8. jul 2007 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 127 Svar: 620
vildkatte {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig. Kæresten, hunden og jeg selv flyttede for knap 2 mdr siden i hus. men vi er så plaget af naboen som fodre vildkatte, de besørger nemlig i vores have. jeg har forsøgt og snakke med hende og hun kunne ikke se problemet i det, der kunne da ikke ske noget ved at de besørgede i min have, der skal lige tilføjes at hun ikke giver kattene orm ell. loppekur så jeg er ekstrem nervøs for at Vega skal finde en kattelort og æde den og så risikere at blive syg.
jeg har kontaktet kattensværn og de ville heller ikke hjælpe med mindre at jeg selv betalte 500 - 800 kr pr kat og vi snakker altså 8/10 vildkatte så det løber altså hurtigt op.
hjælp hvad kan jeg gøre, jeg har siddet vagt med vandpistoler, spredt peber i hele haven, gravet hjortetaksolie ned langs hegenet alt sammen uden held.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 9 Emner: 239 Svar: 3.384
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 127 Svar: 620
Simone F: poltiet har vi også snakketmed og de vil ikke atge sig af det.
maj 2007
jul 2007
maj 2007
jul 2007
maj 2007
jul 2007
jul 2007
og jeg vil heller ikke skyde dem, det var bare hvad politiet råede mig til.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 9 Emner: 239 Svar: 3.384
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
Manden er ved at nå dertil han overvejer en softball gun til at skræmme dem med
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Det nytter ikke noget at henvise til loven om mark- og vejfred når der ikke er tale om ejer-katte. Og vildkatte går sjældent en rar skæbne i møde når vi når til vinter, så det er osse at gøre dem en tjeneste at f dem aflivet.
Jeg kan SAGTENS forstå du ikke gider et større rend af katte i haven
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
jul 2007
jeg har som skrevet længere oppe haft kontakt til hele 9 jægere og de skal have mellem 800 - 1000 kr og det har jeg ikke råd til.
Black Beatys: vega jagter dem også men de kommer igen gang på gang.
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.373
nu når din nabo ikke har noget i mod katte lort kunne du så ikke hver dag i en måned eller to, samle alle de lorte fra din have og pænt lægge dem ved hendes dør eller gang altså steder hun skal bruge hver dag, så kan det være hun fatter budskabet.
kan man slet ikke indlevere katte ligesom man kan hvis man finder en hund, evt. sige at nu har katten stået og pevet hos naboen en uge og de er flyttet så den har ingen ejer mere
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Men hvordan kan de komme ind i jeres have, hvis den er hegnet ind?
Drejer det sig om mange katte eller nogle stykker og er de genudsætningskatte (neutraliserede, øremærkede og vaccinerede m.m.)?
Hvis Vega havde en hundelem, så hun frit kunne rende ud og ind, er jeg ret sikker på, det blot er et spørgsmål om tid, før kattene holder sig væk.
jan 2007
Ang jægeren, så smider jeg lige et link til dig i PB hvor du evt kan prøve at spørge. Kan ikke forestille mig at der ikke skulle kunne opstøves en ordentlig jæger der vil gøre det for prisen på patron + evt kørsel
jan 2007
-at katte ikke kan holdes hjemme, er blot noget folk der ikke gider gøre forsøget påstår. Folk der er hamrende ligeglade med deres naboer (og i mange tilfælde osse deres katte, hvis de bor nær vej, naboer med hund, dyrkede marker osv)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Til gengæld kan pindsvinelort sagtens forveksles med kattelort - er du HUNDREDE på, at det ikke er det?
Og så vil jeg komme med en anbefaling - gør hvad du kan for at holde dig på god fod med din nabo.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
jan 2007
Når man kan holde los og diverse andre store katte inde, så tror jeg altså ikke en huskat er helt umulig
Og nej, self hegner man ikke vildkatte inde -men nu var det jo et svar på din egen udtalelse om at man ikke kan holde katte på egen grund.
Og ang at kunne leve med en enkelt kat i haven, så er det meget muligt at vi overlever det -men hvorfor skal jeg og andre blot affinde sig med at have andres katte i haven. Her hvor jeg bor har vi et værre rend af både ejer-katte og sommerhuskatte og det er til at blive idiot af ikke at kunne benytte vores have uden først at skulle jage diverse katte ud (jeg har jo hund, og jeg ønsker ikke at opfordre til kattejagt), og yderligere er det belastende at have katte rendende rundt på bilerne, at de skider i bede osv og for sommerhuskattenes vedkommende, at de er yderst kreative for at komme i skraldespande o.l. om vinteren.
-var der naboer der ligefrem holdt på dem ved at fodre dem, ville jeg godt nok gøre mit for at stoppe det.
Og selvom det gøres fordi dolk tror de hjælper kattene, så er det jo kun en halv sandhed. For det at fodre alle vildkattene betyder osse at de kan avle løs og dermed gøe problemet større.
Bor man på landet hvor naboerne ikke generes af det, så brokker jeg mig ikke over at man har en kat renden løs omkring -men bor man så det er til gene for andre, så må man altså holde sine kræ hjemme.
JEG har ikke valgt at have kat!
jan 2007
Og loven er jo faktisk på ikke-katteejernes side. Loven siger at katte skal holdes på egen matrikel. Og når nu det er naboerne og ikke mig der har valgt at have kat, er det vel kun rimeligt at de skal holde den hjemme.
Igen -bor man så det ikke generer naboer, så er jeg ikke vildt forarget over at en kat render løs omkring (men faktisk er katte til gene for vildtet ligesom en løs hund ville være det)
At folk ser så anderledes på det i forhold til det at holde hunden hjemme, skyldes da på ingen måde besværet ved at lave en indhegning, men mere at det jo nærmest er tradition at lade katte hærge som det passer dem, og måske osse at katte i ret stor udstrækning nærmest betragtes som værdiløs (hvorfor det er knapt så vigtigt at mærke den, passe på den, få den neutraliseret osv)
Alene det at få katten neutraliseret vil i mange tilfælde holde den tættere på hjemmet, og bor man ikke lige midt i et villakvarter, måske endda helt på egen grund
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 42
Bare giv katten et sprøjt i ansigtet når du ser den i din have, ikke noget den tager skade af, det er bare ubehageligt da de fleste katte som vi alle ved ikke er for glade for vand.
Giv det et par uger på den måde så rører den kat aldrig din have igen.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
ca 2,5 meter højt hegn, og så vandret ind. De kan ikke klatre på hovedet. Hvordan tror du alle katte opdrætterne gør, som ikke nøjes med katte voliere
jul 2007
vildkatte