{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Forskel? {{forumTopicSubject}}

Well... så kan jeg da oprette en tråd, hvor alle er velkomne til at give deres besyv med....

Synes i er, der er sket en forandring på HG? og er det til den positive eller negative side?

Jeg synes personligt, at her er blevet ret tamt..... der mangler nogle gode debatter med lidt knald på, hvor folk tør sige deres mening, og kalde en skovl for en skovl.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel?
  • #1   21. mar 2012 Enig smiley

    Og syntes det er en opgave der skal løftes af både HG og brugerne.

    Hvis folk ikke får lov at sige sin mening og råde efter bedste overbevisning (også fraråde f.eks. fodder osv.) så sker der nok ikke ret meget.

    Andre skal blive gode til at modtage kritik.

    Skulle gerne blive så vi kommer tilbage til det gamle HG men uden den edge på skarpheden.


  • #2   21. mar 2012 Jeg ved ikke hvad jeg skal sige?? Jeg må jo ikke være uenig med nogen!

  • #3   21. mar 2012 Jeg synes her har været kedeligt længe.. Også inden de såkaldte "tyranner" valgte at trække sig...
    Der er langt mellem de gode tråde i hvert falde. Og med gode mener jeg ikke dramafyldte, personfnidderiske pladdertråde, men tråde hvor meninger bliver udvekslet, erfaringer bliver givet og hvor man ikke behøver at pakke ALT ind i vat. Jeg er enig i at man nogle gange godt kan tænker over hvordan man formidler sit budskab, men slaaaaaaaaap nu af main!


  • #4   21. mar 2012 tja, jvnf, den laaange tråd fra M den 5.3, så er jeg enig, om det er dem der er sorsvundet i grupper, eller hvad det er ved jeg ikke, men der er langt mellem debat snapsene iøjeblikket....

    der var en i går, eller forgårs, den var der lidt gang i, men der var et par stk der gik lidt hårdt til TS oplægget, så ts endte med at slette tråden... lidt øv da vi var andre der faktisk havde en god debat netop med ueninghed men respekt for dette...


  • #5   21. mar 2012 Har ikke lyst til at skulle skrive min mening en gang mere, så henviser lige til hvad jeg skrev i den tråd http://hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=506124

  • #6   21. mar 2012 men hvilket emne skal vi tage op : )

    Politik kommer der jo tit gang i, men der er jo også nogen der ikke synes det er spændende....



  • #7   21. mar 2012 Stine - i denne tråd må du hjertens gerne ;o)

    -----
    og så vil jeg gerne lige understrege, at der ikke er nogen som helst, der kan tage æren for at "lave om på mig" eller "jage mig væk"......

    jeg er desværre optaget af noget, der hedder "det virkelige liv"....
    og som en anden skrev i dag.... så tager det ikke, som før i tiden, en krig at opdatere sig på alle de spændende tråde, når man kommer hjem....
    fix fax og 5 minutter, så er det overstået.....

    jeg er stadig den samme, og kalder gerne en skovl for en skovl! ;o)



  • #8   21. mar 2012 Synes også at her er blevet kedeligt, der er ikke rigtig nogle gode debatter mere. Synes dog også tonen er blevet bedre, hvilket jeg synes er en positiv ting

    De få debatter som kommer, blandt andet med hunden med bulen, er mere positive, selvom der da stadig er nogle der kommer med skarpe udmeldinger, men det skal der også være plads til, ellers bliver det for sukkersødt. Men resultatet af den tråd fx. var jo at ts faktisk lyttede og gjorde som folk rådede, istedet for at lukke helt af smiley

    Men ja, der er sgu blevet lidt dødt herinde smiley


  • #9   21. mar 2012 Indfør - enig....
    der må gerne være knald på i en debat... og der skal også være plads til at bølgerne går højt.....

    div. brugere fader nærmest ud i et stort pløre, når alt skal pakkes ind, og man ikke længere kan tillade sig at udtrykke sin personlighed gennem skrift længere.....


  • #10   21. mar 2012 Pyh! Jamen det letter jo helt!

    Hg er gået fra at være en kæmpe tidssluger til at være 5 minutter og så "nå, så kan jeg ligeså godt se fjernsyn" :o(
    Selvfølgelig var tonen grov ind imellem, men det kan vel ikke undgås når x antal mennesker der alle har samme passion diskuterer!


  • #11   21. mar 2012 Måske skulle man begynde at logge af istedet (min puter er tændt 98% af tiden), det kan da være at det så går op for nogen at det nye HG ikke er vejen frem.

  • #12   21. mar 2012 Som jeg skrev i tråden. Hg er kedelig.

  • #13   21. mar 2012 det er jo rigtig at der er sket en forskel - Men dælme da ikke til det bedre !!!!
    Sikke meget viden der ikke bliver delt ud til dem der har brug for den fordi de kloge på lige de områder som avl, sygdomme, adfærd osv vælger at holde mund fordi der er personhetz imod alt hvad de siger eller gør... :S


  • #14   21. mar 2012 Her er blevet ret kedeligt. Savner gode lærige debatter, de sjove tråde og de hæftige debatter.

    Er dette "nye" hg kommet for at blive, vil jeg snart hellere være fri......


  • #15   21. mar 2012 F&Z - ja det er sq trist.....

    og egentlig ret komisk, når man ser på, hvor beskyldningerne om personhetz egentlig plejer at komme fra... smiley



  • #16   21. mar 2012 Et eller andet sted har der været drønkedeligt meget længe.

    Ihvertfald når det kommer til debatter om hund, der rent faktisk kunne flytte et eller andet.

    Og det er bestemt ikke bedre nu - det er kønsløst og kedeligt.
    Dramaerne er ikke specielt savnede, men nogle ordentlige meningsudvekslinger, som rent faktisk handlede om hund og ikke en masse ligegyldigheder er savnet. Og det har det været længe...

    Det bliver bare mere og mere trægt...


  • #17   21. mar 2012 Er der noget jeg er gået glip af når i nævner det nye HG? Er der blevet lavet noget om? Udover at man ikke må skrive prut her mere uden at tråden bliver slettet og man bliver frosset? smiley

  • #18   21. mar 2012 Lotte

    Nej, det er lige præcis det hG vi andre også oplever!


  • #19   21. mar 2012
    Stine D

    Det er sgu sørgeligt.. Hvem ved, måske er det bare begyndelsen på enden med HG.. siden er efterhånden også gammel, og at begynde at sparke de gamle brugere ud osv. er nok ikke det smarteste træk fra HG´s side


  • #20   21. mar 2012 CH, enig.

  • #21   21. mar 2012 Lotte

    Nej, det nye HG er ihvertfald ikke noget der får én til at sidde oppe om natten med hovedet klistret til skærmen! Og at smide ressourcer som A.V.N. ud er direkte @#!*%^(tegneserie-bandeord)


  • #22   21. mar 2012 Lotte - nej det vil jeg jo heller ikke mene at det er.... altså smart at skubbe de garvede brugere ud.....

    og så vil jeg lige indskyde, at de der klagede mest, vist selv savner "drama"... det ses da tydeligt.....

    de forstår bare ikke helt, at det ikke er det vi andre savner.......
    det er skræmmende længe siden, at jeg har lært noget nyt på HG.....

    jeg synes det er voldsomt trist at en bruger som fx CH føler som hun gør..... smiley


  • #23   21. mar 2012 Lotte: Så vidt jeg ved er der ikke nogle brugere der er blevet smidt ud, men nogle er gået i protest...

    Men jeg skal da være den første til at indrømme at jeg ikke ved hvad der lægger til grund for denne protest....


  • #24   21. mar 2012 Indfør forbud mod sex med dyr nu !

    Nej der er så vidt jeg ved heller ikke nogle der er blevet smidt ud


  • #25   21. mar 2012 Indfør - det er ellers en skam.... smiley du må have været optaget af det der liv, i de dage, hvor der blev diskuteret til hudløshed..... ;o)

  • #26   21. mar 2012 Er der ikke et andet hundeforum som alle os utilfredse HG'ere kan "overtage"? Altså et hvor man kan få lov til at diskutere mere frit?

