Når tiden er ved at rende ud.. {{forumTopicSubject}}
Gud hvor er det altså bare hårdt, når ens dyr er plaget af alderdom, og man inderst inde godt ved, at der måske ikke er så lang tid tilbage.. Vores gamle labber-dreng Tosh er nu 11 år gammel og specielt den sidste tid føles han mere sløv end ellers.. Han sover utrolig meget og er meget stivbenet. Man ønsker de er her for evigt, men inderst inde skal man huske, at de ikke selv kan sige hvornår nok er nok og det er bare det som er det hårdeste.. at man selv skal tage beslutningen om, hvornår det er retfærdigt at slippe dem. Jeg håber og beder til, at gamle Tosh når at få denne jul med, men vi må se hvad tiden viser. Måtte bare lige dele min sørgmodighed med jer.. Glæden i livet er en stor plysset bamse, men den største sorg er at skulle sige farvel. For det ved man jo, at man skal før eller siden. Desværre.
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 879
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 11 Svar: 51
Men synes 11 år er meget flot alder, men det gør det ikke nemmere :O/
Min lab er "kun" 2 år, og hende har jeg allerede været ved at miste pga hun fik en mavedrejning. Så jeg håber og beder til hun kommer i rekordbogen som verdens ældste lab ;O)
Jeg hader at sige farvel, så har sagt på gensyn til mine himmelhunde
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Har jo desværre selv lige været der, det er så hårdt at sidde og kigge vores elskede dyr i øjnene og samtidig vide, lyset snart skal slukkes...
Det er det værste ved at være hunde-ejer.
Ved godt at man siger, at det er en "gave" at kunne befri dyret for smerter osv, det føles bare ikke sådan, når man selv står i situationen !
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 4.378
Det er en af det væste ting her i livet:o(
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
Jeg tænker dog; når du er i tankerne om at ende det fantastiske liv, hvorfor skal han så holde 'julen over'?
Det er for mennesker. Det er en mennesketanke. Hunden aner jo ikke hvad jul er. Hunden ved ikke, det er en højtid i familiens skød.
Jeg er helt enig ellers. Har selv været der. Han 'holdt' et år ekstra, om man så må sige - men hvis fornøjelse var han er for? Ingens. Men han ku' måske lige...? Han kan godt klare... JEG vil ikke af med ham...
Jamen, hvis man er så FOR dyret, så hjælp det. Og kom videre.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Hvis det blot er lidt stivhed og sløvhed, så er det jo helt naturligt for alderen !
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
Det var også mere for debattens skyld. Synes virkelig mange gange, at man trækker menneskestruturerede tanker og levevis ned over hovedet på dyrene - i stedet for at lade naturen gå sin gang, hvis man kan sige det sådan.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.902
Når tiden er ved at rende ud..