{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Behøver hjælp og argumenter {{forumTopicSubject}}

Min kære mand, som forøvrigt er meget billigt til salg i dag, har set CM udtale at man skal kastrerer alle hanhunde fordi de lider 2 gange om året. og selvom jeg syntes at CM gør mange gode ting så mener jeg ikke at han har ret i hans udtalelse om kastration, men manden herhjemme som jo også er amerikaner og forøvrigt ingeniør som skal have videnskablige beviser på alt er helt tilfreds med CM udtalelse og vil ikke høre på mine argumenter ej heller hvad dyrlægen sagde generelt om kastrationer da jeg var på info møde på dyrehospitalet.
Så nu behøver jeg hjælp med gode argumenter og links til hvorfor man ikke skal kastrerer. Jeg vil selvfølgelig kastrerer hvis Peanut vil lide når tæverne løber men det ved vi ikke endnu og manden vil ikke vente.
Vær sød jeg vil ikke diskuterer CM og hans metoder nævnte kun hans navn fordi manden tror på alt han siger.
Hjælp Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behøver hjælp og argumenter
  • #1   12. apr 2012 ''som forøvrigt er meget billigt til salg i dag''

    Loool!

    Men det emne er da vist uddebatteret herinde smiley


  • #2   12. apr 2012 stinne

    Han ville aldrig se det komme...


  • #3   12. apr 2012 Spørg manden, om det gælder alle hankøn, for så kan du jo bestille tid til ham med det samme.
    Måske det får manden til at tænke lidt, og du kan slippe for at sælge ham billigt. smiley he he


  • #4   12. apr 2012 I USA er den primære holding at alle tæver og hanhunde skal neutraliseres hvis de ikke skal bruge i avl. Men deres problemer med herreløse og uønskede hunde er også stor.

    Jeg kan ikke komme med nogle gode grunde til ikke at kasterer en hanhund, med mindre at han er nervøs og usikker.


  • #5   12. apr 2012 Hunde med underuld kan give problemer ved kastrering. Underulden kan gå helt amok.

    Men ellers er det dælme første gang, jeg har hørt en mand sige, at mandlerne skal smutte.


  • #6   12. apr 2012 Chiko god ide :-))
    AboutMyDogs. Peanut er kun usikker når vi går i mørket og eks skraldespandene står ude, eller hvis jeg skramler med gryderne i køkkenet ellers er han vist meget tryg, Vil hilse på alt og alle når vi er ude og gå, så jeg mener ikke han er hverken nervøs eller mere usikker end en hvalp på 8 mdr er. Jeg gider bare ikke have en hund der bliver doven og fed :-))


  • #7   12. apr 2012 Julie han har ikke underuld.
    Ja det fortalte jeg også manden at det plejer være omvendt, manden siger nej, kvinden siger ja, men hans svar var det er jo en hund og det er synd når den skal lide fordi den ikke må parre sig.


  • #9   12. apr 2012 Der burde være rigelige argumenter i denne tidligere tråd:

    http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=508048

    Jeg ved godt amerikanerne stort set neutraliserer alt, de snitter også stemmebåndene på larmende hunde, de er sgu halvtossede på nogle områder de amerikanere.


  • #10   12. apr 2012 Altså den myte med at hunden bliver doven og tyk den holder ikke det er hvad folk gør dem til. Deres stofsskifte ændre sig lidt så hunden måske ikke behøver så meget mad, men hvis man gør som man plejer så er hunden lige så aktiv som den var inden.

    Det er rigtig at deres pels kan ændre sig men det er dog ikke ved alle det sker.

    Ud fra det lidt du skriver lyder det ikke til at din hund er usikker.


  • #11   12. apr 2012 Man skal tænke over at de vilkår vi tilbyder vores hunde er langt fra naturlige vilkår så derfor kan det være forluftig at neutralisere sin hund for at den slipper for at blive frustreret over ikke at kunne gøre som dens instinker siger.

