{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

hjælp til herreløse katte. {{forumTopicSubject}}

min mor bor i et boligområde
hvor der er en mor kat og en del killinger. inden ejer til dem de lever af skrald ovs- det er super synd.

hvad gør man ? hvem ringer man til dem vi har prøvet a kontakte siger a vi skal indfange dem men da jeg er ANGST for katte kan jeg ikke gøre dette. men vil gerne hjælpe dem ..


- ville det være dumt a stille mad til dem ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til herreløse katte.
  • #1   15. nov 2012 det er i fredericia

  • #2   15. nov 2012 Hvis du stiller mad ud til dem, så påtager du dig ansvaret for dem. Så det skal du være klar på.

    Nogle kommunerne har en aftale med katteorganisationer om indfangning, så du kunne jo kontakte din kommune.


  • #3   15. nov 2012 Prøv ring til kattenes værn smiley

  • #4   15. nov 2012 sig til dem at du ikke tør gå i nærheden af dem så du kender ikke tilstanden, men da det er omkring frostvejr er du bekymret smiley

  • #5   15. nov 2012 teknisk forvaltning på kommunen skal sende en kattefænger ud. Vilde katte betragtes som et skadedyr og er dermed kommunens problem.

  • #6   15. nov 2012 hvis man vil have en genudsætningskat skal man f.eks betale 120 kr på kommunen for at få lov at indfange den til sterrilisering og øremærkning.

  • #7   15. nov 2012 min mor har lige ringet , hun havde kontaktede kommunen idag men de sagde det ikke var noget de gjorde noget ved..

    tænker bare stakkels katte de fryser og sulter ihjel:/


  • #8   15. nov 2012 Min dyrlæge siger at man skal ringe til kommunen da de så skal indfange og evt. aflive kattene

  • #9   15. nov 2012 http://www.fredericia.dk/Borger/Natur-miljo/Sider/Vilde-katte.aspx


    fandt dette. men det kræver a boligkontoret ringer og de vil intet gøre
    damen dernede sagde sidst a " tror du ikke vi har andet a lave end a ringe rundt med nogle katte"


  • #10   15. nov 2012 Hvad med det der 118? Ved ikke om de gør noget...

  • #11   15. nov 2012 sanne problemet er jo a kommunen her i byen ikke vil gøre noget ved det

  • #12   15. nov 2012 christina 118? det er nummer oplysningen hvad skulle de da gøre??

  • #13   15. nov 2012 jeg ved det ikke. de virker ikke bange for mennesker men de smutter når man kommer alt for tæt på .. kan bare ik ha tanken om de små katte til vinter smiley

    prøver det nummer i morgen


  • #14   15. nov 2012 kommunen skal have en kattepolitik. kontakt den.

  • #15   15. nov 2012 (link fjernet)

    værsgo. google kan alt..


  • #16   15. nov 2012 Doggy du linier jo til den samme jeg selv gør. Og nej det hjælper ikke..

  • #18   16. nov 2012 det er så nemt at opgive. ring til kattens værn og fortæl at kommunen er usamarbejdsvillig.

  • #19   16. nov 2012 kattens værn, dyrenes beskyttelse, inges kattehjem osv
    de har ikke plads!
    og ja der er hjemløse katte alle steder. men vi kan ikke hjælpe alle!!
    ja jeg er kun 18, men jeg ved squ en del om dette emne da jeg selv (samen med mine forældre) har haft kattehjem i en længere periode.
    der er ingen hjælp at hente., skriv til folk på guloggratis, ved der er en som hjælper med herreløse katte. hun ahr en annonce derinde.
    ellers så kan du intet gøre. hvis du sætter mad ud til dem, ja så hænger du på dem og de er nu dit ansvar.


  • #20   16. nov 2012 doggymon. :så nemt a opgive. gider du seriøst Luk R****

    jeg opgiver jo netop ikke. men det du linker til er forsøgt det er boligkontoret der skal ringe og det vil de ikke. det er prøvet . så lad vær med sådan en gang pis. jeg prøver a hjælpe med får smidt lort i hovedet af dig .. vær sød a lade vær a sige til folk de opgiver. når de faktisk kæmper...

    jeg er møj angst for katte med trods det har jeg til morgen været ude for a se om jeg selv kunne indfange dem ..


  • #21   16. nov 2012 synes det er fedt du gerne vil hjælpe. tommel op smiley
    men desværre tror jeg ikke du kan gøre så meget ud over at fodre dem og evt lave nogle papkasser med tæpper i som du så klipper hul i så de kan komme ind. så stiller du dem i læ og så har de et lækkert varmt sted at putte


  • #22   16. nov 2012 Man kan låne kattefælder gratis og så kan man ofte få en jæger til at køre dem væk og skyde dem (man må jo ikke skyde i byer). Hvis kommunen eller andre ikke kan hjælpe, så synes jeg faktisk det er den mest humane løsning.