  • #27   21. mar 2012 enig enig og enig......

  • #28   21. mar 2012 jah, ved ikke rigtigt, har en gang stukket snuden frm den gør ondt endnu, ikke flere debattråde fra mig.....

  • #29   21. mar 2012 Familien - af skade blir man klog ;o)
    alle kan dumme sig.....

    skidt med at man laver en fejl... bare man lærer af den smiley


  • #30   21. mar 2012 T, det er jo så desværre ikke alle der gør det :o/

  • #31   21. mar 2012 Aino - DET har du så ret i......!

    men dem må vi jo så bære over med ;o)

    og en gang imellem liiige forsøge at tale fornuft eeeen gang til ;o)


  • #32   21. mar 2012 hehe ja, jeg plejer bare at ryste på hovedet, tror efterhånden jeg skal til at vende mig af med det, kunne gå hen og tage skade jo ;oP

  • #33   21. mar 2012 @ Rødtop . . . træls . . . jeg er nu god til at ryste det af mig....

  • #34   21. mar 2012 -T- det fandme sidste gang jeg bevæger mig ud af huset! Jeg magter det ikke mere!!!!

  • #36   21. mar 2012 Indfør - nej det er sq forfærdeligt... tænk sig at gå glip af SÅ meget på SÅ kort tid!!!! ;o)

    men sådan som forum er pt, er jeg nu ikke så bekymret for, at gå glip af det store ;o)


  • #37   21. mar 2012 Allergisk - tjaaaah... igen er vi tilbage ved at kalde en skovl for en skovl...
    opretter jeg en debat, forventer jeg lidt bølger... gerne med en smule skum af ny lærdom på toppen.....

    det er nemt at lave et oplæg til en interessant debat.... straks sværere, hvis der ikke er nogle ordentlige debattører, eller en smule modspil.....


  • #38   21. mar 2012 -T- Nej må nok også bare indse at jeg ikke går glip af det vilde alligevel...

    Og så gover jeg dig i øvrigt ret i dit sidste indlæg... Det sku svært at lave en god debat uden gode debatøre _(


  • #39   21. mar 2012 @ T . . . der er altså også en forskel på hvad folk definerer som spændende tråde.... nogle mener at bare der er kød på emnet så er det nok, andre mener nok det er rart når der kommer lidt modspil i kommentarene, så man virkelig af og til skal op på dupperne for at få sine argumenter præsenteret spiseligt, men stadig med kant... jeg hører klart til de sidste, en god debat indeholder for mig af og til at den tages lige til grænsen, hvor man næsten sidder og siger " ej for f....., nu mp I da liiigge osv"

  • #40   21. mar 2012 Hanne - jeg er enig med dig smiley

    det er fedt at skulle have gang i de små grå.....


  • #41   21. mar 2012 1 Posetive ting>>> Folk er blevet søde og svarer pænt og sikkert for ikke at fryse... smiley

    2 Negativt>>> Røvsens kedeligt næsten ikke nogen tråde med gang i debatter og ordentlige diskutioner... smiley


  • #42   21. mar 2012 @ Anika... ja sådan er det... men folk kan altså også blive så søde/pæne at man får lyst til at ruske lidt i dem for at se om der da ikke kan komme lidt mere reaktion....



  • #44   21. mar 2012 hanne M>>> Lige præcis men lidt rart alligevel at se søde svar... Og såååå alligevel ikke.... Det var bare det eneste posetive jeg lige kunne se.... smiley

  • #45   21. mar 2012 Her er røvkedeligt rent ud sagt - undskyld mit franske!

  • #46   21. mar 2012 C - ja det gad jeg da også godt vide *GG*


  • #47   21. mar 2012 Hvis i gerne vil debaterere så har jeg stedet til jer, send pb for link hvis det er.

  • #48   21. mar 2012 Med alle dem, der synes, her mangler interessante debatter, burde der vel være basis for at få startet nogle op? Eller er det mere det der med at følge med på sidelinjen og måske pippe lidt hist og pist, når noget er ved at køre af sporet, "man" savner?

  • #49   21. mar 2012 Nej Marianne, det har ikek noget med det at gøre.

  • #50   21. mar 2012 Kennelmor
    Jamen så er det vel bare om at få fyret op under nogle debatter med gang i. Her er jo masser, der savner det og godt gider


  • #51   21. mar 2012 Jamen nu er vi nogle der er røget ind i frysninger og trusler om sletning (det sidste er jeg ikke), så mange føler jo ikke de får lov til at give udtryk for deres meninger - andre slipper igennem med mangt og meget.

  • #52   21. mar 2012 Syntes nok I manglede i den anden tråd. Haha smiley

  • #53   21. mar 2012 Ja Alter, men den anden tråd er vist os en kende provokerende.

  • #55   21. mar 2012 Ja det er imponerende Krumme smiley

  • #57   21. mar 2012 Marianne K - for mit vedkommende handler det om god gammeldags metaltræthed der er kommet efter alt for lang tid, hvor ethvert indlæg med lidt kød på er kørt af sporet. Jeg gider ikke at være ordstyrer i tråde, hvor der kommer profiler ind med hensigt om at spolere tråden fremfor at diskutere sagligt.

    Det har varet SÅ længe nu. Der går tid inden det er muligt at finde tilbage. Jeg håber da det sker, selvom jeg lige nu hælder den stik modsatte vej hvad HG angår.

    Dramaerne - jeg gider dem ikke, de har fyldt for meget og de har været ødelæggende. Også for illusionen om, at det er muligt at argumentere sig til nye perspektiver herinde.


  • #58   21. mar 2012 @ krumme og Nu som medløber.... hvad er det for en tråd I skriver om ??

  • #59   21. mar 2012 Kig i Forum

  • #60   21. mar 2012 @ nu som... takker så blev jeg opdateret.... uha da....

  • #61   22. mar 2012 Kennelmor
    Sletning er selvfølgelig ikke særlig fedt, men frysning kan vel overleves. Jeg synes, der er noget paradoksalt i, at man finder det SÅ kedeligt at være her, men ikke vil gøre en indsats for selv at være med til at "højne niveauet" eller trække i den ønskede retning af frygt for at ryge i skammekrogen eller blive bortvist. Jamen hvis her alligevel er drønkedeligt, hvad mister man så?

    CH
    Jeg ved ikke helt, hvad DU mener med, at debatterne har været kørt af sporet og på hvilken måde det er, nogle har til hensigt at spolere trådene.

    Der findes vist et par forskellige holdninger til, hvordan man afsporer en debat. Nogle mener, det er ved at svare noget, de måske ikke gider høre om, så det ender i mudderkastning og folk, der flygter fra forum, andre, at det er ved at råbe op om grov tone, hetz og forfølgelse og dermed få slettet indlæg, tråde eller ligefrem andre brugere.

    For mig at se, er situationen i øjeblikket den samme, som den altid har været, blot med den forskel, at det nu er "type2", der ikke bryder sig om lugten i bageriet.

    Førhen har der ofte været type1-tråde om den grove tone i Forum og folk har fået besked om, at sådan er det nu engang når mange forskellige mennesker er samlet på ét åbent og delvist anonymt forum og kan man ikke lide lugten eller lære at leve med den, kan man fordufte.

    Disse tråde er nu overtaget af type2-tråde om den manglende "grove tone" (jeg ved godt, folk ikke efterlyser grovhed, men det, der efterlyses er jo netop det, der af den anden type anses som for groft). Er det ikke bare samme besked her? Altså, kan du (med omvendt fortegn) ikke lide tonen, så smut eller lær at leve med det?


  • #68   22. mar 2012 Jeg synes det er rart, at tonen i forum er blevet helt anderledes. Der har tidligere været en tendens til, at folk føler sig berettiget til, at behandle andre mennesker fuldstændig respektløst. Dette er en fuldstændig neutral betragtning og er minded på begge "sider"...

