{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

katte mennesker hjælp mig... {{forumTopicSubject}}

Min kastrat på 4 år er begyndt at hoste de sidste par timer og han lyder enkelte gange til ikke at kunne trække vejret. Nu har jeg opdaget at han har snot???!?!? I næsen... han virker ellers til at ha det fint og spiser godt og alting men der skal også bare meget til før et dyr viser det er sygt. Ringer self til dyrlægen i morgen tidligt. Men har i nogen idé om hvad det kan være...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte mennesker hjælp mig...
  • #1   19. jul 2012 "han lyder enkelte gange til ikke at kunne trække vejret" også ringer du først til dyrlægen imorgen?????

  • #2   19. jul 2012 Hoste er mere et symptom på en lidelse end en sygdom i sig selv. Hoste opstår som en refleks på en irritation af slimhinden i kattens luftveje. Normalt vil hoste hos katte være forbundet med lidelser i de øverste dele af kattens luftveje (svælg, luftrør), og hvis der er tale om bronkitis.

    Men katte kan f.eks. også få hoste, hvis der har dannet sig vand i lungerne, hvilket kunne være en følgereaktion på dårligt hjerte.


  • #3   19. jul 2012 Hvordan er fremtiden for din kat, hvis den har hoste?
    Generelt er prognosen god for en kat med hoste. Hvis der er tale om kroniske forandringer i lungerne, vil det ofte være et tilbagevendende problem, som kræver behandling i kortere eller længere tid. Det er derfor meget vigtigt, at du som ejer får din kat undersøgt og behandlet forholdsvis hurtigt, hvis den hoster.

    Hvis luftvejslidelserne står på i længere tid (en måned), opstår der kroniske forandringer, og dermed er problemet blevet permanent.


  • #4   19. jul 2012 Spørg evt. Alfisten herinde fra... Hun ved meget om katte.

  • #5   19. jul 2012 Sarah. Jeg har snakket med vagt dyrlægen... bare rolig.!

    Det bli'r godt lige at finde ud a hvad det handler om stakkels mis...! Skriver lige til salmisten..:) tak



Kommentér på:
katte mennesker hjælp mig...

Annonce