{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.290 visninger | Oprettet:

Hvad siger loven om tamme løse kaniner? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være godt træt af genboens( 5 huse væk) kaniner render rundt i min have, nu var jeg lige ude med vuffen som går helt amok når de 2 dumme tamme kaniner bare sidder i hans have. Jeg gik hen til ejeren men ingen åbnede, men tror jeg lægger et brev i deres postkassen i morgen hvis de igen ikke åbner.
Jeg kan godt lide kaniner men jeg vil ikke have dem i min have og hvis jeg ville have en kanin så købte jeg en. og så syntes jeg det er synd de render løs rundt om natten, en skønne dag er der en hund der nakker dem.
Samme nabo har anmeldt en ejer af en løs schæfer der kom ind på deres grund ( den sprang ud af indhegningen) til politiet , som nedlagde sagen.
Hvad siger loven om løse kaniner ??

Jeg og en anden nabo fangede 1 igår og bragte hjem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger loven om tamme løse kaniner?
  • #1   16. sep 2012 Alle dyr skal holdes på egen grund, med mindre andet aftales (leje af grund)
    men de smager nu godt XD

• #2   16. sep 2012 Lad dem ende som barf, hvis han ikke snart tager ansvar smiley
    (siger kaninfreaken :D)

Ej, jeg ville nok starte med at anmelde det - så finder man ud af at politiet er pænt ligeglad (med mindre man er heldig!) og så indfanger man ellers kaninerne og afliver dem.
    Det havde jeg gjort.

• #3   16. sep 2012 arh simse jeg havde personlig nok lagt en indfagning og så sat dem i en papkasse med en seddel på hvor der stod at hvis de ikke blev på grunden ville de ende som føde

• #4   16. sep 2012 aflever dem på internat hver gang du finder dem i din have. Så skal de betale for at få dem udleveret.

• #6   16. sep 2012 Altså, hvad vil du så gøre ved fritløbende kaniner? De kommer ofte i vores have, dem kan man jo ikke rigtig bestemme over! Forstår simpelthen ikke
    man kan hidse sig op over det:)

• #7   16. sep 2012 Lille My, vi har også både vilde kaniner ( ikke mange) men mange vilde harer og de forsvinder så snart de hører mig eller hunden, det gør disse tamme kaniner ikke, og så er der en anden forskel de er vilde og hører til i naturen , de andre er tamme så dem behøver jeg ikke finde mig i, desuden gemmer de vilde sig ikke under mine havemøbler bag skraldespanden og andre steder hvor hunden går amok fordi han kan lugte dem.
    Jeg ville ikke kunne nænne at true med aflivning, da jeg aldrig ville gennemføre det og jeg tror ikke på tomme trusler, men måske ville det hjælpe med at true med at indfange dem og afleverer dem på et internat, ikke sikkert de henter dem men så har de det nok bedre der alligevel.
    Jeg ville bare tjekke at jeg kan tillade mig at gå derhen i morgen og pænt fortælle dem at de skal holde deres kaniner på deres egen grund iflg loven ellers bliver jeg nødt til at anmelde det. ( det er også for kaninernes skyld)
    Tak for råd

• #8   16. sep 2012 Jeg ville smide en seddel ind til naboen om at kaninerne ville blive indfanget og afleveret på internat, hvis de kom ind på grunden igen.

• #9   16. sep 2012 Kan du ikke bare sende en middagsinvitation til naboen, og skrive at menuen står på....... Kaninsteg!

