{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Facebook til børn {{forumTopicSubject}}

Min søn på snart 10 år vil gerne på Facebook, jeg aftalte med ham at det måtte han gerne, men under Én betingelse: Ingen adgang uden en voksen ved siden af, altså skal jeg eller hans mor være der.

Men det fik jeg vist lovet ham for tidligt, for Facebook ville ikke godkende ham, fik så læst mig frem til at man skal være 13 år.

Kan se der er mange der er under 13 år derinde, så mit spørgsmål lyder:
Hvordan kan jeg få min søn på Facebook?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Facebook til børn
  • #2   24. jun 2012 det er jo egentlig nemt nok.......

men hvorfor vil han gerne på FB? ikke fordi det rager mig smiley

M's søn på 8 vil gerne for at unne spille.... men vi har sagt nej....

• #3   24. jun 2012 Du sætter vel bare hans alder højere end hvad den er ? mange opretter jo også heste og andet ... så tror ikke det skader nogen hvis du gør det smiley

• #4   24. jun 2012 Du kan indstille hans facebook så dem han ikke er venner med ikke kan skrive privat til ham, hvilket jeg havde gjort.

• #5   24. jun 2012 Super, det hjalp at lyve om årstallet smiley

Han vil ikke få lov til at være på FB uden der er en voksen, og den eneste grund til at han skal være derinde, er fordi vores familie er meget spredt udover hele landet, så det vil kun være familie medlemmer han vil få på som venner, og kun dem som er modne nok til at bruge FB på en ordentlig måde smiley

• #6   24. jun 2012 Jeg synes måske også det er lidt tidligt at børn i den alder kommer på face .. Synes 13 er en god alder ! Men forstår godt hvis de gerne vil spille spillende ! Men hvorfor så ikke lade dem spille over forældrenes profiler ? smiley

• #7   24. jun 2012 Han er der ikke for at spille smiley

Jeg har gjort så ingen kan sende ham beskeder hvis de ikke er venner med ham, og dem som ikke er venner med ham kan kun se hans navn og profil billede smiley

• #8   24. jun 2012 Begge mine unger er på fb. Jeg stoler på dem og holder øje med hvad de laver osv.

Vi har også aftalt, at jeg har deres adgangskoder og kan enhver tid gå ind og slette venner, statuser mm. Jeg er også selv venner med dem, så kan ofte se hvad de laver. De har endnu ikke misbrugt det og opfører sig generelt pænt derinde smiley

De er nu 13 og 11 år, men har begge været på fb et par år....

• #9   24. jun 2012 Jeg tror vist også min søns profil er så godt beskyttet som den kan blive nu, har været inde og sørge for at kun venner kan se tags, hvad folk har skrevet til ham på væggen osv.

Så nu er der kun adgang til hans venner smiley

Jeg tror også sagtens det kan lade sig gøre at have sine børn derinde, så længe der er klare retningslinier for brugen af det, og det er under voksen kontrol.
    Indtil jeg ved han kan styre det, så er det kun jeg og hans mor som har hans adgangskode, så han på den måde ikke kan logge på hans FB når han er i skole, eller andre steder smiley
    Sådan vil det forblive indtil jeg ved med sikkerhed, at han kan styre det selv smiley

• #10   24. jun 2012 Bare mig
    Der vil komme meget mere fokus på børn og medier, det er flere steder allerede godt i gang, og det vil komme ud i hele DK.
    Pædagog studerende i dag, bliver godt rustet til hvordan medierne skal bruges og hvordan man kan bruge det sammen med børnene, på en forsvarlig måde, så børnene ved hvordan det skal bruges når de bliver voksne.

Min kæreste er pædagog studerende, og der er de som ikke har Facebook blevet bedt om at oprette profil, de er blevet sat til at lave en profil på forskellige chat sider hvor der også kan spilles,o.m.a. for at sætte sig ordentligt ind i den verden vi befinder os i, som er meget medie præget, og det vil komme til at fylde meget mere i vores hverdag med årene.

Når barnet er under opsyn, så kan man lære ham hvordan man skal bruge mediet, så han på den måde får et fornuftigt forhold til det.

• #11   24. jun 2012 Kender flere 3-4 klasses elever der har 2 profiler til face, en forældrene har oprettet og kan kigge med på og en anden, de selv har lavet....

Så at tro alt er fryd og gammen, fordi man har kodeordet er nok lige naivt nok.

• #12   24. jun 2012 Det handler om at stole på sine børn, og nu ved jeg at mit barn ikke selv kan finde ud af at oprette en profil på FB, eller andre steder, det kan hans klasse kammerater heller ikke, og han har ingen steder adgang til en computer uden voksen opsyn, så jeg er helt sikker på han ikke opretter en ny.

Jeg ved godt ikke alle børn er så begrænset på pc som min søn er, men det er en vurdering som forældrene må tage.
    Jo mere tillid du viser dem, jo mindre vil de trodse dig smiley

• #13   24. jun 2012 Vores søn på 11 fik en sidste år han bruger den stort set aldrig men når han gør er det for og spille og lave lege aftaler... Jeg er også anden overbevisning man skal stole på dem til det modsatte er bevist

• #14   24. jun 2012 Tulle: Helt enig smiley

• #15   24. jun 2012 Mange børn i den alder har adgang til mobil/ipod eller andre små spillemaskiner med f.eks wifi muligheder, så kan de færdes på nettet, på f.eks skolen

At oprette en mailadresse idag er ikke særlig svært, mange elver har ofte adgang til en skolekom adresse i forbindelse med deres uni-c login, ellers er der jo hotmail eller gmail.

Nu arbejder jeg på en skole og har samtidig med itén at gøre, der er faktisk mange skoler der lukker for adgang til disse sociale medier, fordi det tager elvernes opmærksomhed og til tider skaber en del konflikter.

