Dog rescue med happy ending {{forumTopicSubject}}
Sikke en oplevelse her fra morgenstunden.
Skulle spise morgenmad hos venner i Korsør kl. 8, så lidt over syv begav min mand og jeg os afsted. Midt imellem Stenlille ogog Sorø så vi i det fjerne et dyr midt på vejen.
Troede det var en kat, men det var en lille Shelty eller Mini Collie der stod der på en landevej med rimelig meget og hurtig kørsel. Vi havde en aftale, så vi havde ikke så meget tid. Men vi fik hunden ind i vejkanten, men kunne ikke kalde den til os. Ringede 112 og de var så venlige at henvise til Ringsted Politi, som jeg ringede til. De kunne ikke lige sende nogen derud, for når vi ikke kunne fange den, så kunne de sikkert heller ikke. De ville undersøge om den var efterlyst. Forklarede hvor vi var, men vi kunne bare ikke efterlade hunden på vejen. Fik den gennet ind ad en grusvej, og da politiet havde fået vores telefonnr. ringede de og spurgte hvilket vejnr. den var ved. De havde fundet ud af at den var efterlyst, og havde ejeren i en anden telefon. Den var ca. 4-5 km. væk hjemmefra. Jeg afsluttede med at sige, at jeg ville ringe senere på dagen for at høre om det var gået godt.
Vi kom lidt forsinkede ned til vores venner, og var ret lettede over, at den var løbet ned ad markvejen, og at ejeren var fundet. Kl. lidt i ni ringede de fra politiet og fortalte at ejeren havde fundet sin hund, og ville gerne at de overbragte en tak til os.
Det varmede helt ind i sjælen, at den lille kære hund ikke havde lidt en forfærdelig skæbne, men var kommet hjem igen i god behold.
Det var en god start på dagen, som på trods af varmen, blev en dejlig dag.
Hilsen Gitte
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.746
Jeg tror desværre at mange mennesker bare ville være kørt forbi...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Så jeg tror altså ikke at det var en Sheltie - men skidt med det, hunden blev reddet og en ejer er glad.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Trist at politiet ikke vil gøre noget eller måske ikke har mandsakb til det
Dog rescue med happy ending