{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Hypotetisk spørgsmål {{forumTopicSubject}}

A & B er søskende - samme mor, men hver sin far. De har hver fået en barn C & D, som er jævnaldrende.
Det vil jo så sige, at rent blodmæssigt er C & D "kun" halvfætter/kusine".

Min tanke er så:
Vil det være velset i dagens samfund, hvis de evt. blev kærester, blev gift osv.? Er det egentligt lovligt?

Jeg ved det ikke, derfor spørger jeg.
Jeg er ikke sikker på hvordan jeg selv ville se på det, hvis det var i min familie, men nu er det rent hypotetisk spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hypotetisk spørgsmål
  • #1   30. apr 2012 Du må gerne gifte dig med din kusine / fætter i danmark selvom de er hel fætre og kusiner.. Velset er det ikk, men lovligt

• #2   30. apr 2012 i mine øjne er det stadig ligeså forkert som hvis de havde været hel fætter/kusine...

• #3   30. apr 2012 Altså min kusines kusine og fætter (altså på den anden side af den jeg er på) de er "ren" kusine og fætter gift og har tre børn. De er danske og har været kærester siden de var en 14-15 år, og de har aldrig fået af vide at de ikke måtte. Min ex mand var også min grand fætter, altså vores bedstefædre var brødr. Det vidste vi dog ikke da vi begyndte at kæreste:-).

• #4   30. apr 2012 Lige tæt nok vil jeg sige, men lovligt.

• #5   30. apr 2012 Jeg ved ikke hvordan jeg ville tage det, hvis min datter og nevø pludselig fandt sammen. De er i forvejen glade for hinanden, men ser ikke hinanden så tit.
    (måske er jeg lidt inspireret af deres første møde i 2 år i går)

Altså på en måde kan jeg se det praktiske i det, da "det jo blir i familien", men det ville osse virke underligt, hvis min nevø pludselig blev min svigersøn.
    Og jeg ved jo heller ikke hvordan samfundet og resten af familien ville se på det.

• #6   30. apr 2012 det er fuldstændig lovligt og jeg tror ikke min familie ville sige så meget til det, ud over nogle skæve smil og man skulle jo nok lige vænne sig til det, men fordømme det, tror jeg ikke min familie ville

• #7   30. apr 2012 Det er sket ret ofte i min kæreste's familie de er egentlig også sigøjnere så måske derfor det er mere normalt?

Men her er stort set alle de ældre kærester eller gift med deres kusine/fætter eller grand fætre og kusiner..

• #9   30. apr 2012 Jeg har gået på skole med en pige, hvis forældre var fætter og kusine. Hun og hendes søskende var alle ramt af "fiskehud", da begge forældre var bærere af dette gennem deres familiære ophav...

Moralsk ser jeg ikke noget forkert i fætter/kusine, men man skal godt nok være sikker på, hvad man risikerer at nedarve...

• #10   30. apr 2012 Det er lovligt.. Og efterhånden nogenlunde velset i og med at vi har mange forskellige racer her i dk.
    Jeg har et vennepar som er gift fætter og kusine (Anden etnik baggrund) Hvilket jeg personligt synes er lidt underligt, men - Det der forekommer mig mest provokerende, er at de ligner hinanden på en prik !!! Den ene har bare en barm hvor den anden ikke har..

• #11   30. apr 2012 Kender et pæredansk par (nu dog skilt), fætter/kusine. Ingen problemer der, tror da heller ikke der var nogen der havde ondt i enden over det.
    Ej heller da de fik deres børn. (Som i øvrigt er sunde og raske)

• #12   30. apr 2012 Trine L: Hvad er fiskehud?

- Jeg vil nok ikke se så negativt på det. Kærlighed er kærlighed, men det kan nok give problemer med at få børn, og at børnene KAN i teorien lide af indavlsproblemer.
    Dog ville jeg aldrig gifte mig eler kæreste med et familiemedlem. :o)

• #15   30. apr 2012 Pia. Sæd donere har et doner nummer. Så hvis to regents glas børn skulle finde sammen, så kan de finde ud af om de er søskende hvis de har samme doner nummer. smiley

• #17   30. apr 2012 Ja, det er jo lige det:-). Men rent hypotetisk kunne en mand eller kvinde jo også godt være utro og lave børn som måske vil ende med kun at have en biologisk forældre. Og hvis den utro ikke er opmærksom på de det. Kunne der jo også være et søskende par der blev kærester. smiley

Kommentér på:
Hypotetisk spørgsmål

Annonce