    Samtidig vil jeg sige, at jeg savner indholdet i de debatter, der drejer sig om træning og adfærd. Disse kan rent faktisk godt finde sted uden nedladenhed og fjendskab og stadig indeholde en debat/diskussion, som rent faktisk kan bruges til noget.

    Så personligt savner jeg ikke nogen enkelte brugere på forum. Dem der har valgt at holde sig væk, gik af og til også langt over min grænse. Men jeg savner de gode debatter, hvor folk kan kommunikere om de emner, der optager mig mest...



  • #69   22. mar 2012 næe, jeg fik så også igår læst den anden tråd hvor den TS bryster sig af a háft succes med begrænsning af ytringsfriheden på HG, en succes der undrer mig meget man kan nyde at have....

    Jeg er til mangfoldighed og et HG for alle, og som de mere stramme tit skriver så kan vi hede debattere i lukkede grupper, og vi kan undlade at deltage i de tråde der keder os.... Øh ja for det første kan jeg jo ikke forstå at det hele ikke kan foregå ude i det åbne så netop alle kan vælge og vrage efter lyst, evne, temperament og behov, og for det andet kan jeg ved gud ikke forstå hvorfor DE ikke kan vælge de tråde,emner fra som de ved kan blive ført til grænsen i debattens hede, og hvor de kan se at der deltager brugere de ved er debattører af den slags de ikke bryder sig om (de ved jo tydeligt hvem)...
    Så ville det være HG for alle, nu er det kun for de der mener sig "søde"

    Det er jo ikke fordi vi andre ikke gider OFF T emner, eller mere almindelige rådgivnings tråde, men vi vil bare gerne at der af og til er plads til tråde både med emner, indhold og "tone" der kan få en lidt op på dupperne, som kan udfordre intelligensen samt evner til at udtrykke sig, så der kommer lidt udfordring til de små grå og blodet kommer til at suse i spænding....

    Og nej det handler ikke om at svine til,, og hænge ud, her har været mange tråde med heftig debat og hvor nogen har været på grænsen til verbalt at toppes, men hvor det hele ender ind med at emnet debatteres og der når en form for afslutning..... sandsynligvis stadig med uenighed om emnet, men med en god debat rigere....

    Synes det er fantastisk hvis ikke der i admin/ha grupper ikke sidder folk der kan se at denne udvikling er helt hen i vejret, og at det ikke tjener HG til ære som åbent forum at begrænse retten til ytringsfrihed for nogle ved at henvise deres debat til lukkede grupper, og derved berøve flere andre brugere uligheden for debat og evt berigelse fra disse personer...

    At man retter ind efter en person, der åbenbart har sat sig til talsmand for en gruppe brugere, men som efterfølgende ikke har mere pondus som end at man skal hovere over ældre og mere erfarne brugere siger da vist noget om hvilke person typer man er endt med at gøre knæfald for fremfor andre, den der vil have ret, den der vil være den eneste der må sætte tone og dagsorden, som hvis ikke det går så dropper ud og klager, og hvis det går så hoverére overfor de andre...
    Trist....

    Man kunne jo efterhånden fristes til at få klarlagt hvorledes disse grupperinger ser ud, størrelses mæssigt.... har efterhpnden en fornemmelse af at der er 3 grupper herinde, de der er de "søde", vi andre mere varmblodede og så de der "bare" brugere forum som chat/snak/info, men som aldrig deltager i disse anderledes debatter... de er som brugere er flest og fred være med dem, de kan da finde ud af at sortere selv.... men det kan da ikke passe at vi andre (hede) ikke kan samles og lave den samme form for lobbyisme i HG som det åbenbart er lykkedes for anden bruger at gøre.... Kan stadig ikke se om det er en gruppe eller en ene person der har formået dette, men den i mine tvivlsomme ære tages da helt og holdent af en person.....


  • #70   22. mar 2012 Første hurtle er jo at nogle brugere har mange på filter - så stopper debatten jo ligesom af sig selv - eller rettere så kommer den aldrig igang.

  • #71   22. mar 2012 Marianne K - JEG mener debatterne bliver afsporet når de samme profiler igen og igen byder ind i tråde med indlæg udelukkende handlende om tonen og med en passiv-aggressiv form formår at få tændt op under en personlig og nedladende debat, som trådstarter desperat forsøger at styre udenom.

    En anden tråd i dag viser, at det, du kalder type 1, der jo skulle være tilfreds nu, slet ikke er det - for det er jo dramaet, der ønskes. Eller var den tråd aldrig lavet. Og dermed heller ikke denne.

    Helt ærligt - det der med grupperinger, det hænger mig langt ud af halsen. Jeg begriber ikke behovet for at gruppeinddele brugere på et internetsite, der så forskellige som nat og dag.


  • #72   22. mar 2012 White - ja - det ville være skønt, om man ville holde sig til temaet hund i stedet for at opsøge og fremprovokere dramaerne konstant.

    Og det ville være endnu skønnere, hvis HG (altså Admin) ville sætte ind overfor netop det.


  • #73   22. mar 2012 White, ja det ser sådan ud. Og det er fordi, at mange er holdt op med at lave diskussionstråde, som før var yndet mål for provokationerne.

    HG er bare blevet lidt fattigere de sidste mange måneder. Tænk engang at holde sig et debatforum, hvor man ikke har mulighed for at debattere.. det er sgu da en falliterklæring.


  • #74   22. mar 2012 Ja, hvilken fremgang...

    Ryster virkelig på hovedet af dette sted...


  • #75   22. mar 2012 White det kunne også tænkes dem der er utilfredse de ikke siger så meget om det da der jo så måske er en frysning til følge

    Det kan jo ikke ligefrem siges at det med at bruge magt til at få folk til at føje sig er vejen frem

    bare lige en tanke

    Og så lige et kig på fremtiden:
    Mit bud er at hvis der ikke sker en holdningsændring så er der flere der finder andre græsgange.
    De vil lige så stille trække flere med, det vil ende med de seriøse forsvinder og så er vi tilbage med tråde: hvad skal hvalpen hedde og hvad farve skal skålen være


  • #76   22. mar 2012 så er tøserne luftet efter dagens arbejde . . . hvad blev der af tråden startet af HG´s rednings-kvinde ???

    den var stadig rimelig sober sidst jeg så efter


  • #77   22. mar 2012 Jeg håber da det så er en HA'er der har slettet den... Men nå da ærligt indrømme at den sletning er til at dø af grin over eftersom tråden stod så længe..

  • #79   22. mar 2012 Redningskvinden truede jo med at slette tråden, så det er nok det, der er sket.

  • #80   22. mar 2012 Bente, sådan går det tit når tråden ikke udvikler sig som TS ville havde det..... noget belastende engang imellem hvis man har skrevet en del i en tråd og pludselig er den væk :o/

  • #81   22. mar 2012 Natasja, ingen ting hehe det kalder jeg det når en person synes for godt om sig selv ;o)

  • #82   22. mar 2012 Natasja: En bruger her på HG mener, at hun har sørget for, at der nu er en god tone her.. Det gjorde hun så en tråd om..Ikke alle var enige - disse indlæg gad brugeren ikke læse, men sagde, de var negative - imponerende, når man ikke har læst dem. Hun skrev, at hvis tonen ikke blive god (læs: Enighed), ville tråden blive slettet.. De næste indlæg gav ikke TS ret, så derfor har hun vel slettet?

  • #83   22. mar 2012 Aino: Ja, sådan går det - og det er mega belastende smiley

  • #84   22. mar 2012 Redningskvinde smiley *GG*

  • #85   22. mar 2012 Det kan ikke være ha´ere der slettede, der var ikke grimme ord i, der var indlæg der luftede stor uenighed, men det ENESTE grimme i den tråd var TS egen tone af bedrevidenhed, og skadefryd over at nogen af de der tidligere havde tilladt sig at være uenige med hende, nu er blevet generet så meget at de har forlagt deres tilstedeværelse på HG til lukkede grupper....

