{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandpine
  • #1   17. jun 2012 Ring til lægevagten og få piller som er til smertestillende. Da jeg flækkede en tand en weekend, fik jeg nogle, som skulle tages sammen med alm smertestillende, og de hjalp en del bedre end alm. smertestillende.

  • #2   17. jun 2012 Hvis det er virkelig voldsomt, synes jeg ikke, piller hjælper. På apoteket kan man købe noget nellikeolie, som man væder noget vat med og tygger sammen om der, hvor det gør ondt. Det bedøver fuldstændig efter ret kort tid. Det er dog vigtigt, det ikke rører tandkød, da det ætser, men det kan i jo høre om på apoteket. Ellers, hvis det virkelig er slemt, er der ingen anden vej end tandlægevagten. Nu ved jeg ikke, hvor I bor, men i København er det lige ved Østerport. Det koster et vagttillæg, men de par gange, jeg har benyttet mig af det, har det været alle pengene værd. De laver ikke nødvendigvis det hele, men sørger lige for at få fjernet evt betændelse, så man igen kan trække vejret og få en lur, til man kan komme til den rigtige tandlæge.

    God bedring til kæresten. Tandpine er noget af det værste, jeg ved smiley


  • #3   17. jun 2012 Det ser ud som om, han skal til Esbjerg og, at de kun behandler mellem 10 og12

  • #4   17. jun 2012 Hvis det er pga.betændelse så gurgl munden i en blanding af ½vand og ½ brintoverilte, det tar "trykket" og dermed de værste smerter så man kan holde ud at være til.
    God bedring til kæresten.
    PS. Denne blanding er også effektiv mod halsbetændelse smiley


  • #5   17. jun 2012 Panodil og ipren er 2 forskellige aktive stoffer der kan blandes for større effekt

  • #6   17. jun 2012 Rigtigt Keld, den metode bruges også på hospitalerne og lign.institutioner, men man skal passe på med Ipren hvis man har tendens tilfor meget mavesyre og/eller mavesår.
    Har selv mavesår derfor bruger jeg altid min først omtalte metode. smiley


  • #7   17. jun 2012 Åh stakkels stakkels Kris =(

    Agurk virker smertelindrende, og det samme gør ingefær.. men det bedste der virker er tandlægen =)


  • #8   17. jun 2012 LOOOL. Nina ;o))))

  • #9   17. jun 2012 pamol og ipren 2stk af hver giver en god lindring, det må tages i akutte tilfælde hver 4 time

  • #10   17. jun 2012 Man må/BØR altså ikke ta 4 piller af gange, højst 1 af hver hver 4time. Men forstår godt at man kan ta flere når man har tandpine eller ørepine for det GØR forbandet ondt.

  • #11   17. jun 2012 Man kan sagtens tage 2 pamol og 2 ipren samtidigt, det sker der intet ved, men der skal gå 4 timer imellem hver gang man tager.

    Tandpine kan lindres ved at tage en cl vodka holde det i munden ved tanden, så længe som muligt, det gør kort varigt ondt, men bedøver tanden i op til 1½ time, vodkaen spyttes ud igen. Nellike olie bedøver også, det kommes på tanden med en vatpind.


  • #12   17. jun 2012 LOOL. Anne, Så foretrækker jeg IGEN min brintoverilte blanding, den virker og man får sgu også afbleget bisserne lidt mens man gurgler smiley
    Vodkaen ville jeg nok komme til at drikke så jeg glemte tandpinen smiley


  • #13   17. jun 2012 Han mangler faktisk det meste af hans tand, hans plump er faldet ud smiley
    - vi har prøvet med vodka, det bedøvede fint i et par minutter.

    - agurk? Det har vi ikke prøvet smiley heller ikke ingefær. Det vil jeg proppe i munden på ham. smiley

    - han tog 2 pinex, og 1 ipren igår. Og her til morgen har han taget to pinex til morgen.


  • #14   17. jun 2012 stødt indefær blandet i lidt madolie så det bliver en grød.. smørres på hvor det gør ondt - helst ikke på tungen, det er ret stærkt ; )

    Hils suddeladefrøen og sig god bedring, aaaawww og aeae =)


  • #15   17. jun 2012 Jeg ville Aldrig proppe hverken agurk eller ingefær eller noget andet op i en tand hvor plomben mangler det kommer bare til at gøre ti gange så ondt, det sir sig selv.så Mia hvis du ikke vil blive uvenner med ham så råder jeg dig til at lade være. smiley

  • #16   17. jun 2012 Klorhexidin er nu noget bedre at skylle munden med, end brintoverilte er.

  • #17   17. jun 2012 Det var der ikke noget der hed da jeg opdagede min mirakelkur for et halvt liv siden smiley
    og mage har det som du ved sådan at når noget virker så holder man ved det. Smiler


  • #18   17. jun 2012 Brintoverilte gør ofte tingene værre.

    Og klorhexidin bliver også anbefalet af tandlægen smiley


  • #19   17. jun 2012 Sidste gang jeg havde tandpine brugte jeg Raki (tyrkisk brændevin) til at skylle munden med, og da jeg skyllede hyppigt og sank i stedet for at spytte, blev livet efterhånden til at holde ud.

  • #20   17. jun 2012 Vi har klorhexidin - det skyller han med efter han har spist, eller drukket cola. Han siger det også dæmper det lidt.

    Keld - uhm.. Vi har ikke rigtig noget raki smiley

    Nina - Han siger maange tak, og giver dig en kæmpe møz på albuen smiley

    Anita - håhå.. Han prøver sig frem, jeg gør intet ved ham! smiley


Kommentér på:
Tandpine

Annonce