  • #12   12. apr 2012 Det jeg synes er værst, er at andre hunde, har svært ved at kønsbestemme en kastreret hanhund.
    Det gør ondt, når jeg ser kastrerede hanhunde, der igen og igen bliver humpet af fertile hanner og det stakkels dyr står bare og ser frustreret ud og aner ikke, hvad den skal stille op smiley


  • #13   12. apr 2012 Kirsten: det er ikke kastreringen skyld- det er en dårlig ejer, som ikke passer på sin hund og losser de andre hunde ned.
    Men ja, der er ofte kønsforvirring. Min er meget mere interesseret i kastrater end tæver nogle gange. Også en af grundene til, at min ikke bliver kastreret. Han vil ikke have, at andre hunde snuser til ham, og hvis han dufter af dame- ja så ville det ende i slagsmål konstant


  • #14   12. apr 2012 Kirsten: Det syntes jeg så også er en fejl af ejeren af hunden som gør det, i min verden så skal en hund ikke have lov til at humpe andre hunde hvad enten det er en tæve, hvalp, steriliseret tæve, hanhund eller kastereret hanhund.

  • #15   12. apr 2012 Hehehe, ja vil nok også sige at man hører at amerikanerne snitter alt smiley
    Det er da ikke alle hanhunde der reagerer så slemt på damerne i den tid. Vi havde engang en hanhund på besøg, og vi anede ikke Raija var i løbetid, da hun er meget renlig og sådan. Men hannen anede ikke hun eksisterede, vi opdagede det ved at hun lagde op til ham og han bare smuttede fordi det var da ikke interessant.
    Jeg har hørt eller læst et eller andet sted at hunde også bliver erfarne med det og at de kan lære at styre det. Men det skal jeg ikke skrive under på ;p Jeg ved ikke meget om avl, aldrig prøvet det og kommer nok heller ikke til hehe.


  • #16   13. apr 2012 Julie P og AboutMyDogs- M - Helt enig at hanhundene ikke skal humpe noget som helst, men rykkes ned, men jeg har det nu stadig svært med de intetkønshanner.

    Forstår ikke man vil have en hanhund, hvis man ikke gider arbejde med det den indeholder på godt og ondt.
    I en naturlig flok, vil nogle hanner også opleve frustration over tæver i løb, ikke alle får lov at parre.

    Solva - Jeg har besøgt en amerikansk opdrætter af gravhunde, en ret speciel oplevelse.
    Hun havde mange, men der lød kun nogle halkvalte underlige gjæf, alle havde fået fikset stemmebåndet og hun var fuldstændig uforstående overfor min forargelse.

    Jeg har oplevet, at erfarne avlshanner kun interesserer sig for hunhunde i de få dage, hvor de er højløbske.




  • #17   13. apr 2012 Amerikanerne har i det hele taget ret underlige forhold til dyr.
    Ved også de i flere stater piller/opererer klørene af kattene, så de ikke kan krædse i tapet/møbler.
    Måske de i stedet skulle nøjes med tøjbamser. Dem kan de da stille væk, hvis de generer dem.


  • #18   13. apr 2012 Kan kun være enig i at mange amerikaner har et mærkelig forhold til dyr. Ved også at i det store byer er det meget almindelig at have et hundetoilet i lejligheden til mindre hunde lige som en katte bakke da hunden langt fra bliver luftet hverdag.

    Har det faktisk også lidt svær ved Victoria Stillwill, for de fleste af de "problem" hunde hun kommer ud til er hunde som ikke får deres daglige lufteture. Og selvfølgelig bliver hunde mere rolige og afbalanceret når der bliver indført faste rutiner. Men der er så en helt anden snak.


  • #19   13. apr 2012 Lider hunde mere end mænd når der er lukket for det varme vand:o?:D

    vores han hund blev kastareret fordi han stod oppe i sofaen og skreg ud af vinduerne når han ville ud og parre sig og da vi ikke skal bruge ham i avl og der også var tale om hundeloven så kastarerede vi ham:)

    hvilket er det bedste valg vi tog..han blev for det første mere rolig og afslappet..han kan enes og gå med han hunde..dog er det stadig ham der har magten. men han føler sig ikke truet og bider heller ikke. han ændre heller ikke dicideret adfærd når tæver er i løbetid..dog prøvede han at humpe vores tæve da hun havde sin første løbetid..men ved ski ikke om han vidste hvad det gik ud på da det var i hovedet han gjorde det:)

    hvis han ikke vil hører på hverken dyrelægen eller andre..eller ej dig så vil jeg nok slå i bordet og sætte ham på plads en gang for alle og vise ham hvem der bestemmer og hvor skabet skal stå!! det plejer at virke:D