• #10   16. sep 2012 Tag kaninenerne og giv dem til nogen, da de rigtige ejer Hvist ikke tager sig af dem(-:

• #11   16. sep 2012 Trodens far hihihi god ide smiley

• #12   16. sep 2012 Det er vel som med hunde, læg et brev i kassen med ordene:

"Dette skal betragtes som en advarsel, hvis dine pelsklædte delikatesser indfinder sig på min grund igen vil de blive påskrevet menukortet og blive skudt"

• #13   16. sep 2012 Lader dem være og lade hundene klare det? De jagter dem vel ud af haven smiley

• #14   16. sep 2012 sikke et dyrvenligt land vi bor i skyd dem jag dem væk æd dem helt ærligt hvor stort et problem behøver man gør det til,ser jeg en løs kanin ville jeg helere tage mig af den så den ikke ender med at blive kørt ned eller spist af ræven eller dør af sult,og aflevere den på internatet,det koster så lige lidt at gøre det tror jeg

• #15   17. sep 2012 Nej til mundkurv -nu er det altså intet grimt eller dyreplager-agtigt i at skyde eller aflive kaninerne. Forudsat det self gøres indenfor lovens rammer. Og hvis ejerne lader dem rende rundt på den måde, lyder det til at det måske endda er at foretrække, for kan da dårligt forestille mig at man tager sig ret godt af dem, hvis man er SÅ ligeglad med deres færdsel.

At lade hundene klare det, synes jeg dog ville være rigtig synd, for de færreste hunde slår ihjel hurtigt og effektivt (og så må man i øvrigt ikke bruge hunde til den slags, det vil være brud på dansk lovgivning)

Lille My -nu tilhører disse kaniner nogen. Det er altså en væsentlig forskel i forhold til harer, ræve og andet vildt der måtte passere ens have (og som oftest smutter hvis de ser mennesker).
    Jeg gider heller ikke have folks møgkatte og andet skravl i min hav.e. Det gør mig ikke til dyrehader, jeg holder blot af at kunne bruge MIN have til MINE hunde uden risiko for at de nakker en kat, kanin eller anden som tilhører en eller anden

Og så er der jo osse det i det at netop fordi jeg holder af dyr, bliver jeg ked af den ligegyldighed når det kommer til kaninernes ve og vel. De risikerer jo altså at blive skambidt, kørt ned osv. og dør måske ikke med det samme...

At der findes vilde dyr, forsvarer altså ikke at man lader sine tamme dyr færdes hvor de lyster

• #16   17. sep 2012 og den der med at aflevere på internat er jo i teorien meget god -men i praksis er det LANGT fra altid de vil tage imod kræet.

• #18   17. sep 2012 Michelle netop, jeg syntes også det er synd for kaninerne og så flipper min hund fuldstændigt ud af at de sidder i hans have.
    Forøvrigt sad den ene der igen i morges, så det er snart dagligt vi har besøg af dem. jeg må forbi ejere igen idag.
    Nej til mundkurv, det tror jeg nu var i sjov, jeg skyder ingen dyr og afliver dem heller ikke men jeg bliver gal når folk ikke passer på deres dyr.

• #19   17. sep 2012 Nu er hundene vel ikke meget større end mine, så de kan vel højst jagte dem ud af haven. Og sådan nogle kaniner er skide hurtige.
    Silas har været i røven af en hare på et tidspunkt og selvom han er myndehurtigt så kunne han ikke løbe den op.

• #20   17. sep 2012 Heidi Jeg kan vel bruge dette ?

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.
    Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.
    § 2. Det ansvar, som efter denne lov er forbundet med, at husdyr kommer ind på anden mands grund, indtræder også, når husdyr kommer ind på en dets ejer tilhørende ejendom, hvorover en anden har udelukkende brugsret.
    Stk. 2. Som besidder benævnes i denne lov enhver, der holder husdyr, uanset om ejendomsretten over disse tilkommer en anden.
    Stk. 3. De i nærværende lov for veje givne bestemmelser omfatter tillige gader, pladser og stier.

• #21   17. sep 2012 Ginger, ja han er ikke stor og kan ikke dræbe dem men det er stadigt generende at have dem dagligt i min have.

• #22   17. sep 2012 nej til mundkurv.... har du ikke liiiiige misset den anden halvdel af dit eget profilnavn?

JA TIL ANSVAR - og det gælder så OSSE naboen og vedkommendes kaniner.