    Hun satte seriøst det at man ikke var enig med hende, og at man ikke roste hendes helte dåd = dårlig tone....

    Jeg synes godt nok jeg prøver at debattere rent, men hendes "tone" gav mig virlkelig en dårlig smag i munden....

    Jeg tillod mig på en pæn måde at fortælle hende at man også kunne bruge HG til at lære at tackle lidt modvind her i tilværelsen, da det ellers kan blive et svært liv hvis man ikke kan rumme andre, men kun vil være med der hvor man kan sætte rammerne....



  • #86   22. mar 2012 Hyklerisk... det er alt hvad jeg har at sige om den sag!

  • #87   22. mar 2012 ja, måske hun troede alle de med en anden mening om tingene var smuttet så der kun ville komme annerkendene meninger...




  • #88   22. mar 2012 Krumme
    Nej, det har jeg ikke, men den vil jeg da prøve at finde. Som skrevet kan jeg sagtens være gået glip af noget, da jeg ikke har fulgt synderligt godt med

    White
    Det er egentlig lidt pudsigt, når du i ét og samme indlæg glæder dig over fraværet af nedladenhed og selv (i mine øjne) er nedladende overfor dem, der vælger at udtrykke sig anderledes end dig, ved at kalde dem dårligt opdragede. Det viser måske, at her ikke er ret eller uret, men forskellige mennesker, der udtrykker sig og opfatter forskelligt - ærgerligt, her ikke kan være plads til alle

    CH
    Det var nu heller ikke for at gruppeinddele som sådan, selvom jeg godt kan se, hvorfor det ser sådan ud. (Jeg tror faktisk, den samme bruger kan være både "type1" og "type2" afhængig af emne, dagsform osv.).

    Nu jeg tænker over det, kan jeg i øvrigt godt se en forskel på, om man "er oppe imod" andre brugere eller det mere officielle HG og jeg synes da, det er rigtig kedeligt, hvis man bevidst har forsøgt at få folk væk herfra.

    Nå, men det svarer jo stadig ikke helt på det, jeg spørger mig selv om, hvorfor folk, der synes, her er blevet kedeligt, ikke bare fyrer lidt op under debatten.


  • #89   22. mar 2012 Marianne: SÅ vidt jeg kan forstå, er ddet fordi at man bliver frosset for forgodtbefindende, truet med sletning af bruger osv... Derfor har folk svært ved at få gang i debatterne... smiley

  • #90   22. mar 2012 @ white . . nu afhænger al fortolkning jo af øjet der ser og øret der hører....

  • #91   22. mar 2012 @ indfør . .. . ja tror jeg også, folk er kørt lidt døde i at skulle skrive tre kladder inden man tør trykke på send...


  • #92   22. mar 2012 Jeg har lige kæmpet mig igennem den tråd, Krumme omtalte tidligere og kan se, jeg er gået glip af ikke så lidt og nu må jeg hvile hjerne. Er du tosset en omgang smiley

  • #93   23. mar 2012 White
    Så er der noget mere, jeg er gået glip af (meget sandsynligt). Hvem arbejder på, at her bliver plads til alle? Og hvordan?


  • #94   23. mar 2012 Rigtigt godt spg. Marianne K

    White: jeg vil da også gerne vide det


  • #95   23. mar 2012 @ White det synes jeg er rigtig dejligt hvis der arbejdes den vej, og der bliver plads til alle... men jeg er ikke helt sikker på at vi opfatter plads til alle på sammen måde....

    Jeg mener det på den måde at der ikke nødvendigvis skal tages det fulde hensyn i alle tråde, hele vejen rundt til alle de typer på hg der nu engang er repræsenterede her.... men at alle typer må være her, og man så selv er ansvarlig for at vælge til og fra mellem trådene og de man ønsker og ikke ønsker at kommunikere med...

    Det der sød suppe hg som tilsyneladende ønskes fra nogle herinde, er ikke et hg for alle... og nogen af de der ønsker dette er endda de første til ikke at være ordentlige....


  • #96   23. mar 2012 Et HG for alle - wiiiii et paradis for hundehandlerne, skodavlerne, løgnerne, snyderne, dyremishandlerne - yes yes yes - lad os klappe i vores små fede hænder over, at der er plads til alle på Hg.


    .... not?


  • #97   23. mar 2012 Jeg har ikke fulgt med i al det fnidder der er sket på det seneste - men jeg har dog bemærket, at her er blevet enormt stille og også ganske kedeligt.

    Normalt tjekker jeg flere gange om dagen, for lige at se hvad der sker, men det sidste stykke tid har jeg dårligt nok været her inde én gang om dagen.


  • #98   23. mar 2012 @ Kennelmor, dem bliver der jo endnu mere plads til nu da de der ellers var kvikke til at påtale og gøre opmærksomme på dem du nævner,for en dels vedkommende har trukket sig fra forum, og dermed ikke er her til at at puste de der "lyssky" personer i nakken....

    Så ja hellere give plads til de der kan og vil tage kampen op med, og advare mod netop dem du nævner, for med alle ude så kan de godt nok promovere sig selv, men der er nogen der råber vagt i gevær, det er der ikke lige nu med de der føler sig begrænsede så meget i deres ytringsfrihed, og de er der så heller ikke til at hjælpe med at "afsløre" dem vi skal være obs på...

    Så ja jeg er for et hg for alle, så kan vi alle se hvad vi skal forholde os til.


  • #99   23. mar 2012 Hanne , det er jo lige det der er min pointe - der bliver mere plads til dem ;-(

  • #100   23. mar 2012 @ kennelmor, ja det er jeg klar over, men den eneste måde at styre dem lidt på er jo at have et hg for alle så vi også er sikker på at de der kan finde de der hundehandlere, stadig også gider være her så vi kan holde de hundehandlere lidt i ørene.... når vi arbejder for hg for alle så må vi tage de sure med de søde....

  • #101   23. mar 2012 Herinde er både hundehandlere og skodavlere, der fortier og lyver - og de har frit slag til at sælge deres hvalpe - det er sgu sørgeligt!!

  • #102   23. mar 2012 @ kennelmor, jeg er så enig.... men de der nu en tid har trukket sig, f pga begrænsningen af hvad man har kunnet tillade sig at skrive, og hvordan man må skrive tingene, er jo netop nogle af dem der er så gode til at kende disse skodavlere, og tænker at når vi arbejder for et hg hvor disse igen får lyst til at være med her, så er vi vel nødt til også at acceptere de dårligere avlere.... men så er der da trods alt større chance for at de bliver påpeget og fundet.... er det lidt kludret formuleret? men håber du forstår meningen....

    Altså jeg så da også helst skodavlere ude, men når nu de er her så er det endnu mere vigtigt at vi igen giver de dygtige spottere lyst til at deltage her... det er detjeg mener med hg for alle


  • #103   23. mar 2012 Jamen Hanne, problemet er jo at man ikek må skrive noget - og slet ike ki deres annoncer.

  • #104   23. mar 2012 @ Kennelmor, ja er klar over det er en del af problematikken, men når nu de er her og vi ikke kan få dem ud, så da hellere prøve at holde de andre herinde, som tør lidt, måske med Ryan´s foreslåede ændringer det kan blive lidt lettere at få "spiddet" og tydeligt gjort hvem disse udspekulerede uansvarlige opdrættere er... man kan da håbe

  • #105   23. mar 2012 de der søde, der nu her mener de har reddet HG ved at få nogle gode garvede brugere til at trække sig til lukkede grupper, de spidder jo slet ingen.... så med et hg for alle får vi måske de garvede tilbage på banen...

  • #106   23. mar 2012 Nej jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige - de lukkede grupper kører jo nu på livet løs med spændende diskussioner, det er jo ærgeligt at andre ikke får glæde af dem må man sige - så forum er noget tamt.

