723 visninger
|
Oprettet:
Facebook til børn {{forumTopicSubject}}
Min søn på snart 10 år vil gerne på Facebook, jeg aftalte med ham at det måtte han gerne, men under Én betingelse: Ingen adgang uden en voksen ved siden af, altså skal jeg eller hans mor være der.
Men det fik jeg vist lovet ham for tidligt, for Facebook ville ikke godkende ham, fik så læst mig frem til at man skal være 13 år.
Kan se der er mange der er under 13 år derinde, så mit spørgsmål lyder:
Hvordan kan jeg få min søn på Facebook?
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
men hvorfor vil han gerne på FB? ikke fordi det rager mig
M's søn på 8 vil gerne for at unne spille.... men vi har sagt nej....
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 9 Emner: 239 Svar: 3.352
mar 2011
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 7 Emner: 40 Svar: 380
Han vil ikke få lov til at være på FB uden der er en voksen, og den eneste grund til at han skal være derinde, er fordi vores familie er meget spredt udover hele landet, så det vil kun være familie medlemmer han vil få på som venner, og kun dem som er modne nok til at bruge FB på en ordentlig måde
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
mar 2011
Jeg har gjort så ingen kan sende ham beskeder hvis de ikke er venner med ham, og dem som ikke er venner med ham kan kun se hans navn og profil billede
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Vi har også aftalt, at jeg har deres adgangskoder og kan enhver tid gå ind og slette venner, statuser mm. Jeg er også selv venner med dem, så kan ofte se hvad de laver. De har endnu ikke misbrugt det og opfører sig generelt pænt derinde
De er nu 13 og 11 år, men har begge været på fb et par år....
mar 2011
Så nu er der kun adgang til hans venner
Jeg tror også sagtens det kan lade sig gøre at have sine børn derinde, så længe der er klare retningslinier for brugen af det, og det er under voksen kontrol.
Indtil jeg ved han kan styre det, så er det kun jeg og hans mor som har hans adgangskode, så han på den måde ikke kan logge på hans FB når han er i skole, eller andre steder
Sådan vil det forblive indtil jeg ved med sikkerhed, at han kan styre det selv
mar 2011
Der vil komme meget mere fokus på børn og medier, det er flere steder allerede godt i gang, og det vil komme ud i hele DK.
Pædagog studerende i dag, bliver godt rustet til hvordan medierne skal bruges og hvordan man kan bruge det sammen med børnene, på en forsvarlig måde, så børnene ved hvordan det skal bruges når de bliver voksne.
Min kæreste er pædagog studerende, og der er de som ikke har Facebook blevet bedt om at oprette profil, de er blevet sat til at lave en profil på forskellige chat sider hvor der også kan spilles,o.m.a. for at sætte sig ordentligt ind i den verden vi befinder os i, som er meget medie præget, og det vil komme til at fylde meget mere i vores hverdag med årene.
Når barnet er under opsyn, så kan man lære ham hvordan man skal bruge mediet, så han på den måde får et fornuftigt forhold til det.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Så at tro alt er fryd og gammen, fordi man har kodeordet er nok lige naivt nok.
mar 2011
Jeg ved godt ikke alle børn er så begrænset på pc som min søn er, men det er en vurdering som forældrene må tage.
Jo mere tillid du viser dem, jo mindre vil de trodse dig
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 800
mar 2011
jan 2006
At oprette en mailadresse idag er ikke særlig svært, mange elver har ofte adgang til en skolekom adresse i forbindelse med deres uni-c login, ellers er der jo hotmail eller gmail.
Nu arbejder jeg på en skole og har samtidig med itén at gøre, der er faktisk mange skoler der lukker for adgang til disse sociale medier, fordi det tager elvernes opmærksomhed og til tider skaber en del konflikter.
apr 2009
De lærer jo de ting i skolen med email adr osv videre så hvis der bare bliver hold øje med det burde det kunne lade sig gøre og give dem nogle friheder
mar 2011
Jeg kan garantere at min søn IKKE har adgang til com, mobil eller andre medier nogen steder uden voksen opsyn.