    (nooooot)


  • #20   13. apr 2012 *chiko* god ide med tøjbamserne:)

  • #21   13. apr 2012 Køb dette blad: http://shop.dogtraining.dk/magasin-2003-2009-101/7-aargang-2009-90/nr-1-februar-2009-452.html

    Læs artiklen om neutralisering, dyk ned i kildehenvisningerne. Så får han sit dokumentationsfix og er forhåbentligt blevet klogere.


  • #22   13. apr 2012 Tak CH det vil jeg gøre
    Christina Med, ..ja jeg må vel tage de skrappe midler i brug. Jeg vil også kastrerer ham hvis han gør som din gjorde, men jeg har ikke set nogle tegn på at han "lider" kun en gang har han da han mødte en høj løbsk tæve til træning har han hylet og det var fordi tævens ejer ikke vidste at hendes hund var løbsk så de fik lov til at snuse og hilse, det har jeg nu lært herinde at man ikke skal, men har endnu ikke prøvet om det virker da vi ikke har mødt flere løbske tæver endnu.
    Manden mener ikke jeg kan se om han vil lide når hans sexualdrifter er igang , han sammenligner ham med mennesker der jo kan kontrollere deres, og derfor kan han lide uden at jeg opdager det.jeg derimod mener at hvis han får problemer så viser han dem, da han ikke som hund har en menneskelig spær og derfor vil forsøge springe på alt.
    Hvad mener I???


  • #23   13. apr 2012 Jeg mener at din mand laver nogle tossede projiceringer ;o)

    Hvis en hund ligefrem lider under sin egen kønsdrift så er man ikke det mindste i tvivl om det.


  • #24   13. apr 2012 Altså hvis hunde kan lide når de ikke får lov at parre sig.
    jamen så var det garanteret hvad min han hund følte da han stod i sofaen og skreg ud i hele gaden når de 3-4 tæver som boede ved siden af var i løbetid. men det var ikke sådan så han rendte rundt og græd hele tiden..
    ´
    så ærligt talt vil jeg ikke vide hvad tegn jeg skullle kigge efter ellers:S men nu dette også vores første han hund og han blev som sagt kastraret plus han var et år da vi fik ham så må melde pas med de gode råd.

    måske skal i give det lidt tid og holde øje med hvordan han reagere også derefter vurdere og tage beslutningen..måske viser han jer et tegn på at han faktisk "lider":)


  • #25   13. apr 2012 'CH' ja jeg ved og dem kan jeg takke CM for :-)))
    Christina Med, ja jeg har også sagt at vi skal vente for måske viser han at han "lider" og så er det til dyrlægen, men manden siger hvad hvis vi ikke kan se det det betyder jo ikke at han ikke lider, her mener jeg jo hvis han ikke viser noget så lider han ikke. Logik for dværg høns men ikke ham :-))


  • #26   13. apr 2012 vil sige vi i kvarteret og hundeskoven gennem det seneste årstid har mødt en han hund, lige fra han var halvstor hvalp nok 6-8 måneder rendte han efter alle tæver, totalt frustreret og kunne slet ikke koncentrere sig om andet, uanset om tæven var i løb eller ej..... han blev kastreret for en lille måneds tid siden i en alder af ca 15 måneder, han er bare blevet en helt ny hund, drøner nu rundt og leger med de andre, er glad og til at komme i kontakt med, så nogen hjælper det altså også....dens stress niveau er helt klart kommet på et helt andet niveau...

  • #27   13. apr 2012 hanne M hvis jeg havde eller får en sådan hund, så ville jeg også kastrerer med det samme, min nabo har haft samme problem med hendes og det har også gjort en kæmpe forskel efter han er blevet kemisk kastreret ( han skal kastreres rigtigt om nogle måneder) jeg er ikke modstander af kastration men jeg mener der skal være en grund som i dit eller min nabos tilfælde.