  • #107   23. mar 2012 ja netop, det er så træls at ikke alle får glæden ved den viden der nu kører i de grupper, og de gode debattører der holder sig der.... det er derfor jeg er sådan en varm fortaler for hg for alle....

  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #108   23. mar 2012 Jeg kan nu ikke se at I er begrænset, for så burde denne tråd jo slet ikke have lov at blive stående. Den er direkte grim og viser alt for tydeligt at man ikke har fået stoppet den ondskabsfuldhed der husere herinde. Det er rigtig sørgeligt at man vælger denne form for tråde hvis man virkelig besidder den viden der tales så meget om. Jeg har endnu tilgode at se den fra de deltagende i denne tråd.
    Hvorfor ikke bruge jeres energi på ordenlige tråde hvor I deler ud af den vidensbank der tales om, I har jo netop bevist at I har frie tøjler og så er det da bare at bruge dem.


  • #109   23. mar 2012 Her er ikke frie tøjler, og det er måske også godt nok, for selvfølgelig skal her være en ordentlig tone,

    Hvad er grimt i denne tråd?


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #110   23. mar 2012 Kennelmor.

    Læs tråden igen hvis du ikke kan se det, for jeg mener nu nok det er temmelig tydeligt. Der er flere indlæg der kun har én formål og det er at svine en anden bruger til. Tråden i sig selv er imod reglerne (som jeg læser dem) om genpost og er lavet med en dårlig skjult provokation som er kommet af den anden tråd der linkes til som jo nu er slettet).
    Så jo, jeg vil mene der er meget frie tøjler.


  • #111   23. mar 2012 @K /BJ . . jeg synes nu ikke denne tråd er grim (en det ville du jo heller ikke fovente jeg gør), men hvor er den grim, eller er den blot grim fordi der er en anden holdning til nogen ting....

    Mht til at du har tilgode at se viden fra folk her, så er det jo ikke en råd om hunde, avl, opdragelse, ræning osv, det er den viden vi taler om der er blevet væk fra forum og nu udøves mest i lukkede grupper, det er ikke vi jeg besidder jeg skriver der bliver væk, men iden fra andre bruger der helt eller delvist har begrænset deres deltagelse...


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #112   23. mar 2012 Hanne M.

    At smide det kort det er bare fordi der er en anden mening) er simpelt hen for lavt. Jeg har intet problem men uenighed og får det aldrig. Denne tråd har heller ikke noget med uenighed at gøre. Den er afledt at at nogen ikke kunne skrive i den anden tråd. Den tråd var startet af en bruger som åbenbart er ilde set herinde (ud fra de ting der skrives om den ts) hvilket tråden giver klart udtryk for. Altså ikke for at skabe en debat, men mere for at kunne more sig på bekostning af en ilde set bruger.

    I alle de tråde der har været siden starten af marts, er det skrevet stolpe op og stolpe ned om hvor stor en vidensbank nogen bruger er i besiddelse af og det er den viden jeg efterlyser. Viden om adfærd, avl, træning mm kan aldrig være grimt og der er derfor frit slag på alle hylder for at dele ud af denne og holde sig fra at lave tråde alene for at være smart og få skulderklap for at gøre andre tilgrin.



  • #113   23. mar 2012 nu ved jeg så ikke om du nåede at læse starten på den omtalte tråd.. det gjorde jeg og den skadefro tone den lagde ud med var ikke til at tage fejl af, og de gange der blev truet med sletning af tråden blot fordi nogle ikke var enig med ts var bestemt heller ikke rimelige...

    Nu kan det jo være du selv indeholder så sor en viden at du ikke mener du kan beriges af disse mennesker, jeg er blot almindelig hunde ejer og jeg kan godt lære...

    Viden om adfærd, avl og træning med mere burde ikke kunne være grimt, det er heller ikke sikkert det har været det, men igen er det af nogen der måske i sådan en tråd ikke har fået den respons de ønskede sig opfattet so sådan, selvom den delte viden har været godt ment....

    det nytter ikke at skrive at dyú efterlyser den, som i (min fortolkning) at du betvivler den eksisterer, de bruger skriver den jo ikke længere i åbent forum....


  • #114   23. mar 2012 @ K/Bj vil også pointere at disse tråde du henviser til hvor der er skrevet stolpe op og ned om tråde hvori der er henvist til den manglende adgang til alles viden, dog trods alt hat resulteret i at en bruger har gidet sætte sig ned og er kommet med oplæg til hvorledes tingene herinde kan skrues sammen så alle igen kunne få lyst til at være her... det er i min opfattelse ihvertfald en positiv virkning af disse debatter der har været ført...

  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #115   23. mar 2012 Jo jeg læste godt den anden tråd. Og jeg skrev også et indlæg som dog ikke nåede at komme på da tråden desværre nåede at blive slettet.
    Men om den anden tråd var nok så skadefro så gør det da ikke denne tråd bedre? Fordi andre køre 150 på landevejen gør det ikke det lovligt (læs rigtigt at andre gør det) så det er altså ikke noget man kan bruge til at retfærdiggøre denne tråd.

    Jeg kan bestemt lære rigtig meget af andre hundeejere, det ser du vist heller ikke at jeg påstår jeg ikke kan vel? Så at skrive som du gør må stå for din egen regning, ikke min.
    Men det gør ikke at jeg kan se den viden der hele tiden tales om afspejles i forum. Og jo, der er faktisk kun én jeg ikke ser deltager mere (fra den tråd hvor mange sagde at de ikke ville være i åben forum mere) og det er ts selv, resten ser man jo stadig dagligt eller næsten dagligt. Så der er stadig masser af muligheder for at lave egne tråde hvor man deler den viden.

    Jeg skal dog lige sige at jeg i dag har set en tråd fra en af de brugere. Den handler om racekendskab og det virker som om der er viden bag den tråd, men det er faktisk også den eneste.

    Og kan man deltage i andre tråde, så er man jo deltagende og kan jo derfor lige så godt dele ud af den viden man påberåber sig at have, ellers er det jo blot ord og ikke noget man kan tage for andet end det.



  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #116   23. mar 2012 Mamma.

    Er det mig, der er man i dig indlæg?


    Hanne M.

    Som du kan se i den tråd du hentyder til, så har jeg selv deltaget i den. Den er helt sikkert prisværdig og jeg mener at ts har lagt et stort arbejde i at skrive på et forslag, der er nemt at gå til.
    Men når alt kommer til alt, så er det ikke viden om hund den tråd handler om, men om måden HG regelsættes og hvor ts mener det kunne gøres bedre.


  • #117   23. mar 2012 @ K/BJ, når du har set en af disse i dag i en tråd kan man jo håbe de er på vej tilbage da de måske har set at nogen kæmper for at få et andet regelsæt på hg, og dermed er ved at få lysten tilbage...

    Jeg synes såmænd bare alle skal være her... deltager ikke selv i tråde om avl, træning osv da det ikke fylder meget i min almindelige hundeejer hverdag, har intet ønske om avl, og hundene er bare kæledyr her, så har ikke de behov...
    Nej den tråd er ikke en viden om hund tråd, men er også oprettet i OT, og den har vel til grund at gøre mulighederne for deling af viden og almindelig snak om hunde tilgængeligt for alle....

    Der er så vidt jeg lige kan se ingen her der mener at denne tråd er bedre, den er her bare, folk der havde givet deres mening tilkende i den anden, også på en sober måde, havde behov for at der kom en tråd hvor kunne få lov at kære meningerne videre, uden konstant mulighed for at indlæggene ikke kunne følges som følge af sletning.... den er hverken værre eller bedre, dog ikke oprettet at TS under den "trussel" er I ikke enige så sletter jeg... det er forskellen på de to tråde... (som jeg ser det)


  • #118   23. mar 2012 og så mht viden og andet fra andre brugere, så kan jeg både bruge viden, men også småchat og det at få de små grå rørt ved en god debat så jeg er her ikke kun for viden men også for hygge og anden udvikling, og stadig er der nogen der føler sig begrænsede i den måde de pt lige nu tør kommunikere på da de altid er sikre på hvad der giver dem en evt frysning, og dette sætter (i min verden) af og til en dæmper på debatten, dette synes jeg så er en forkert udvikling

  • #119   23. mar 2012 Denne tråd blev jo oprettet, fordi den anden tråd med samme emne var oprettet af en bruger, der havde mange på filter - så mange kunne ikke skrive i den anden tråd.

