{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.339 visninger | Oprettet:

Når man ikke kan med sin svigerfar {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har været sammen i 9 år, og jeg har aldrig kunnet enes specielt godt med min svigerfar.
Han har aldrig kunnet forstå at jeg har hest, og har altid ment at jeg burde sælge den så vi kunne bruge pengene på noget andet, hvilket han ikke har noget problem med at sige trods han ved at det gør mig skide ked af det.
Jeg indrømmer at med en hest og tre hunde hvor jeg vægter kvalitetsfoder/træning mm meget højt ved både hest og hund så er der ikke plads i vores økonomi til de store udskejelser. Vi kan sagtens få det til at køre rundt, og vi har råd til en eventuelt dyrlægeregning, men jeg vælger bevidst at købe tøj på tilbud osv.

Nu ligger landet sådan at vores bil blev for 14 dage siden udsat for hærværk og totaltskadet - vi har fået en mindre sum penge af de skyldige, som udgør ca halvdelen af en ny bil, resten er vi nødt til at låne. Istedet for at låne i banken og skal betale renter, har vi lavet en aftale med mine svigerforældre om at låne resten af pengene af dem, hvor vi self har en afbetalingsordning hver måned.
Igår sidder vi ved min kærestes mormor, og taler om hvad vi kan få af biler, og jeg siger at det er vigtigt for mig at der er plads til et dobbelt hundebur da vi kører med vores hunde hver dag, og vi snakker om hvor man evt kan "slække" på kravene, da min kæreste gerne vil have den kører langt på literen, og vi har et max beløb vi har råd til at købe for. Min svigerfar er ikke en del af samtalen overhovedet, men siger henne fra sofaen af "Ja hvis du sælger din hest, så har I råd til at købe for meget mere"
Han VED at jeg bliver skide ked af det - jeg forventer ikke han rforstår min hobby, jeg forventer ikke engang at han accepterer den, men jeg forventer han respekterer mig nok til at han ikke gør mig ked af det i familiens påhør, (min kærestes to onkler var der også). Det er ikke første gang han skyder med skarpt og er nedladende og led overfor mig, det sker hver gang vi er samlet til familie tam tam, og hver eneste gang vælger jeg at tilgive.
Men denne gang kan jeg simpelthen ikke holde det inde, jeg sætter ham på plads og rejser mig og går en tur for ikke at begynde at tude, hvilket selfølgelig resulterer i at hans far er skide sur på mig. Jeg har nu valgt ikke at have noget med min svigerfar at gøre mere - det er for belastende altid at være på vagt og være bange for at blive såret.. Det er selfølgelig synd for min kæreste, men han forstår heldigvis godt mit valg. Hvad siger I? Er det mig der er galt på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke kan med sin svigerfar
  • #1   6. nov 2011 Oh my det blev langt smiley

  • #2   6. nov 2011 Hvis dig og din kæreste har det fint med det, så synes jeg, han burde lade være med at tvære rundt i det...

    Det var noget andet, hvis hundene og hesten KUN var dine interesser og det satte store begrænsninger for jer begge. smiley Begge parter skulle jo gerne kunne dyrke noget, som er vigtigt og givende.


  • #3   6. nov 2011 Jeg ville nok ha' lånt pengene i banken, det er altid noget skidt at skylde folk/stå i taknemmelighedsgæld til folk der har et horn i siden på en. Og så ville jeg bede min svigerfar holde op med de kommentarer - det rager jo dybest set ikke ham hvad i bruger jeres penge på.

  • #4   6. nov 2011 Du er slet ikke galt på den jeg havde gjort det samme, eller jeg havde været mere led. Jeg er direkte ondskabsfuld til tider, og lige der havde JEG sagt. "Ja eller jeg kunne slå dig ihjel, og bruge arven på bil" og så havde jeg smilt rigtig sødt til ham, og fortsat samtalen.

    Min mor spurgte mig en gang om jeg ikke skulle sælge min hest, det fortrød hun MEGET. For hun fik dette svar: "sælger jeg min hest, ja så dør jeg. Uden ham kan jeg ikke leve, eller være lykkelig!" Hun har aldrig spurgt siden.

    Lad den gamle idiot passe sig selv, og ignorer ham når han snakker til dig.
    Og hvis han så begynder at te sig tosset, hvis det går ham på du ikke svare ham. Så giv ham fingeren, uden at kigge på ham. Den er nemlig led smiley


  • #5   6. nov 2011 Jamen, din svigerfar har jo ret i, at det koster at have hest, men det kommer bare ikke ham ved, hvad du og din kæreste vælger at bruge jeres penge til.
    Ihvertfald ikke så længe, han ikke skal financierer det.

    At han bliver sur, ville jeg ikke tage så tungt. Hvis man stikker snuden frem, får man som regel en over den. Ville nok ikke vælge ham fra, men give svar på tiltale.

    Tænker lidt, hvor er din kæreste henne i alt det her? Kan han ikke sige fra overfor sin far?


  • #6   6. nov 2011 Jeg synes det er fint at du siger fra overfor svigerfar.... men hvor er din kæreste i dette her? Hvorfor sætter han ikke sin far på plads?

    Det rager ikke svigerfar hvordan i prioriterer jeres liv og han skal ¨da bare lære ikke at blande sig!!


