712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

BOT erfaringer - hund og menneske BOT erfaringer - hund og menneske

Er der nogle herinde der har erfaringer med dækkenerne fra back on track? Hvordan sidder de på hunden? Her tænkes især på de lidt slankere racer. Havde engang er hurtta og det sad virkelig dårligt :-(.

Og så til mennesker? Jeg har set de har sådan en til ryggen? Jeg har haft brækket ryggen og siden har det ikke skulle meget til før det bare er et smerte helved og jeg har lyst til at smide mig på jorden fordi jeg ikke kan stå op. Fx hvis jeg har støvsuget vasket gulv, gjort badeværelse rent i mit et værelses lejlighed så er jeg så godt som kvæstet :-(.

Men er der nogle der har erfaringer med den?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BOT erfaringer - hund og menneske
  • #1   1. aug 2012 Jeg har 2 t-shirts derfra - og de har virkelig gjort mirakler!!!
    Har prøvet et BOT-vinterdækken på min ene hund, da jeg gerne vil have et på et tidspunkt. Og det sad super godt på hende. Har også en Hurtta til mine 2 hunde - de sidder ok men jeg har syet dem lidt ind ved spænderne.

• #2   1. aug 2012 Jeg har et sadelunderlag til hesten, som fungerer rigtigt godt. Hun har nemlig haft spændinger i ryggen, og underlaget har hjulpet med at få hende til at komme af med dem (sammen med et stramt træningsprogram). Den dag jeg kom hjem med det fra butikken, lagde jeg det i sengen og sov på det. Jeg havde det lækkert da jeg vågnede igen. Det var lige før jeg hellere beholdte det selv.

Jeg har problemer med nakke og lænd, så jeg går virkeligt og ønsker mig BOT ting. Økonomien er bare i stykker lige nu, så det må vente.

• #3   1. aug 2012 Nu har jeg jo ikke decideret slanke hunde smiley Men dækkenet sidder perfekt på tøserne.

Kaido havde en begyndende watertail en dag vi var i svømmehallen. Hun blev "hevet" op med det samme, tørret lidt og fik dækkenet på. Da vi kom hjem efter 1 times tid, var der intet.

• #4   1. aug 2012 Luna har 3 BOT dækkener. Netdækken og 2 vinter/udedækkener.

Jeg bruger selv det store udedækken, når jeg får mine smerter.

Synes de sidder fint. Dog har jeg været nødt til at købe et større udedækken, til når hun skal kunne ligge ned i bilen, da hun bliver noget bredere ved brystet, når hun ligger ned.

• #5   1. aug 2012 Okay smiley

Jamen alt tyder på jeg må starte en seriøs opsparing! smiley

Tænker lidt at finde en forhandler i nærheden af mig så Alba kan prøve dækkenet inden køb - det er jo ikke just små penge - men hvad betyder det hvis det virker smiley

Jeg har nemlig kun erfaringer med bandageunderlagene til heste.

Alba har dog ikke skader som sådan - men tænker at det måske er en god idé forbyggende? Eller det er det måske ikke? smiley

• #6   1. aug 2012 Jeg bruger det forebyggende til Kaido smiley

• #7   1. aug 2012 Okay smiley
    Jamen så er der nok ikke nogen undskyldning.. Min opsparing er hermed startet smiley

• #8   1. aug 2012 Jeg har lidt til mig selv, men mærker ikke at det har nogen effekt overhovedet.

• #9   1. aug 2012 Ch - hvilket et har du?

• #10   1. aug 2012 Jeg har to i str 40. Måske er de for små til hende, men har dem liggende i bilen, så hun kan lige prøve til træning i aften smiley

• #11   1. aug 2012 Det vil vi gerne Siri, mange tak smiley Jeg er nemlig lidt i tvivl med størrelse - også fordi at Hurtta dækkenerne ligende en kjole på hende smiley selvom de ikke var for lange var de meget brede så de slaskede ned af siden på hende smiley

• #12   1. aug 2012 Det jeg har brugt mest er en halsedisse. Desværre uden jeg har kunnet konstatere en forskel. Stoffet er i øvrigt meget tyndt, så den varmende effekt er meget begrænset. Jeg har konstateret, at det "bare" er et lag tøj mere smiley

