slet ikke hvo svært det er med lejlighed i kbh. Går ud fra det kommer an på hvor høe krav man har og hvad man kan betale. Ved bare at mine hunde kommer i første række, så alt afhænger lidt af dem (-:

Og i forhold til priserne er det jo SLET ikke slemt, troede det var langt dyrere udenfor midbyen.. midtbyen vil nok altid koste en halv million næsten smiley

• #18   5. sep 2011 Men nu er det jo først om et års tid, eller i hvert fald første næste sommer/forår det drejer sig om (-:

• #19   5. sep 2011 Som de andre siger bliver man nødt til at være rigtig hurtigt ude, jeg tror jeg er skrevet op til over 355 lejligheder (alt i Roskilde) for over 3 år siden og har intet hørt.. Hvis du ikke har særlig mange penge til rådighed bliver du nødt til at søge udenfor kbh, som f.eks. Albertslund. Jeg bor i høje Taastrup i en okay stor lejlighed med rimelig have, men den er også en ejer og koster månedligt 4500 kr. inkl alt (her snakker vi så også internet og tlf inkluderet)..

Hvor meget har du råd til? Hvis du har under 5600 til rådighed til husleje inkl, tror jeg ikke du får anskaffet dig noget med have til i kbh og det ville sandsynligvis være et rigtig møg sted

• #20   5. sep 2011 Wow hold da helt op... Altså lige pt har jeg ca 8500 kr om måneden udbetalt og skal jo også lige være lidt til mad, telefon og diverse så det hele ikke bare er husleje. Dyrlæge osv bliver ikke sådan et problem da min mor arbejder som veterinær (med mindre der self sker noget helt akut og jeg skal til dyrlægen på sjælland)
    Men lyder som om det muligt at finde noget ok billigt uden for byen ?
    Tænkte på med s-tog og sådan løber det så ikke op, eller er det til at betale sig fra ? Synes nemlig det der offentlige transport virkelig er dyrt!

• #21   6. sep 2011 Behøver ikke være have til, det sådan rimelig umuligt, men vil gerne have en lille altan eller noget så man lige kan få lidt luft (-:

• #22   6. sep 2011 Marlene M

jeg er der desværre ikke ret tit, fordi jeg ikke kan lide min fars kone xD.. Hun vil nemlig ikke have, at jeg tager alle hundene med - og jeg kan jo ikke bare efterlade dem hjemme smiley
    Jeg er i USA indtil November - men derefter kan vi nok godt finde ud af noget. :o)

Jamen du kan bare skrive smiley
    Sender dig lige en pb med lidt mere info.

• #23   6. sep 2011 Arh okay, kan godt høre det måske er lidt problematisk. Men gør endelig det og så må du ellers have en fortsat god tur er jo slet ikke misundelig! smiley

• #24   6. sep 2011 Marlene M

Jamen tak da d:
    Nu er beskeden sendt.

• #25   6. sep 2011 herlev/skovlunde/ballerup kunne måske også være godt sted,
    da det er lidt længere ude
    men med gode transport muligheder

selv bor jeg noget længere ude men lige ved siden af stationen
    og min lillesøster tager toget hver morgen, ind til midtby og med et månedskort er prisen overkommelig

• #26   6. sep 2011 Jeg skrev mig op i Fsb bolig og fik tilbudt bolig meget hurtigt. Jeg har boet flere steder i Kbh, senest midt på Vesterbro i en dejlig lejlighed, alle stederne har Kjer haft min lille hund med. Jeg er helt uforstående overfor at folk siger de ikke kan finde et sted at bo. Jeg har aldrig haft problemer med at finde gode og billige lejligheder hvor min lille vaps også måtte ha æon til at være;)

Men skriv dig op i Fsb bolig, smid en annonce på nette og post på facebook at du søger lejlighed.

Jeg så i går på facebook at der er lavet en ny side på nettet hvor man kan se hvilke selskaber og ejendomme det er tilladt at holde husdyr og så søge derefter. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad den hedder. Jeg kan sende den til dig hvis jeg kan finde den;)

• #27   6. sep 2011 Lyder dejligt Frida og må du meget meget gerne (:

• #28   6. sep 2011 Janne H:
    Jeg bor herude i en 1½ og det tog et ½ år. Når jeg tæller mine naboer er vi altså 12 om samme have, men det kommer jo også an på om der er 2-værelses på gangene, for så er der jo to lejemål mindre smiley

• #30   7. sep 2011 Lyder rigtig godt om mon ikke det går selvom du har Christiania som nabo - er der ikke nogenlunde fredeligt derude? (:

Hvis nogen af jer kender gode navne på boligselskaber vil jeg mægtig gerne have dem, så vil jeg nemlig begynde at blive skrevet op (:

Kommentér på:
Vil bo i kbh, med hund men HVOR?

Annonce