Min søn har heller ikke en uni-c login.
mar 2011
jan 2006
Nå det var lidt drilleri
Hvis de kører med dobbeltprofiler, så er det jo ikke muligt at tjekke.
Selvfølgelig skal børn lærer at færdes på nettet, det eneste jeg "hoster" over er, at forældre ofte er meget naive, hvad lige deres børn laver på nettet.
En ting er hvad de gør hjemme, noget helt andet, når de er ude
jan 2006
Vil skyde på at vores 3 klasse sidste år, der var det halvdelen der havde adgang til nettet via egen mobil eller lign, her snakker vi wifi mulighed.
De kan sagtens finde mange sjove sider i den alder.
Sidst jeg tjekkede, der var vores mest besøgte sider på skolens net, msn og facebook....
mar 2011
mar 2011
Min søn går på en special skole, der er de ikke så tekniske, og det er ikke fordi de ikke vil være det, men de har fokus på helt andre ting
De har da adgang til computer, men kun under opsyn, der sidder en voksen sammen med dem hele tiden
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
Fra 1. januar skal alle være online for at modtage - er det kommunale eller er det skattemæssige beskeder/dokumenter - så hvis ikke engang en 10-årig eller en hele skole ikke koncentrerer sig om det felt, så bliver de den næste gruppe af tabte individer bag en vogn.
Vores nutid HANDLER om medier i alle afskygninger. Det handler ikke længere om trælegetøj og at klatre i træer.
Jeg er fame glad for, at både min 9årige og 12årige i flere år har haft fri adgang til alle tlf, PCer, PS3er og alt andet. Så ved jeg, at de har et afslappet forhold til tingene, før jeg sætter dem i bås/kasse med fy, nenej, STOP osv.
De har lært at tage et reelt ansvar meget tidligt - og har lært af det.
Jeg synes det er synd med al den overvågning. Det synes du garanteret helt sikkert heller ikke om...
mar 2011
Nu er der forskel på børn, og nej på den skole er det bestemt ikke medierne der skal prioriteres højest, hvis de pludselig gik meget op i medierne så ville jeg blive stik tosset, da min søn er "syg" og derfor har han nogle andre behov som står langt højere.
jeg er godt tilfreds med at det er op til forældrene at lære børnene hvordan medierne skal bruges, da lærerne så istedet kan lægge mere fokus på at lære børnene at læse, regne, skrive, være sociale med sine venner osv.
Men ja, havde han været et "rask" barn, så havde jeg også set stramt på det, hvis ikke de havde medierne med i undervisningen.
Man er nødt til at vurdere hvad der er vigtigst ved hvert enkelt individ, lige netop for at de ikke skal blive tabt bag vognen som du skriver.
Så nogle gange må man prioritere anderledes
jan 2006
Rigtig mange skoler bruger den jo netop i indlæring af regning og stavning, der findes massere af "spil" til dette formål og ofte fanger det børnene langt hurtigere end en lærer der står ved en tavle hele tiden.
Vores klasser bruger it-rummene lige fra 0 klasse og op, derudover er der fri wifi-adgang på hele skolen til dem
mar 2011
Indlæring er ikke godt for børn, man skal i dag bruge læring, det lærer børn altså bedst ved
Jeg har heller ikke skrevet at han ikke har adgang til pc, men at alt er under voksen opsyn, der er max. 2 børn ved en computer af gangen, og så er der en lærer, så selvfølgelig bruger de også computeren.
Men computeren bliver brugt meget lidt, da børnene på den skole har brug noget visuelt, så de er meget mere kreative, og bruger meget naturen til at lære ud fra
apr 2009
Hjemme hos mine forældre blev vi opdraget med frihed under ansvar... Og det motto hvis mig din omgangskreds og jeg skal fortælle dig hvem du er.....
Facebook til børn