{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Aggressiv sælger {{forumTopicSubject}}

Kender I mon det?

Skulle i dag købe en mobillader til telefonen og går ind i en forretning i Rosengårdscenteret.

Her får jeg bestilt min vare, den bliver fundet og jeg skal til at betale. Så starter festen. "Hvilket abonnement har du nu"? Svar: Jeg er ikke interesseret i at skifte. "Vores er helt sikkert billigere" Svar: Jo, men jeg er stadig bundet i det nuværende. "Hvilket abonnement er det så?" Svar: Det er telmore og jeg er godt tilfreds, jeg er ikke interesseret i at skifte. Når jeg skal skifte, så undersøger jeg markedet. Jeg vil bare gerne købe den lader der nu. "Men vi kan tilbyde et langt bedre abonnement end de andre...."
Svar: Nej, nu må du altså holde, du skal ikke sælge mig et abonnement, jeg skal ikke skifte og kan alligevel ikke rumme salgstalen nu....

Og så fremdeles...

Fortæl mig - VIRKER det virkelig? På mig har det betydet - efter jeg en gang før har oplevet en temmelig aggressiv salgsstrategi, at jeg aldrig kommer til at sætte mine ben i den forretning igen.

Hvad siger I? Og Jer, der er sælgere - gør I sådan - og får I noget ud af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv sælger
  • #1   11. jun 2012 Det ville også virke bagvendt på mig....

  • #2   11. jun 2012 Stopper dem meget hurtigt med at sige enten tier du stille og sælger mig den vare jeg vil have, ellers går jeg nu

  • #3   11. jun 2012 ÅH det er SÅ træls!

  • #4   11. jun 2012 Jeg hader de sælgere. Har oplevet at jeg blev taget fat i fordi jeg ville gå videre.

  • #5   11. jun 2012 Ja det virker netop fordi han er så aggressiv smiley mange mennesker bukker under og siger - så lad mig da høre eller ligefrem bliver presset ud i køb..

  • #6   11. jun 2012 Kim, så er spørgsmålet bare - hvor mange bliver helt væk næste gang?

    Jeg tvivler virkelig på, at det kan betale sig for forretningen.

    Jeg har i øvrigt oplevet samme sted, at blive totalt ignoreret, da man fandt ud af, at vi ikke skulle handle telefon her og nu, men at vi kun var der for at forhøre os og få vejledning.
    Ærligt talt, burde ikke være der, den gode sælger dukkede op?


  • #7   11. jun 2012 Også bagvendt her...min kæreste og jeg har oplevet en bilsælger der var på samme måde. Han opnåede bare et bilsalg mindre selvom tilbuddet var ret så fristende smiley

    Har selv været sælger og praktiserede på ingen måde disse salgstrick...ved ikke hvad han ville formå at få ud af det...han kan åbentlyst ikke læse sine kunder. Gad vide om han er professionslønnet eller om de har en salgs konkurrence kørende smiley


  • #8   11. jun 2012 Jeg er før blevet presset ud i køb... Men jeg kommer så aldrig tilbage til butikken igen... Derfor jeg sjældent handler alene, fordi jeg ved jeg ikke kan tackle sådanne aggressive mennesker =)
    Har dog stået i situationen før lige med abbonement, hvor jeg sagde, jeg da gerne ville have en billigere deal, da jeg lige nu ikke betalte noget overhovedet (arbejdsbetalt... Altså, det er den ikke, men det er hvad jeg svarer =) ), så hvis de ville give mig penge for at have min telefon, var det da fair nok...
    Den virker =)


  • #9   11. jun 2012 CH>>> Det er nemlig lige der den rigtige gode sælger tager fat i jer og fortæller jer alt hvad i vil vide, for så er han/hun faktisk 100% sikker på i vender tilbage til ham/hende når i er klar til at købe...

    Man husker altid de dårlige pressende sælgere og husker så endnu mere på dem der er de rigtig gode... smiley


  • #10   11. jun 2012 Sådan en virker heller ikke på mig. Jeg har også telmore, og kan ikke finde noget, der er billigere til mit behov:-) Tror nok, at jeg var gået derfra uden oplader.

    I går blev jeg ringet op af en telefonsælger, han ville gerne sælge mig nogle magasiner om hus, have og mad. Jeg sagde til ham, at det ikke havde interesse, så spurgte han om jeg da aldrig lavede mad og bagte kager, mit svar var, at jeg er skide god til at bage og lave mad, og at jeg ikke har brug for "gode" råd i et eller andet blad, som jeg alligevel ikke gider læse. Han opgav kampen til sidst:-)


  • #11   11. jun 2012 På mig virker det stik modsat, og jeg går totalt i baglås. Jeg har oplevet situationer, hvor jeg ender med at sige: Svaret er NEJ, jeg er IKKE interesseret! Og fortsætter vedkommende har jeg spurgt, om de simpelthen ikke forstår ordet "nej". Dér plejer den så at stoppe smiley Jeg bliver både irriteret og provokeret over en sådan fremfærd.

  • #12   11. jun 2012 Jeg ville ha sagt "Hvis du ikke forstår et nej, så gider jeg ærligtalt ikke engang handle med dig" og så var jeg gået og kørt i Bilka eller lign. efter en oplader

  • #13   11. jun 2012 Forresten, når spørgsmålet lyder: Må jeg spørge, hvor du har abonnement, forsikring whatever henne. Så svarer jeg: Ja, det må du gerne, du får bare ikke noget svar smiley

  • #14   11. jun 2012 Lise-Lotte, det var dælme også fristende - men vi havde fartet rundt for at finde den åndsvage lader, så jeg orkede det ikke. Og heldigvis fik jeg da til sidst ham til at fatte, at jeg altså IKKE var interesseret i et abonnement lige nu.
    Og det bliver så heller ikke ham, der skal sælge mig et, når jeg skal have nyt, det har han da sikkerhed for....