  • #24   16. nov 2012 Jeg kan virkelig ikke forstå, hvis 1812 bare har affærdiget dig. De har da netop gjort stærkt opmærksomme på sig selv i forbindelse med netop disse situationer. Har selv haft brug for dem et par gange. Og enten giver de gode råd til løsning af problemet. Eller også kommer de og tager sig af sagerne. De har været yderst imødekommende i begge de tilfælde jeg har ringet til dem.
    Der er også den mulighed at I kunne tale med jeres dyrlæge om at komme med dem. Men så er jeg desværre bange for at de vil blive aflivet. Men det var måske også den mest barmhjertige løsning, frem for at gå vinteren og sulten i møde.
    Mange dyrlæger har en aftale med Kattens værn om at de dækker de udgifter der måtte være.
    Endnu bedre ville jo være at få kattemor indfanget og steriliseret. Ved nogen om Kattens værn evt. også dækker sådan noget? Man hører jo så meget om, at feks Inges Kattehjem indfanger, steriliserer og genudsætter vildtlevende katte.
    Jeg selv ville ha' meget svært ved ikke at tilbyde en killingemor noget føde. Men på samme tid må der så også gøres noget for at få løst situationen. Uh ja, vi vælger ikke selv, hvornår der pludselig står en stakkels herreløs kat, nærmest på ens dørtrin :o(


  • #25   17. nov 2012 tina :
    det er en blok stort set kun med gamle mennesker så mad får de . den ingen varme eller andet . de er dog utrolige tynde .ved ikke om de kan fanges . for som skrevet er jeg meget bange for katte smiley

    så kommer aldrig særlig tæt på dem . jeg flygter nærmest for dem smiley


    prøver a ringe til de forskellige en gang til og prøver a skrue bissen lidt på

    synes sku a vi i et land som dk . er forpligtet til a lave en ordenlig afsted med disse herreløse dyr..


  • #26   17. nov 2012 Ellers prøv nordjyllands dyreredning måske de kender noget i din nærhed?

  • #28   17. nov 2012 Det er rigtig svært og få nogle til og komme ud og indfange katte. Skriver dette fordi jeg har selv prøvet og stå lige som dig.

    Jeg arbejde et sted som hjælper. Også bolig blokke
    Og der var mange katte. Og møderne kom med deres små killinger både sommer og vinter og stjal mad næsten ud af hånden når vi sad og spiste. Jeg ringede til ja stort set alt hvad der havde med katte og dyr at gøre.
    Det kunne de ikke tage sig af hvis kattene ikke var syge.
    Så bestemte jeg mig for selv og tage mig af killingerne. Det vil sige jeg lod moren have en killing tilbage. Nu får jeg nok høvel for dette. Men der måtte ikke fodrers pga rotter. På stedet.
    Og når killingerne var gamle nok fandt jeg gode hjem til dem.

    Det jeg ville sige med bolig blokke vil ikke betale for og få indfanget kattene da det koster kassen og få en dyrlæge til at aflive dem, kattehjemmene er altid prop fyldte og de har heller ik lyst og tage vildkatte der er svære at afsætte.


  • #29   17. nov 2012 i sidste instans (og dette mener jeg helt seriøst) hvis du ikke kan få nogen til at komme og hente dem og de er forhutlede og undernerærede synes jeg i skal søge tilladelse ved kommunen/politi og boligselskabet til at en jæger kan komme og skyde dem. Det er mere reelt overfor kattene end det liv de ellers ville få. Det har jeg fået en gang. Det var godt nok på et ridecenter jeg var ansat på, men ejet af kommunen. De 2 kastrater der hørte til ridecenteret blev indfanget og spærret inde på kontoret og så kom der en jæger ud og skød de vildkatte der var. Det var en flok katte der var blevet dumpet derude og de var virkelig syge og angreb hvis de følte sig truet. Det går bare ikke med børn i alle aldre og det var det bedste for kattene. Vi havde rekvireret en dyrlæge også (som kunne tjekke om de havde mælk i patterne osv.) og de 2 gravide hunkatte der var imellem åbnede han i sin bil og aflivede killingerne. (gudskelov havde de ikke født dem et eller andet sted.). BARSK ja , men det bedste når ingen ville tage ansvar for dem på andre måder.
    Det kostede dyrlægens tid og jægerens amunition.


  • #30   17. nov 2012 Sarah: du har fuldstændig ret mht. En jæger skyder kattene det er tråds alt bedere en de går og ikke rigtig kan klare vinteren. Måske er det nemmere hvis det er kommunen der ejer stedet. Jeg fik bare ingen respons der hvor jeg ringede hen. De skulle gå med brækkede ben eller ligende ikke bare fordi de var tynde det ville de ikke gøre noget ved. Skal så lige komme med solstråle historien. På et tidspunkt var der en af kattene der kom til skade. Og straks var jeg der igen med Tlf. Og der blev sat fælde op og fik faktisk lavet en aftale da den jo ik var den første der gik i fælden så tog hun dem med.

  • #31   17. nov 2012 Dorthe: også klart det bedste. Man skal bare (i et boligområde) sørge for at annoncere det så man ikke får skudt en ejerkat. Det ville være forfærdeligt.

  • #32   17. nov 2012 Alle katte der bare lignede noget der havde været i menneske hænder blev sat ud igen.

  • #33   17. nov 2012 nej jeg gider ikke lukke r....
    for generelt gider folk ikke gøre noget ved de hjemløse katte, og så er det altså et problem at de gamle fodrer dem. så kattene kan vel egentlig ikke kaldes herreløse.
    men fortsæt dit arbejde, det skal nok lykkes.


  • #35   17. nov 2012 Ja man kan få dem ind fanget men de vil også vide hvem der skal betale og så er bolig blokkene ik intra

Kommentér på:
hjælp til herreløse katte.

Annonce