  • #120   24. mar 2012 K/BJ
    Nej nu får jeg da morgenkaffen galt i halsen. Grim tråd og ondskabsfuldheder??? HVOR?


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #121   24. mar 2012 Den her er nok den, der fik mig til at reagere mest. Jeg finder den virkelig ondskabsfuld. Men hele tråden virker som om den er lavet for at håne et andet menneske og det kan jeg ikke se nogen mening med. Og så var det nu bare for at vise at der er frie tøjler herinde, man er ikke så begrænset som nogen mener.

    Skrevet: 23-03-2012 00:23:11

    Og den "redningskvinde" er noget af det mest latterlige her på hg.Men hun har måske glemt at tage sin medicin!!!!


  • #122   24. mar 2012 Nej den sætning er ikke specielt pænt skrevet, men at hele tråden skulle være grim eller bestå af ondskabsfuldheder har jeg virkelig svært ved at forstå. Hvis dether er noget, der bliver opfattet negativt/ondt/grimt, kan jeg dælme da godt forstå, her er problemer fra tid til anden.

    Tråden er jo oprettet for at diskutere stemningen på HG for tiden og en eventuel forandring til det værre eller bedre. Det lader til, en del har været afskåret fra at deltage i en anden lignende tråd, så er det vel meget naturligt, man opretter en selv, hvis man ønsker selv at komme til orde og at give andre mulighed for det samme?


  • K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #123   24. mar 2012 Marianne K.

    Det er nok bare fordi jeg fandt den besked meget ond og set i lyset af den anden tråd (som jeg vil undlade at kommenter) så fik jeg en grim fornemmelse at denne tråd. Måske jeg ser det anderledes pga alle de tråde der har været på det sidste smiley


  • #124   24. mar 2012 K/BJ : Jeg kan kun give dig ret i at den kommentar er uacceptabel, men til det vil jeg sige 2 ting:

    1 Jeg vil nødigt at mine kommentarer i tråde generelt blive defineret udfra evnetuelle andre brugeres uigennemtænkte kommentarer og/eller måde at kommunikere på... Jeg, og en del andre (synes jeg) gør os umage med at kommentere i pæn tone, med argumenter og forklaring på egen mening i fokus....

    2 At man nok skal øve sig i at overse den slags kommentarer, det tjenes de bedst ved og det er ikke fair at dømme tråden udfra den slags hvis ellers der er en del andre fornuftige indlæg....

    Det hænger meget godt sammen med ting der også har været oppe i så mange andre tråde, det med at vi både skal tænke os om når vi skriver, men da sørme også når vi læser.... Vi skal tænke over at det skal kunne læses bredt af de mange forskellige "bagager" der er herinde, tænke over at folk kommer fra forskellige sociale sammensætninger og dermed kan både ord, toner, talemåder og indstillnger der på overfalden synes ens, opfattes helt forskelligt fra afsender til modtager... Og så skal vi ikke mindst sortere i det vi læser, og ikke dømme helheden udfra det der måske falder mest i øjnene, og som her fx er en mindre heldig kommentar....


  • #125   24. mar 2012 @ White, glemte dig lige i farten : )

    Jeg er faktisk enig med dig i at filter da er et fint system..

    Men med et historisk tilbageblik på en del af de tråde der har været herinde på det seneste, så er det netop pga af sådanne muligheder jeg bare ikke forstår alt det der klager til admin/ha, med eferfølgende frysninger og trusler om udsmidning....

    For som jeg i andre tråde netop så tit har skrevet, folk ved selv hvilke tråd emner de kan håndtere at deltage i, og hvilke brugere de kan holde ud at debattere med...
    Så brug dog sådanne ting, og sortér, gå udenom trådene med kontroversielle emner, gå udenom tråde hvor debatten synes at foregå på en måde, i et tempo og en heftighed man ikke bryder sig om, og så sæt da de folk på filter man absolut ikke kan finde ud af at kommunikere med,,,, Så burde al den sladder til ha/admin ikke være nødvendig og alle kunne være på HG


  • #126   24. mar 2012 Mange bruger jo filterknappen, fordi de ikke vil have kritik og ikke vil høre sandheden - de kan simpelthen ikke argumentere sig ud af deres løgn og urigtige påstande - og der fordrejer mange tråde, at deres påstande står upåtalte hen.

    Derfor er jeg meget imod filterknappen.


  • #127   24. mar 2012 "For egen vindings skyld" ????

    Jeg forsøger at kæmpe for min egen races skyld, jeg ser den nødig ødelagt en gang til - og så forsøger jeg at kæmpe hundenes sag - forstået på den måde, at jeg gerne farer i blækhuset for at pointere, når nogle ikke behandler deres hunde korrrekt - det kan f.eks være hvis jeg ser at nogle avler på for unge tæver ellerr trækker for mange kuld hurtigt efter hinanden på tæverne.

    Hører jeg om misrøgt, avl på forbudte racer, videreformidling af forbudte racer. løgn om stamtavler osv osv - ja så stiller jeg også gerne op til diskussion - og det er ikke for egen vindings skyld White - hvad vinder jeg????

    Deusden vil jeg gerne advare nyr hvalpekbere om, at de skal se sig godt for, de skal undersøge markedet og de skal støtte det sunde opdræt - så hundehandlerne og hvalpefabrikkerne ikke får en chance for at komme af med deres syge og for unge hvalpe.

    Og tro mig, alt det jeg nævner her foregår i stor stil på HG - og det får lov til at fortsætt - og man må ikek advare imod det - det er meget sørgeligt..



  • #128   24. mar 2012 @ kennelmor... jamen er det ikke ok de sætter på filter knap, gider su spilde dn tid på folk der tilsyneladende har belsuttet sig inden de spørger om råd, og så bare ignorere eller bliver mopsede når der kommer råd mod det.... det er da deres tab (tænker INGEN bestemt)

    White, nu skal man passe på med generaliseringer.... Det er nok ikke alle der evt kunne advares mod herinde som hundehandlere, eller opdrættere der ikke gør helt deres arbejde godt nok, som er for andres egen vindings skyld, der kunne jo også være tilfælde hvor der er noget om snakken..... ellers havde vi aldrig historien i medierne om den slags...

    På den anden side set, så skal manigen passe på, vurdere, sortere, selv undersøge og bruge sin sunde fornuft...

    Det er da "farligt" med et site med frit slag og flere opdrætter klubber, samt opdrættere af samme racer repræsenterede, man skal ikke komme med påstande der ikke kan bevises, eller ihvertfald forklares og argumenteres meget godt for, hvis de sætter en anden opdrætter i et mindre godt lys...

    Og man skal som opdrættere af samme race kunne rumme at der er forskelligheder, at der er flere måder at opdrætte på, og der kan være flere forskellige ting der sættes i højsædet....

    Er opdrættet grundlæggende sundt og rask, så kan den ene opdrætte mere efter brugsegenskaber, en anden mere på udseende, og det kan debatteres i god tone, men at man skal kunne rumme hinanden er en forudsætning for at forum kan være for alle.... ellers kan man sidde med bekymringen for at påpege subjektivt opfattede forskelle mellem opdrættere som at der sidder en og siger "køb ved mig, ikke den anden" Dutter ikke.....

    Så som med så meget andet Frihed under Ansvar...