    I øvrigt en god en, TrustNoOne - den der med arbejdsgiverbetalt... smiley

    Kan i øvrigt anbefale, at når man går forbi en sælger af benzinkort, der spørger til om man har et kort at sige: JA! smiley

    Eller følge min ellers så tålmodige mand i dag efter oplevelsen med den ihærdige sælger... En mand fra Top Danmark sagde da vi gik forbi ham: Har I tid et øjeblik hvortil min mand svarede: NEJ!
    smiley


  • #15   11. jun 2012 Hos mig virker det ikke. Jeg bliver lige modsat og stædig. Og de får ikke solgt noget til mig.

    En dag i Kvickly, stod der sådan en stand med noget mobil noget.. Jeg skal så til at gå forbi og finde de vare jeg skulle have, jeg syntes selv jeg viser ret tydeligt i mit kropssprog at jeg har travlt og jeg er ikke intereseret, da der nærmest springer en sælger ud foran mig.

    Så siger han, var det noget med en gratis mobil? Jeg siger nej og går videre. Så følger han efter og siger, "Sagde du lige nej til en gratis mobil?!" Så sagde jeg ja det gjorde jeg, mens jeg stadig går irriteret videre.
    Så spurgte han om jeg ikke ville høre mere?! Så sagde jeg at NEJ det ville jeg ikke, for hvis jeg ville havde jeg selv henvendt mig og desuden skulle jeg hverken have ny mobil eller nyt abonoment og selv hvis skulle ville det ikke blive der!!

    SÅ klappede han i og jeg kunne gå videre.


  • #16   11. jun 2012 Prøvede os noget irriterende på Roskilde Dyrskue. Har lige købt billet og er lige kommet ind til dyrskuet sammen med min søster. Vi stiller os så ind til siden og jeg tager min mobil og vil ringe til mine forældre som os er til dyrskue og høre hvor de er.

    Ser godt ud af øjenkrogen at der kommer en dame tæt på mig og forsøger at få øjenkontakt men jeg ignorere og venter på min mor tager mobilen. I det samme min mor tager sin mobil og jeg begynder og snakke med hende, spørger hende damen om jeg ikke vil have en folder om et eller andet? Whaaat!!

    Fik i min arrigskab taget den her folder ud af hånden på hende og vendte så ryggen til og snakkede så med min mor. Det er sku irriterende sådan noget.


  • #17   11. jun 2012 Du kan os sige at du kun bruger avisen til at tørre r*v i smiley

  • #18   11. jun 2012 Ja det har de helt sikkert smiley

  • #19   11. jun 2012 Jeg bliver absolut ikke sur, men nyder til gengæld at rykke dem rundt i managen smiley sad engang fast i kø og en viasat sælger ringede.. det endte med at han selv havde stofa, ikke kunne lide viasat og da han spurgte til allersidst svarede jeg bare 'nej men tak fordi du underholdte mig i mens jeg sad i kø' -) og normalt står så aggressive sælgere udstationeret så man ved aldrig hvor man møder de sataner smiley

  • #20   11. jun 2012 Hm...
    Nu har jeg en hvis forståelse for sælgeren, da jeg selv har været tlf. sælger og de bliver altså VURDERET på deres salg, og de skal opnå X antal salg pr. vagt...

    Det kan godt være han har været ekstra aggressiv hvis han ikke har fået nået sit mål. Dog er det rigtig at JA det er møg træls og jeg bliver også selv irriteret!

    Det skal lige siges jeg fungerede bestemt ikke som telefonsælger da jeg sluttede samtalen efter første Nej tak. Det sælger man desværre ikke på smiley


  • #21   11. jun 2012 Lige det her var jo altså ikke et telefonsalg. Og jeg havde formuleret præcist hvad jeg var der for, og handlen var jo gennemført.

    Jeg må indrømme, at jeg INGEN forståelse har for den måde at sælge på. Han erhverver jo ikke kunder, tværtimod.

    Jeg blev så tilstrækkeligt irriteret, at jeg fik lyst til at henvende mig til firmaet for at beskrive oplevelsen...


  • #22   11. jun 2012 CH
    Nej præcis - jeg er også selv sælger og tvinger bestemt ikke folk til noget... Men de der i telefon butikker er altid aggressive synes jeg :S

    Jeg synes bestemt du skal skrive at du synes det var en ubehagelig oplevelse og at det fik den modsatte effekt! Dog tror jeg ikke det hjælper, for de bliver simpelthen trænet til at være ret så bidske - af hvad jeg har hørt!


  • #23   11. jun 2012 Jeg har ikke prøvet det selv. Men jeg er selv salgsassistent elev og kunne ikke drømme om at gøre det på den måde. Har kunden sagt "nej" er det et nej.

  • #24   11. jun 2012 lige med hensyn til telefon sælgere:

    http://www.vibrugerikke.dk/

    det er virkelig sjovt;)


  • #25   13. jun 2012 Lizette: Hahahahha, dem vil jeg klart til at bruge smiley
    Vi bruger ikke rengøring/hygiejne/personlig udvikling/kunder smiley


  • #26   13. jun 2012 Maria, så må du sku lade være med at købe gulerødder smiley

  • #27   13. jun 2012 Hæhæ smiley

Kommentér på:
Aggressiv sælger

Annonce