8.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kan det være rigtigt ? Kan det være rigtigt ?

Min datter slog sit skinneben godt og grundigt for 1,5-2 uger siden (kan ikke præsic huske om det var mandag eller onsdag) til gymnastik. Vi opdagede det om aftenen, der var stort blåt mærke, hævelse, lidt varme og det gjorde virkelig avs på hende når man rørte ved det.
Nu her i dag er der stadig tegn på blåt mærke og stadig lidt hævelse, og det gør stadig temmelig ondt når man rør ved det.

Og så spørger jer, kan det virkelig være rigtigt så "længe" efter. Ved godt det er på skinnebenet og det er et meget ømfintlig sted uden nogen form for beskyttelse i form af muskler eller noget. Det er jo nærmest knogle, sener og hud.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det være rigtigt ?
  • #1   25. sep 2011 Har I fået tjekket om hun har fået slået en flig af? Ikke fordi de kan gøre så meget ved det, men måske rart at vide.

• #2   25. sep 2011 Nej, hun er ikke blevet røntgenfotograferet, for jeg tænkte at det nok bare var et slag. Jeg var dog svært utilfreds med, at de ikke havde givet hende noget koldt på lige efter skaden var sket.
    Men måske jeg skulle få en snak med vores læge omkring det. For der kan da godt være sket noget. Hun går dog fint på benet.

• #3   25. sep 2011 Et hårdt slag kan sagtens tage lang tid om at hele og smerte i længere tid. Og hvis hun går fint på benet, så ville jeg ikke være vildt bekymret.
    Men hvis du er mere tryg ved at tage til lægen så synes jeg da du skal gøre det smiley

• #4   25. sep 2011 Taget direkte fra min litteratur om idrætsskader så tager muskelvæv ca 18 dage om at hele smiley

• #5   25. sep 2011 Men der er jo ikke rigtig noget muskelvæv på skinnebenet, det er jo knogle, sener og hud, ikke meget andet.

• #6   25. sep 2011 Der er masser af muskler, men forstår godt hvad du mener. Hvis hun har fået et slag på selve skinnebenet så siger man at knoglevæv tager ca. 4 uger om at hele, men det er vel og mærke hvis der er sket en skade på selve knoglen smiley

• #7   25. sep 2011 Vi ved vist alle hvor ondt det gør at slå sig på skinnebenet!!

Hvis hun bliver ved at have så ondt synes jeg du skulle få det undersøgt, men sådan et hæmatom kan altså godt gøre ondt længe, da der ikke rigtig er plads til blødningen derinde.
    Det er meget sjældent man brækker skinnebenet feks midt på, da det er en utrolig stærk knogle og når du skriver hun kan gå på det lyder det lidt usandsynligt det skulle være brækket.

På den anden side vil jeg sige børn er utrolig svære at bedømme, så hvis jeg var dig ville jeg lige et smut forbi lægen for en sikkerheds skyld. God bedring med hende....

• #8   25. sep 2011 Jeg trådte skævt ned af en stepbænk for 1½ uge siden og min venstre halvdel af foden er stadig blå og øm - dog kun når man direkte trykker på den.. Men et blåt mærke er jo også en blødning under huden, så den skal jo være øm...

Kommentér på:
Kan det være rigtigt ?

Annonce