696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvilken hunderace? Hvilken hunderace?

Hej Hg.
Som nogen af jer ved, mistede jeg mig elskede ruhårede hønsehund Sargo i mandags.
Jeg har det faktisk på en måde, rigtig dårligt med at oprette dette indlæg, men det er bare så tomt herhjemme uden hund, ja, det er faktisk næsten svært at holde ud..
Derfor håber jeg at i måske kunne anbefale en hunderace som ville passe godt ind i mig og min familie.. Ingen siger vi skal have hund igen ligenu, men det er bare sådan så vi kan få et lille overblik, for skal lige komme mig over tabet af Sargo først..

- Vi bor på en stor går med 164 hektar jord til.
- Vi bor 500 meter væk fra vejen
- Vi har vores egen store skov
- Gården er IKKE indhegnet
- Vi har heste, katte og grise
- Vi er en familie på fem, den yngste 13 år
- Jeg er den der ville komme til at opdrage hunden, og tage mig af den/underholde den.
- Jeg er uden hver morgen klokken 06:10 og fodre heste, hvor jeg altid havde min gamle hund Sargo med.
- Når jeg red i skoven plejede Sargo altid at være med.

Det er ikke fordi jeg har nogle <i>vildt</i> store krav til racen.. Men jeg har nogle ønsker:
- Jeg kunne super godt tænke mig en aktiv hund, der kan være med i snor når jeg er ude at løbe.
- Jeg kunne godt tænke mig en hund der er villig til at lære.
- Jeg kunne godt tænke mig en hund der er venlig.
- Jeg kunne godt tænke mig en hund, man i fremtiden kunne bruge til trickstræning sammen med hestene.
- Jeg kunne godt tænke mig en hund der ville egne sig til noget agillity.
- Jeg kunne godt tænke mig en hund at stor eller mellemstor race.

Det jeg har nævnt ovenover er ikke nogle krav.. Bare ønsker, jeg ved det meste af det er indlæring, det er jeg klar over.. smiley
Jeg kunne bare godt tænke mig en hund jeg kunne have det sjovt med, og hygge mig med, en hund der ville tage i mod mig når jeg kommer hjem fra skole, ligesom Sargo altid gjorde.

Jeg har selv overvejet en Aussie, ved godt racen kræver meget, har læst mange sider om den.
Jeg har også tænkt på at anskaffe mig en ruhåret hønse hund igen, men jeg vil heller ikke have en erstatning for Sargo..

Julie smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hunderace?
Kommentér på:
Hvilken hunderace?

Annonce