7.746 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

Tandpine!!!! Tandpine!!!!

Hvad gør man?
Når tandlægen ikke kan tage en ind før imorgen....
Når panodiler blandet med ipren ikke virker...
Hele kraniet føles som om det er ved at eksplodere.

Jeg kan ikke finde ro. Jeg har en konstant smerte i hele venstre side af munden + under tungen og ned af halsen. + en knaldende hovedpine.

Da jeg ikke kunne komme til i dag, så kunne jeg ikke få noget smertestillende på recept.

<b>Please sig at nogen har et fif, så man kan overleve smerterne til imorgen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandpine!!!!
  • #1   7. nov 2007 du skal ringe til din tandlæge og sige, at du har tandpine, og hvis de ikke kan give dig en akkut tid, så har de nogle smertestillende som de kan give dig

• #2   7. nov 2007 Ring og forlang at komme til....
    Det gjorde jeg engang.... en akut rodbehandling.... f... hvor gjorde det ondt.... Jeg sagde simpelthen bare at de var nødt til enten at hive min tand ud eller behandle den med det samme... jeg kunne ikke holde det ud til næste dag... så fik jeg en akut tid....

• #3   7. nov 2007 Hvis jeg var dig ville jeg ringe til en anden tandlæge, når jeg har haft meget tanpine plejer jeg altid at komme til samme dag.

• #4   7. nov 2007 uuuuhhhhh.... det gør ondt hva.... din stakkel...
    prøv med en snaps... lad den gurgle godt i munden.. og ved tanden der gør ondt... det bedøver..... tro mig... har været i din situation... rigtig god bedring..*SS*

• #5   7. nov 2007 Jeg kommer lige oppe fra tandlægen af... De ville ikke tage imod mig... Der var kun en tandlæge der, da resten var på kursus... og klinikdamen sagde at hun ikke måtte skrive recept....

• #6   7. nov 2007 Så vidt jeg husker, er der da noget, der hedder tandlæge-vagten ligesom lægevagten, som kan tage én med de akutte ting?

• #7   7. nov 2007 tandlægevagt? gad vide om jeg kan få nummeret på oplysningen... mon ikke det er meget dyrere..

• #8   7. nov 2007 Har lige checket på Google, og den er god nok. Hvert amt har en tandlægevagt, hvor man kan møde op uden tidsbestilling.

• #9   7. nov 2007 Her er den på Fyn:

Fyn

På Fyn har borgerne adgang til en tandlægevagt på Heden 7, 5000 Odense C (ved siden af lægevagten) og kan kontaktes på tlf. 65 41 45 51.

• #10   7. nov 2007 på sundhed.dk står der at man kun kan ringe i weekenden mellem 9 og 12...

• #11   7. nov 2007 har lige ringet... tlf svaren siger at man kun kan komme til i weekenden og søndag/helligdage ;o(

• #12   7. nov 2007 prøv at have koldt vand i munden...ellers tag til vagtlægen .... min kæreste fik udleveret ketoganer, da han tud brølede og han ikke kunne være nogle steder...de slog ham helt ud til næste dag han kunne gå til tandlægen...

• #13   7. nov 2007 ja det er godt nok træls en skam du ikke bor tættere på mig så havde jeg gladeligt hjulpet dig. nå back to work

• #14   7. nov 2007 Hey...
    Har for noget tid bøvlet med tandpine...
    smertestillende virker ik særlig godt på tom mave fandt jeg ud af og man kan også have taget for mange piller så de ik virker smertestillene mere...
    en go ide er at tage på apoteket og købe nogle piller som er disedret til tandpine... håber jeg kunne hjælpe lidt, kan godt forstille mig hvordan du har det...

• #15   7. nov 2007 Indtil du kommer til tandlæge kan jeg foreslå at hælde lidt havregryn og vand i en skål og sætte det i micro et par minutter...
    Så hæld det i en plast-pose og vikl et viskestykke om...
    Og så hold det på der hvor det gør ondt...

Det lærte jeg af min mormor, og det virker godt mod smerterne... smiley

Men jeg vil også sige at du skal ringe til en anden tandlæge og få en tid med det samme...
    Rigtig god bedring med dig....

• #16   7. nov 2007 er du fra fyn ?

