{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Hjælp et katte menneske {{forumTopicSubject}}

Jeg blev lidt pludselig hund eejer for godt to uger siden.

Jeg er normalt katte menneske og ved meget om katte
jeg har haft en hund tidligere, eller dvs mine forældre havde en på en gård da jeg i tidernes morgen boede hjemme, men eller har det kun været katte.

Jeg har i nogle år efter hånden ønsket mig en hund, og har undersøg div racer,med adfær aktivitets neveau, fording osv.
og entenlig fundet den race jeg gerne ville have.

pludselig bliver jeg så hundemor til en dejlig rundkørsel, da en pige køber den på en marked uden at spørge hjemme først.

Så nu har jeg en dejlig lille sag på 11 uger, ikke helt den race jeg havde tænkt mig, men han er fantastisk og jeg ville ikke bytte ham for noget i verden.

Nå det var lidt for historie, nu til et par spørgsmål.
Jeghar selvfølgelig forsøgt at sætte mig ind i div ting.
Snakket med hunde ejere, opdrattere og trænere.

Min lille mandfor "kræsen hund" hvalpe foder fra royal canin, da han overhovedet ikke ville røre "billig" hvalpe fode, hverken blød op i vand, a38 mælk eller andet.
Han har adgang til foder hele dagen, og kan sagtens styre det uden at over spise.
dette har jeg valg for at han ikke skulle blive mad aggrasiv og over ivrig når det var spise tid.
lige ledes for han resteren gang i mellem efter aftens maden (jeg har sat mig grundig ind i hvad de kan tåle osv:-))

Jeg leger meget med ham, han har mange piv dyr og han bliver opdraget mere med leg end skæld ud.
jeg bruger ordet NEJ om ting han ikke må uden nogen formfor surhed i stemmen efter følgende når han lystre.

Uden jeg sådan har gjort et stor nummer ud af det, kan hun nu: sit, gå med og uden snår,kommer når man kalder eller fløjter, give lyd når han skal ud, er renlig og tigger ikke.

Han er hver dag med ude ved min hest og leger med andre hunde og han kan sammen med hunde, andre mennesker,atte og heste.

men er der noget jeg skalhuske med sådan en lille en jeg ikke har tænkt på?
kan han for meget? jeg har som sagt leget meget med ham, og de små ting han kan er leget ind, ikke skæld ind.

håbe i kan hjælpe et stakkels katte menneske der har fået den dejligst hund jeg ønsker at have så lange han lever og stille de bedste vilkår for.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp et katte menneske
  • #1   2. aug 2008 jeg ville aldrig lade en hvalp have fri adgang til foder - du risikere at han vokser alt for hurtigt og med skader til følge.
    Hvis du ikke vil have at han sluger maden, så lad ham arbejde for foderet - feks selv søge efter det på græsplænen eller vippe det ud af en plastflaske.

    ellers kan jeg anbefale at du læser disse to bøger:

    Irene Jarnved - fra hvalp til hund (den er let at gå til og hurtig læst)
    Lone Greva - Hvalpen (den går lidt mere i dybten)

    de koster begge under 300 kr stk, og er også dejlige at have på reolen, til opslag. der er også ideer til aktivering af hvalpen


  • #2   2. aug 2008 Jeg tror at den hvalp skal være glad ved ar deb
    n rendte ind i dig..... Lyder som om den får et dejligt liv ved et menneske, der har forståelse for en hunds behov...*ss*
    Tillykke med hinanden..... I skal nok få det til at fungere!!


  • #3   2. aug 2008 Det er kun godt din hund ikke gider billig foder smiley Han ved tydelig vis hvad der er godt for ham..

    Men du skal ikke fylde mere op end hvad der står på pakken han skal have (skal deles på til 3 gange) da du kan ricikere han vokser for hurtigt af det smiley


  • #5   3. aug 2008 Enig med det med foderet. Vil du lære ham ikke at vogte på sin mad så lær ham at spise mens du kommer en håndfuld foder i af gangen, så forbinder han hånden i nærheden af skålen med noget godt.

    Enig med Ulven om at du skal have fat i en træner der kan give dig en hånd. smiley
    Held og lykke med dyret:-))


  • #6   3. aug 2008 jeg har set masser af hunde hvr det med maden fungerede ganske udemærket. hvis den ikke spiser mere end "dagsrattion" så er det vel ikke noget problem.. held og lykke m hunden smiley

Kommentér på:
Hjælp et katte menneske

Annonce