28. jul 2007 Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Åhh, nej ikke igen :-( {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige idag fået svar fra ortopæderne, at jeg for 3. gang siden juni 2010 skal opereres i mit knæ
Jeg er fuldstændig hylet ud af den, men ved godt jeg ikke kan forsætte mit liv med de smerter jeg har lige nu
Jeg kan næsten ikke gå mere og en gåtur med hunden på ca 15 minutter er næsten uoverskuelig.
Det er en arbejdsskade (for dem der ikke har fuldt med i mine tråde), men min chef har ingen forståelse mere, så jeg kæmper mig på arbejde hver dag. Citat: "Kan det blive ved at gøre ondt, det er jo så længe siden...."
Ved første operation har de syet menisken fast, men har efterfølgende fået komplikationer iform af en cyste i menisken som nu har dannet en væskegang( ganglion) fra baghornet ned langs ledbåndet og ud på forsiden af knæet. Nu vil de fjerne det halve af menisken
Måtte gå hjem fra arbejde efter beskeden, fordi jeg bestilte ikke andet end at hyle. Jeg arbejder på sygehuset med et hårdt fysisk job.
Jeg ved godt det er eneste udvej, men kan bare ikke lige overskue, at skulle det hele igennem igen!! Jeg vil blive indkaldt inden for de næste 14 dage og skal til narcose tilsyn på mandag...
Arbejdsskadestyrelsen havde egentlig afgjort sagen med en méngrad på 8 %, den er nu anket gennem min fagforening. Jeg er ikke tilfreds med 8 % i en alder af 37 år skal have fjernet det halve af menisken og er blevet operet 3 gange og en kæmpe chance for tidligt slidgigt og et evt nyt knæ inden for de næste 10 år.
Ortopæden kunne ikke garantere det ville blive helt godt igen :o(
Nå, det blev vist lidt langt - skulle lige have lidt luft!
Sov godt HG
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Der er jo ikke så meget at sige, udover at jeg håber operationen forløber godt og at du får det bedre! Og så synes jeg din chef er en bums!
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Synes din chef lyder som en rigtig nar
Husk at du ska leve med din krop mange år endnu, så den med at slæbe sig på arbejde velvidende at kroppen egentlig ik ka holde til det, er en rigtig dårlig ide... Der er ingen der takker dig for indsatsen som ødelægger dig..
Ang systemet så er det bare ik fair! Som 19-årig kørte jeg galt (en idiot af en ung fyr kørte ud foran mig) og pådrog et piskesmæld og en meget skæv nakke, hvilket betyder at jeg vil have påviselig slidgigt i nakken som 29-årig, hvis ik min nakke rettes ud.. Derudover lider jeg af voldsomme migræneanfald og fibromyalgi... Jeg kæmpede for at tage uddannelse og blive på arbejdsmarkedet med det resultat, at jeg fik en méngrad på 8 % og ingen erhvervsevnetab.. Nu har jeg været sygemeldt 1 år med udsigt til fleksjob - men ka stadig ik få noget for erhvervsevnetab..
Jeg håber at du får noget ud af at anke sagen :O)) Og rigtig meget held og lykke med din forestående OP :O))
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Jeg har haft en kontor funktion, hvilket har gjort at jeg kunne " overleve" de væreste dage. Den har de nu taget fra mig, da de havde et stk personale de ikke viste hvorhen med ( Hun har ikke en sundhedsfaglig baggrund, men det er en anden sag!!)
Så ledelsen har jo valgt. Nu hænger mit job i en tynd tråd med mindre den næste operation går godt.... Jeg er begyndt at sygemelde mig på de væreste dage og har her i september allerede haft 5 sygedage. men er egentlig ret ligeglad efterhånden. Der er ingen der giver mig et klap på skulderen, når jeg "kravler" over til min bil om eftermiddagen....
Desuden tror jeg ikke de tør fyre mig, da det er sket på en temadag om teambuilding, hvor der var mødepligt! Og hvis de gør det får de fagforeningen på halsen.... Men man skal jo aldrig sige aldrig .-\
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Jeg synes bestet du skal høre den læge der skal operere dig om du kan forvente at smerterne aftager efter operationen og sørg for at godt genoptræningsforløb..
Jeg pådrog mig en skade på mit venstre knæ som faktisk var skadet og havde været opereret flere gange, efter min rideulykke mistede jeg mit korsbånd og udviklede slidgigt samt smerter i min venstre fod.. Jeg er dagligt i smerter og spiser store mængder medicin for at kunne arbejde i 20 timer..
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Hvor er det synd for dig Gitte, og jeg føler med dig. Jeg ved hvordan det er at leve med smerter, som ingen kan gøre noget ved. Du må håbe på, at denne operation er den der skal til for at du kan få et godt liv. Jeg tænker, har du været på smerteklinik, hvor de tager dine skader alvorligt, sørger for tilstrækkelig oplysning, fortæller dig hvad du kan og ikke kan med dit knæ, og få tilkendt psykolog hjælp som gives til personer med kroniske smerte uden udsigt for helbredelse. Slå i bordet ved din læge og sig at du vil på smerteklinik. Er der for lang ventetid i dit område, så er du berettiget til at komme på en privatklinik for smertepatienter. Håber du har kræfterne til at slå i bordet, ellers må en i din familie gøre det, for jeg tror det kan hjælpe dig, og tage noget af stressen af dine skuldre. For med det ind over også, så bliver du aldrig i stand til at få det bedre.
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 19
Jeg har lige været igennem et forløb på en smerteklinik og det har hjulpet i den henseende at jeg har fået den rette medicin (nogenlunde) og fået en bedre forståelse for mine smerter. Det handler i den grad om at kunne sige fra og have det ok med det.
Smerteklinikker kan have lange ventelister og det er ikke kun mdr, men i nogle tilfælde år. Heldigvis gælder frit sygehusvalg her.
Jeg kender flere med piskesmæld som har haft gavn af at være på en smerteklinik
Udover kroniske smerter har jeg været igennem 7 knæoperationer, jeg har pcos, har fået konstateret betændelses tilstande i kroppen og fibermyalgi.
Med de ord vil jeg ønske jeg en god nat....
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.378
Her er alletiders advokat, har selv brugt dem
www.erstatningsadvokaterne.dk
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
mar 2005
Ring og få dig en snak med en advokat, fagforeningens juris er lige til og lukke op og sikde i, når det er sådanne sager
mar 2005
En skade der sker i fritiden har du kun ret 52 + 26 hvis det står helt skidt til
Jeg havde nok sygemeldt mig hvis jeg var dig, når din chef ter sig som en spade!
mar 2005
Åhh, nej ikke igen :-(