2.765 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hyldeblomst saft med sødemiddel. hyldeblomst saft med sødemiddel.

jeg laver hyldeblomst saft hvert år og skal igang med året produktion i denne uge.

overvejer at erstatte halvdelen af sukkeret med stevia. - er der nogen der har erfaringer med dette.

blev det godt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hyldeblomst saft med sødemiddel.
  • #1   2. jul 2012 Jeg har lavet hyldeblomstsaft kun med stevia (flydende form).
    Og tjah.. Det har lidt den anis/lakrids-agtige "bismag" steviaen har, men det smagte helt fint.
    Lidt anderledes end hyldeblomstsaft lavet på sukker, vil jeg tro, men alt i alt okay.

Jeg gik (ca.) frem efter denne opskrift: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=22041
    Jeg kom dog slet ikke så meget stevia i, i forhold til hvad der i opskriften er angivet af SØD. Jeg smagte godt til under vejs, for den skal jo alligevel være rimelig sød, for at fremhæve hyldeblomstsmagen.

• #2   2. jul 2012 Du skal i hvert fald - som Anne også skriver - hele tiden smage dig frem, da Stevia kan give en ret speciel bismag. Jeg har kun forsøgt mig en enkelt gang med Stevia til bagning - her fulgte jeg opskriften, men det var åbenbart for meget Stevia, for kagerne var uspiselige, og de røg alle i skraldespanden. Jeg troede, at det måske var min smag, det var galt med, så fik en ven til at smage - hans dom var den samme som min. Så take care smiley

• #3   2. jul 2012 okay - jg tror bare jeg prøver med sød også smager til undervejs..

• #4   3. jul 2012 hvor meget sukker bruger i til 1 l. vand ?

• #5   3. jul 2012 Evi N. - Nu var det jo godt nok til saft uden sukker, men anyhow..
    Jeg mener man plejer ca. at sige ½ kg sukker pr. 20. skærm. smiley

Ret: Okay, det besvarede så på ingen måder spørgsmålet:

Mange opskrifter jeg har kigget på, har ca. 1 kg sukker pr. L og ca. 20 hyldeblomstskærme.
    Jeg har netop konsulteret min mormor - hun plejer at bruge 750 g sukker til 1 L vand og 20 hyldeblomstskærme. :o)

• #6   4. jul 2012 ja jeg bruger også 1kg til 1 l vand og det er jo meget, men det er jo koncentreret smiley

Kommentér på:
hyldeblomst saft med sødemiddel.

Annonce