  • #129   24. mar 2012 K/BJ
    Fair nok, men hvis ét indlæg i denne debat kan farve din opfattelse af samtlige indlæg og hele trådens formål i sådan en grad, synes jeg altså (undskyld jeg siger det), du er voldsomt fintfølende.

    Det er lidt det samme, der sker i andre tråde, hvor der bliver talt om hetz, personforfølgelse, udhængning og hvad vi ellers har og mon ikke det er medvirkende til, at HG tilsyneladende igen er endt et sted, hvor ikke alle føler, der er plads til dem?

    kennelmor
    Fred være med filterknappen, synes jeg. Ja, vi har ytringsfrihed, men vi har altså ikke lyttepligt. Jeg har ikke selv haft brug for den herinde, men bruger da flittigt min mentale filterknap, når jeg f.eks. ser tv :).

    Måske ville det løse nogle af konflikterne herinde, hvis folk brugte den knap mere. Nu så jeg jo i den anden tråd, hvordan nogle mener, der bevidst bliver provokeret for at "lokke i fælder". Disse provokatører er vel forholdsvis nemt identificérbare og hvis de var på filter, kunne de i hvert fald ikke udføre deres mission debatter oprettet af dem, der føler sig provokerede


  • #130   24. mar 2012 Marianne - filterknappen kan være på sin plads (jeg har nu aldrig brugt den, for jeg diskuterer gerne med alle) - men problemet er jo, at nogle brugere herinde opretter tråde for at promovere sig selv og eks deres opdræt - og sætter alle på filter der ikke roser dem til skyerne og endda kan finde på at fremhæve det forkerte i deres måde at avle på.

    Jeg kan ikke klare at sådanne tråde står upåtalte hen, når jeg ved det der foregår er uetisk og dybt forkert. Alle rygklapperne kan skrive men alle os der ved der foregår noget meget forkert, vi kan ikke kommentere i tråden.
    Kommer der uvidende og nye brugere herind, så får de en helt forkert opfattelse af racen og opdrættet og det finder jeg dybr problematisk.

    og White - jeg har rigtig mange beviser på det jeg hentyder til - men du ved jo ligeså godt som jeg, at jeg ikke må læsse det af her på HG!!!!


  • #131   24. mar 2012 Jeg udstiller ikke nogle brugere - jeg taler generelt ,-))))

  • #132   24. mar 2012 Den sætning er generel, idet den jo ikke handler om nogle bestemte skodavlere, dyremishandlere osv - og nej, du har helt ret, jeg hører ikke til i den katagori, så var jeg nok ikke interesseret i at få den slags bekæmpet ;-))

  • #133   24. mar 2012 @ white... ja alt kan fortolkes, derfor nok også disse on-going debatter....

    Man kan godt vide at noget er faktuelt, fx hvor mange kuld en tæve får/har fået, men hvorvidt det er for mange er jo så igen en individuel opfattelse, det der er for mange, for ungt for nogen mener andre er ok.... det er de subjektive opfattelser der skal være plads til, men hvor man jo så skal have in mente at nadre må mene anderledes... der kan sikkert findes argumneter der kan understøtte begge sider, så i sidste ende er det jo temperaments spørgsmål hvilken side man hælder til.... men her er det JEG mener at man kan fortælle ens erfaringer og holdninger, men man må ikke hænge andre ud for at mene og gøre anderledes, med mindre der er klare uomtvistelige beviser for skader på hund, sundhed o.a...

    synes det er spændende skal desværre sidde til 60 års fødselsdag lige o lidt.... God sol eftermiddag til jer....


  • #134   24. mar 2012 Hvad får jeg ud af det White???

    ...og ja jeg skal også ud i solen nu ;-)))


  • #135   24. mar 2012 kennelmor
    Jeg kan godt forstå frustrationen, når man får det klasket lige op i fjæset og bare kan sidde og se til, men egentlig er det vel ikke meget anderledes end, hvis folk hænger et opslag i Netto, taler med venner og bekendte osv og promoverer noget, der ikke holder i virkeligheden. Der kan du bare ikke se det, du ikke kan gøre noget ved.

    Og så er der vel også en grænse for promo på HG? Man må vel ikke reklamere for sin egen "virksomhed" i Forum? Jeg ved, det kan være lidt svært at definere, for man må vel gerne skrive "se mit album med hvalpene", men måske kunne man forsøge at gribe ind ad den vej, hvis man gentagent ser noget, der er på grænsen


  • #136   24. mar 2012 SOL? Hvor? Her er diset, jeg føler mig forbigået smiley

  • #137   24. mar 2012 White

    Der er masser af os der ikke har nogen fortjeneste ved at være imod skodavl osv. men alligevel er det. Det argument er altså ved at være gammelt!


  • #138   24. mar 2012 Og her skinner solen også, det er såååå dejligt vejr :o)

  • #139   24. mar 2012 Mamma

    Jeg er i Jylland og vejret har været strålende siden i morges :o)


  • #140   24. mar 2012 Poo to you too!

    (et par piger kommer i eftermiddag, vi skal ha' snobrød og pølser :o))


  • #141   24. mar 2012 White

    Vi udtaler os alle ud fra egne standarder og begreber - uanset om man taler racer, mishandling, foder, halsbånd, avl. Det kan du nok heller ikke sige dig fri for.

    Og netop fordi det er et offentligt og ikke veninder om et køkkenbord oplever vi jo at forskellene for hvad man syntes er godt/skidt er så store.


  • #142   24. mar 2012 Mamma
    Næh, jeg befinder mig lidt nordvest (tror jeg nok) for København. Men her er da håb, de sidste to dage så det også sådan her ud til først på eftermiddagen, men SÅ blev det lækkert smiley


  • #143   24. mar 2012 White der bliver spurgt:

    Skrevet: 23-03-2012 10:45:28

    White
    Så er der noget mere, jeg er gået glip af (meget sandsynligt). Hvem arbejder på, at her bliver plads til alle? Og hvordan?

    Det har vi ikke fået svar på endnu.


    Dernæst skriver du at kennelmor omtaler skodavlere osv. der påstår du det ikke er generelt - men jeg kan ikke se det er direkte eller personlig henvendelse til nogen,
    ergo må det være generelt ment.

    Så derfor vil jeg da gerne ha en forklaring på hvad der gør det andet end generelet for jeg er da vist gået glip af noget her ?


  • #144   24. mar 2012 White, mener du så, at alle os der er opdrættere ikke må udtale os, fordi ligemeget hvad vi siger, så er det for egen vindings skyld?
    For pokker da, så er der godt nok mange der ikke må sige noget eller give udtryk for deres meninger!!!

    Jeg bliver ved med at påstå at her inde er meget skodavl og andet kritisabelt - og jeg siger det generelt, andet er ikke tilladt.


  • #145   24. mar 2012 Jeg er heldigvis ikke opdrætter. Ejer 2 steriliserede tæver, så det er udelukket. Jeg er HELT enig med Kennelmor og nej, jeg taler jo så IKKE ud fra egen vindings skyld.

    Men jeg "angriber" også hundehandlere, hvalpefabrikker, avl på syge hunde, avl på unge hunde, alt for mange kuld på en enkelt tæve osv. Og for mig er det flintrende ligegyldigt hvilken klub de hører til eller om det er tavleløst!!


  • #148   24. mar 2012 *Bare et rygte jeg har hørt - faktigsk flere steder fra , men ser og fornemmer da i praksis , at der sker en del for at der netop skal være plads til alle... ;o)*

    Så rygter er ok? Bare de ikke kommer fra "de forkerte"??



  • #149   24. mar 2012 White lige præcis der skal være plads til alle - og ytringsfriheden skulle vi også have ifølge reglerne, men er problemet så ikke at dem der siger de ikke kan være her er dem der selv vælger at reagere negativt på meninger som vi reelt set har ret til at have.

    Du siger jo selv der er blevet plads til alle, dertil kan jeg kun sige nej og det bliver der heller aldrig som tingene ser ud.