• #16   24. jun 2012 Rene handler det ikke om og huske og tjekke dem i nattens mulm og mørke så de ikke ved det og der ved ikke har chancen for og gemme det ???
    De lærer jo de ting i skolen med email adr osv videre så hvis der bare bliver hold øje med det burde det kunne lade sig gøre og give dem nogle friheder

• #17   24. jun 2012 Rene:
    Jeg kan garantere at min søn IKKE har adgang til com, mobil eller andre medier nogen steder uden voksen opsyn.
    Min søn har heller ikke en uni-c login.

• #18   24. jun 2012 Han har dog en mobil tlf. den er også kun til benyttelse under opsyn, den kan ringe og sende sms beskeder og ikke andet smiley

• #19   24. jun 2012 Jamen hvis det handler om at stole på sit barn, som i skriver, hvorfor så tjekker dem ?

Nå det var lidt drilleri smiley

Hvis de kører med dobbeltprofiler, så er det jo ikke muligt at tjekke.

Selvfølgelig skal børn lærer at færdes på nettet, det eneste jeg "hoster" over er, at forældre ofte er meget naive, hvad lige deres børn laver på nettet.

En ting er hvad de gør hjemme, noget helt andet, når de er ude

• #20   24. jun 2012 Guud troede alle skoler efterhånden var koblet op til uni-c, via deres intra system, uni-c login er ganske smart og følger eleven hele vejen gennem de forskellige uddannelser.

Vil skyde på at vores 3 klasse sidste år, der var det halvdelen der havde adgang til nettet via egen mobil eller lign, her snakker vi wifi mulighed.

De kan sagtens finde mange sjove sider i den alder.

Sidst jeg tjekkede, der var vores mest besøgte sider på skolens net, msn og facebook....

• #21   24. jun 2012 Jeg har ikke valgt at begrænse ham så meget for at tjecke ham, men for at lære ham at bruge mediet fornuftigt, og når han har lært det, så får han også lov til at være derpå uden at der skal være en voksen som ånder ham i nakken smiley

• #22   24. jun 2012 Rene
    Min søn går på en special skole, der er de ikke så tekniske, og det er ikke fordi de ikke vil være det, men de har fokus på helt andre ting smiley
    De har da adgang til computer, men kun under opsyn, der sidder en voksen sammen med dem hele tiden smiley

• #23   24. jun 2012 Ja man skal lyve dem ældre for at oprette en profil, min ældste på 10 har også plaget længe, men han må vente til han er gammel nok

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #24   24. jun 2012 Jeg mener så, at din søn og hans kammerater på den skole er ALT for begrænsede.

Fra 1. januar skal alle være online for at modtage - er det kommunale eller er det skattemæssige beskeder/dokumenter - så hvis ikke engang en 10-årig eller en hele skole ikke koncentrerer sig om det felt, så bliver de den næste gruppe af tabte individer bag en vogn.

Vores nutid HANDLER om medier i alle afskygninger. Det handler ikke længere om trælegetøj og at klatre i træer.

Jeg er fame glad for, at både min 9årige og 12årige i flere år har haft fri adgang til alle tlf, PCer, PS3er og alt andet. Så ved jeg, at de har et afslappet forhold til tingene, før jeg sætter dem i bås/kasse med fy, nenej, STOP osv.

De har lært at tage et reelt ansvar meget tidligt - og har lært af det.

Jeg synes det er synd med al den overvågning. Det synes du garanteret helt sikkert heller ikke om...

• #25   24. jun 2012 Kiss a Frog
    Nu er der forskel på børn, og nej på den skole er det bestemt ikke medierne der skal prioriteres højest, hvis de pludselig gik meget op i medierne så ville jeg blive stik tosset, da min søn er "syg" og derfor har han nogle andre behov som står langt højere.
    jeg er godt tilfreds med at det er op til forældrene at lære børnene hvordan medierne skal bruges, da lærerne så istedet kan lægge mere fokus på at lære børnene at læse, regne, skrive, være sociale med sine venner osv.

Men ja, havde han været et "rask" barn, så havde jeg også set stramt på det, hvis ikke de havde medierne med i undervisningen.

Man er nødt til at vurdere hvad der er vigtigst ved hvert enkelt individ, lige netop for at de ikke skal blive tabt bag vognen som du skriver.
    Så nogle gange må man prioritere anderledes smiley

• #26   24. jun 2012 Nu er pcén jo langt mere end sociale medier...

Rigtig mange skoler bruger den jo netop i indlæring af regning og stavning, der findes massere af "spil" til dette formål og ofte fanger det børnene langt hurtigere end en lærer der står ved en tavle hele tiden.

Vores klasser bruger it-rummene lige fra 0 klasse og op, derudover er der fri wifi-adgang på hele skolen til dem

• #27   24. jun 2012 Rene

Indlæring er ikke godt for børn, man skal i dag bruge læring, det lærer børn altså bedst ved smiley

Jeg har heller ikke skrevet at han ikke har adgang til pc, men at alt er under voksen opsyn, der er max. 2 børn ved en computer af gangen, og så er der en lærer, så selvfølgelig bruger de også computeren.
    Men computeren bliver brugt meget lidt, da børnene på den skole har brug noget visuelt, så de er meget mere kreative, og bruger meget naturen til at lære ud fra smiley

• #29   25. jun 2012 Nete sådan havde vi det også , vi skulle lige prøve og bryde aftaler om hvor vi var eller lign så gik der lang tid inden man kom afsted igen...

Hjemme hos mine forældre blev vi opdraget med frihed under ansvar... Og det motto hvis mig din omgangskreds og jeg skal fortælle dig hvem du er.....

Kommentér på:
Facebook til børn

Annonce