  • #7   6. nov 2011 Jeg ville bare sige, at det ikke kommer ham ved og lukke den der

    Det ville ikke gøre mig ked af det overhovedet, hvis der ikje skulle mere til kunne jeg ikke lave andet end at tude, har fx en hel svigerfamilie der hader hunde


  • #8   6. nov 2011 Jeg syntes i skal tage en snak med dine svigerforældre. Familiekonflikter er aldrig godt for noget. Alle har en idiot i familien, hvor man bare tænker christ. Nu ved jeg godt det er din kærestes forældre, men jeg syntes stadigvæk ikke det er en god ide at cutte kontakten efter min mening. Det gør det hele mere besværligt, skal du så aldrig mere med til familiefester hvor din svigerfar er med? Ej jeg syntes ikke det er en god ide

  • #9   6. nov 2011 Tak for jeres svar smiley Det er reelt ikke min svigerfar vi låner penge af, men min svigermor, jeg ville også helst låne dem af banken, men min kæreste vil helst gøre det på denne måde - derfor har vi også aftalt at lånet er udelukkende min kærestes og har intet med mig at gøre. Bilen kommer alligevel til at stå i min kærestes navn da jeg ikke har kørekort.

    Min kæreste siger også fra og støtter mig, han har sagt til ham en million gange at han ikke skal blande sig, ligesom min svigemor har bedt ham lade mig være.. Men de er vant til at han har vildt mange humørsvingninger og kan flippe ud på ingen tid, så de er vant til at gå stille med dørene hvor jeg mere er typen der beder ham holde mund. Han blev jo sur over at tabe ansigt overfor den familie han er vant til at kan koste rundt med som han vil..
    Ja han har ret i at heste er en dyr hobby, og jeg beder ham som sagt ikke om at acceptere det, bare respektere mig nok til behandle mig ordentligt. Jeg har desuden haft hesten i 8 år, så det er ikke engang en fix ide..
    Det værste er næsten at han hver gang vi mødes er nedladende overfor mig, og jeg har gang på gang for husfredens skyld ignoreret det, og grædt mine modige tårer på vej hjem i bilen, men nu kan jeg bare ikke holde det ud længere. Det er psykisk terror og det har foregået i 9 år, jeg kan jo ikke blive ved..


  • #10   6. nov 2011 Det er også forsøgt at tale med ham, men han er hverken til at hugge eller stikke i.
    Min kæreste gik ned med stress på hans arbejde for nogle mdr siden, og hvem gav min svigerfar skylden for det? Ja nemlig: MIG.
    Min svigerfar har aldrig været der for min kæreste, det er derimod mig der har været der sammen med min svigermor, og har hjulpet min kæreste nogenlunde op igen, min svigerfar sidder bare og peger fingre..


  • #11   6. nov 2011 Jamen, hvis der ikke er andre måder at stoppe ham på, så bliver han vel træt af at tabe ansigt på en tidspunkt smiley



  • #12   6. nov 2011 Han lyder som en rigtig hustyran, ham din svigerfar..

  • #13   6. nov 2011 Det kan jeg godt forstå du ikke kan holde til. Sådan en klaphat. Næste gang siger du "Jeg blander mig ikke i hvordan du lever dit perfekte liv, så jeg vil heller ikke have at du blander dig i, hvordan jeg lever mit. Jeg skal indrømme at dine kommentar pisser mig af og sårer din søn, i sådan en grad, at vi er meget tæt på at afbryde kontakten med dig, hvis det ikke får en ende straks"

  • #14   6. nov 2011 eller også tager du tyren ved hornene, og hver gang han siger noget, så beder du ham bare kort om a flette næbet og passe sin egen næringsvej, så skal I nok passe jeres. Giv ham tilbage af samme skuffe, det er de færreste der kan prale af et liv uden småfejl og laster.

  • #15   6. nov 2011 Jeg er enig med moster smiley

    Har selv haft en svigermor af samme støbning, men fik hende da opdraget til sidst gg


  • #16   6. nov 2011 Helle N: Han er en tyran, og han har desværre fået lov at være det for længe..
    Moster: Jeg har faktisk i lang tid givet igen af samme skuffe, jeg har sgu bare så ondt af min stakkels svigermor som skal holde ham ud når han er så pisse sur når de er alene . Hun sidder jo osgå midt i det hele. Jeg er efterhånden nået så langt at det er bedre for alle at jeg slet ikke er der, så har min svigerfar ingen skydeskive, jeg slipper for at blive ked af det og de andre slipper for at der er en masse mundhuggeri, og at de skal græmmes når min svigerfar er spydig.
    Jeg kan godt se min svigermor uden at jeg behøver at se min svigerfar, og jeg kan sagtens se min kærestes resterende familie uden jeg behøver at se på ham..


  • #17   6. nov 2011 Svigermor har selv valgt ham smiley

    Mon ikke, svigerfar bare finder en at anden at skyde med skarpt på?



  • #18   6. nov 2011 Undskyld mig, men har din fyr tabt sine nosser eller hva? At han lader sin far være en tyran som du siger, over for dig og ikke mindst sin mor! Wtf??? Nu gik min far godt nok til da jeg var 3 så der kan jeg ikke rigtig sammenligne. Men hvis min mors nuværende kæreste opførte sig sådan der havde han sikkert som amen i kirken fået med grovfilen. Det samme havde faderen min hvis han havde været her og opført sig som du nævner.

  • #19   6. nov 2011 Svigermor har selv valgt ham. Men hvis alt andet er prøvet så glem manden, han er ikke så mange problemer værd.

Kommentér på:
Når man ikke kan med sin svigerfar

Annonce