    Der er enten ikke plads til dem der udtaler sig for dansk hundehold/for hundens bedste ve og vel eller også er der ikke plads til dem der tager generelle holdninger personligt og pisker en stemning op om det og gør det personligt.
    Og her er det så det går galt.
    Det er en lang proces og kræver meget af både den ene og den anden lejer, uanset hvad ændringer HG kommer med kan og vil det ikke ændre noget som helst på det faktum.

    Ændringer kan være med til at gøre processen hurtigere ikke andet.


  • #150   24. mar 2012 Så vil jeg også lige påpege jeg ikke avler med er imod avl som ikke er hensigtsmæssigt for tæven eller de kommende hvalpe.

    Så nu mener jeg vel også din påstand for egenvinding er et personligt angreb på mig ?
    Så nu skal jeg gå spedalsk og svine andre eller dig til for at kører personlig hetz ?
    Måske bare pm en HA om at få en tur i fryseren sådan rent forebyggende ?
    Eller måske gå til personligt modangreb ?

    Tjaaaa det er sådanne udtalelser der ødelægger HG ikke folks holdninger.


  • #151   24. mar 2012 ikke med, men "men imod"

  • #152   24. mar 2012 Ryan F :

    Hvem er det der ikke har plads til at være her på HG ??

    Det har jeg skrevet og du får ikke mig til at putte navne på, jeg falder ikke i her


  • #153   24. mar 2012 White, jeg synes ikke rigtig du svarer på det der bliver spurgt om, nemlig, om du mener, at alle os der er opdrættere ikke må udtale os, fordi ligemeget hvad vi siger, så er det for egen vindings skyld?


  • #154   24. mar 2012 Jamen som sædvanlig strøer du om dig med anklager og påstande, men vil så alligevel ikke diskutere dem - det er vel ikke svært at svare på det generelt - med mindre altså man ikke KAN svare og er løbet tør for argumenter.

  • #155   24. mar 2012 White excactly my point

    Jeg syntes ikke du bliver personlig men du forsøger at få det kennelmor skriver til at virke personligt.

    Og nej jeg har ikke noget at klage over nogen steder.

    Du påstår der er plads til alle og så er min påstand det er der ikke, jeg har skrevet hvem generelt og så spørger du stadig om hvem ergo må du jo ønske en konkretisering og den får du ikke da det er imod reglerne.

    men jeg skal gerne gøre klart endnu engang DER ER IKKE PLADS TIL DEM DER HAR EN MENING DER KAN VIRKE PROVOKERENDE PÅ DEM DER AVLER UHENSIGTSMÆSSIGT PÅ DERES TÆVER OG DEM SOM AVLER MED CHANCE FOR DEFEKTER PÅ HVALPENE, DA DET ÅBENBART TOLKES SOM UDHÆNGNING AT HAVE EN MENING OM DET.

    efter min mening er det IKKE udhængning men oplysning, det er jo så op til køber om hvem de vil lytte til, hvor meget de vil betale for hvalp og hvordan de vil holde hund. Men forum er nu engang om hunde så jeg syntes da personligt det er med at få så mange meninger om hundene og deres velfærd som muligt for antallet af meninger vs. andre meninger er jo med til at give andre en ide om hvad der evt. er korrekt hundehold og avl.


  • #156   24. mar 2012 Enig Iben. Velkommen til hundehandlere, skodavlerne, løgnerne, snyderne, dyremishandlerne , hundehandler : HG er blevet fattig, og kedelig. Kedelig ved at hundehandlere, skodavlerne, løgnerne, snyderne, dyremishandlerne mm.nu frit kan reklamere for sig selv, uden ot nogle brugere kan fortælle om faren ved disse.


  • #157   24. mar 2012 @ white, som jeg læser Ryan´s første defimition med ikke plads til alle, så er det at forstå på den måde.... at nogen evt skriver en tråd, disse får nogle svar, de opfatter nogle af disse svar spm værende for kritiske, de læser dem i en tone de måske ikke er skrevet i, og de mener sig derfor provokeret selvom indlægget er skrevet mde hundens/racens bedste for øje....nogle TS lader dette passere, andre skirver måske en lidt vred reaktion, som så igen får et lidt vredt indlæg tilbage (fordi man jo ikke er enige), dette gør at TS klager over anden bruger, evt flere gange, og så er der dermed brugere der pludselig ser sig frosset, eller truet med udsmidning....

    Jeg føler (og kan fornemme en del med mig), at der en tid herinde er blevet taget for meget hensyn til de klager de "nærtagende" ved ikke hvorledes jeg skal betegne dem), men at de er blevet hørt lidt for meget på af admin/ha, og dette så har gjort at andre brugere har følt sig nødsaget til at begrænse deres deltagelse.... dette gør så at HG ikke bliver for alle, da der er nogen der i en tid har kørt den der med at klage over bestemte brugere blot ved cahmcen for at de pippede forkert....

    Så derfor er vi nogen der mener det har udvilket sig til et HG, ikke for alle... IIkke fordi de ikke må være her, men fordi råderummet er blevet så snævert at de føler de ikke kan være her da deres kommentarer af nogen vrides og vendes i jagten på at fange dem i noget der så igen kan klages over, måske ed den dagsorden at de ender med at blive smidt helt ud....

    Kroget forklaring . . . men er enig med Ryan.. . . jeg synes også af og til det ville være befriende i en tråd at måtte skriver F.. Fa.... da osv


  • #158   24. mar 2012 Hanne, det er lige sådan det hænger sammen!!!

    ... og det var ikke kringlet eller kroget at fostå !


  • #159   24. mar 2012 hanne M : Lige i øjet smiley

  • #160   24. mar 2012 Ja, det må man vist godt skrive *C* - det er jo faktuel viden.

  • #161   24. mar 2012 Herpes er en virus smiley bare lige for at gøre det klart smiley
    Og nødvendigvis ikke en kønssygdom


  • #162   24. mar 2012 Jamen du fremmer absolut intet *C* - men havde du nu været opdrætter, så havde situationen åbenbart været en hel anden - så kunne de bemærkninger nemt være misforstået.

  • #163   24. mar 2012 eller også havde det ikke KM

    Det er jo ikke til at finde rundt i når nu
    Positiv * Positiv = Positiv
    Positiv * Negativ = Negativ
    Negativ * Positiv = Negativ
    Negativ * Negativ = Positiv


  • #164   24. mar 2012 Jamen her skal være plads til alle jo - og det du skriver opfatter jeg bestemt ikke negativt - tværtimod smiley

  • #165   24. mar 2012 Nemlig C for uanset om et indlæg er lavet positivt eller negativt er den anden faktor jo ubekendt

  • #166   24. mar 2012 man skal bare lige huske at det måske ikke er med vilje at ting forstås anderledes end de er ment.... at vi sidder med forskellige forudsætniger indenfor kommunikation..

  • #167   24. mar 2012 @ C, kan man så teste på andet end DNA om en hund har herpes.... ikke fordi det er relevant for mig . . . men da jeg sidste forår søgte efter sort skotte tæve hvalp var jeg skrevet op til hvalp nogle steder hvor der var parret, oplevede et par gange, og hørte når jeg talte med opdrættere at tæverne gik tomme, eller de fødte dødfødte, og der taltes om at der havde været herpes virus blandt skotter... synes også jeg hørte nogen tale om en tast af en art, men hørte ikke ordentlig efter....

  • #168   25. mar 2012 Det har jo vist sig at 60 - 80 % af alle hundene har Herpes virus og dermed herpes i kroppen.
    Det kan man finde ud af med en blodprøve.
    Det man ikke ved er hvornår Herpes er i udbrud. Og her kan problemer med tomme tæver og dødfødte eller svage hvalpe opstå.
    Derfor kan man bruge at vacc. tæven mod Herpes. Herpes forsvinder ikke men man kan forhindre problemerne.


  • #169   25. mar 2012 @ C og Peter, takker for info lidt udenfor trådens oprindelighed... smiley

Kommentér på:
Forskel?

Annonce