  • #28   13. apr 2012 @ mamma, ja det synes jeg dybest set også, har aldrig haft han hunde, men er det ikke nogen gange sådan at får de evt problematisk opførsel lidt senere så er det noget med at jo ældre de er jo mindre er succes raten for hvor god effekt det har, eller har jeg opfattet det helt forkert ?

    Står lidt i den samme situation med min yngste tæve, den ældste har er træls påvirkning af løbetid, og hun bliver steriliseret på mandag... men den yngste har kun været i løb en gang, og er egentlig bare blevet roligere, men jeg overvejer alligevel at sterilisere hende for at få den bedste forebyggende effekt på diverse underlivslidelser, og jo ældre hun er når det sker jo mere går man glip af rent procenttuelt af det forebyggende, men hun fejler jo rent faktisk ikke noget, eller har dårlig opførsel.... tænker bare at nogen gange er effekten formindsket ved at vente .....


  • #29   13. apr 2012 Ja har også hørt at man ikke bør kastrerer for sent, men Peanut er 8 mdr så jeg har noget tid til at observere ham. Jeg havde en tæve for 30 år siden og den var ikke neutraliseret og havde ingen problemer, men havde jeg en tæve idag og vidste hvad jeg ved idag om de positve ting der er ved sterlisering ( alle de kræftformer de slipper m.m ) så tror jeg at jeg havde gjort det. Men puha jeg syntes det er en svær beslutning .:-)

  • #30   13. apr 2012 Øhh.. Jeg er imod, efter en lang samtale med mine dyrs læge. Jeg ville nemlig også kasterere, inden denne samtale.
    Nu har jeg en pige i løb, og en stor dreng. Jeg har tænkt, jeg må tage det som det kommer, hen ad vejen, og ingen problemer, er vel så store, at de ikke kan løses med lidt energi.
    okay det er ikke sjovt det her, ja det er synd for ham... Men det varer tre uger i det hele, og jeg synes stadig, han skal forblive en rigtig dreng. I samvær med andre hunde, er det bedre med en "rigtig dreng" . Jeg har også en kastereret, så jeg ved det. Endvidere sagde mine dyrs læge, at langhåret racer, ofte bliver matte i pelsen, når de er kastereret. Det kan jeg huske mine forældres hunde har været, men jeg har aldrig vidst, at det var det der var årsagen. Det var også meget fedtet, sådan så man skulle vaske fingre, bare man rørte dem.
    Næste gang jeg har løb her, vil jeg sende ham på ferie, og således at jeg ser ham hver dag.
    Han skal aldrig kastereres, han er en stolt rank hanhund. som er mild og rolig.


  • #31   13. apr 2012 Linda, den med pelsen har jeg aldrig hørt, men nu du nævner det så har jeg da mødt hunde med fedtet pels uden at tænke over at det har en sammenhæng, Godt argumnet, tak nu skal der googles fakta til mande :-))
    Peanut er nemlig langhåret.


  • #32   13. apr 2012 Selv tak.. Ja han har det hårdt 2 x 3 uger om året... Uden hans kugler, ville han have det hårdt hele året smiley

  • #33   14. apr 2012 Hvis hanhunden lider under at der er tæver i løb så er man ikke i tvivl. De kan ikke lade som ingenting.
    Har hørt at hvis man skal kasterere så er det også bedst at gøre det efter hunde er 9 mdr. da det ellers kan påvirke deres vækst så det får lidt længere ben end normalt. Jeg kan desværre ikke lige finde den undersøgelse som er blevet lavet på det som bekræfter det.
    Men ja jo længere tid man venter jo mindre gavnlige effekter kan man risikere at få.


  • #34   14. apr 2012 AboutMyDogs,
    Hvis hanhunden lider under at der er tæver i løb så er man ikke i tvivl. De kan ikke lade som ingenting
    Det er også mit argument men det tror manden ikke på. Jeg må lede efter den dokumentation smiley
    Han skal under ingen omstændigheder kastreres før han er 12 mdr.


Kommentér på:
Behøver hjælp og argumenter

Annonce