Er det for tidligt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har ofte min 3-årige søn med nede, når jeg træner Walde (vi træner ham selv, men forhåbentlig er økonomi nok til at komme på et hold efter jul
)
Lucas (min søn) er deltager også tit i træningen, selvom det ofte ender i leg lidt for hurtigt med de to.Lucas får lov at gå med ham "alene" i snor når vi er på marken (den er indhegnet).
Jeg synes jo selv det er vigtigt at Lucas lærer at både at gå med ham og at kunne håndtere ham når vi er ude og ligeså vigtigt at Walde lærer også at hører efter Lucas, han er også med til at fodre, pleje ham og div. der nu skal gøres med en hund.
Det skal lige pointeres at Lucas ikke kommer til at gå tur med ham alene eller får lov at holde snoren når vi er ude for marken før om mange år, eller generelt gør tingene alene med ham. Men jeg synes det er vigtigt at han lærer alt det her fra starten af (ligeså vel som han ved hvordan kattene skal håndteres og plejes osv)
Når for at komme til sagen, jeg har faktisk kun oplevet ros for at inddrage Lucas lige til idag, da en ældre dame fik øje på os på marken og selvfølgelig det øjeblik hvor Walde opdager en fugl og vil jage den- han for revet sig løs fra Lucas og da vi så kommer udfra marken tager hun fat i os og jeg for "skæld ud" for at lade min "lille søn" håndtere hunden, det er jo fuldstændig forkert at han i så tidlig en alder er med til sådan noget og jeg burde skamme mig over at sætte både Lucas og Walde i den situation! Jeg prøvede på bedste hvis at være rolig og forklare hende at det jo er min beslutning og det er vigtigt for mig at Lucas ved hvordan man håndtere og behandler en hund nu hvor vi har en, meeen det fes vist ikke rigtigt ind.
Så ja, jeg sidder og tænker lidt, er jeg helt galt på den? Bliver Lucas inddraget i alt det her for tidligt og sætter jeg virkelig både dreng og hund i en dårlig situation?
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
Hvis det ikke er nogen i nærheden det kan genere, kan jeg ikke se problemet
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 1.047
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.973
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Doggymom: jo det er selvfølgelig rigtig nok, alt kan jo faktisk ske
Natasja: Det er vist mig i en nøddeskal, for den mulighed har jeg da slet ikke tænkt over.
sep 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 212
- har selv 2 niecer der bor inde midt i aalborg og deres forældre har aldrig brugt tid på at lære dem at en hund ikke er farlig, så de er bange for hunde. de er 5 og 2.
sep 2012
Og jeg er enig med jer, jeg kan slet ikke genkende "barndommen" idag fra da jeg var barn og jeg er altså kun 25, men ok, mine jævnaldrende synes også jeg har gammeldags familieværdier og synes det er dybt mærkeligt at jeg for eks. ikke får passet Lucas minimum hver anden weekend????? Og det er da ikke fordi han ikke bliver passet nogle gange, min mor har da allerede haft ham 6 gange!
Karina: Øv, jeg synes det er ærgeligt at nogle børn ikke får glæden i at omgåes og lære at omgåes hunde, ja dyr generelt, men jeg er jo også "dyremenneske" så det er klart jeg har den holdning
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 14
sep 2011
sep 2012
Karina: Det kan jeg godt forstå, det er sgu rigtig surt, har i evt. snakket om at lære dem at være sammen med dine hunde? Min venindes datter der ellers er opvokset med to store (dejlige) muskelhunde er pludselig blevet bange for hunde, min veninde ved ikke hvorfor, der har ikke været en episode der skulle have gjort hende bange, men nu kommer de forbi og hilser stille på Walde, hun er nået så langt at hun kan sidde på gulvet mens han går rundt, uden at hyle helt vildt (hun er kun 15mdr)
Eeej nu kom jeg også til at savne min "ridende" tid, havde min "egen" nordbagger på efterskolen og der var ikke noget bedre end at tage den i fuld galop og mærke vinden i håret
sep 2011
Jeg måtte desværre stoppe efter min hest blev forskrækket og faldet bagover med mig på ryggen. Så hun landte på mig, brækkede mit ben og mor sagde stop! Siden det har jeg ikke redet, min mor er ikke meget for jeg gør det og kender heller ikke så mange med hest mere.
sep 2012
Det var da også noget af en ulykke!! Puha som mor kan jeg sagtens forstå hende, som "barn" vil jeg sige noget andet
sep 2011
Jeg savner nu at ride meget, men jeg elsker også at gå en laaaang tur med hundene i den friske luft, lytte til fuglene, og mærke vinden rive i kinderne, uh det lækkert
sep 2012
Uuuh ja det er så skønt, vi bor lige op af en skov (fantastisk udsigt fra stuen btw) Jeg elsker også at gå en lang tur med hunden, det er ren terapi for mig
sep 2011
sep 2012
Haha, kæresten her er heller ikke let at få med ud, men jeg har så et faaantastisk trick og det er at sende søn og hund ind med hans dejlige øjne der ikke er til at stå for
Her har jeg været heldig at fange ham "lige på", men det er et gammel billede
sep 2012
sep 2011
sep 2012
Alt var kaos, for pludselig skulle jeg omlægge hele mit liv (følte jeg) og gøre klar til baby kom (jeg var i chok over hvad en baby koster inden den overhovet bliver født) og selvom jeg ikke fortryder, ville jeg have ønsket jeg var mere forberedt både følelsemæssigt og økonomisk
sep 2011
sep 2012
Det synes jeg er en rigtig god idé, for det er MEGA hårdt at tage en uddannelse med et lille barn, det kan lade sig gøre, men hårdt! Hehe han er måske blevet lidt skruk
sep 2011
sep 2012
Er det for tidligt?