{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.766 visninger | Oprettet:

Flytte en andens adresse fra sin egen ?? {{forumTopicSubject}}

Min ny-single veninde og jeg sidder lige midt i en snak om hvad man egentlig gør, hvis ens exmand, som er fraflyttet ens adresse, ikke tager sig sammen til at flytte hans adresse.
Og hvad gør man hvis man har et "barn" over 18, som er tilmeldt ens adresse. "Barnet" kommer ud i noget skidt og skrammel og man ønsker ikke det længere er tilmeldt ens adresse.

Kan man flyttet et andet myndigt menneskes adresse uden deres underskrift??

Jo jo en regnfuld søndag eftermiddag kan bringe samtaler langt omkring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte en andens adresse fra sin egen ??
  • #1   18. sep 2011 Nej det kan du ikke, min egen søn har samme problem. Han har tilladt en "kammarat" at have postadresse hos ham. "Vennen" røg ud i kriminalitet, og nu vil min søn ikke have vennens adresse mere, men vennen skal skrive under på, at flytte den og det vil han ikke.

  • #2   18. sep 2011 Det mener jeg godt at man kan, hvordan man lige gør, bum bum. ring og forhør dig hos folkereg

  • #3   18. sep 2011 Jeg tænker nemlig at det nok er mere besværligt end som så.
    Har fuld forståelse for at der skal være en sikring på at man ikke bare flytter forskellige mennesker til adresser hvor de ikke er ønsket. Omvendt bør det jo være sådan at man kan slippe af med uheldige elementer hvis man støder på den slags.


  • #4   18. sep 2011 Det kan du ikke. Der var en sag herinde eller på baboom med en, som ikke kunne få boligsikring fordi der boede en på hendes adresse- en som var " flyttet ind" efter hun var flyttet ind og som hun ikke kendte. Og der skulle hun selv finde personen og få personen til at skifte adresse

  • #5   18. sep 2011 Så kan man da stå kønt i det hvis ens fantastiske kæreste efter indflytning viser sig at være både kriminel, narkoman og voldelig og han ikke vil flytte sin adr.

    Men godt det kun er noget vi kom til at snakke om at det er for vores vedkommende er en reel situation.


  • #8   18. sep 2011 Jeg har altså fået flyttet en dame og et barn fra min adresse. Jeg blev opmærksom på, de "boede" i min lejlighed og ringede til folkeregistret. Om de så fandt damen og fik hende til selv at flytte adressen eller hvordan, ved jeg ikke, men de flyttede i hvert fald

  • #9   18. sep 2011 Det lyder til at det tackles forskelligt fra sted til sted og situation til situation.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #10   18. sep 2011 Det kan man altså sagtens!

    Du flytter jo ikke vedkommendes adresse, du afmelder ham/hende din egen. Det kræver at du kan bevise at adressen er din, at det er dig der bor der, fx. vha. lejekontrakt.

    Man må slet ikke have adresse et andet sted end der hvor man bor, under normale omstændigheder.

    Det sker via kommunen, du udfylder en formular og så ordner de det. Er det en sammenlever kan det være lidt mere besværligt men absolut ikke umuligt!


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #11   18. sep 2011 Du kan også få gjort et notat hos kommunen om at ingen må tilmeldes din adresse unden din tilladelse. Du skal således møde på kommunen med den der flytter ind og ændres vedkommendes adresse med tilladelse hertil.

    Men grundet deres system, kan sådan et notat desværre godt overses fordi det skal tjekkes manuelt.


  • #12   18. sep 2011 Altså min eks. ville ikke flytte sin adresse, så jeg kontaktede kommunen og fortalte hvordan det stod til ! Hun sagde det skulle hun npk få styr på og sendte ham tilmed en bøde ! HA - så kunne han lære det kunne han smiley

  • #13   18. sep 2011 Det lader til at der trods alt er retfærdighed til smiley

  • #14   18. sep 2011 Marianne, jeg har stået i samme situation, jeg fik afslag på bolig sikring da der stod en for mig ukendt på adressen, jeg ringede og snakkede med borgerservice, altså folkerigstret og de fik ham taget fra min adresse.. Ved så heller ikke om de fandt frem til ham eller hvad..

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #15   18. sep 2011 Som jeg har forstået det, så gør de det at de sender et brev til vedkommendes adresse og så er der en frist på at svare, mener de sagde 14 dage, sikkert til at bekræfte at det er deres bopæl, eller bestride påstanden om at de angiveligt ikke bor der.

    Og den frist vil jo typisk blive overskredet når de ikke modtager brevet og vedkommende bliver derefter fjernet fra adressen.

    Men det er noget værre møg, også at det skal tage så lang tid, for man står i en meget uheldig situation hvis vedkommende kan finde på et eller andet.


  • #16   19. sep 2011 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men det kan du godt. Du skal snakke med kommunen tror jeg.
    Da min mor flyttede fra sin store lejl. til en "gammel dame lejl". Begyndte kommunen at trække i hendes folkepension fordi der "boede" 2 andre voksne i lejl. end hende. Altså, den familie der boede der før havde efter måneder endnu ikke skiftet adr. og da vi gik på kommunen for at klare det skulle hun vidst bare skrive under på der ikke boede andre end hende.


  • #17   19. sep 2011 Her i København vil de ikke gøre det. Min søn har undersøgt mulighederne og folkeregistret står fast, vennen skal selv afmelde sin adresse

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #18   19. sep 2011 Maj-Britt:

    Nu har jeg selv gjort det der, så det ved jeg de vil. Han skal dokumentere at det er hans adresse, fx. vha. lejekontrakt og udfylde en formular om hvem der kun skal stå der.


  • #19   19. sep 2011 Maj-Britt, Min mor bor også i Kbh's kommune. Så det burde kunne lade sig gøre.

Kommentér på:
Flytte en andens adresse fra sin egen ??

Annonce