{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Yderst yderst kræsen hund {{forumTopicSubject}}

Ja som indlægget siger er min hund YDERST kræsen.. Da hun er i vokse perioden prøver vi forskellige ting til at få hende til at spise som virker 2-5 døgn.. leverpostej gider hun ikke spise mere.. hunde pate sutter hun bare af (ind med det hele og ud med pillerne), tingene er self blandet sammen med hendes hunde foder men kræet sutter dem bare rene og spytter dem ud ved siden af skålen haha.. Vi har prøvet rigtig mange.. Hills, orijen, arion orijen, pro live og nogle andre..

Da det er lidt irriterende at hun ikke gider spise selv med leverpostej eller andet guf på, og vi venter lidt med at barfe til hun er ca et år, vil jeg høre om nogen med ekstreme kræsne hunde har fundet et godt foder?

EDIT - Vi vil heller ikke 'sulte' hende til at spise da hun ikke er gammel og er i vækst periode

EDIT igen - Hopper lige med på den anden tråd som mette har skrevet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yderst yderst kræsen hund
  • #2   23. sep 2012 Vi har overvejet wulfblut?

• #3   23. sep 2012 Den skulle jeg nok have set/blandet mig i den tråd smiley

• #4   23. sep 2012 Kender flere der har prøvet Fromm Gold serien med stor succes, til MEGET kræsne hunde :o)
    Jeg fodrer selv med denne variant :
    (link fjernet)

Det er også her jeg bestiller mit foder, rigtig god service og hurtig levering :o)

• #5   23. sep 2012 Vil lige slå et slag for Wolfsblut... Det spiser min kræsne Schæfer. Udover det får de lakseolie på, rå ben og råt kød ret ofte.

• #6   23. sep 2012 Min Silas er også ekstrem kræsen og vi er lige skiftet til wolfsblut og han elsker det smiley så det var virkelig en lettelse at man endelig fandt noget han kunne lide smiley

• #7   23. sep 2012 http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/luposan

Jeg giver denne her til min kræsne dame.. Ved godt der er hyper allergi venligt.. Men hun spiser det og fungere rigtig godt på det smiley

Da jeg skulle skifte hende over på det sorterede hun sit gamle foder fra, så valgte efter 2 forsøg at skifte helt over, da hun alligevel ikke spiste det gamle foder.. Hun har overhoved ikke haft dårlig mave af at skifte så hurtigt, selvom jeg var noget nervøs for det.. (Det var første gang jeg skulle skifte foder, da jeg selv fik hende i sommers)

• #8   24. sep 2012 Hei. Min hund vil ikke spise noget selv men jeg har fundet en god løsning smiley våd tørrfodret i nogen timer og ha lidt vådfoder som smag . Det hjælper på min hund smiley eller som dyrlegen sier tage maden fra henne efter 5 min og ikke gi henne i gjend til nestengsng når hun skal ha foder. Det kan gå rigtig mange dager men dem skal ikke beste hva og når di skal spise . Ene gangen spiste hun ikke på 5 dager og da bleve jeg lidt bange for hende men dyrlægen sier hun skal nok spise når hun er sulten og det gjorde huncdag 7.

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
    #9   25. sep 2012 Jeg har også en kræsen hanhund, særligt da han var unghund, nu er det heldigvist blevet bedre.
    Lidt fløde (kaffe- eller madlavnings) ovenpå tørfoderen eller oksefedtpulver strøet ovenpå har været et stort hit her. Eller en klat hakkekød.
    Vi har også brugt Luposan (eller Lupo Sensitiv som det har skiftet navn til nu) og det var han glad for, men mistede interessen efter et stykke tid.

Da han skulle vokse var det enormt fustrerende at han ofte gik fra en halvspist skål foder, men efter jeg ikke er så hys med at han skal spise længere (er 2½år nu) så har jeg fundet ud af at han trives bedst med ikke at blive fodret for ofte - dvs. der må gerne gå 1½-2 døgn mellem hver fodring - så får han bare dobbelt portion.

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

#10   25. sep 2012 Jeg synes dog at det kan være problematisk at tage foderet fra en hund i vokseperioden i flere dage, hvis det skal gøres gentagne gange. Men du kan da forsøge en enkelt gang eller to om det har effekt.
    Hvilke race(r) er hun?

• #11   25. sep 2012 Ja som jeg skrev oppe i toppen vil vi ikke tage foderet fra hende i vokseperioden så hellere ofre lidt flere penge indtil hun er færdig så kan hun godt sultes lidt.. Hun er en schæfer på 9 måneder smiley

• #12   25. sep 2012 Yderst fornuftigt, Kim S og Aichia !

• Sanne A
    Sanne A Tilmeldt:
    mar 2012

#13   25. sep 2012 9 mdr så skal hun have sin mad hver dag, gerne to gange om dagen.

Her hjalp det dengang at give små portioner, så han spiste op hver gang - var han så mere sulten så fik han en portion mere. Det var ligesom om at min Toto bedre kunne overskue 2-3 små (med små mener jeg ca.500g, da jeg har stor hund) portioner end én stor postion.
    Har også bedst succes med at fodre 1 times tid efter fysisk aktivitet - uden sovepause mellem træning og fodring.

• #14   25. sep 2012 Vi har desværre prøvet alle disse ting.. PT for hun 300g om dagen af 100 g pr potion, dvs 3 gange om dange.. putter vi andet på sutter hun det bare af og spytter pillerne ud smiley men andet kan hun nemt spise selv kattemaden guffer hun i sig hvis hun for fingrene i den så vi ville prøvet noget rigtig guf.. Barf venter vi med da hun som ung skal have 5% af hendes kropsvægt, hvilket vil gøre det meget dyrt at barfe det skulle så eftersigende ændre sig til 2% når de er enten 1 eller 1½ år smiley

• #15   25. sep 2012 Snakk med din dyrlegen . Dem kan hælpe deg og gi deg den råd du trenger. smiley

Kommentér på:
Yderst yderst kræsen hund

Annonce