• #17   7. nov 2007 ja jeg er fra fyn.... har ringet til 5 tandlæger nu... ingen kan tage mig ind akut....
    ved den sidste spurgte jeg hvad jeg så kunne gøre... hun sagde at jeg ikke rigtig kunne gøre noget ;o(

• #18   7. nov 2007 Jeg arbejder selv hos en tandlæge. Og tit når man har smerter pga tænderne, får man inbuprofen 600 mg. Dem kan man ikke købe i håndkøb. Men du kan købe dem i 200 mg, og så bare tage 3 på en gang. Det havde jeg gjort hvis jeg var dig...!

• #19   7. nov 2007 henrik og rikke: Jeg var på apoteket på vej hjem. Hun sagde at det bedste jeg kunne gøre var at tage 2 panodiler og 2 ipren samtidigt....

Men kan man godt købe ibuprofen 200 mg. i håndkøb?

• #20   7. nov 2007 Ja det kan man, og det skal du prøve... Bare tag 3 på en gang...

• #21   7. nov 2007 henrik og rikke: tusind tak. Jeg tager fluks på apoteket...

• #22   7. nov 2007 Men det er der jo ikke nogen grund til, hvis panodil + ipren hjælper...

• #23   7. nov 2007 henrik og rikke: Det virker ikke... er prøvet...

Men nu mødte jeg lige min nabo på opgangen... hun havde nogle ibumetin 600 mg.
    Tror du jeg kan tage dem?

• #24   7. nov 2007 Du kan købe noget på apoteket noget gele som er smertestillende og smører på tanden og det er i håndkøb jeg kan ikke huske hvad det hedder men jeg brugte det imod smerter pga visdomstænder...

• #25   7. nov 2007 C&J: problemet er at jeg ikke kan lokalisere smerten... det føles bare som et smertehelvede i hele den ene side...

• #26   7. nov 2007 Ja så kan du bare tage en af dem, og se om det ikke virker...

• #27   7. nov 2007 Jeg har prøvet at tage en, så håber jeg det hjælper...

Har slet ingen anelse om hvad der er galt med tænderne... Det gør bare ondt!

• #28   7. nov 2007 så ring til lægevagten og få nogle ordentlige smertestillende...

• #29   7. nov 2007 C & J: jeg har lige fået de der ibumetin af min nabo... de er på recept... så jeg håber de fjerner bare lidt af smerten...

• #30   7. nov 2007 De skulle gerne tage det værste...

• #31   7. nov 2007 Jeg synes ikke at de er særlig gode dem du har fået jeg har en gang taget dem pga blærebetændelse og det hjalp intet.

• #32   7. nov 2007 Jeg har det samme bare tandlægeskræk oven i så jeg ikke tør tage til tandlægen.

Dolol og panodil, 2 af hver sammen. Dolol kan du ringe til din læge og få udskrevet. Sig du har en blottet nerv og du ikke kan holde smerten ud og så på apoteket. De andre piller virker ikke en hat. Dolol er dog udstyret med en rød trekant da man kan blive lidt sløv af dem.

• #33   7. nov 2007 Jeg giver det et forsøg ellers hopper jeg sgu op til lægevagten....

Denne smerte er ikke til ar rende rundt med... ligger i sengen under min dyne... Føler mig helt hjælpeløs.

• #34   7. nov 2007 lige pt. har jeg spist 2 panodiler, 2 ipren og en ibumetin...
    så der må sgu da snart ske et eller andet....

Jeg er slet ikke så meget for alle de piller... men kan sgu heller ikke holde smerten ud...

Ja det kunne være man skulle overveje at skifte tandlæge... kan jeg bare ikk lige overskue nu... skal bare at droslet de smerter ned på et niveau, så det er til at holde ud...

og tænk jeg aner simpelthen ikke hvad det kan være...

• #35   7. nov 2007 Hehe jeg har prøvet alt med mine tænder, stå på hovedet, skylle med brændevin, skylle med ren sprit osv osv. Er en kænmpe kylling/læs paranoid psykopat når det drejer sig om tandlæger.

• #36   7. nov 2007 Jeg kan slet ikke mærke om det er en tand det er galt med eller flere... det gør bare så skide ondt!

Kan heller ikke forstå, hvis det er betændelse, for er lige stoppet med pencellin pga. noget andet....

• #37   7. nov 2007 Se nu lige om de ikke virker.... Det er meget forskelligt hvordan piller virker på folk. Så at de ikke virker på nogle kan man ikke regne med... Hvis de ikke virker skal du ringe til vagtlægen eller din egen læge. Og så kan de måske hjælpe dig, når du forklare dem det hele.. Du havde forhåbenligt fået en tid i morgen.. Tror at det enten er er et hul der er gået ind til nerven (rodbehandling) eller måske en visdomstand...

