{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Hjemme på land igen ;) {{forumTopicSubject}}

Så er ferien slut, har været hjemme i 2 timer og Shorty ligger og snorker for vildt... tror ikke vi får liv i ham før engang omkring tirsdag *ggg*

Det har været en fantastisk tur, både for os og for hundene ( billeder bliver lagt ind senere - også på FT spaniel Diana´s profil )
Vi har skam også brugt ferien til noget fornuftigt... Shorty er blevet trænet meget i at gå pænt selvom der går en anden hund ved siden af ham og 9 ud af 10 gange går han pænt nu ;))
Desuden har jeg fundet vejen til succes til indkald og andet træning, men vil da gerne lige høre jer om i har noget kritik til denne metode :

indebærer : 1 tennisbold og en pose pølser i skiver.

For at få opmærksomhed fra Shorty/Diana kastede jeg bolden ned i jorden og greb den igen, når hunden(e) kommer på plads gav jeg en godbid og begyndte at træne hunden(e).
Ved Diana var bolden nok den der lokkede mest hvorimod ved Shorty var det godbidderne, han har lært at komme på plads når tennisbolden bliver vist ( for så får han jo en godbid ;)))
Hvilket jeg personligt synes er en kanon idé da han på den måde holder kontakten med mig når han går løs og bliver mere modtagelig for mine kommandoer smiley
Han har været så glad for den måde at samarbejde på at han fik en snu idé en dag vi lå i havn :

Vi gik op for at tisse og småtræne inden vi skulle sejle ud og efter lidt træning bad jeg ham om at gå ud at tisse, han tøffede lidt rundt og tissede så endelig, da jeg kastede/greb bolden kom han på plads og fik en godbid, vi gik lidt videre og jeg bad ham om at tisse igen, hvilket han gjorde men det var hurtigt hen til den første busk, tisse og tilbage på plads uden at jeg havde haft bolden fremme, han fik endnu en godbid. Vi trænede lidt videre og gik så tilbage til skibet.. og så lurede Shorty den.. han gik ved siden af mig, løb hen til den nærmeste ting, kneb et par dråber ud og gik direkte på plads for at afvente en godbid og sådan blev han ved en 3-4 gange hen til skibet, også selvom han ikke kunne få mere ud *ss* Man gør vel alt for en godbid *gggggg*

Indlægget blev da vidst lidt langt *sss* ... anyway, ville bare fortælle at jeg er tilbage og at Shorty er blevet en rigtig skibshund smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemme på land igen ;)
Kommentér på:
Hjemme på land igen ;)

Annonce