• #24   17. sep 2012 Heidi mente jeg også smiley jeg går derhen i aften, og taler med dem.
    Jeg blir bare så ked af det og frustreret når folk virker ligeglade med deres dyr.
    Udenfor pædagogisk smiley

• #25   17. sep 2012 Tænker , hmm tror jeg næppe de gør eller også er de så egoistiske at de ikke bryder sig om at deres kæledyr genere os andre, for det er ikke bare i min have de er, andre naboer er også irreteret og en har sagt at hun slipper sin lappe næste gang ,og et møde med den overlever de ikke ( hvis den kan fange dem ) men det er synd, kaninerne fortjener ikke at blive bidt ihjel fordi ejer en en klaphat.
    Jeg opdaterer iaften når jeg har været derovre.

• #26   17. sep 2012 OPDATE : Jeg besluttede lige at tjekke om de var hjemme og her er samtalen , jeg talte stile og roligt , ingen ophidselse eller skæld ud

Jeg : hej, ejer du 3 kaniner ?
    Hun,: ja jeg sov
    Jeg undskyld jeg vækkede dig, men ejer du 3 kaniner?
    Hun ja,
    jeg. vil du være sød at holde dem hjemme på din egen grund, de render ovre hos mig og min og nabeoens hunde bliver meget ophidsede over det
    Hun, hmm ja men de gør jo ingenting
    Jeg nej men de genere os i vores have og en skønne dag får naboens labbe fat i dem og så overlever de ikke
    Hun nej men så har de haft en godt liv.
    Jeg Bider mig selv i tungen og husker at mine forældre har opdraget mig til at være høflig så jeg siger, ja men jeg vil gerne bede dig om at holde dem hjemme hos jer selv
    Hun ja ... små fornærmet og jeg tolker hendes udtryk som om jeg er en nævenyttig og at hun har ret til at hendes kaniner er overalt, egoistiske kvindemenenske.

Sorry jeg er rystet over folks ligegyldighed, hvad f.... siger hun til sine små børn når deres kaniner er ædt .

• #27   17. sep 2012 Ja hihi,
    Nej jeg ved ikke om det er mig der er blevet en sur gammel kælling der ikke har noget liv men helt ærligt så tænker jeg, sådanne mennesker burde ikke have dyr. øv

• #28   17. sep 2012 jeg havde indfanget lortet og kørt dem til internat. BOM!

• #29   17. sep 2012 ha ha kill the bunnies;-)

• #30   17. sep 2012 Sarah det bliver også næste skridt hvis det ikke stopper for jeg gider ikke have vilde kaniner overalt som Minion skriver.
    Det der gør mig gal er hendes nochelante holdning til at hendes dyr faktisk genere andre mennesker og vis hun vil have dem løse sp flyt ud på en gård med 50 tønder land, det er så egoistisk at jeg bliver gaaaal.

• #31   17. sep 2012 Lige netop og derfor er kaninerne da bedre tjent med et godt hjem der elsker dem end et hjem der er ligeglade.

og de er jo også til fare.. altså jeg ville sgu nok køre galt i forsøg på at undgå en kanin på vejen..

• #33   17. sep 2012 Holtevejen, jeg har fundet ud af at jeg har ret iflg loven om mark og vejfred, men jeg syntes ikke det burde være nødvendigt at printe loven ud og stikke i hovedet på hende ej heller at ringe til politiet, det burde jo ikke være så svært at holde kaninerne i bur som alle normale mennesker gør, men vist det ikke bliver bedre så er det et alternativ.

• #34   18. sep 2012 Du kan jo evt. også præsentere hende for en regning på de planter og blomster som hendes kaniner har ødelagt og ædt. Det kan måske få hende til at tænke sig om en ekstra gang.

• #36   18. sep 2012 Ja se mit indlæg kl 14.30 fra i går.
    Havde ikke indtrykket af hun mente det var et problem men jeg har ingen kaniner set hverken i går aftes eller idag, så jeg håber den fes ind smiley

• #38   18. sep 2012 Helt ok smiley

Kommentér på:
Hvad siger loven om tamme løse kaniner?

Annonce