• #38   7. nov 2007 Har du fået dine visdomstænder...??

• #39   7. nov 2007 jeg har fået fjernet 2 visdomstænder... en forneden i højre side og en til venstre foroven (i den side hvor det er galt).... jeg har så en visdomstand der ligger vandret i venstre side forneden... kan det være den?

Begge de visdomstænder forneden lå/ligger vandret... den ene er blevet opereret ud for flere år siden...

• #40   7. nov 2007 Det kan meget vel være den...!!!

• #41   7. nov 2007 Specielt hvis den ligger lidt dumt... Og det kan gøre rigtig meget ondt med sådan en visdomstand...

• #42   7. nov 2007 Jeg har været MEGET af den slags igennem.

Du skal tage til lægen og få noget antibiotika eller penicillin.

Grunden til at den penicillin, du har taget, IKKE har virket på betændelsen ved tænderne er, at det nok er en anden form for penicillin.
    Du skal have noget mod bakterier, som kan leve uden ilt.

Ja, de danske tandlæger har sgu ikke forstand på en skid, og de er SÅ ufølsomme !

Til fremtiden, så prøv at kigge her:
    http://www.avmintand.dk/

Selv bruger jeg en tandlæge i Sverige.
    Har prøvet mange forskellige i DK - de duer bare ikke til noget !!!

• #43   7. nov 2007 Henrik og Rikke: ja måske er det den... men forstår bare ikke hvorfor det så både gør ondt i over-og undermunden... og ned af halsen og under tungen...

• #44   7. nov 2007 Det kan sagtens strække sig meget sådan en smerte... Er du hævet nogle steder i munden, eller udvendigt på kinden...? Hvornår har du sidste været til tandlæge..?

• #45   7. nov 2007 Line:
    Jeg har hørt meget om tandlæger i Sverige.... men jeg har ikke mulighed for at tage til Sverige sådan lige...

Synes det ville være endnu mere skidt, hvis jeg skulle til Sverige, hvis der opstår noget akut som nu...

Jeg har både fået primcelin (staves?) og decilin (staves?) for betændelse.... Men prøver da lige og ringe til min læge...

• #46   7. nov 2007 Henrik og Rikke: jeg er hævet på kinden (sagde klinikdamen) og med tungen føler jeg en stor forskel på venstre og højre side i munden... men kan ikke rigtig komme til at se så meget, da det gør så afsindig ondt.

Jeg var sidst til tandlægen i August... Jeg går hver halve år til tjek...

• #47   7. nov 2007 Tror meget på at det er visdomstanden så, håber at pillerne hjælper dig...

• #48   7. nov 2007 Henrik og Rikke:
    når jeg bider mine tænder sammen , så føles det som om at bidet ikke passer ordentligt sammen i venstre side...
    Meget mærkelig følelse af at kunne mærke smerte, men samtidig være halv følelsesløs...

• #49   7. nov 2007 Da jeg havde en visdomstand, der generede, havde jeg bare hovedpine.
    Men har også prøvet en sådan smerte, som du beskriver - man kan ikke være nogen steder. Årsagen var betændelse.

Om min tandlæge i Sverige kan jeg sige:
    Hun kan tage mig ind med 1 dags varsel.
    Hun er YDERST professionel.
    Hun er MEGET omsorgsfuld og forsigtig og venlig.
    Hun laver, hvad JEG beder om.
    + Behandling koster kun ca. 1/3 af, hvad det koster herhjemme - heri er medregnet transporten med tog + færge. Og så er det beløbet FØR Danmark betaler SIN andel. Konsultation, røntgen og bedøvelse er GRATIS!

• #50   7. nov 2007 Line hvad er det for en tandlæge, hende vil jeg gerne høre mere om

• #51   7. nov 2007 Line, man kan altså ikke bare sige, det er betændelse... Og at fordi du kun havde ondt i hovedet med din visdomstand, så er det sådan for alle...

Christina hvis visdomstanden trykker på de andre tænder, kan det godt føles som om man ikke kan tygge ordenligt sammen. Da de jo så rykker en lille bitte smule... Har pillerne stadig ikke hjulpet noget...? For så kan du måske lige ringe til din læge

• #52   7. nov 2007 jeg har lige hvilt mig et par timer.... men jeg har stadig meget ondt... mon vagtlægen kan give mig noget stærkere....

