{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Er det for tidligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ofte min 3-årige søn med nede, når jeg træner Walde (vi træner ham selv, men forhåbentlig er økonomi nok til at komme på et hold efter jul smiley )
Lucas (min søn) er deltager også tit i træningen, selvom det ofte ender i leg lidt for hurtigt med de to.Lucas får lov at gå med ham "alene" i snor når vi er på marken (den er indhegnet).
Jeg synes jo selv det er vigtigt at Lucas lærer at både at gå med ham og at kunne håndtere ham når vi er ude og ligeså vigtigt at Walde lærer også at hører efter Lucas, han er også med til at fodre, pleje ham og div. der nu skal gøres med en hund.

Det skal lige pointeres at Lucas ikke kommer til at gå tur med ham alene eller får lov at holde snoren når vi er ude for marken før om mange år, eller generelt gør tingene alene med ham. Men jeg synes det er vigtigt at han lærer alt det her fra starten af (ligeså vel som han ved hvordan kattene skal håndteres og plejes osv)

Når for at komme til sagen, jeg har faktisk kun oplevet ros for at inddrage Lucas lige til idag, da en ældre dame fik øje på os på marken og selvfølgelig det øjeblik hvor Walde opdager en fugl og vil jage den- han for revet sig løs fra Lucas og da vi så kommer udfra marken tager hun fat i os og jeg for "skæld ud" for at lade min "lille søn" håndtere hunden, det er jo fuldstændig forkert at han i så tidlig en alder er med til sådan noget og jeg burde skamme mig over at sætte både Lucas og Walde i den situation! Jeg prøvede på bedste hvis at være rolig og forklare hende at det jo er min beslutning og det er vigtigt for mig at Lucas ved hvordan man håndtere og behandler en hund nu hvor vi har en, meeen det fes vist ikke rigtigt ind.

Så ja, jeg sidder og tænker lidt, er jeg helt galt på den? Bliver Lucas inddraget i alt det her for tidligt og sætter jeg virkelig både dreng og hund i en dårlig situation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det for tidligt?
  • #1   14. okt 2012 Det skal hun ikke blande sig i smiley du har jo taget dine forholds regler, og lyder til du har styr på hvad du laver. Jeg syntes det er rigtig fint at din søn lære at tage ansvar og om omgang med jeres hund.

Hvis det ikke er nogen i nærheden det kan genere, kan jeg ikke se problemet smiley

• #2   14. okt 2012 Jeg synes det er rigtig fint det du gør ! Og som 3 prinsesser også siger så tager du jo dine forholds regler ! Og jeg tror på at det også styrker din søns selvtillid - hvilket jo vil gavne ham senere i livet ! smiley Så bare luk øerne for den gamle dame smiley

• #3   14. okt 2012 damen tænkte måske, hvad ville der ske hvis hunden skulle jage en kat?

• #4   14. okt 2012 Tak skal i have smiley
    Doggymom: jo det er selvfølgelig rigtig nok, alt kan jo faktisk ske smiley
    Natasja: Det er vist mig i en nøddeskal, for den mulighed har jeg da slet ikke tænkt over.

• #5   14. okt 2012 Enig med rotterne! Man ser aaaalt for tit børn der bare går rundt uden deres forældre aner hvad de laver!

- har selv 2 niecer der bor inde midt i aalborg og deres forældre har aldrig brugt tid på at lære dem at en hund ikke er farlig, så de er bange for hunde. de er 5 og 2.

• #6   14. okt 2012 Jeg takker for rosen, det er jo altid rart at få smiley

Og jeg er enig med jer, jeg kan slet ikke genkende "barndommen" idag fra da jeg var barn og jeg er altså kun 25, men ok, mine jævnaldrende synes også jeg har gammeldags familieværdier og synes det er dybt mærkeligt at jeg for eks. ikke får passet Lucas minimum hver anden weekend????? Og det er da ikke fordi han ikke bliver passet nogle gange, min mor har da allerede haft ham 6 gange!

