2.181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Min bankrådgiver tænker selv??? Min bankrådgiver tænker selv???

Hej

Jeg er selvstændig og har både min private konto og min erhvervskonto i samme bank. Når der er minus på min private konto, så kan min bankrådgiver godt finde på at flytte penge fra min erhvervskonto og over på min private selvom jeg har sagt at han IKKE må gøre det. Hvad søren gør jeg??? Må han godt bare gøre det selvom jeg har sagt at han ikke må?
Han sender heller ikke et brev ud om det eller ringer til mig, han gør det bare. Det kan dog godt ske at han sender et brev, men det er satme sjældent at han gør det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min bankrådgiver tænker selv???
  • #1   10. maj 2012 smiley smiley :O øøøhm !

• #2   10. maj 2012 det må han IKKE.. ring til afdelings lederen, og gør opmærksom på problemet..
    de 2 kontoer har intet med hinanden at gøre..

• #3   10. maj 2012 Hell no vil jeg sige!

• #4   10. maj 2012 Ring og klag til hans overordnede. Og bed om en ny bankrådgiver

• #5   10. maj 2012 Det er sgu lige før - de gange jeg har sagt det til ham siger han "jamen Stine du må ikke have overtræk på din konto"
    Men det har jo INTET med mit erhverv at gøre. Jeg er så træt af det. For det er noget bøvl uden lige

• #6   10. maj 2012 Det må han ikke. Nøj, jeg ville flegne på tværs hvis min bankrådgiver gjorde det, kan lige forestille mig hvilket rod i regnskabet det ville give.

• #7   10. maj 2012 Det er så bøvlet og han gør det bare så tit. Jeg sidder lige med det sidste af regnskabet og er ved at græde snot fordi jeg har kan se at han har gjort det to gange i sidste kvatal

• #8   10. maj 2012 Har haft samme problem, mine kontoer imellem, det gør det komplet umuligt at holde styr på ens egne plusser og minusser, forbrug og muligheder:-(

Efter at have klaget til min rådgiver af flere gange, skrev jeg en skriftlig klage til afdelingen, blev efterfølgende ringet op af den overordnede, som jeg havde en meget laaang og alvorlig snak med. Siden er der sjovt nok ikke blevet pillet ved mine kontoer, selvom den overordnede holdte på at det var i deres gode ret.

• #9   10. maj 2012 Det tror jeg ikke han må - det er jo 2 ting der skal holdes adskilt. Hvis du nu havde en opsparing selv, så tror jeg måske godt de måtte flytte penge - men da ikke mellem erhverv og privatkonto.

• #10   10. maj 2012 Skift bank, hvis de ikke kan forstå at de ikek må gøre det.

• #11   10. maj 2012 det er vist lige som ægte par der har også været problemer med at en bankrådgiver har flyttet penge fra en konto til en anden og hvis der ikke er blevet gjort opmærksomt på at der ikke må flyttes penge mellem konti er det meget udbredt. men når du har sagt fra skal din bank følge dit ønske

• #12   10. maj 2012 Hm nu ved jeg ikke hvordan det er med erhvervskonto...
    MEN de må faktisk godt gøre det med private konti!
    Jeg havde engang minus da jeg skulle købe skolebøger (-2500 kr.), min mor havde så lovet at hun gerne ville låne mig pengene til dette!

Samtidig havde jeg penge på min børneopsparing, som vi alle ved giver gode renter - denne konto kan man hæve fra men IKKE sætte penge ind på igen efter barnet er blevet 18 år.
    Min bankdame har så flyttet pengene uden min tilladelse og jeg ringer så op og skælder ud, hun flytter (MEGET modvilligt) pengene tilbage da jeg er ekstrem sur over de mistede renter og at hun bare har gjort det!

Jeg bad hende for fremtiden om IKKE at rykke penge over uden min tilladelse, men det viser sig faktisk de har fuldt ud ret til det smiley

• #13   10. maj 2012 Stine
    Synes du skal bede om en skriftlig bekræftelse på at I har aftalt der IKKE skal flyttes penge - ellers sig du skifter bank, så skal de nok få fingeren ud af røven!

• #14   10. maj 2012 Jeg har siddet i bank og man må, som du har været ude for Maria D, gerne overføre i mellem en kundes privat konti eller i mellem erhverv ..
    Men ikke i mellem privat og erhverv .,
    - Jeg ville straks ringe til afdelingens chef og brokke mig ..

• #16   10. maj 2012 Få fat i afdelingslederen, privatkonti må ikke sammenblandes med en erhverskonto

• #17   10. maj 2012 Er det et A/S eller et I/S firma??
    For når det er I/S eller enkeltmandsvirksomhed er erhvervskontoen jo egentlig også en privat, da man selv hæfter for alt? smiley

• #18   10. maj 2012 Det har jeg desværre også været ude for, at der blev rykket rundt imellem min erhvervskonto og den private lønkonto, som officielt står i min mands navn. smiley

• #19   10. maj 2012 a ) bed om en overtræks margin på den konto der af og til går i minus...

b) Har en gang været ude for det samme, må indrømme at jeg ringede talte pnt men bestemt og bad dem undlade at administrere mig fremover, ellers skiftede jeg bank... det er ikke sket siden

• #20   10. maj 2012 Jeg må ringe og skrige af dem i morgen....

• #22   10. maj 2012 Han må ikke bare flytte med mindre du har bedt om det..

• #23   10. maj 2012 Maria D: Det er rigtigt at man selv hæfter hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, men regnskabet skal helst køre separat ellers bliver det noget værre rod. smiley

• #24   10. maj 2012 Maria D - Selv hvis det havde været 2 private kontoer må banken altså ikke bare flytte penge rundt imellem ens kontoer som det lyster dem..

• #25   10. maj 2012 Stefan: Nej, men det bliver meget mere besværligt hvis man skal til at overføre penge frem og tilbage mellem konti og især hvis bankrådgiveren ikke giver besked om det. Han giver hende ekstra arbejde.

• #28   10. maj 2012 Det er rigtig nok, men så må de jo finde en løsning, istedet for at han tager sagen i egen hånd så at sige.

• #30   10. maj 2012 Min rådgiver gjorde det mellem to af mine private konti.

Jeg fortalte ham pænt at jeg gerne selv ville bestemme om jeg ville flytte mine penge eller om jeg ville betale renter for et overtræk. Hvis han blev ved måtte jeg jo flytte pengene til en anden bank. Så stoppede det.

Men jeg tror jeg ville bede om en anden rådgiver hvis du har sagt det og han ikke hører efter. For mig ville jeg ikke have et ordentligt forhold så,, og så må der en anden til.

• #31   10. maj 2012 smiley

Jeg har iøvrigt skiftet bank pga. en næsten modsat situation, hvor fejlen var på deres side, min rådgiver ikke kunne finde ud af at tænke selv og var så oven i købet var flabet og foreslog at hvis jeg ikke var tilfreds med servicen, så ville hun da foreslå at jeg opsagde mine konti.

Og det gjorde jeg så. smiley

• #33   10. maj 2012 Nete G: Det er mellem en privat og erhverv der er tale om her ..
    Og altså ikke i mellem to private .

• #34   10. maj 2012 Katrine
    Fik ikke svar på om det var et A/S firma eller I/S, men HVIS det er et enkeltmandsfirma (I/S) så hæfter man jo selv for økonomien? Derved tror jeg godt de må ligesom med private konti!

Kan sagtens se det er noget rod med opgørelse osv, men så hedder det vel bare en "frivillig indbetaling"? smiley

Kommentér på:
Min bankrådgiver tænker selv???

Annonce