• #13   1. aug 2012 okay smiley
    Den jeg gerne vil have til ryggen skal jo sidde tæt så mon ikke den virker.. derud over gør det at man retter sig op - og det i sig selv kan jo måske være nok til jeg ikke får de smerter smiley

• #14   1. aug 2012 Hende der solgte mig underlaget sagde at hun selv bruger den til lænden. Det kom op i forbindelse med snak om brugsvejledning. Den første gang må du jo maks have den på 30min af hensyn til varme og prikken (øget blodcirkulation). Hun sagde at hun selv var ved at gå helt kold over det første gang.. Kroppen skal bare lige have lov at vænne sig til det først.

• #15   1. aug 2012 Okay smiley
    Jeg tror ihvertfald jeg skal have fat i sådan en smiley

Mange tak for svarene smiley

• #16   19. sep 2012 Med fare for at indvadere tråden, vil jeg lige høre om tanker omkring hvornår I begynder at bruge dækkener til hunden. Jeg har en GD som elsker vand men hader regn og rusk. Jeg tænker at man sætter dækken på hunden ved ture i regn/rusk/frost når turens længde er over 1 time? Rundt om blokken burde jo ikke give hunden de store problemer?

• #17   19. sep 2012 Janne: Man lægger dækken på hunden hvis det er nødvendigt ikke før, hvis det er BOT så er det specielt pga magnetismen, og så bruger man det pga. Smerter, stivhed eller som forebyggende. Fryser din hund?

• #18   19. sep 2012 Pasformmæssigt til lange slanke hunde, så er det bedste jeg er stødt på Chilly Dogs.

Hvis Hurtta sidder af pommeren til, så er der en rimelig chance for at Chilly Dogs er godt

• #19   19. sep 2012 Jeg har besluttet at bruge dækkenet fra nu. Men KUN når de har været i svømmehallen og ligger i bilen indtil jeg får snakket færdig. Der kan godt gå ½ time og idag var det altså koldt, men jeg havde desværre ikke dækkenerne med.

Jeg bruger dem aldrig når vi går ture. Heller ikke i dårligt vejr. Hunden holder jo oftest varmen under bevægelse.

• #20   19. sep 2012 Mette - er det net dækkenet du har? smiley

• #21   19. sep 2012 Nej, jeg har vinterdækkenet. Jeg skal lige sige at fra 1/10 har vi agility indendørs og på trods af at jeg har kæmpe vetbed med, ynder tøserne at ligge på cementgulvet, så der har de også dækkener på smiley

• #22   19. sep 2012 Tror da nok det er vinterdækkenet?

• #23   19. sep 2012 Okay smiley
    Jeg vil gerne både have netdækken og vinter smiley

• #24   19. sep 2012 Jeg har lige købt et netdækken fra BOT til Fiona/dobermann
    Det sidder meget bedre end Huertta på hende og følger kroppen godt. Hvor Huertta struttede ud til siderne bagtil.

Men det er meget tyndt og ikke nok til vinter hvis hun er våd når hun kommer i bilen, da dobermann ingen underuld har.

Om BOT virker - tja på mig selv synes jeg ikke der er nogen effekt (halsedisse) men det varmer da, men det ville alle halsedisser jo gøre

• #25   20. sep 2012 www.chillydogs.ca

Canadisk mærke..
    Der er 1 eller 2 forhandlere i DK

• #27   20. sep 2012 Der er i alle tilfælde en forhandler af chillydogs her:

(link fjernet)

• #28   20. sep 2012 Har også prøvet bot på hende. Og det bliver det smiley
    Når pengene er der:)

• #29   20. sep 2012 Jeg har lige købt det rygbind til mennesker, og jeg er helt vild med det. Det lindre så meget, og det virker meget hurtigt, jeg vil til hver en tid anbefale det. Jeg bruger det også når jeg træner og der støtter det godt op og sørger for at jeg ikke bruger min ryg forkert. Jeg vil også uden tvivl have et BOT dækken til Bøffen til vinter, for hendes hofter.

Kommentér på:
BOT erfaringer - hund og menneske

Annonce