Karina: Øv, jeg synes det er ærgeligt at nogle børn ikke får glæden i at omgåes og lære at omgåes hunde, ja dyr generelt, men jeg er jo også "dyremenneske" så det er klart jeg har den holdning smiley Er også af den opfattelse at når nu man møder, især, hunde næsten overalt idag, ville det da være et klogt valg at man også lære at omgåes dem både tæt på og på afstand.

• #7   14. okt 2012 Min datter på 3 og "deler" da også snor når vi går på gaden... Jeg har fat i enden af snoren og så har hun fat længere nede.... Inde på marken har hun fået lov til og gå ved siden af mig alene med hunden.... (og han er jo så også kun 9 uger i dag...)

• #8   14. okt 2012 Sarah: ja det er også træls de er bange for dem, for de kan jo ikke komme og besøge mig når jeg har 3. Og vil ikke lukke dem ud i haven i flere timer, det er sku synd! Er også dyremenneske selv, har haft hest da jeg boede hjemme, nu har jeg så hund og kat. Men savner at have en hest, der er bare et eller andet over at sidde på ryggen af sådan en og nyde den friske luft og naturen smiley

• #9   15. okt 2012 michael: det startede jeg også med, men det blev desværre for besværligt da Lucas blev møghamrende sur over at jeg så også holdte, så for at undgå mere drama valgte jeg så at gå på marken, hvor det var sikkert smiley Men tror jeg gør som Natasja beskriver.

Karina: Det kan jeg godt forstå, det er sgu rigtig surt, har i evt. snakket om at lære dem at være sammen med dine hunde? Min venindes datter der ellers er opvokset med to store (dejlige) muskelhunde er pludselig blevet bange for hunde, min veninde ved ikke hvorfor, der har ikke været en episode der skulle have gjort hende bange, men nu kommer de forbi og hilser stille på Walde, hun er nået så langt at hun kan sidde på gulvet mens han går rundt, uden at hyle helt vildt (hun er kun 15mdr)

Eeej nu kom jeg også til at savne min "ridende" tid, havde min "egen" nordbagger på efterskolen og der var ikke noget bedre end at tage den i fuld galop og mærke vinden i håret smiley Undtaget til foråret hvor min ellers så dejlige dreng valgte at bukke og springe og smide mig af mindst 3 gange ved hver ridetime, han var helt kulret, det frække bæst smiley

• #10   15. okt 2012 Sarah: Snakker desværre ikke så meget med min storebror, men arbejder på at de lære dem at kende når min mor har dem (hun har en DSG) Så små hunde er de ved at blive bedre til.

Jeg måtte desværre stoppe efter min hest blev forskrækket og faldet bagover med mig på ryggen. Så hun landte på mig, brækkede mit ben og mor sagde stop! Siden det har jeg ikke redet, min mor er ikke meget for jeg gør det og kender heller ikke så mange med hest mere.

• #11   15. okt 2012 Det lyder ærgeligt at du ikke snakker så meget med din bror smiley Men det er da godt at de for muligheden når de er sammen med din mor.

Det var da også noget af en ulykke!! Puha som mor kan jeg sagtens forstå hende, som "barn" vil jeg sige noget andet smiley Så uheldig har jeg heldigvis ikke været, det værste er nok da jeg blev smidt i en sø, da min hest blev bange for en brumbasse og stejlede, det gav godt nok en øm krop og kun et forstuvet håndled da jeg ramte en sten på vej ned.

• #12   15. okt 2012 Ja synes også selv det er træls, men det er et valg han har taget så der er ikke så meget at gøre.

Jeg savner nu at ride meget, men jeg elsker også at gå en laaaang tur med hundene i den friske luft, lytte til fuglene, og mærke vinden rive i kinderne, uh det lækkert smiley

• #13   15. okt 2012 Synd og skam, men ja som du siger, det er der så ikke noget at gøre ved...