• #53   7. nov 2007 Så har vagtlægen givet mig tradolan... det skulle meget gerne gøre, at jeg kan sove i nat ;o)
    Det satser jeg på.

Men er ved at være en smule nervøs for hvad tandlægen kan finde på at gøre ved mig imorgen ;S

• #54   7. nov 2007 **Mette** .:
    Min tandlæge hedder Tatiana Tirpak.
    Hun arbejder hos Olymia-tandlægerne i Helsingborg.
    Du kan finde dem på det link, jeg satte ind tidligere...

• #55   8. nov 2007 ej troede ikke det var muligt at få flere smerter end i forvejen..! Kan først komme til kl. 12.15 ved tandlægen...

suuuuuk hvor har jeg bare ikke sovet godt i nat ;o(

• #56   8. nov 2007 nå nu har jeg været ved tandlæge..... vandretliggende visdomstand den er helt gal med....
    Den skal desværre opereres ud...
    Jeg har kun fået pencellin (igen igen) og mere smertestillende....
    Skal så vente på at en helt anden tandlæge kalder mig ind til operation... der kan gå dage eller uger ;o(

flydende kost på ubestemt tid ;o(

• #57   8. nov 2007 Tænkte nok at det var den visdomstand... Men hvis der er betændelse ved dev, skal du kun være glad for at de ikke operere den ud med det samme.. For så er det svære at bedøve ordenligt... Håber det går lidt bedre nu...

• #58   8. nov 2007 De sagde vel noget om hvor lang tid der gik før du skulle opereres..??!

• #59   8. nov 2007 nej jeg har ikke fået nogen dato. Min egen tandlæge skal ikke gøre det. Jeg skal ned et helt andet sted.
    Ham den anden skal først kontaktes af min tandlæge og derefter sende mig en indkaldelse....Håber det bliver snart...
    Jeg har den vildeste kvalme og smerterne bliver ikke mindre ;o(
    Håber snart der er noget der virker.

• #60   9. nov 2007 Godt nok mærkeligt at der ikke er noget af det der virker på dig... Ellers må du jo ringe til tandlægen igen og fremskynde det. Eller få nummeret på den der skal operere dig, så kan du selv ringe derhen og fortælle hvor slemt du har det...

• #61   9. nov 2007 Ja, det er typisk for de danske tandlæger...
    Enten kan de ikke ellers vil de ikke!!!
    Og de giver ikke ordentlig medicin, der virker!

• #62   9. nov 2007 Nå så har jeg fået mindsket smerterne en del...
    Jeg har ligefrem sovet en halv nat denne her gang ;o)

Min kvalme og hovedpine er væk... nu er det kun tænderne der driller...

Ja det er lidt træls at det ikke bare er noget min egen tandlæge kan ordne...
    Prøver at ringe i dag og hører hvornår de har tænkt sig det skal være...

• #63   9. nov 2007 Line det er pokkers så klog du er hvad tandlæger andgår... Man kan godt nok ikke sige at alle danske tandlæger bare er dårlige...!!! Kender selv personligt rigtig mange gode DANSKE tandlæger....!!!!!!

Christina godt at høre ´det går lidt bedre.. Du skal bare være glad for at din tandlæge henviser til en anden. For det er nok så en der er meget god til at operere, og kan nok gøre det meget hurtigere end din egen tandlæge, som nok ikke operere så tit..

• #64   9. nov 2007 henrik og rikke:
    Jeg er normalt meget tilfreds med min tandlæge... det eneste der har generet mig, var den dag, hvor de ikke ville tage mig akut...

Ja ham den anden tandlæge har speciale i komplicerede visdomstænder. Han har opereret mig for år tilbage har jeg lige fundet ud af...

De sagde at de ville sende indkaldelsen i næste uge, så det håber jeg på.

Skal have det overstået hurtigst muligt, selvfølgelig pga. smerterne, men også fordi vi står og skal flytte og alt muligt her d. 1/12...bad timing

• #65   9. nov 2007 Så må vi håbe du snart får det overstået...;0)

• #66   23. nov 2007 puuuh så er det på mandag kl. 11 det sker,,,, Er da ved at være lidt nervøs.... synes ventetiden har været lang!

• #67   26. nov 2007 OMG. om 55 min sker det... puuuh jeg er godt nok nervøs ;o(
    men det skal bare overstås nu... sidder lige og spiser et dejlig sprødt rundstyk inden det går løs...

kald mig kylling, men jeg er ved at ski.. i bukserne af skræk ;o(

Kommentér på:
Tandpine!!!!

Annonce