Valg her i livet. {{forumTopicSubject}}
Vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i min overskrift, men tråden her handler om de valg vi træffer her i livet, og konsekvenser heraf
Jeg fandt sammen med min eksmand da jeg var 16, og var sammenmed ham til jeg var 29.
Jeg fik aldrig en uddannelse, og flyttede derfor heller aldrig fra byen (kun et kort smut, dog sammen med eksen).
Blev gravid 1. gang da jeg var 18 (fødte da jeg var 19), købte og flyttede i hus året efter.
Arbejdede som ufaglært for nu var der jo ikke råd til en udd., fik problemer med ryggen og har i de sidste 9 år været i kommunalt regi pga. det, dog er det (forhåbentligt) overstået til januar
Fik barn nr. 2 5 år efter den 1., og blev gift med eksen året efter.
Vi havde nu villa, "Volvo", vovse, campingvogn og børn......
Da jeg var 29 gik vi fra hinanden, dog som gode venner, og enes fint den dag i dag
Jeg sidder så i dag, i en alder af 31 år, og tænker tit på de valg jeg indtil nu har truffet i mit liv
Som sådan fortryder jeg ikke noget, men ville ønske at jeg havde proriteret anderledes, og ikke været så tidligt ude med villa, volvo og vovse
Ville ønske at jeg havde været ude og opleve noget, rejst, været på festivaler, til koncerter, fået en masse erfaringer og oplevelser på livets vej
For i dag, hvor jeg er skilt, higer jeg efter alt det (savnede dog også at have oplevet det da jeg var i forhold) jeg aldrig fik prøvet....
Selvfølgelig er der stadig ting man kan nå, men det er bare ikke så nemt når man har 2 børn at tænke på
Stod det til mig, så flyttede jeg til Aarhus eller Odense, 2 byer som jeg er helt vild med
Men da børnene begge er i skole, deres far bor her i byen, det er her de har deres venner, fritidsinteresser, vores familie bor her osv., så er det jo ikke noget man bare lige gør....
Undskyld det lange indlæg, men kom lige i det filosofiske hjørne (det eneste man orker her i varmen
)
Nogen af jer andre der har haft samme tanker om livets valg??
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 487
Jeg prøver lidt at gøre det modsatte, jeg er 22 år, og har været sammen med min kæreste i snart 4. Vi er lige flyttet sammen i et hus på landet, så villa, volvo og vovse er klaret
Men til gengæld har jeg været ude og rejse i 11 måneder, jeg var i Australien. Mit livs hidtil fedeste tur og oplevelse!
Jeg sagde ganske enkelt til min kæreste at jeg var nød til at satse ALT for den tur, da jeg ellers ville fortryde. Heldigvis har jeg intet mistet ved at tage det valg
Jeg må indrømme at jeg nu som 22 årig godt kunne tænkte mig at begynde på det der med børn
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Har brugt en del år på at være syg - ganske ufrivilligt
Har det dog efterhånden ret godt, så når ungerne er fløjet fra reden må det være ego tid og så vil vi rejse min mand og jeg
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Steinskog: Er glad ved at du har formået at holde ved i dine drømme, og skåret igennem i forhold hertil
Tine: Ja, helbredet/sygdom kan vi desværre ikke holde for, så de valg man træffer på den baggrund er der jo ikke det store at gøre ved, udover at prøve på at acceptere dem, og så få det bedste ud af det
Men når det så er sagt, så har jeg i hvert fald indset at livet er for kort til at lade stå til
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Jeg er 40 og har brugt tid på at tage en uddannelse, feste, hygge mig, tage til koncert og på festival, haft en del kærester og rejst lidt. Nu sidder jeg her og ville jo egentlig også gerne have haft børn. Tanken har været der de senere år, men det kræver ligesom, at man enten er to om det eller tager en, for mig, ret stor beslutning, som jeg så ikke har taget, om at være alene om det.
Jeg har ikke længere den store trang til at rende i byen og den slags. Somme tider, når jeg hører naboerne komme hjem fra arbejde med tre trætte børn under armen, er jeg da glad for min frihed, men i det store hele, synes jeg ikke rigtig, jeg bruger den til noget.
Jeg tænker, at når du er fyrre, er din mindste næsten voksen og du vil have masser af tid til festivaler, rejser osv derfra og på den måde, har du fået det hele. Udover selvfølgelig, at det jo også er muligt både at tage til festival og ud at rejse med sine børn
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
jan 2007
Og manden.....ham har jeg ingen af
Livet er på ingen måde slut, et er faktisk "kun lige begyndt" (sådan føler man i hvert fald når man får en ekstra chance her i livet), og er glad ved mit liv
Marianne: Ja, det "føles"/virker lidt som: Græsset er altid grønnere......
Har også snakket en del med en veninde om det, for hun mener jo at det jeg har/har haft er/var livet (med bortset fra nogle undtagelser), mens jeg ikke mener at det er så lysegrønt som hun får det til at lyde
Jo, alt her i livet handler om valg....enten tilvalg eller fravalg, og heldigvis fortryder jeg ikke mine valg.....kun min proritering af valg
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 554
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Nej vi kan ikke gøre noget ved de valg vi allerede har truffet, og det kan ikke betale sig at ærge sig, men derfor kan vi jo godt ønske os noget for fremtiden og arbejde hen imod det. Og du har ganske ret, det bedste man kan gøre for sig selv er at acceptere tingene som de er
Ærger mig ikke over min sygdom eller sygdomme, men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke bander dem langt væk ind i mellem
jan 2007
Det har taget mig mange år og lære, at lade være med at dunk mig selv oven i hovedet over de valg jeg har truffet, men i stedet bruge dem konstruktivt
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
Og så lige mit ynglings citat, som altid får mig til at tænke på hvad der er vigtigt for mig her i livet.
“Dreams do come true, if only we wish hard enough. You can have anything in life if you will sacrifice everything else for it.”
- J.M. Barrie
jan 2007
Hvad er du i gang med at læse nu??
Suzy: Er ked af at du har oplevet sådan en nedtur, det er bestemt ikke rart
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Fandt en ny mand og sammen fik vi 4 børn. Jeg gik hjemme i 10 år og passede børnene og mange spurgte om jeg ikke ville fortryde og føle at jeg satte mit liv på hold for børnen og mandens karriere. Nej - det følte jeg ikke og kommer jeg heller aldrig til at føle. Jeg tror på at livet er hvad man gør den til. Så efter det tog jeg en ny uddannelse og er pt igang med endnu en og håber på at komme ind på endnu en til november.
Imellemtiden er jeg blevet skilt og bor nu med min kæreste. Jeg arbejder hårdt så der er penge til at jeg kan uddanne mig. Jeg har lige været på interrail med min søn - det er kun fantasien der holder en tilbage.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Hvis hun var blevet hos dig, så ville de 13 år have været ok - men nu hun gik, har de ingen værdi?
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Har også haft et liv med kronisk sygdom, en mand, der skred med "veninden" fra mig og 3 børn, deraf en nyfødt på 1 md. "Venindens" opførsel senere mod de 2 af vores fælles børn var utilgivelig, men tvivler på, jeg ville have valgt anderledes, hvis jeg havde haft muligheden. Jeg havde jo også mine fejl i vores forhold. Er dog ked af, at hendes jalousi gik ud over vores fælles børn
Kan man overhovedet opleve lykken, hvis man ikke har oplevet det modsatte?
Valg her i livet.