Uuuh ja det er så skønt, vi bor lige op af en skov (fantastisk udsigt fra stuen btw) Jeg elsker også at gå en lang tur med hunden, det er ren terapi for mig smiley Og når knægten er med, er han jo næsten altid, elsker vi at løbe og lege, finde en masse ting og smådyr...Eller det vil sige Lucas finder en masse smådyr som mor her ikke er specielt begejstret for smiley Men så kan jeg fortælle ham om dem og eftersom jeg er født og opvokset herude kender jeg jo alle de hemmelig stier (brombærstien er rigtig populær) og vi har efterhånden være inde i alle de åbne bunkers hvor jeg også kan lidt historie, det er super skønt smiley

• #14   15. okt 2012 Årh det lyder som et lækkert sted du bor! Vi har desværre en køretur til skoven, men når vi er der, såå elsker hundene det smiley da vi ikke bruger hundeskov. Men vi har også en mark ved siden af huset, så når køerne ikke går der, så kaster vi meget bold derovre smiley Det er ikke altid jeg kan få kæresten med på tur, derfor er vi tit i skoven (jeg har ikke kørekort så der er han tvunget med)

• #15   15. okt 2012 Det er et rigtigt lækkert sted, dejlig lille by som er omgivet af skov hele vejen rundt smiley ved siden af har vi også marker (lige rundt om hjørnet) og da vi heller ikke bruger hundeskov er den oplagt til at slippe Walde løs, så han rigtig kan strække sig, men det er selvfølgelig kun når fårene ikke står der smiley
    Haha, kæresten her er heller ikke let at få med ud, men jeg har så et faaantastisk trick og det er at sende søn og hund ind med hans dejlige øjne der ikke er til at stå for smiley

Her har jeg været heldig at fange ham "lige på", men det er et gammel billede smiley

profilbillede
  • #16   15. okt 2012 Synes selvfølgelig selv han er verdens mest bedårende dreng, men jeg er jo også hans mor smiley

• #17   16. okt 2012 Han ser også gude skøn ud smiley ville gerne selv have børn, synes bare det er for tidligt for mig endnu.

• #18   17. okt 2012 Jaaah han er smiley Det kan jeg sgu godt forstå, jeg blev også mor for tidligt ifølge min "plan", Lucas var faktisk en upser og jeg var overhovedet ikke klar til.
    Alt var kaos, for pludselig skulle jeg omlægge hele mit liv (følte jeg) og gøre klar til baby kom (jeg var i chok over hvad en baby koster inden den overhovet bliver født) og selvom jeg ikke fortryder, ville jeg have ønsket jeg var mere forberedt både følelsemæssigt og økonomisk smiley

• #19   17. okt 2012 Det kan jo ske for enhver at der sker en upser, men at du ikke fortryder er godt! Ja de kan koste en del inden de er født. Tror også det er det der holder mig lidt tilbage også at jeg gerne vil have min uddannelse inden jeg får et barn. Men kæresten har snakket om det smiley

• #20   17. okt 2012 hehe ja det er jo det vigtigste, ellers ville det ikke have været en sjov familie at være i smiley Hvis jeg ikke havde fået så meget hjælp af familien og svigermor....Puuh det tør jeg slet ikke tænke på smiley
    Det synes jeg er en rigtig god idé, for det er MEGA hårdt at tage en uddannelse med et lille barn, det kan lade sig gøre, men hårdt! Hehe han er måske blevet lidt skruk smiley

• #21   17. okt 2012 Tror gerne det er hårdt at tage en uddannelse med et barn også. Men godt du havde familie og sviger til at hjælpe dig! Det ville jeg nok også havde, men vil nu heller vente lidt til jeg selv føler jeg er klar til det. Ja tror det begynder at komme efter ham nu smiley

• #22   18. okt 2012 Det er også den helt rigtige indstilling smiley hehe smiley

Kommentér på:
Er det for tidligt?

Annonce