Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maniodepressiv/Bipolar.
  • #2   9. maj 2012 Hvad er spørgsmålene, har levet et helt liv med depresion

• #3   9. maj 2012 så måske kan jeg hjælpe

• #4   9. maj 2012 1: Hvor lang tid har jeres mani og jeres depression varet hver? Er det uger, eller måneder? (Mani og depression er "op- og nedture" der skifter igen og igen)
    2: Hvilken medicin er i kommet på? Hvilke bivirkninger oplevede i?
    3: Hvordan fandt jeres læge ud af det?
    4: Hvordan kan det hænge sammen med skolen?

Jeg elsker: Jeg har også selv depression, der er dog en del debat med lægen om at jeg måske er bipolar, og dermed fejldiagnosticeret. smiley

• #6   9. maj 2012 A&M: En Maniodepression er en livslang sygdom. Jeg tror at du led af en normal depression, som alle får når de får foretaget en abort. Om den er frivillig, eller kroppen selv siger fra. :o)

• #7   10. maj 2012 Min onkel er manio depressiv med psykotiske tendenser og har været det i flere år. Han har både været indlagt på psykiatrisk og været stærkt medicineret for det.
    Han blev dog helt følelsesløs på medicinen, så han valgte selv at stoppe i og med han har en søn.
    Idag er han uden medicin, og er med årene blevet super god til selv at mærke når han skal holde sig for sig selv og hvornår han kan være sammen med folk.
    Han har en del temperement også, hvilket ikke ligefrem gør sygdommen nemmere at leve med, men han klarer det super flot.
    Han har haft skiftende arbejde og er egentlig berettiget til pension, men han føler ikke at han har lyst til det. Han har lige fået tilbudt en fast stilling på det arbejde han har været på som afløser, så det er super for ham.

Vi er en ret tæt familie, i og med min familie på min mors side er ret lille. Så min onkels sygdom har fyldt en del, dog fylder den ikke så meget mere da han selv er blevet ret god til at kontrollere det.

• #8   10. maj 2012 jeg arbejder med mennesker med bipolar lidelser, så send mig en PM og jeg skal svare på nogle af dine spørgsmål

• #9   10. maj 2012 når man er manisk, så er man helt oppe og køre, og kan alt i verden. Man tror man er verdenmester i alt.
    Når man så har depressionen er man modsat helt i kulkælderen og kan ingenting.

• #11   10. maj 2012 Jeg har bipolar lidelse, jeg er ikke manisk men kun depressiv, mine perioder varer 3-9 uger og der er ikke noget bestemt interval i mellem dem.

Jeg har taget uddannelsen som kordegn i en god periode, gik op til sygeeksamenen

I øjeblikket er jeg på vej ud af en depression.

Af medicin får jeg 30 mg Mianserin , 40 mf citoprelam , 750 mg Lithium karbonat, det er det antidepresive, 45 mg oxepam fordelt på 3 dosis og til natten 25 mg truxal.

Af bivirkninger har jeg desværre kraftig vægtøgning, ekstra tørst og rysten på hænder.

Jeg har levet de sidste 42 år på den måde og har indtil for 3 måneder siden haft arbejde.

Min nye læge tog en prøve og sendte mig videre til vores distriktspsykiatri men inden jeg hørte fra dem røg jeg ind i 6 uger for at blive stabiliseret.

Man kan godt have arbejde og tage en skoleuddannels man skal bare bruge mere tid

.

• #12   10. maj 2012 Jeg vil vove den påstand, at der er forskel på om man bliver udsat for noget i sit liv, som f.eks. abort, der bliver nævnt her, som giver en depression, eller dem som lever år ud og år ind med maniske og depressive perioder.

Jeg kan ikke sidestille en "midlertidig" depression med diagnosen Manio/depressiv. Har selv en mor som igennem hele sit liv har været manio/depressiv, så jeg har oplevet og kender de perioder hvor hun er oppe og nede.

• #13   10. maj 2012 Min morfar led voldsomt af det.
    Og behandlingsmulighederne var dårlige dengang - det eneste han fik var Lithium og i perioder nogle dårlige anti-depressiver.

Hans perioder forandrede sig igennem livet - da han var ung varede de kort og han havde allermest lange perioder uden påvirkning af sin sygdom. Som han blev ældre var perioderne i måneder ad gangen og symptomerne blev mere og mere udtalt.
    Han var altid voldsomt depressiv omkring jul.

Om sommeren var han manisk - købte og solgte, var skruppeløs og ubehagelig. Han var ellers verdens dejligste menneske...

Hans sygdom udviklede sig langsomt men sikkert henimod reelle psykoser, som prægede nogle af de sidste år han levede.

Det er en grim sygdom - jeg håber at behandlingen er blevet bedre.

Kommentér på:
Maniodepressiv/Bipolar.

Annonce