1.018 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Maniodepressiv/Bipolar. Maniodepressiv/Bipolar.
Er der nogen herinde der har erfaring med, eller selv har bipolar sygdom, der kan svare på nogle spørgsmål?
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
jan 2008
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
2: Hvilken medicin er i kommet på? Hvilke bivirkninger oplevede i?
3: Hvordan fandt jeres læge ud af det?
4: Hvordan kan det hænge sammen med skolen?
Jeg elsker: Jeg har også selv depression, der er dog en del debat med lægen om at jeg måske er bipolar, og dermed fejldiagnosticeret.
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Han blev dog helt følelsesløs på medicinen, så han valgte selv at stoppe i og med han har en søn.
Idag er han uden medicin, og er med årene blevet super god til selv at mærke når han skal holde sig for sig selv og hvornår han kan være sammen med folk.
Han har en del temperement også, hvilket ikke ligefrem gør sygdommen nemmere at leve med, men han klarer det super flot.
Han har haft skiftende arbejde og er egentlig berettiget til pension, men han føler ikke at han har lyst til det. Han har lige fået tilbudt en fast stilling på det arbejde han har været på som afløser, så det er super for ham.
Vi er en ret tæt familie, i og med min familie på min mors side er ret lille. Så min onkels sygdom har fyldt en del, dog fylder den ikke så meget mere da han selv er blevet ret god til at kontrollere det.
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.900
Når man så har depressionen er man modsat helt i kulkælderen og kan ingenting.
jan 2008
Jeg har taget uddannelsen som kordegn i en god periode, gik op til sygeeksamenen
I øjeblikket er jeg på vej ud af en depression.
Af medicin får jeg 30 mg Mianserin , 40 mf citoprelam , 750 mg Lithium karbonat, det er det antidepresive, 45 mg oxepam fordelt på 3 dosis og til natten 25 mg truxal.
Af bivirkninger har jeg desværre kraftig vægtøgning, ekstra tørst og rysten på hænder.
Jeg har levet de sidste 42 år på den måde og har indtil for 3 måneder siden haft arbejde.
Min nye læge tog en prøve og sendte mig videre til vores distriktspsykiatri men inden jeg hørte fra dem røg jeg ind i 6 uger for at blive stabiliseret.
Man kan godt have arbejde og tage en skoleuddannels man skal bare bruge mere tid
.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Jeg kan ikke sidestille en "midlertidig" depression med diagnosen Manio/depressiv. Har selv en mor som igennem hele sit liv har været manio/depressiv, så jeg har oplevet og kender de perioder hvor hun er oppe og nede.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og behandlingsmulighederne var dårlige dengang - det eneste han fik var Lithium og i perioder nogle dårlige anti-depressiver.
Hans perioder forandrede sig igennem livet - da han var ung varede de kort og han havde allermest lange perioder uden påvirkning af sin sygdom. Som han blev ældre var perioderne i måneder ad gangen og symptomerne blev mere og mere udtalt.
Han var altid voldsomt depressiv omkring jul.
Om sommeren var han manisk - købte og solgte, var skruppeløs og ubehagelig. Han var ellers verdens dejligste menneske...
Hans sygdom udviklede sig langsomt men sikkert henimod reelle psykoser, som prægede nogle af de sidste år han levede.
Det er en grim sygdom - jeg håber at behandlingen er blevet bedre.
Maniodepressiv/Bipolar.